کد خبر 366951
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین از احتمال تعطیلی 10 روزه تردد راهیان نور به شلمچه خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی فضلی در جلسه ساماندهی زوار اربعین توسط قرارگاه اربعین در سالن اجتماعات منطقه آزاد در شلمچه، با اشاره به دیدار با آیت‌الله جزایری، اظهار کرد: امروز به دیدار نماینده ولی فقیه رفتیم و از اراده‌شان برای عزیمت و استقرار در بستان مطلع شدیم، چراکه ایشان دغدغه زائران را دارند.

وی ادامه داد: در این دیدار این اطمینان خاطر را به آیت‌الله جزائری دادیم که ما و همه ائمه جماعات و سایر عزیزان محکم پای کار هستیم و شرایط بهتر شده و اگر اندک دغدغه‌ای باقی مانده به خاطر بحث زیرساخت‌ها است که دیرهنگام شروع شد و موقتی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن ظرفیت راهیان نور برای تقویت قرارگاه اربعین اعلام کرد و گفت: تمام ظرفیت راهیان نور به صورت صددرصد در اختیار قرارگاه اربعین است تا آن را تقویت کند.

فضلی از پیشنهاد مطرح شده مبنی بر لغو حضور راهیان نور به مدت 10 روز در شلمچه خبر داد و بیان کرد: به ما گفته شده که پنج روز قبل و پنج روز پس از اربعین راهیان نور را تعطیل کنیم که در این زمینه ما هرچه داریم در اختیار قرارگاه مشترک در سطح شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: خواستاریم جلسه‌ای برای بررسی این موضوع برگزار کرده، جوانب امر ارزیابی شود و با بررسی تمام جوانب و رسیدن به نتیجه‌ای نهایی، تصمیم گرفته شده اعم از لزوم یا عدم لزوم و حتی تعداد روزها و تاریخ مورد نظر تا 17 آذر به صورت مکتوب بیان شود.

سرپرست کاروان‌های راهیان نور حضور راهیان نور را در این ایام لطف خداوند خواند و تصریح کرد: فرض کنید که ظرفیت چند برابر شده و این لطف خدا و نوعی آزمون عملی است.

فضلی عنوان کرد: اردوگاه شهید شاطری برای اسکان زائران خوزستانی در نظر گرفته شده که به اعتقاد من کوچک است و قرارگاه شهید باکری را برای زائران سایر استان‌ها در نظر گرفته‌اند که اگر بخشی از اردوگاه شهید باکری را به سوله 6 هزار نفری ملحق کنیم، نتیجه بهتری خواهد داشت.

وی بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: دیگر مبحث مهم، بحث فرهنگی است که بخشی از آن فضاسازی است و بخشی دیگر را می‌توان با برنامه‌ریزی به عنوان مثال در هنگام توقف‌های کوتاه برای اقامه نماز و یا سایر اوقات اجرایی کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس