کد خبر 367287
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

سردار فضلی گفت: تمام ظرفیت های راهیان نور به طور 100 درصد در اختیار قرارگاه اربعین خواهد بود و پنج روز پیش از اربعین و پنج روز پس از اربعین حرکت کاروان های راهیان نور تعطیل می شود.جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد که قرارگاه های راهیان نور در خوزستان 105 هزار نفر ظرفیت اقامت شبانه را دارند.

به گزارش مشرق، سردار  'علی فضلی' شنبه شب در نشست ستاد قرارگاه اربعین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه افزود: تمام دستگاه های کشور برای خدمات رسانی زوار اربعیین حسینی به خصوص سازمان حج و زیارت، شهرداری تهران، هلال احمر، نیروهای انتظامی و نظامی و هیات های مذهبی اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به خدمات رسانی زوار اربعین در مناطق مرزی سه گانه خرمشهر، دشت آزادگان و مهران گفت: پارسال به رغم همت و تلاش مسوولان مربوطه که در این سه منطقه، برای اعزام زوار انجام شد، ولی هنوز عقب ماندگی در این مناطق محسوس است.

سردار فضلی افزود: تمام ظرفیت های راهیان نور به طور 100 درصد در اختیار قرارگاه اربعین خواهد بود و پنج روز پیش از اربعین و پنج روز پس از اربعین حرکت کاروان های راهیان نور تعطیل می شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد که قرارگاه های راهیان نور در خوزستان 105 هزار نفر ظرفیت اقامت شبانه را دارند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان نیز گفت: خدمات رسانی به زوار پارسال به خصوص از مرز چذابه نامطلوب بود و امسال به لحاظ نبود زیرساخت مناسب این وضعیت قابل پیش بینی است.

سردار 'حسن شاهوارپور افزود: زیرساخت ها در مرز شلمچه به لحاظ رویکردی سازمان منطقه آزاد اروند از مرز چذابه بهتر است.

وی گفت: اکنون در مرز چذابه در حال آماده سازی زیرساخت ها اعم از شن ریزی و راه اندازی 108 چشمه سرویس بهداشتی است.

سردار شاهوارپور افزود: خوزستان استانی مهمان پذیر است و سالانه بیش از چهار میلیون تا پنج میلیون مهمان اعم از راهیان نور و زوار کربلا دارد لذا توجه ویژه به آن ضروری است.

امام جمعه آبادان نیز گفت: نگاه و انتظار زائران ایرانی به لحاظ خدمات رسانی که در عراق انجام می شود نگاه متفاوتی نسبت به خدمات رسانی در مرزهای کشور است.

حجت الاسلام 'علی ابراهیمی پور' افزود: به نظر می آید که در بعد فرهنگی نیز مدیریت نکردیم و این امر نیاز به برنامه ریزی منسجم برای به کارگیری روحانیان در همراهی کردن زوار است.

وی گفت: در این رابطه با توجه به راهپیمایی و حرکت عظیمی که در اربعین به راه می افتد، برگزاری نماز جماعت، تلاوت قرآن و زیارت عاشورا، مداحی و نوحه خوانی در بین راه نجف تا کربلا، برای زوار ضروری است.

سردار فضلی به اتفاق فرماندار خرمشهر ، فرماندهان سپاه و تنی چند از مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان و خوزستان،پیش از نشست از وضعیت حرکت زوار اربعین و خدمات رسانی در توقفگاه یادمان شهدای شلمچه ، کریدور و محل خروج زوار عتبات عالیات در مرز شلمچه دیدن کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس