براساس آمارها، در حدود یک‌میلیون ایرانی در آمریکا سکونت دارند. از این تعداد چند نفر موفق به ورود به رده‌های بالا در ادارات دولتی آمریکا شده‌اند؟ بالاترین جایگاهی که یک ایرانی در دولت آمریکا کسب کرده است متعلق به کیست؟ در این گزارش با مقامات ایرانی دولت آمریکا بیشتر آشنا می‌شوید.

گروه گزارش ویژه مشرق -  چندی قبل خبر انتصاب یک ایرانی به عنوان معاون امور بین‌الملل وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد. رامین طلوعی، شهروند آمریکایی‌ ایرانی‌الاصلی است که به این سمت برگزیده شد. به همین بهانه، نگاهی به ایرانیان حاضر در مناصب مهم دولتی و فدرال در آمریکا خواهیم داشت.

روایات مختلفی از تعداد ایرانیان مقیم آمریکا وجود دارد که هیچکدام معتبر نیست. چرا که بسیاری از ایرانیان هنوز ایرانی بودن خود را اعلام نکرده‌اند. اما نزدیکترین تخمین غیر رسمی را می‌توان برآورد "دفتر حفاظت منافع ایران" در واشنگتن دی سی دانست که این تعداد را 900 هزار نفر بر اساس گذرنامه‌های موجود اعلام کرده است. در هر حال، از این جمعیت تنها 12 نفر موفق به ورود حائز اهمیت به دستگاه سیاسی آمریکا شده‌اند که در این گزارش به معرفی آنها می‌پردازیم.

گلی عامری (Goli Ameri)
"گلی یزدی" متولد 4 مهر 1335 (26 سپتامبر 1956) در تهران است. او سیاستمدار و تاجر ایرانی مقیم آمریکا است. در پرتلند ایالت اورگن آمریکا زندگی می‌کند و دو فرزند دارد. او بنیانگذار و رییس اجرایی شرکت "مشارکت جهانی" (Global Engagement) است که هدف آن تقویت علائق و اهداف مشترک میان آمریکا و دیگر کشورهای جهان است. وی، معاون دبیر کل سابق دفتر ارزشهای انسانی و دیپلماسی صلیب سرخ و هلال احمر  و مدیر کل سابق (معاونت وزیر) امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا بوده است. در سال 2004، به عنوان یک جمهوریخواه وارد مجلس نمایندگان آمریکا شد؛ در دوره جورج دابلیو بوش، به عنوان یکی از اعضای هیات سه نفرهٔ آمریکا در شصت و یکمین نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد حضور داشت و سپس به عنوان نماینده امریکا در سازمان ملل متحد تا 26 می 2006 فعالیت کرد.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا

عامری در سال 1974، در حالیکه 17 سال سن داشت وارد آمریکا شد. در دانشگاه استنفورد موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارتباطات و ادبیات فرانسه و سپس کارشناسی ارشد ارتباطات گردید. او لیسانس ادبیات فرانسه خود را از دانشگاه سوربن دریافت کرده است. اما گلی عامری، در استنفورد بود که با همسر آینده خود یعنی "جمشید (جیم) عامری" که هم اکنون سرمایه‌گذار املاک و مسکن است، آشنا شد. بدین ترتیب در سال 1989، نام فامیلی "عامری" را به خود گرفت و رسما شهروند آمریکا شد.

فعالیت‌ها و افتخارات
او صاحب بیش از 50 مقاله و گزارش در زمینه بازار ارتباطات و دارای اعتبار و شهرت در مجلات و روزنامه‌های معتبری چون Telephony، The Oregonian, The Seattle Times, The San Jose Mercury News، و  Internet Week است. شرکت او موسوم به eTinium آنقدر در کار خود موفق بود که چندین مرتبه بعنوان سخنران به کنفرانسهای صنعتی جهان دعوت شد. علاوه بر این، در رده‌های دانشگاهی به عنوان نماینده یا هماهنگ کننده فعالیتهای بسیاری داشت. عامری، به زبانهای انگلیسی و فرانسه تسلط کامل داشته و با اسپانیایی نیز آشنایی دارد.

در اکتبر 2007، به خاطر تلاشهایش در سازمان ملل و فعالیتهای مستمرش در هیئت مشاور برنامه "آموزش ملی رهبری زنان" از سوی مجله "زنان شمال غرب" در لیست یکصد زن قدرتمند آمریکا قرار گرفت. همچنین در 11 می 2008، موفق به کسب جایزه "مدال افتخار جزیره الیس" که به 100 فرد موفق غیر بومی آمریکا اعطا می‌شود شد. او در سال 2012 به عضویت هیئت امناء سازمان خصوصی "خانه آزادی"  در آمد. در روز 4 جولای 2012، روزنامه نیویورک تایمز به انتخاب عامری در لیست منتشره "موسسه کارنگی" بعنوان "مهاجرین افتخارآور آمریکا" اشاره کرد.

مبارزات انتخاباتی
سال 2004 اما سال مبارزات انتخاباتی عامری در منطقه خود برای ورود به مجلس نمایندگان بود. او با شکست "تیم فیلیپس" (Tim Phillips) اعتدالگرا که یک بازرگان کوچک بود و شکست "جیسون مشل" (Jason Meshell) محافظه‌کار به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه اورگن وارد فاز رقابت با "دیوید وو" (David Wu) دموکرات شد. عامری، استاد جمع‌آوری کمک مالی است. به همین دلیل، توجه مقامات واشنگتن‌نشین به او جلب شد. او آنقدر در مرکز توجه قرار گرفت، که از وی به عنوان مورد بحث‌ترین و قویترین نامزد انتخاباتی مجلس نمایندگان در سال 2004 یاد می‌شد.

رقابت وی با وو زمانی به چالش بزرگ کشیده شد که بحث تجاوز جنسی وو در دوران دانشگاه به یکی از همکلاسی‌هایش، در رسانه‌ها مطرح شد. در ابتدا، عامری خواهان ورود و دامان زدن به این بحث نبود، اما در مراحل اخر رقابت این بحث را پر رنگ کرد. سرانجام، وو با کسب اراء 58 درصد نسبت 38 درصد عامری وی را شکست داد. اما قصه به اینجا ختم نشد؛ این وو بود که در سال 2011 که فضاحت تعرض جنسی وی به یکی از دختران کمپین تبلیغاتی‌اش علنی شد، مجبور به استعفا گردید.

دوران فعالیت در سازمان ملل
دانش و تخصص عامری در زمینه ارتباطات موجب موفقیت او در سامان ملل متحد شد. در تابستان 2005، جورج دابلیو بوش گلی عامری را به عنوان نماینده دائم امریکا در سازمان ملل برگزید. او با تسلط بر تکنولوژی نوین و طرح دولت اینترنتی در زمینه اصلاح سیستم مدیریتی سازمان ملل و شکل‌گیری شواری حقوق بشر موفقیت بسیاری را کسب کرد. مجلس سنا نیز به دلیل فعالیتهای وی دوره نمایندگی وی در سازمان ملل را تا 26 می 2006 تمدید کرد.

او در کنفرانسهای مختلف در مورد موضوعات دموکراسی و حقوق‌بشری سخنرانی‌هایی داشته است که می‌توان مهمترین آنها را "بحران ایران: مسئله فرا قاره‌ای" اشاره کرد.

فعالیت در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا
در 15 نوامبر 2007، جورج دابلیو بوش وی را به عنوان نامزد احراز پست مدیر کل (معاونت وزیر) امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به مجلس سنا معرفی کرد. وظیفه وی، اشاعه دیپلماسی عمومی امریکا به دیگر نقاط جهان بود. مجلس سنا در روز 13 مارس 2008 صلاحیت وی را تایید کرد. عامری، به منظور انجام ماموریتهای خود به کشورهای مختلف سفر کرد. در اولین سفر خود در می 2008 به امارات متحده عربی و قطر سفر کرد تا سیاستهای آموزشی و فرهنگی آمریکا در آن کشورها را توسعه بخشد. سفر دوم او به برزیل بود. در همان ماه می، وی در "برزیلیا" با فرناندو حداد -وزیر آموزش برزیل دیدار کرد. در این دیدار او قول مساعدت یک میلیون دلاری به سیستم آموزشی برزیل را داد. در ماه ژوئن 2008، به جمهوری آذربایجان سفر کرد که طی آن به "میسیر مردانف" -وزیر آموزش این کشور- اطمینان داد که پذیرش سالیانه دانشجویان آذربایجانی در آمریکا را افزایش خواهد داد. در جولای 2008، به اندونزی سفر کرد و با "فصلی جلال" -مدیر کل آموزش عالی وزارت آموزش اندونزی- دیدار کرد. در سپتامبر 2008، به چین و ویتنام سفر کرد. در سفر به چین با تنی چند از مقامات آموزشی و فرهنگی این کشور دیدار کرد و در ویتنام اقدام به تاسیس دفتر مشاوره آموزشی نمود. دوره مدیریت وی در تاریخ 20 ژانویه 2009 همزمان با به پایان رسیدن دولت بوش، به اتمام رسید.


سیروس امیر مکری (Cyrus Amir-Mokri)
"سیروس امیر مکری" متولد 1334 تهران است. او پس از انقلاب به همراه خانواده خود در سال 1981 به آمریکا مهاجرت کرد. وی در سال 1986 از دانشگاه هاروارد در رشته زیست شیمی فارغ التحصیل شد. س‍‍‍‍‍‍پس در رشته تاریخ در دانشگاه شیکاگو با گرایش تاریخ مدرن خاورمیانه ادامه تحصیل داد. او کمک هزینه تحصیلی سال پایان‌نامه خود را از "بنیاد ملون" (Mellon Foundation) دریافت کرد. پایان نامه دکترای وی در مورد تاریخ مشروطه ایران بود. سرانجام وی موفق به اخذ مدرک دکترای تاریخ و همزمان با آن، کارشناسی از دانشگاه شیکاگو شد.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا

بالاترین منصب دست یافته امیر مکری، معاونت وزیر در موسسات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده است. او همچنین مشاور ارشد رییس "کمیسیون تجارت کالا" و از اصلی‌ترین افراد در تصویب قانون "داد فرانک" (Dodd–Frank) - که حقوق مصرف کننده و اصلاحات وال استریت را در بر داشت- بود. همچنین به عنوان نماینده کمیسیون در "شورای نظارت ثبات مالی" فعالیت کرده است. از دیگر منصب‌های وی، منشی‌گری قاضی "بروس ام. سیلا" (Bruce M. Selya) در دادگاه تجدیدنظر است.

مکری قبل از اینکه وارد دستگاه دیپلماسی امریکا بشود، در موسسات حقوقی  Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom LLP به عنوان سهامدار فعالیت داشت. او معمولا وکالت پرونده‌های پیچیده‌ تجاری را بر عهده گرفته است. او هم به "مدال افتحار جزیره الیس" که مختص غیربومیان موفق آمریکا می‌باشد، دست یافته است.

هوشنگ انصاری (Houshang Ansari)
"هوشنگ مستمند شیرازی" معروف به هوشنگ انصاری متولد 1305 اهواز است. این سرمایه‌دار ایرانی به مدت 18 سال در دوره پهلوی دوم فعالیت سیاسی و تجاری داشت. از مناصب وی در آن دوره می‌توان به معاونت فنی وزارت بازرگانی، سفیر ویژه در کشورهای آفریقایی، و سفیر ایران در پاکستان و سیلان اشاره کرد. وی در دولت امیر عباس هویدا به وزارت اطلاعات و جهانگردی و اقتصاد رسید، و در دولت آموزگار وزیر دارایی و وزیر اقتصاد بود.

انصاری در سال 1933 از طریق "عباس آرام" -سفیر وقت ایران در آمریکا- با مریم پناهی آشنا شد و ازدواج کرد. از فعالیتهای وی در دورانی که سفیر ایران در آمریکا بود می‌توان به مجاب کردن محمدرضا شاه برای کمک‌های میلیون دلاری به کشورهای دیگر و امضاء قرارداد با "هنری کیسینجر" -وزیر امورخارجه وقت آمریکا- برای احداث 8 نیروگاه هسته‌ای اشاره کرد.

در دهه ،1970 سازمان سیا در گزارشی هوشنگ انصاری را یکی از 17 نفر "حلقه درونی" محمدرضا شاه خواند و وی را یکی از 2 گزینه شاه برای جایگزینی هویدا نامید. وی، با تاسیس حزب رستاخیز به عنوان رهبر "جناح سازنده" این حزب از سوی شاه انتخاب شد. این جناح، رقیب "جناح پیشرو" به رهبری جمشید آموزگار بود. بسیاری از حامیان انصاری از کسانی بودند که از انتخاب آموزگار به عنوان رهبر جناح پیشرو و حزب رستاخیز رضایت نداشتند. "عباس میلانی" -مورخ معاصر ضدانقلاب- در کتاب خود به نقل از مریم پناهی -که در سالهای بعد از انصاری طلاق گرفت- آورده که "یکی از دو اشتباه بزرگ شاه انتخاب نکردن هوشنگ بعنوان رهبر حزب رستاخیز بود و یکی از قویترین علل وقوع انقلاب 57 را می‌توان همین امر دانست".

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا

انصاری که از ثروتمندان تاریخ ایران محسوب می‌گردد، پس از عدم توفیق شرکت معروف خود به نام "فخر ایران" آن را به دولت شاه فروخت. وی در سال 1356 به ریاست شرکت ملی نفت ایران برگزیده شد اما در سال 1357 همزمان با کوبیده شدن بر طبل انقلاب به بهانه درمان ناخوشی خود، برای همیشه به خارج از ایران عزیمت کرد. او که با ثروت هنگفتی پای به خاک آمریکا گذاشت در سال 1986، رسما شهروندی آمریکا را گرفت و مدیریت شرکت National Oilwell Varco را بر عهده گرفت اما بعدها از آن استعفا داد. انصاری هم اکنون مدیر عامل شرکت Stewart & Stevenson LLC است و صاحب هلدینگ بزرگ "گروه پارمان" (Parman Group) در هیوستن است. این هلدینگ دارای چند شرکت با زمینه فعالیت تجارت بین‌المللی، ساخت و ساز، تولید وسایل رفاهی، تولید منسوجات، و تولید تجهیزات صنعت نفت است.

انصاری که به عنوان دوست قدیمی کیسینجر و شریک تجاری وی از جمهوریخواهان جانفدای آمریکا محسوب می‌گردد، در تاسیس چندین موسسه و نهاد آموزشی و پزشکی نقش اساسی داشته است که از آن دست می‌توان به "دانشگاه سن مارتین" و موسسه "جیمز بیکر" اشاره کرد.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا

هم‌اکنون انصاری در هیوستون زندگی می‌کند و گرایش سیاسی جمهوریخواه دارد. او از اصلی‌ترین افراد در بنیانگذاری موسسه جیمز بیکر تگزاس است. همچنین بخش ذخایر اسلامی موزه هنرهای عالی هیوستن تا حد بسیاری مدیون سرمایه و حمایت انصاری و همسرش است. اما وی در سال 2004 با یک اقدام چشمگیر و سیاستمدارانه، 15 میلیون دلار جهت پیشبرد امور "مرکز پژوهشهای سلول‌های بنیادین" به دانشگاه "کرنل" اهدا کرد.

او که هم اکنون یکی از افراد هیئت مشاور تصمیم‌سازان "انجمن سیاست رسانه‌ای آمریکا در خارج از مرزها" است، در فوریه 2014 از ورود کتاب "یک هزار سال کتاب ایرانی" به کنگره ملی امریکا حمایت بسیاری به عمل آورد.

این سرمایه‌دار و سیاستمدار کهنه‌کار ایرانی در سال 2003 موفق به دریافت "مدال افتخار جزیره الیس" و جایزه "وودرو ویلسون" (Woodrow Wilson) شد. در سال 2004 انصاری و همسرش شهلا اقدام به کمک مالی برای پیشبرد پروژه سلول‌های بنیادین دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کرنل کردند و این دانشکده در مقام قدردانی از این عمل، اقدام به ساخت "مرکز سلول‌های بنیادین انصاری" کرد. همچنین، در سال 2004 اقدام به تاسیس آکادمی آمریکایی دیپلماسی کرد که در طی 2 سال بسیاری از بحث‌ها، مناظرات، سخنرانی‌ها، و سمینارها در مورد سیاست خارجی امریکا در ان صورت گرفت. علاوه بر این، کلکسیون تصویری انصاری از تاریخ امریکا در سال 2004 در "کتابخانه جورج بوش" به نام او نامگذاری شد.


مایکل بنیامین (Michael Benjamin)
نام کامل او "مایکل بنیامین بونهور" و متولد 1348 (1969) نیویورک از یک پدر یهودی ایرانی و مادر هندوراسی است. او سرمایه‌گذار شخصی شرکتهای اینترنتی محسوب می‌گردد. در سال 2004 به عنوان نامزد جمهوریخواه برای ورود به مجلس سنا تلاش کرد اما توفیقی به دست نیاورد.

پدر بنیامین در سال 1950 از تهران به آمریکا مهاجرت کرد. پس از تولد بنیامین، پدرش درخواست انتقال به شعبه بانک امریکایی هندوراس را داد و خانواده وی به آنجا عزیمت کرد. اما در سال 1971 پرو و در سال 1973 اکوادور در انتظار او و والدینش بود. او در اکوادور در "آکادمی امریکایی کوتوپاکسی" تحصیل کرد. مقاصد بعدی خانواده سال 1974 نیویورک، سال 1980 کلمبیا، سال 1982 مکزیک، و در سال 1987 گرینویچ بود. بالاخره او موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود از دانشگاه نیویورک در رشته اقتصاد و ادبیات غرب شد و به عنوان معاون رییس بانک سرمایه‌گذاری ریچر و شرکا (Richter & Co.,) در منهتن مشغول به کار شد. وی تا قبل از سال 1997 که تجارت و سرمایه‌گذاری شخصی خود را شروع کند، در شرکت "بیمه عمر گاردین" هم فعالیت داشت.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا


در سال 1996، در حالی که فقط 25 سال داشت، در رقابتهای انتخاباتی کنگره ملی آمریکا از منطقه منهتن شرکت کرد اما با اینکه گوی رقابت را "جرولد ندلر" (Jerrold Nadler) دموکرات از وی ربود، مورد تحسین "نیویورک پست" و "رادولف دابلیو جیولیانی" واقع شد. رییس ستاد انتخاباتی وی "جان سی وایتهد" (John C. Whitehead) رییس شرکت "گلدمن ساکس و شرکا" و "بانک فدرال نیویورک" بود. وایتهد بعدها وارد شرکت و توسعه و نوسازی منهتن شد و وظیفه بازسازی برجهای مرکز تجارت جهانی پس از واقعه 11 سپتامبر را بر عهده گرفت.

مایکل، در ژانویه 2003 اعلام کرد که قصد ورود به مبارزات انتخاباتی سنا و رویارویی با حریف دموکرات خود "چاک شامر" (Chuck Schumer) را دارد. وقنی او 20 هزار را نفر را در کمپین خود به کار گرفت و 820 هزار دلار هزینه این کمپین کرد، توجه ناظران را به خود جلب نمود. اما علیرغم تلاش بسیار مایکل بنیامین محافظه‌کار و موفقیتهای وی در جلب نظر مردم، کمیته جمهوریخواهان منطقه اقدام به انتخاب "هاوارد میلز" (Howard Mills) اعتدالگرا به جای وی کردند. هر چند که بعدها میلز در رقابت با شامر شکست خورد.

اما کنار گذاشتن بنیامین موجب افشاگری وی علیه هیئت جمهوریخواهان منطقه و جورج پتکی (George Pataki) -فرماندار نیویورک- گردید. اما در نامه‌ای علنی مقامات نیویورکی را به طراحی بازیهای پنهان و ناجوانمردانه سیاسی و زد و بندهای کثیف و غیرانسانی متهم کرد و علت کنار گذاشته شدن خود را وابسته نبودن‌اش به آنها ابراز داشت. وعده‌های انتخاباتی او شامل کاهش مالیات، جلوگیری از ولخرجی‌های دولتی، تامین امنیت اجتماعی، حمایت از همه والدین در مدارس و نه فقط ثروتمندان، منع سقط جنین به جز در موارد اضطراری، اشتغال زایی و جلوگیری از دخالت دولت در امور اقتصادی مردم، دفاع از هویت ملی، و رویکرد جدی نسبت به محور شرارت شامل ایران، کره شمالی، وسوریه بود. او از حمله به عراق و قرار دادن ایران در لیست محور شرارت حمایت کامل به عمل آورد.


جمشید دلشاد (Jamshid "Jimmy" Delshad)
جمشید دلشاد معروف به جیمی دلشاد متولد 1318 شیراز و یهودی است.در سال 1338 همراه با برادران خود به آمریکا مهاجرت نموده و در دانشگاه "نوردریج" کالیفرنیا در رشته علوم تحصیل کرد. دلشاد در سال 1338 به آمریکا مهاجرت کرد و در سال 1358 یک شرکت رایانه‌ای را تاسیس کرد. بعدها در سال 1369 به عنوان رییس کنیسه "سینای" که بزرگترین کنیسه جهان است، انتخاب شد. او هم اکنون از کاریزما و نفوذ بسیاری در جامعه یهودیان آمریکا برخوردار است.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا

او در سال 2003 وارد شورای شهر بورلی هیلز شد و در 27 مارس سال 2007 رسما به عنوان شهردار این شهر انتخاب گردید. دلشاد، تا مارس 2011 شهردار شهر بورلی هیلز بود. وی، اولین ایرانی و تنها شخصیت ایرانی است که شهرداری یک شهر در امریکا را عهده‌دار شده است.

جیمی دلشاد پس ار پایان دوره تحصیل، فعالیت خود را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ادامه داد و به مدت 7 سال در جایگاه یکی از مدیران اجرایی هیئت اموزشی آن دانشگاه تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد. او در سال 1965 اقدام به تحصیل در رشته فن‌آوری انبارداری رایانه‌ای کرد و در سال 1978 موفق شد که مستقلا در زمینه فعالیت خود را داشته باشد.

اما دلشاد در سال 1999 با انتخاب بعنوان رییس کنیسه "سینای"، شرکت رایانه‌ای خود را به جهت کمک و مساعدت به جامعه یهودیان فروخت. او علت این عمل خود را وقف کامل خود به جامعه یهودیان و کشوری اعلام کرد که فرصت تجربه "زندگی آمریکایی" را به وی بخشیده است. جیمی اینچنین ابراز داشت: "من به عنوان یک تاجر و متخصص تکنولوژی با این عمل نه تنها قصد انتقال تجربه خود به سازمانهای یهودی غیرانتفاعی را دارم بلکه می‌خواهم مردم پیرامونی خود را به رویارویی با چالشهای جذاب و جدید زندگی دعوت کنم تا از این مجرا آنها مرا به عنوان یک الگوی موفق ببینندو تا به حدی با جامعه یهودیان آشنا شوند که خود را جزئی از ما ببینند". 

وبسایت رسمی خود او جایی در معرفی‌اش اینچنین بیان می‌کند: "با آنکه او ایرانی است، اما آمریکا را کشور و بهشت خود دانسته و همیشه قدردان آن بوده است". وی وقتی در انتخابات 2003 شورای شهر پیروز شد، چنین گفت: "من با حس غرور ملی آمریکایی و افتخار به این مرز و بوم وارد شورای شهر شدم. من به این کشور که در حق من لطف کرد تا بتوانم از طریق ایجاد کار مساعد یک زندگی واقعی را تجربه کنم، همیشه بدهکارم".

جمشید دلشاد که علاقه عجیبی به جیمی بودن دارد اما نام فامیلی دلشاد را هنوز به عللی که روشن نکرده حفظ نموده است، 48 سال است که در لس انجلس و 18 سال است که در بورلی هیلز زندگی می‌کند. وی 38 سال است که با لانی گرشتاین دلشاد ازدواج کرده و دارای دو فرزند دختر و پسر به نامهای "دبرا" و "دانیل" است.

جیمی وقتی در سال 2007 شهردار شهر مورد علاقه‌اش شد، قول داد که آن شهر را تبدیل به امن‌ترین و آماده‌ترین جای آمریکا برای یهودیان کند. بدین ترتیب، دستور داد که در جای و جای شهر دوربین مدار بسته نصب شود تا هرگونه مشکل ترافیکی، دزدی و درگیری سریعا در دید پلیس باشد. وی، هر آنچه که برای استفاده از ابزار تکنولوژیک جهت کنترل بزهکاریهای شهر در توان داشت، بکار گرفت.


ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا

جیمی و همسر آمریکایی‌اش "لانی گرشتاین دلشاد"

افتخارات و جوایز جیمی دلشاد شامل موارد ذیل می‌گردد:

جایزه انجمن مالکان وطنی B.H.P.E.T سال 2005
جایزه سال 1990 کنیسه سینای به عنوان "مرد سال"
جایزه سال 1991 فدراسیون یهودی باشگاه مردان با عنوان "بوته سوزان"
جایزه رهبریت یهودی محافظه‌کار از موسسه "ماسوت/استسچر"


کنیسه سینای
این کنیسه که بزرگترین کنیسه یهودی جهان است، در روزهای شنبه پذیرای یکهزار و 500 میهمان و روزهای تعطیلات رسمی 400 میهمان است. دو مدرسه را با یکهزار دانش‌آموز مدیریت می‌کند. همچنین دو غسالخانه در لس آنجلس دارد. ظاهرا کارکرد دلشاد تا به آن حد بود که با ایجاد اتحاد و هماهنگی میان بخشهای مختلف کنیسه، رشد عضویت در این مجموعه را تا 30 درصد بالا برد.

او از 2002 تا 2010 ریاست بنیاد ماگبیت را بر عهده داشت. وظیفه این بنیاد، جذب دانشجویان گرفتار و بی‌پول به یهودیان از راه حمایت مالی آنها است.

اما مناصبی که دلشاد در سازمانهای خصوصی و غیرانتفاعی داشته است:
* عضویت در هیئت مدیره مرکز مشاوره ماپل
* عضویت در هیئت مدیره مرکز پزشکی شبا
* ریاست  فدراسیون یهودیان ایرانی مقیم آمریکا
* عضویت در هیئت مدیره کنیسه نصا
* عضویت در بنیاد آگاهی فرهنگی اسراییل
* ریاست کنیسه سینای
* عضویت در آیپک
* دیدار افتخاری بعنوان نماینده یهودیان با دالائی لاما
* شرکت در همایشهای مختلف یهودیان به عنوان سرمایه‌گذار
* عضویت در فدراسیون یهودیان JCRC

جمشید دلشاد که از هیچ تلاشی برای رفاه حال هموطنان آمریکایی خود فروگذار نکرده، دستی هم بر آتش ایران ستیزی دارد. پایگاه خبری "فردا نیوز" در همین رابطه به نقل از روزنامه "لس آنجلس تایمز" در مطلب خود به تاریخ 20 تیر 1386 اورد که دلشاد قصد دارد از شورای شهر بورلی هیلز بخواهد که سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی بورلی هیلز در شركت‌های فعال در ایران را خارج كنند. هدف از این "اقدام نمادین" جمع‌آوری حمایت برای تشکیل جنبش در كالیفرنیا و سایر ایالت‌های آمریكا به منظور منزوی ساختن ایران معرفی شده است. لس انجلس تایمز در این رابطه اورده که هدف دقیق دلشاد مقابله با ایران بعنوان حامی تروریسم است؛ کمااینکه وی در این رابطه اینگونه ابراز داشته که "نمی‌خواهم چون ایرانی‌الاصل هستم، به این بهانه در قبال ایران سکوت کنم. می‌خواهم همه بدانند که برغم ایرانی بودنم، حامی امریکا هستم".

سیروس حبیب
(Cyrus Habib)
سیروس حبیب متولد 31 مرداد 1360 است. او تا سن 8 سالگی سه مرتبه به سرطان عجیب و کمیابی دچار شد که هر سه مرتبه درمان گردید اما نهایتا او را در سن 8 سالگی برای همیشه نابینا کرد.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید

وی در 4 نوامبر 2014 به عنوان نامزد دموکرات با کسب 65 درصد آرا رسما از ناحیه قانونی 48 واشنگتن وارد مجلس سنا شد. البته وی در سال 2012 هم با کسب 61 درصد آرا موفق به ورود به مجلس نمایندگان شده بود. او در آن زمان از سوی هم‌حزبی‌های خود به عنوان نایب رییس "کمیسیون تکنولوژی و توسعه اقتصادی" انتخاب شد.

حبیب در رشته حقوق در دانشگاه "پرکنیز کوی" سیاتل موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده است. او بورسیه موسوم به "رودز" دانشگاه آکسفورد را گرفت که فقط به دانشجویان ممتاز خارجی اهدا می‌شود. همچنین بورسیه موسوم به "ترومن" را برای انواع طرحهای ابتکاری و خدمت به جامعه آمریکا بدست آورد. او از پیروان پل سوروس برادر بزرگتر جورج سوروس تاجر و سرمایه‌گذار مشهور است که یک مجارستانی متولد آمریکا و مهندس و تاجر بزرگ بود، می‌باشد. 

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید


سیروس حبیب، از دانشگاه کلمبیا با درجه "سوما کوم لاده" (لاتین-Summa Cum Laude) که بالاترین درجه علمی است، فارغ‌التحصیل شد. او عضو جامعه افتخاری "فی بتا کاپا" دانشگاه اکسفورد و سردبیر "مجله حقوق و قضا" دانشکده حقوق دانشگاه ییل آمریکا است. او در خدمت اساتیدی چون قاضی "گوئیدو کالابرسی"، پروفسور "آخیل امار"، و پروفسور "هارولد کوح" بوده است. حبیب در سال 2014 از سوی مجله "حکومتداری" به عنوان یکی از 12 قانونگذار برتر واشنگتن انتخاب شد. همچنین به عنوان یکی از 40 سیاستمدار برتر زیر 40 سال 2014 امریکا" از سوی واشنگتن پست انتخاب شد.

راس میرکریمی (Ross Mirkarimi)
"راس میرکریمی" متولد 13 مرداد 1340 (4 آگوست 1961) شیکاگو از پدری ایرانی به نام "حمید میرکریمی" و مادر روس یهودی با نام "نانسی کلمن" است. وقتی 5 سال بیش نداشت، والدینش از هم جدا شدند. مادر، او را با خود به "جیمز تاون" برد. پدر را بسیار کم می‌دید. راس، بعدها کارشناسی علوم سیاسی خود را از دانشگاه "سنت لوئیز" گرفت. سپس در رشته اقتصاد بین‌الملل موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه "گلدن گیت" شد. او که از سال 1984 در سان فرانسیسکو زندگی می‌کند، دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم محیطی از دانشگاه سان فرانسیسکو دریافت کرده است.

راس، در سال 2009 از همسر خود "الیانا لوپز" (Eliana Lopez) که یک ستاره تلویزیونی در ونزوئلا است، صاحب یک فرزند شد. اما در 13 ژانویه 2012 پس از به خطر انداختن بچه به دلیل مشاجره با همسرش در شب سال نو، به خشونت خانوادگی متهم شد. لذا، وی که رییس پلیس سان فرانسیسکو بود، تا مدتی توسط "اد لی" (Ed Lee) شهردار سان فرانسیسکو در تعلیق ماند. لی، از "شورای سرپرستان سان فرانسیسکو" خواست تا با اخذ رای نسبت به ابقا یا عزل وی تصمیم‌گیری کنند. نتیجه اینکه آراء کاملا به نفع وی صادر گردید و میرکریمی در سمت خود ابقا شد.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید /// در حال انجام ///

میرکریمی، در ابتدای دوره خدمت خود در اداره پلیس سان فرانسیسکو، مامور دایره جرائم "یقه سفید" یا "بدون خشونت" (white collar crime) که توسط مقامات رخ می‌داد و عموما ارتباط به فساد مالی داشت، بود.

نقشهایی که میرکریمی در سازمانهای مدنی و جوامع  مختلف داشته است:
*‌ رهبر ائتلاف منطقه آزاد هسته‌ای (Nuclear Free Zone)
* عضویت در اتحادیه صنایع امریکا
* عضویت در فدراسیون بین‌المللی مهندسین و متخصصین
* عضویت در تالار تجار ایرانی-آمریکایی
* تحلیلگر محیطی تیم مطالعاتی هاروارد بر روی مورد بحران عراق
* عضویت در سازمان ملی زنان آمریکا

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید /// در حال انجام ///

راس، در سال 1990 همراه با "رالف نادر" لبنانی‌الاصل حزب سبز کالیفرنیا را تشکیل داد اما بعدا که عضو "شورای سرپرستان سان فرانسیسکو" بود، با علم به این موضوع که دیگر نمی‌تواند راه حزب سبز را بپیماید، در مارس 2010 دموکرات شد. او سیاستهایی همچون مجاز دانستن توزیع ماری جوآنا جهت استفاده‌های درمانی، تامین امنیت خیابانها و معابر، مبارزه با انواع جرائم و جنایات، منع مصرف تنباکو در زمین‌های گلف، تغییر نام برخی خیابانها برای احترام به اقلیت رنگین پوست جهت جلوگیری از عدم عزیمت آنها از شهر، کنترل سلاح، حمایت از "جاش وولف" ابر سرمایه‌گذار مشهور، حفظ و نگهداری محیط زیست، افزایش پلیس گشت پیاده، و افزایش تاثیربخشی معماری و ساخت و ساز شهری را در دستور کار قرار داد.  اما هنگامی که اولین منع قانونی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را در سوپرمارکتهای بزرگ و داروخانه‌ها در 2007 پیشنهاد داد، توجه جامعه آمریکا را به خود جلب کرد.

راس میرکریمی، در چندین وهله از نامزدان دموکرات سان فرانسیسکو به عنوان مسئول کمپین حمایت کرد و در سال 2003 هماهنگ‌کننده و سخنگوی کمپین "مت گونزالس" در انتخابات شهرداری سان فرانسیسکو بود. او، در سال 2008 حمایت خود از باراک اوباما را ابراز داشت.

هم اکنون میرکریمی رییس پلیس سان فرانسیسکو است. قبل از این، از سال 2005 تا 2011 رییس پلیس منطقه 5 این شهر بود. سیاستهای او تحت عنوان "سیاستهای سبز" شامل عدالت اجتماعی و مبارزه با خشونت است.

الکس نورسته (Alex Nowrasteh)

"الکس نورسته" تحلیلگر امور مهاجرت است و برای "مرکز شکوفایی و آزادی جهانی موسسه کاتو" که یک اتاق فکر است، کار می‌کند.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید /// در حال انجام ///

او فرزند "سیروس نورسته" و همسر آمریکایی‌اش به نام "بتسی گریفین نورسته" و متولد کالیفرنیای جنوبی است. پدرش فیلمساز مشهوری است که فیلم "مسیری تا 11 سپتامبر" را در کارنامه خود دارد. سیروس نورسته بابت ساخت فیلم "روزی که به ریگان شلیک شد" به تهیه کنندگی "الیور استون" مشهور، به شدت بابت تبعیضات لیبرالی از سمت محافظه‌کاران زیر سوال رفت. "ریچارد آلن" -مشاور امنیت ملی ریگان- با چاپ مقاله‌ای در وال استرین ژورنال، وی را به شدت کوبید و نام فیلم او را "روزی که نورسته به حقیقت شلیک کرد" گذاشت. بدین ترتیب نورسته پاسخ شدیداللحن خود را طی چاپ مطلبی در لس انجلس تایمز به وی داد. جنجالی‌ترین فیلم او در ایران، "سنگسار ثریا" نام دارد.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید /// در حال انجام ///

سیروس نورسته و همسر آمریکایی‌اش

الکس، کارشناسی اقتصاد خود را از "دانشگاه جورج میسون" و کارشناسی ارشد همین رشته را از "دانشگاه اقتصاد لندن" اخذ نمود.

در ژانویه 2013، شبکه خبر ABC او را به عنوان یکی از 15 تحلیلگر و کارشناس بزرگ مهاجرت در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد. همچنین مجله نشنال ژورنال او را یک وکیل آزادیخواه مهاجرت و مجله ملی‌گرای "رنسانس آمریکایی" وی را وکیل طرفدار مهاجرت آزاد و همتراز با وکلای مشهوری چون "آنتونی گرگوری"، "والتر بلاک"، "آلوارو وارگاس لیوزا"، و "خسوس هوئرتا دو سوتو" خواند.

الکس نورسته دارای مقالات متعدد در زمینه مهاجرت برای روزنامه‌ هافینگتون پست، مجله فوربس، مجله نشنال ژورنال، و خبرگزاری رویترز است.

دیوید صفویان (David Safavian)
"دیوید حسین صفویان" متولد 13 مرداد 1346 (4 آگوست 1967) است و یک دختر دارد. او یک وکیل جمهوریخواه و رییس ستاد اداره خدمات دولتی امریکا است. صفویان که در میشیگان زندگی می‌کند، دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه دترویت بوده و مدارج دیگر تحصیلی را در دانشگاههای لویولا، جرج تاون، میشیگان، و سنت لوئیز طی کرده است. او در مقاطع مختلف از شخصیتهای جمهوریخواه حمایت نموده است.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید /// در حال انجام ///

صفویان در سال 1997، با همکاری "گراور نورکوئیست" اقدام به تاسیس بنگاه لابی "گروه مریت" کرد. او در گفتگو با "لگال تایمز" در آن زمان، بنگاه خود را کاملا پیرو اصول و رها از رشوه‌گیری و لابی خواند. اما در طی این سالها، صفویان از لابی‌گری برای بسیاری از شرکتهای خارجی مثل شرکتهای نفتی ونزوئلا و شرکتهای مختلف هندی و دولتهای پاکستان، گابون و کنگو دریغ نکرد.

در سال 1999، سناتور "جون کیل" از آریزونا لایحه‌ای را به سنا برد که قمار اینترنتی را یک جرم محسوب می‌کرد. این امر، به شدت منافع صفویان را به خطر انداخت و او را ناراحت کرد. لذا، اقدام به تشکیل ائتلاف "حق انتخاب کاربر اینترنتی" بر علیه این لایحه کرد. لابی و نفوذ صفویان انقدر قوی بود که فوجی از قماربازان شامل انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف امریکا -که برخی از آنها مشتری او بودند- را وارد این ائتلاف نمود. در نهایت ائتلاف وی موفق به کارشکنی در آن لایحه شد. صوفیان، در ژانویه 2001 بنگاه خود را به قصد تصدی ریاست ستاد انتخاباتی "کریس کانن" -نامزد جمهوریخواه- ترک کرد.


زمین بازی گلف؛ از چپ به راست: جک آبراموف (سر دسته کلاهبراداران)، جیسون مورداک (مدیر برنامه بازی گلف)، رالف رید (رهبر کلاهبردار ائتلاف مسیحیت)، دیوید صفویان (کاهبردار و لابی‌گر دولت بوش)، باب نی (نماینده کلاهبردار و فاسد سابق کنگره ملی)

او در فضاحت بزرگ پرونده "جک آبراموف" (تاجر و لابی‌گر مشهور یهودی) که مربوط به لابی‌گری و فساد مالی 87 میلیون دلاری می‌شود، دخیل بود. وی که رفیق گرمابه و گلستان آبراموف است، در آن زمان کارمند سازمان برنامه و بودجه دولت امریکا بود.  صفویان، به 18 ماه حبس محکوم شد و تقاضای فرجام‌خواهی داد اما در دادگاه تجدیدنظر به شهادت دروغ محکوم شد. نهایتا، پس از کش و قوس فراوان، تمامی اتهامات وی فاقد وجاهت قانونی شناخته شد و صفویان تنها برای دروغ گفتن به دادگاه در رابطه با همکاری با آبراموف در 16 اکتبر 2009 به یک سال حبس محکوم گردید.

فریار شیرزاد (Faryar Shirzad)
"فریار شیرزاد" متولد 1965 لندن است. وی، دارای مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه مریلند، کارشناسی ارشد سیاست عمومیاز دانشکده جان اف کندی دانشگاه هاروارد، و دکترای حقوق از دانشگاه ویرجینیا است. 

شیرزاد، از مارس 2003 تا آگوست 2006 در شورای امنیت ملی آمریکا فعالیت داشت. او مشاور مخصوص جروج دابلیو بوش، رییس شورای اقتصاد ملی، و مشاور امنیت ملی در امور اقتصادی بوده است. شیرزاد همچنین فرستاده ویژه جورج دابلیو بوش به اجلاس گروه 8 بود. او بوش را برای شرکت در کنفرانسهای اقتصادی بین‌المللی آماده می‌کرد.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید /// در حال انجام ///

این اقتصاددان، پیش از ورود به کاخ سفید، در اداره واردات وزارت بازرگانی فعالیت داشت و مسئولیت مذاکرات تجاری و اقتصادی با تمامی کشورها را بر عهده داشت. کمی پیش از آن هماهنگ‌کننده تیم تجاری "بوش-چنی" بود. همچنین مشاور مخصوص کمیته اقتصاد مجلس سنا بوده و به غالب دانشگاههای آمریکا مشاوره تجاری و اقتصادی داده است.

او نیز موفق به دریافت "مدال افتخار جزیره الیس" شده است. شیرزاد از امضاءکنندگان پرونده دادگاه عالی آمریکا موسوم به "هالینگوورث وی پری" در حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان در سال 2013 است. وی در حال حاضر مدیر ارشد دفتر روابط دولتی شرکت گلدمن ساکس است.


ولی نصر (Vali Nasr)
"سید ولی رضا نصر" در 29 آذر 1339 در تهران به دنیا آمد. او فرزند "سید حسین نصر" -استاد علوم اسلامی- است. در 16 سالگی به انگلیس رفت و پس از انقلاب 1357 به همراه خانواده برای همیشه به امریکا مهاجرت کرد. او موفق به اخذ مدرک کارشناسی روابط بین‌الملل از دانشگاه "تافتس" با درجه ممتاز "سوما کوم لاد" گردید. سپس در سال 1984 مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد بین‌الملل و مطالعات خاورمیانه را از دانشگاه "فلچر" و در سال 1991 دکترای علوم سیاسی را از دانشگاه ماساچوست دریافت نمود. همسر او "دریا" یک مهندس تکنولوژی است و سه فرزند او امیر، حسین، و دنیا نام دارند. ولین نصر سه بار در برنامه معروف "دیلی شو" با میزبانی "جان استوارت" در تاریخهای یکم آگوست 2006، 22 سپتامبر 2009، و 25 آوریل 2013 حضور یافته است. او، هم‌اکنون دارای بیش از 20 کتاب و مقاله است.


ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید /// در حال انجام ///

نصر، مفسر سیاسی مسائل خاورمیانه، اسلام شناس، نویسنده، و استاد دانشگاه است. از اعضای مستمر و ارشد موسسه بروکینگز بوده و ریاست موسسه مطالعات بین‌المللی پیشرفته دانشگاه جان هاپکینز را بر عهده دارد. وی، مشاور "ریچارد هولبروک" (Richard Holbrooke) -نماینده اوباما در امور پاکستان و افغانستان- بود. همچنین، عضو دائم شورای مناسبات خارجی دولت آمریکا است و در دانشگاههای کالیفرنیا و استراتفورد تدریس می‌کند.

رامین طلوعی (Ramin Toloui)
اما رامین طلوعی دموکرات دست به نقدترین ایرانی دستگاه دیپلماسی امریکا است، چرا که هم‌اکنون نسبت به هم‌نژادان خود در مهمترین پست دولتی قرار دارد.

ایرانیان دستگاه دیپلماسی آمریکا را بشناسید /// در حال انجام ///

رامین طلوعی تهرانی در نوامبر 2014 به عنوان معاون امور بین‌الملل وزارت خزانه‌داری آمریکا منصوب شد. وی دارای مدرک کارشناسی فلسفه از دانشگاه هاروارد و کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه آکسفورد است. وظایف وی در وزارت خزانه‌داری شامل مدیریت سیاستهای مالی بین‌المللی، ارتباط و همکاری با کشورهای گروه 20، و مدیریت مسائل اقتصادی داخلی و دو طرفه خارجی است.

البته گفتنی است که طلوعی از سال 1999 همواره در خدمت این وزارت بوده است. وی، از سال 1999 تا 2001 اقتصاددان بخش اروپای مرکزی و جنوب شرقی، از سال 2001 تا 2003 مشاور معاون وزیر و از سال 2003 تا 2006 مدیر اداره نیمکره غربی وزارت خزانه‌داری آمریکا بود.

از سوایق کاری طلوعی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
* فعالیت در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری پاسیفیک
* فعالیت در هلدینگ پیمپکو (PIMPCO) شامل: صندوق گروه بازارهای نوظهور پیمپکو،  شرکت پیمپکو کانادا، شرکت استراتژی سود جهانی پیمیکو، بنیاد مجمع پیمپکو، صندوق بیمه پیمپکو، گروه بازار پیمپکو.
* وزارت خزانه‌داری آمریکا


منابع و مآخذ:
http://www.opensecrets.org/politicians/alsorun.php?CID=N00000927&cycle=2004
http://www.fardanews.com/fa/news/30003
http://delshad.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=14&Itemid=26
http://www.jewishjournal.com/community_briefs/article/rags_to_riches_an_immigrants_tale_20021018
http://www.jewishjournal.com/community_briefs/article/the_sinai_century_20060519
http://www.wmagazine.com/society/2009/07/persian_beverly_hills?currentPage=3
http://usatoday30.usatoday.com/news/nation/2007-03-14-beverly-hills-mayor_N.htm
http://www.beverlyhills.org/search/website/?Q=government%20council%20members%20jdelshad&NFR=1
http://latimesblogs.latimes.com/lanow/2010/03/jimmy-delshad-to-serve-as-beverly-hills-mayor-for-second-time.html
http://www.sfgate.com/crime/article/Lee-might-decide-Tuesday-on-charging-Mirkarimi-3418251.php
http://www.perkinscoie.com/en/professionals/cyrus-habib.html
http://www.paaia.org/CMS/candidate-makes-history-becoming-first-iranian-american-elected-to-a-state-legislature.aspx
http://housedemocrats.wa.gov/news/house-committees-chairs-approved-2
http://web.archive.org/web/20111028054311/http://www.rossforsheriff.org/about-ross-mirkarimi
www.sfbg.com/politics/2010/03/10/mirkarimis-democrat-newsoms-candidate
http://www.sfgate.com/politics/article/New-supervisor-emerges-from-behind-political-2740572.php
http://www.sfgate.com/bayarea/article/Ross-Mirkarimi-to-get-sheriff-s-job-back-3934169.php
http://cyrusnowrasteh.com/?page_id=97
http://www.washingtontimes.com/topics/alex-nowrasteh
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/06/20/AR2006062001626.html
http://www.huffingtonpost.com/alex-nowrasteh
http://www.forbes.com/sites/alexnowrasteh
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/09/19/AR2005091901859.html
http://investing.businessweek.com/research/stocks/private/person.asp?personId=43032859&privcapId=106782652&previousCapId=907219&previousTitle=Pacific%20Investment%20Management%20Company%20LLC
http://finance.yahoo.com/news/pimcos-toloui-treasury-bound-steps-184000108.html
http://thecable.foreignpolicy.com/posts/2009/01/28/nasr_to_advise_holbrooke
http://legacy2.sais-jhu.edu/pressroom/press-releases/MA2012/nasr.html?utm_source=sais-jhu-home-page&utm_medium=flash-banner&utm_content=nasr&utm_campaign=saisnews2012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 231
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 37
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    2 2
    کاش درباره خط فکری وپیشینه خان.ادگیشون هم میدانستید ومینوشتید.....
  • رضا از مشهد ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    2 0
    جالب بود
  • رضا از مشهد ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    2 0
    جالب بود
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    5 10
    باعث افتخار ما هستند. بازم خوبه چهارتا ادم حسابی ایرانی وجود داره!!!!
  • زالی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    مشرق گل کاشتی. خیلی خوب بود .مرسی.
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    14 17
    برای من ایرانی یعنی امام خمینی، یعنی مقام معظم رهبری ، شهدا، شهید چمران، دکتر حسابی و میلیون ها ایرانی غیرتمندی که برای اسلام و ایران زندگی میکنند
    • من ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      چرت نگو مردک
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    1 0
    عالی بود
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    9 11
    برای من ایرانی یعنی امام خمینی، یعنی مقام معظم رهبری ، شهدا، شهید چمران، دکتر حسابی و میلیون ها ایرانی غیرتمندی که برای اسلام و ایران زندگی میکنند
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    7 6
    همشون رو هم یه مثقال سنگ نمی ارزن.
  • محمد محمدی ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    5 0
    چیز جالبی بود منتها ما هم تو مسئولین افراد آمریکایی کم نداریم.... به ملیت که نیست....
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    5 1
    هنور کسی اینجا ننوشته: "خائن ها !" ؟؟!
  • مرتضیsk ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    5 2
    فقط اسم و رسم ایرانی ها رو دارن ! مگه میشه از خودِ شهروندان امریکایی جلو بزنی وارد دستگاه سیاسی اِمریکا بشی اونوقت دَم از ایرانی بودن یا مثلاً ساقط کردن پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ ایران‌ایر در خلیج فارس بزنی !! حالا بقیه موارد بماند
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    4 4
    لعنت بر تمام خائنین به اسلام ، نظام ، کشور و مردم . . .
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    5 5
    خیلی از اینا احتمالا از خانواده ها و خان های زمان شاه هستند که با پول بیت المال رفتن اونجا خانواده های بعد از انقلاب و مسولان و ... کشور هم موندن در کشور برا دق دادن ما راه همشون یکیه چه اونا که در دولت آمریکان چه اینا که در نظامن و بویی از اسلام و انسانیت نبردن
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 1
    خون ما به مرز محدود نیست خون توی رگ ما خون هیهات من الذّله حسینی است، و اینها هم نژادان ما نیستند...
  • لاله ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    3 1
    اگه بیشتر دقت کنین می بینین که اکثرا از یهودیان ایرانن و مهاجرت یهودیان و کارکردنشون برا کشوری که بر مبنای تعالیم و اهداف یهودیت ساخته شده امری عادی است
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    4 0
    خب چه خدمت و خدماتی به ایران وایرانی کرده اند اینها ایرای بودنشان را هم دارن انکار میکنن.
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    3 1
    زیرآب زنان و لابی های پنهان علیه ایران هستن . کدوم یک بخاطر دفاع از ایران از سمت خود کناره گیری کرده ؟ هیچ کدوم جمشید دلشاد هم که آخر خیانت و بد بختی هست.
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 3
    چقد شماها حسودین به خدا.
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    3 8
    اینها افتخارات ایران هستند و همشون بر اساس لیاقت به این رتبه ها رسیده اند.
  • هبوط آدم ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حرف حساب ترین جمله ای که تو این سال ها شنیدم
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    3 2
    تو با این ذهن بسته و مغز کوچیک آبروی هرچی ایرانی رو میبری، آخه کسی که داره راه موفقیتشو توی یک کشور دیگه غیر ایران طی میکنه، چرا فکری میکنی خائن هستش؟
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 1
    دقیقا یکی از تکنیک های تسلط آمریکا به دنیا همینه ، تکنیکی که اروپایی ها هم استفاده می کنند . این ها از طریق اماکنی مثل دانشگاه ها ، استعداد کشورهای مختلف خصوصا کشورهای هدف (ایران ، چین ، روسیه ، هند و ... ) را شناسایی می کنند و کم کم با روش هایی مثل پرداخت هزینه تحصیل ، وام های خانه و ... از آن یک آمریکایی می سازند ، آمریکایی که کشورش زادگاهش را خوب می شناسد . احتمال قوی ایرانی های ضد ایران خیلی باید بیشتر از این ها باشند . آمریکا برای تحریم ایران نیاز به اطلاعات دارد ، یکی از منابع اصلی همین ایرانی آمریکایی ها هستند .
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    3 1
    اکثرا ین افراد بهایی هستند و هیچ وابستگی به ایران و ایرانی ندارند و بهتر ملیت اسرائیلی بهشون داد
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 2
    اینها عمله های ظلمه و مزدوران صهیونیزم بین الملل هستند . اینها همه زیر پرچم منحوس نظام متجاوز و امپریالیستی سوکند وفا داری و خدمت یاد کرده اند . مطرح کردن این افراد بجز شر و شرم ....هیچی برای ایران و ایرانی ندارد .
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    منظورتون ازدرج اين چرنديات چى بود؟
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    اونی که از 8 سالگی کور شده واقعا یک نابغه است جاش خالیه توی کشور
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 1
    از این تعداد چند نفر موفق!!! به خدمتگزاری شیطان در آمدن موفقیت نیست مشارکت در تمام جنایات و گناه هان آنان است. خدا تمام اینها و ارباب شرورشان را لعنت و با هم محشورشان کند
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 0
    آن گاه كه مۆ من به برادر مۆ منش تهمت زند، ایمان در دل او ذوب مى شود؛ همان گونه كه نمك در آب ذوب مى شود. همان طور كه از این روایت بر مى آید، تهمت موجب از بین رفتن ایمان مۆ من مى شود.
  • مهدی از قم ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 0
    ما به افرادی مثل دکتر چمران احتیاج داریم.باوجود اینکه از تمام این افراد بهتر بود و متونست خیلی راحت در امریکا زندگی کند برگشت به کشورش و جنگید.کنار هم میهنانش با افرادی جنگید که اربابان این ایرانی های که در بالا ذکرشان امد مسلح شان میکردند
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    فلسفه؟خزانه داری؟ شیب؟بام؟
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 1
    شما که خائن نیستی، چه گلی به سر ایران و ایرانی زدی !؟ حداقل بعضی ها به اصلاح شما خائن شدن ولی با علمشون نام ایران رو زنده کردن پس وقتی خودت تو که احتمال زیاد با دو دره بازی حق خیلی هارو تو این مملکت خوردی حرف چرت نزن
  • علي ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 1
    از کی تا حالابورلی هیلز رفته به نیویورک؟ از کی تا حالاه نیویورک شده ایالت؟
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 1
    سگ امریکایی هستن خائنین وطنی
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ناشناس۰۱:۰۵ کسی که با دولت امریکا هم فکر هستش یعنی باهاشون موافقه ما تحریم بشیم و یا موافقه با موشک هواپیمای ما رو بزنن یا نابودی اسیسات هسته ای
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حسود نه ولی خائن ها رو زود میشناسیم تو مثلا خیلی روشن فکر ماب هستی
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    تو خیلی روشن فکری تو امریکا هستی الان زیر پرچم امریکا میگن اونجا شکنجه کردنشون خوبه امریکایی یا اونجا باید امریکایی باشی یا زندانی و شکنجه
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 1
    کلهم خاک بر سرشون !!!
  • ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    من نمی دونم چرا ما ایرانی ها همه چیز رو یا سیاه میبینیم یا سفید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در کل جالب بود مشرق , مرسی
  • ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    پس رامین عسگرد کو؟
  • ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 1
    این لیست شما اکثرا ریشه یهودی دارند و یا در امریکا در جاهایی کار میکنند که بیشترین ضربات را به ایران زده اند. معنی خاصی دارد؟
  • ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    چقدر عقده ای زیاده توی سایت!!
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 1
    اگر یک امریکایی توی ایران پست داشت تا حالا اعدام شده بود!!
  • هموطن ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 1
    هر ايراني كه قلبش براي ايران و ايراني نتپد، بهتر آن است كه هرگز أن قلب نتپد.
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    باید به درد کشورش بخوره نه به درد کسایی که دشمن کشورشن
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 2
    نه هر که سر تراشد قلندری داند هر گردی گردو نیست و هر کسی که ایرانی الاصل بود لزوما وفادار به ایران نیست ملاک برای ما ایرانی بودن یا نبودن نیست مومن بودن و در خدمت خدا و خلق بودنه
  • گنجی پور ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اینها دو دسته ایند یه دسته کسانی که با پشت کردن به ایران و اسلام اونجا به پست و مقامی رسیده اند که با اونها کاری نداریم و ارزشی هم برای ما ندارند اما دسته دومی که تعدادشون بیشتر هم هست افرادی هستند که بنا به هر دلیلی مهاجرت کردند و به پیشرفتهای دست پیدا کرده اند اینها امید ما ایرانیها هستند و در اینده امید داریم که به نفع ایران عمل کنند و اینها سفیران ما در اون کشورها هستند .
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اصلا باعث افتخار نیستند .اینا اسباب افتخار یک ایرانی مسلمان نمیتونن باشن .
  • شیرزاد ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ایرانی های خاین و وطن فروش بیشتر تو انگلیس مشغولند نه تو امریکا
  • ابوالحسن ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    این ها نام ایران رو زنده نمی کنن.بلکه لکه دار می کنن.چمرانم آرزوست.
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یه مشت خائن به وطن ولی نصر کارش مشاوره دادن به سیاست خارجی آمریکایی ها برای فشار بر علیه ایران هست . هنوز نقشش رو در تحریم های ملت از یاد نبردیم اون یکی سینماگره رفته سنگسار ثریا رو ساخته و ایرانی ها رو یک مشت وحشی عقب مونده نشون داده چند تاشون هم یهودی صهیونیست هستن که روی اسرائیلی ها رو در دشمنی با ایران سفید کردن برخیشون رسما به بوش مشاوره دادن برای اینکه ایران رو محورش شرارت بنامه واقعا تف بذات هر چی وطن فروشه
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    باعث افتخاره
  • دانشجوی تاریخ ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    سایت وزین مشرق! به نظرم باید تیتر خبرتان را اصلاح نمایید. این ها همگی ایرانی تبارهایی هستند که نسبت به دولت و سرزمین وساکنین کشوری که اکنون ایالات متحده آمریکا نامیده می شود سوگند وفاداری خورده اند و رسما شهروند آن کشور هستند. در گذشته های دور این ها جاپایی در ایران داشتند ولی آلان شهروند آمریکا هستند. پشینه ایرانی آن ها مربوط به سوابق شان می شود وهیچ تإثیری بر رفتار فعلی آن ها ندارد. اگر داشت شهروند آمریکا نمی شدند.
  • مملی ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    خوب مشرق جون اکثر اعضای تیم هسته ای کنونی هم تحصیلکرده دانشگاههای امریکا هستند دیگه!!
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    از جغرافیا سر در نمیاری اضهار نظر نکن. نیویورک یک ایالت است با مرکزیت شهر آلبانی و یکی از شهرهای مهمش نیویورک.
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر نگاه میکردی در گزارش اکثرادستي بر اتش ايران ستيزي دارن
  • قاسم ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    ادم حسابی از نظر من کسی هست که به تمام امکانات آمریکا پشت کرد و رفت تو روستاها محروم شیعه نشین لبنان ، با اسراییل جنگید. آدم حسابی ، پرفسور حسابی هست که به تمام امکانات غرب پشت کرد و اومد تو ایران با تمام سختی ها بدون هیچ چشم داشتی فعالبت کرد. آدم ندیدی.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    مشرق چاپ کن جون هر کی دوست داری که دلم خونه! کار خوبی کردن رفتن. الان دولت یه طرح داده افراد متخلف با ۸ سال غیبت سربازی رو می بخشه ولی افراد هم سن و سال اون ها که تحصیلات عالی دارن و تخلفی هم نکردن رو دارن می برن خدمت که بزارنشون سر چهارراه ها ملت رو جریمه کنن فحش بدن و فحش بخورن. اونایی که فکر می کنن ایراد از این بچه هاست سخت در اشتباه هستن. ایراد از بخشی از مسئولان همین مملکته که قدر این بچه ها رو ندونستن.
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    جالب تر اینه که مشرق این خبر رو الان با افتخار منتشر می کنه ولی هر کدوم از این بدبخت ها که به ایران سفر کنند فورا" به عنوان جاسوس خیلی خیلی خطرناک دستگیر می شن آره دادش خیلی خطرناک ها
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ایا برای وطن اصلی خود هم کاری کرده اند؟ برای آمریکا که هر کار بکنند علیه منفعت ایران است آیا اینطور نیست؟
  • شنگول ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یعنی اینا انگلیسی هم بلدند صحبت کنند؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    آخه کسی که حتی اسمش هم ایرانی نیست و احتمالا یه کلمه هم فارسی نمیتونه حرف بزنه چجوری میخاد نام ایرانو زنده میخاد کنه؟؟؟
  • اصغر ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    درخدمت شیطان بودن چه افتخاری غیر از ذلت وخواری دارد تاریخ ایران از این آدمها بسیار دیده مثل خاندان شیعه کش وخبیث برمکیها وخاندان پهلوی
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حتما در فرهنگنامه شما اینها از مومنین حساب میشوند؟
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    والا کاش از همسایه ماهم مینوشتی که در زمان طاغوت از بهترین فرماندهان هوانیروز بود و بلافاصله بعداز انقلاب رفت امریکا و مغازه فروش سگ و گربه زد و استعدادهای نهانی خود را در پیشرفت فروش سگ قرار داد اسمش هم احد رمضانی است
  • حسن کچل ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اونهاملیت ایرانی دارن ملی برای امریکا کارمیکنن ولی برخی درداخل ملیت امریکایی ندارنداما برای امریکا کار میکنن
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    این افراد یا خودشان یهودی هستند و یا همسرانشان و یکی از دلایل موفقیت شان کمک به لابی صهیونیست ها است این افراد شریک کشتار مردم بیگناه فلسطین ، عراق ، افغانستان و دانشمندان ایرانی هستند
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حالا چند تا آمریکایی در ایران سمت دارند؟ مخ ایرانیها رو بردن دیگه
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    فقط برات متاسفم.زود اينقدر بدون فكر كردن كم مياوري.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    1- استقلال مهمترین دستاورد ما است. 2- در این کشور قبلا انگلیسی ها - امریکایی و روس ها برایمان تصمیم می گرفتند 3- با اینکه یکصدو پنجاه هزار آمریکایی نان و نمک ما می چاپیدند مردم را ما وحشی می دانستند و در حقوق دریافتی خود از مردم ما حق توحش هم می گرفتند ولی امروز ما همه مفت خورها و اربابان انها را از کشورمان بیرون کردیم و مشخص شد آنها وحشی هستند و ما باید از انها حق توحش بگیریم چونکه در مدت صد سال گذشته به بیش از 50 کشور حمله کرده اند. امروز ما تصمیم می گیریم به فضا برویم و می رویم ولی دیروز دیگران برای منافع خودشان تصمیم می گرفتند ارتش ما را برای کشتار مردم ظفار اعزام می کردند ، برای کمک به اسراییل کودک کش اعزام می کردند و کشور کاملا در اختیار صهیونیست ها ، بهایی ها و خودفروختگان بود.
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    مشرق جان ومشرقیون عزیز تا حالا فکر کردید چرا 6000000 میلیون ایرانی خارج از کشور زندگی می کنند . قطعا می پذیرید همه شان فتنه گر و ضد انقلاب نیستند .....
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر به مردم خود خائن نبودند یک بیمارستان یا خیریه برای کمک ایجاد می کردند .انها ثروت خود را با کمک یهودیان به دست آوردند و برای انها هم خرج می کنند
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    تو که مغز بزرگی داری و برای ایران آبرو داری می کنی نقش صهیونیسم را پشت سر موفقیت این افراد نمی بینی ؟ نمی دانی در آمریکا لابی صهیونیسم اجازه قدرتمند شدن به کسی را نمی دهد مگر آنکه به آنها باج بدهد. لابی صهیونیسم در عرض کوتاه ترین مدت رییس جمهور کلینتون را به گند کشید که چرا به انها انتقاد کرده و حرف انها را گوش نکرده است.و رییس جمهور و وزیر امور خارجه ای نیست که قبل و بعد از انتخاباتش به اسراییل نرود و آنجا را سجده نکند و اعلام بندگی به اسراییل را نکند چه رسد به این پا پتی ها
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یکی از عقده ای ها تویی که پز دیگران رو تو می دهی .پس عقده خود کم بینی داری
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    گفتم برات بیارن با جرج بوش. امری نیست!
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    مخصوصا جیمی دلشاد عزیز
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    نه بهایی ها عرضهء این کار ها رو ندارن همه اونها در مشاغل پست در آمریکا در حال خدمت اند
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ایران رو بد نشون دادن . سیاه نمایی.از کاه کوه ساختن و مزدوری علیه ایران و...
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    از کتب بهایی به نام اسلام حدیث نزن. تهمت چیه ! برو با جیمی رفاقت کن مومن مدل شماست
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    تو و جیمی فقط مومن و خوب
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    معلوم هست نام ایران رو حفظ کرده .جیمی...
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    جاي تاسف داره . براي چي اين مهملات رو بهم بافتيد. يعني چه كه نوشتيد افتخارات. واقعا نظرم راجع به مشرق داره عوض ميشه
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    چرا طنز منو پخش نکردی؟ خدایی اگر تو ایران بودند یا داشتن از شدت ثروت منفجر میشدن یا از شدت فقر میمردن
  • علی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اینا همشون یهودین وامریکا اینا رو برا این میخواد که اولا ثروت زیادی دارن بعدش اینا ایران رو بهتر میشناسن راحت میتونه نقطه ضعف های ایران رو بشناسه...همه اینا دستی بر تحریم ها وانزوای ایران در جهان داشتن حتی از از خود امریکایی بدتر...کاسه داغتر از اش هسنتد
  • محمد رضا شفیعی راد ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    افتخار نداره 90 درصدشون یهودی یا یهودی های بهایی شده هستند.
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ازصدر اسلام بدترين وخبيث ترين دشمن مسلمانان يهودى ها بودند تو اينها هم يهودى ها از همه ضدايرانى ترند لعنتبر صهيونيست ها که عامل اصلى درد و آلام مسلمين اند
  • مرجان ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خاک بر سر همه شون که نمکدان شکنن
  • مجتبی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    نبوغ ایرانی, چرا باراک اوباما را نیاوردین, که از جنوب ایران به آفریقا مهاجرت می کند و بعد به آمریکا, البته افتخار در اینجا فقط همون نبوغ ایرانی نه مسئولیت داشتن و تاثیر گذار بودن در کشوری دیگر غیر میهن خودمون.
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    پس با تحصیلات و لیاقت هم می شه به یه جایی رسید. حتی اگر غریب باشید.
  • علی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد!! ایقد آدم حسبی تو ایران بوده و هست که گمنامن اون وقت توی علف(الف) بچه اومدی اینجوری حرف می زنی
  • پسر شیک پوش ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    نمیگم خائن و بهایی و ... اما ایرانی باید به درد ایران بخوره و گرنه ایرانی نیست
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    در امریکا بر اساس لیاقت هرکسی میتواند به هر مقامی برسد.
  • چراغعلی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 0
    درسته که اینها در ایران به دنیا آمده اند ولی شک نکن که این جماعت یهودی صهینونیست هستند صهیونیست های حاکم بر آمریکا به یک غیر یهودی اجازه نمی دهند به این درجات در دولت صهیونیستی آمریکا برسند همانطور که یهودی ها اجازه نمیدهند در هالیوود فیلم بسازه یا هنر پیشه مشهوری یبشه
  • علی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    به قول مرحوم اقاسی: ای انکه به غرب میگریزی - با غرب چگونه در ستیزی!
  • علی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اینهمه افغانی تحصیل کرده توی ایران بیشتر از عملگی نمی تونن کاری بکنن. خواهشاً به امریکائیها کاری نداشته باشید.
  • صدرا ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    هنری کسینجر که 8 سال وزیر خارجه آمریکا بود و اهل سیاست میدانند که رئیس جمهور واقعی در آمریکا کسی است که وزیر خارجه است هم آلمانی است و یهودی ودر حال حاضر هم سیاست خارجی آمریکا به اشاره او میجرخه باید گفت مهم نیست که کجایی باشی مهم اینه که دینت چی هست
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    ا گلی عامری یهودیه و جیمی دلشاد وراس میرکریمی ومایکل بنیامین ایناکه یهودی ویهودی زاده ان ! سیروس حبیب اقلیت دینی دیوید صفویان که فامیلیش مشخصه هوشنگ انصاری که تو حکومت قبلی ولی نصرم درسته پسره حسین نصریه اسلام شناس بزرگ ولی همون حسین نصرم تو دفترفرح بود ! بقیشونم مثل بابای نورسته که فیلمه سنگسارثریا روتوپروندش داره یا حمایت شیرزاد ازهمجنس بازا فقط این رامین طلوعی که اطلاعات کمه واونم چندوقت دیگه اطلاعاتش میاد بیرون وگرنه دانشجوهای ایرانی بخصوص شریف وتهران که رفتن امریکا بیشتریاشون تو لینکدین اطلاعات وسوابقشون هست ! دکتری گرفتن وفوق دکتری گرفتن ولی به هیچ جانرسیدن .نشستن تودانشگاه فقط مقاله مینویسن ومقاله میدن ! فقط کارای اکادمی . به صنعت به حکومت به دولت ورود پیدا نکردن ونمیتونن ورود پیدا کنن ! حتی چندنفر رشته مدیریت واقتصاد خوندن ولی هیچی والانم ادمای مشهورعلمی هستن که تو کنفرانسها شرکت میکنن ولی نتونستن به یه اداره کوچیک دولتی تو یه شهر کوچیک تویه ایالت دورافتاده امریکا ه هم نفوذکنن ! اینایی که نام بردین یهودی ان یا اقلیت های دیگه ومخالفای سرسخت جمهوری اسلامی وجاسوس ویا پدراشون ازاون مخالفابودن ویا وش خدمتی هایی برای امریکاکرده بودن که بچه هاشونو اوردن رو کار
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    حالا به چی شون حسودی کردیم! فعلا که میبینی مورد نفرتن
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    چرا نباید چنین فکری بکنه؟! البته بازم خوبه رفتن مجبور نیستیم وجودشونو همینجا تحمل کنیم مثل خیلیا که برگشتن بعد از تحصیلات در انگلیس و اتمام جنگ و... خودشونو رسوندن
  • سلمان ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    گریه یه ثواب خدا موش نمی گیره ....همه اینها یا بهایی هستند یا یهودی که امریکا بهشون پست داده
  • ناشناس ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 0
    ناشناس 1:5 کافر همه را به کیش خود پندارد تو با این مغز کوچیک و بسته ت با این فکرو حرفت حق خیانت رو در حق ایران و ایرانی تمام کردی.... از نظر تو خدمت کردن به کشوری که فکری جز دشمنی با مردم ایران نداره راه موفقیته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه واقعا فکرت اینه برو بمیر که از تعداد خائنین به ما مردم کم بشه
  • ناشناس ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    با اون علامت تعجبی که اخر جملت گذاشتی بالاخره نفهمیدیم طعنه زدی یا واقعا فکرت اینه نمردیم و معنی ادم حسابیم فهمیدیم...!!! اگه اینا ادم حسابین من یکی با افتخار تمام اعلام میکنم ادم حسابی که هیچ اصلا ادم نیستم...
  • آریو ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    این رامین طلوعی انگار پسر جان کریه...
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    امریکا جاییه که راه موفقیت برای همه انسانها صرفنظز از ملیت رنگ و مذهب بازه.در ضمن برای اون دسته از افرادی که ظاهرن دشمن امریکا هستن بگم که 350 نفر از فرزندان همین مقامات عالیه جمهوری اسلامی در حال حاضر در کشورهای غربی از جمله امریکا درس میخونن و این سوال پیش میاد که چرا همه بچه هاشونو به خارج(کشورهای استکباری) میفرستن برای درس خوندن؟؟؟؟؟پس زیاد جوش نزن خود تو هم اگه بتونی میری امریکا!!!!!!
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    باید تا جایی که میشه از ظرفیت اونها به نفع خودمون استفاده کنیم . نمیدونم چرا ما ایرانی ها اینقدر دنبال کینه و دشمنی با هم هستیم . منفعت مشترک ما ایرانه و میتونیم همینطوری که یهودی ها توی آمریکا جهت منافع اسراییل نجس تلاش میکنن ما هم به نفع مردم ایران و ایرانی های خارج از کشور همکاری کنیم .
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    مینویسن نگران نباش آدم عقده ای زیاده . اونایی که رفتن اونجا بفکر پیشرفت کاری بودن و دنبال سیاست نبودن .
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خود تو چه خدمتی کردی به ایرانی ها . خیلی از سرمایه دارهای ایرانی خواستن بیان ایران کارخونه راه بندازن ولی اینقدر سنگ جلو پاشون انداختن که بیخیال شدن برگشتن به دیار غربت .
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    از کجا میدونی بهایی هستن ؟ تا وقتی نمیدونی حق نداری اینطوری به کسی وصله و انگ بچسبونی .
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یعنی مردم عراق هم در زمان صدام شریک جنایات صدام بودند ؟
  • وحید ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    افتخار رو شما این تعریف می کنی؟ آدم بزرگ اون دانشمندیه که رفته اونجا زحمت کشیده و علم به دست آورده ولی حاضر شده با تمام کمبود ها و سختی ها و بد اخلاقی هایی که تو ایران میشه بخاطر کمک به آدم های مظلوم و مستضعفی که هم کیش خودشونن از رفاه اونور بگذرن و بیان به مسلمون ها خدمتکنن.شما فک کردی صرفا آدم با هوش بودن افتخاره؟در حالی که داری به آدم هایی خدمت می کنی که دارن مردم کشورت رو تحریم می کنن اون هم خیلی مسخره؟برو خوش باش و یه اینا افتخار کن......
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    بیشترشون یهودین ! یا بعضیاشون بهایی وگرنه به این پستهای مهم نمیرسیدن . یهودیا هم یهودین به ملیتشون وابستگی ندارن بلکه این قوم یهودیشونه که براشون مهمه .خودشون اونجا یه لابی بزرگ دارن که میخواد طرف ایرونی یاروس یا عراقی فقط یهودی باشه کافیه ، لابیه یهودی ،فرد یهودی رو میاره به پست های مهم میرسونه. نشون به این نشون که اخه تحصیلاته اینارو نگاه کنین میبینین هیچ ارتباطی به شغلهاشون نداره !
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    چه فایده؟مگه چقدر زنده است و میتونه خدمت کنه که رفته داره واسه یه عده ماسون شب و روز جون میکنه؟
  • وحید ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    به این میگن یه سفسطه درست و حسابی ..... خب معلومه اگه اون امریکایی بخواد هم فکر ما نباشه بهش پست نمی دن دیگه...اینا ایرانی هایی که میبینی عملا همه چیزشون جز نژادشون امریکایی شده...
  • لیلی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    علمشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از کی تا حالا سرسپردگی و پشت کردن به وطن و هموطن شده علم؟؟؟؟ مگه برای ما رفتن درس خوندن ؟؟؟؟ چه گلی به سر ایرانی زدن ؟؟؟؟ الان مثلا اینا نام ایران رو زنده کردن ؟؟؟؟؟ بعد اونایی که رفتن 8 سال تیکه پاره شدن که تو الان زنده باشی بیای اینجا نطق کنی نام ایران رو چیکار کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بد نیست با دیدن مسائل اول فکر کنیم توی ایران خیلیا بد هستن خیییلم بدن... این دلیل به خوب بودن امریکا و امریکاصفتها نیست..
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم.
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    کاسه لیس های صهیونیستی
  • بیطرف ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    چندتا آدم یهودی الاصل، باعث افتخار ما نمیشن.
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    لیلی نمیخوام از این چهره ها دفاع کنم ولی حرفت سروته نداره اونایی که شهید شدن که حسابشون جداست یکی از اون شهیدا برادر خود من بود اون زمان جنگ بود الان که 25 ساله جنگ تموم شده امثال من و تو چه گلی به سر این مملکت زدیم؟ غیر از این که فقط فکر برداشتن کلاه این و اون و ضایع کردن حق دیگران باشیم؟ چند درصد کارگرا و کارمندا و مهندسای ایرانی با جون و دل کار میکنن؟ همشون به فکر دور زدن و زیرآبی رفتن هستن پس بیاید اول خودمون رو اصلاح کنیم تا مملکت رو آباد کنیم با این چهره هایی که نام برده شد کار ندارم ولی خیلیا هستن که چون از توان و تخصصشون استفاده نمیشه میرن اون طرف به اشباه فکر میکنیم همش تقصیر حکومته در حالی که بیشترش تقصیر خودمونه چراکه در محیط کار به افرادی که صاحب تخصص هستن حسودس میکنیم و میخوایم زودتر کله پاشون کنیم
  • ایراندوست ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    دوست عزیز، با تعصب به ایرانی بودن این افراد، ازشون حمایت نکنید. مطمئن باشید اینها چون خط فکری و سیاسی شان دقیقا آمریکایی یا انگلیسی و صهیونیستی است، این سمت های مهم رو بهشون دادن. خودتون بخونین که چندتاشون یهودی بودن. عزیز من اینها خودشون تربیت شده ی استعمار هستن. وگرنه هرگز به اونها اجازه ی رشد و ترقی نمیدادن. حالا هم که دارن با همه ی وجود به غرب خدمت میکنن که خود دشمن بشریت است.
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    منم خیلی دوست داشتم به اینا افتخارمیکردم ولی وقتی فرد خودش خودشو ایرونی نمیدونه , کارایی میکنه که ضررش بیشتر به مردم عادی ایران میرسه ( هر ضرری که به حکومت برسه درحقیقت به مردم رسیده چون حکومت ومردم جدا نیستن مثل تحریمها )من که نمیتونم خودمو به زور بچسبونم بهش وبگم من بهت افتخارمیکنم!!!!!! الان یاده ضرب المثله ایرانیه افتادم. میگن ارنولدو داشتن میبردنش زندان یه ایرونی خودشو میندازه وسظ میگه ماروکجا میبرینا ?! سیستم امریکا برخلاف کشورهای اروپایی اینطوریه که بعدازیه مدتی شما واقعا میشین یه امریکایی باتفکرامریکایی ودیدگاههای امریکایی . پس اگه یه امریکایی دیدین که ایرونیه زیادافتخارنکنین به خاطراینکه روح وروانش وفکرش وخودش دیگه به ایران تعلق نداره . البته مشکل ازسیستم امریکاست که بعدازمدتی کاری میکنه که مهاجرا دیگه به کشوره اولیشون تعلق نخواهندداشت و هرچقدرم این تعلق نداشتن بیشترباشه وفرد بیشترتو فرهنگ امریکایی حل شده باشه بیشتر امکان بدست اوردن مناصب وشغلهای بالاتر در سیستم وجودداره . وازحق نگذریم اکثرا اسامی که شمااوردین یهودی بودن وربطی به ما ها ندارن !شده مثله موشه کتساو !
  • ایرانی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ناشناس جان، کسی که اینطور با جان و دل، به آمریکا، که خود دشمن بشریت است خدمت میکند؛ یقینا خط مشی او، منطبق بر سیاست آدمکشی و جنگ طلبی آمریکا و البته انگلیس و صهیونیست است. ما به اینها افتخار نمیکنیم، چون اینها خودشون فرزندان خلف استعمار هستند؛ وگرنه الآن این سمت ها را نداشتند.
  • بی نام ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ناشناس 14:22 تو با این آی کیو، بیشتر مواظب خودت باش.
  • لیلی ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ناشناس16:6 اگه حرفم سرو ته نداشت اینهمه جواب بهم نمیدادی.... حرف من سر اون جمله زنده کردن نام ایران توسط یه مشت غربتی بی هویت بود که بویی از ایرانی بودن و حتی انسان بودن نبردن ....وگرنه کسی منکر اشکالات اساسی مردم و مسئولین داخل ایران نیست...این دو تا بحث کاملا جداست که شما ادغام کردی اگه تو ایران اخلاق از بین رفته باعث و بانیش خائنای دنیا پرست داخلی و خارجی هستن که حاضرن خودشونم بخاطر لذاتشون بفروشن اینا هم یکی از همون خود فروشای وطن فروشن... امثال همینا تو داخل(مسئولین سرمایه دار فاسد) و خارج تلاش کردن تا دین و اخلاق تو ایران کمرنگ بشه ... امثال شما هم با تایید اینا به اهدافشون کمک کردین... هرچی تو ایران پستی و زشتی میبینی از دور شدن مردم از دین و اعتقاداتشونه که اینم از تو گور اینا بلند میشه . علم بدون اخلاق بیسوادی محضه...از نظر من اینا یه مشت بیسواد خائننن که از انگل پست ترن
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    کجای این مقاله بوی افتخار می داد؟ این که یکیشون حامی قمار بازیه اون یکی حامی منافع صهیون هاست و اون یکی نماینده ی جمهوری خواه سنا کدومش افتخاره؟
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    ما بخوایم فقط ایرانی باشیم باید کیو ببینیم؟
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    پاشون به ایران برسه همه دستگیر میشن شک نکنید
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    همشون که در خدمت سیاست نبودن. مثلا اونی که شهردار بود. ولی عموما برای دشمن کار می کردند
  • صادق خان ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    در آمریکا اگر بخواهی به جایی برسی بایدیهودی باشی یک پیرزن 90 ساله بیسواد یهودی را صهیونیست های حاکم بر آمریکا با تبلیغات دانشمند جا میزند و بهش حایزه نوبل هم میدن
  • صادق خان ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یعنی میگی همین سه چهار هزار نفر یهودی که آمریکا را فبضه کرده اند لیاقت دارند و نزدیگ چهارصد میلیون افراد مسیجی و مسمان که در این کشور زندگی میکنند لیافت ندارند
  • سوفیا لوره ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    روایت درسته ولی تهمت نیست حقیقت دارد این ها یک مشت یهودی صهیونیست هستندکه در آمریکا برای آمریکا هم خدمت نمی کنندبرای رزیم سگی جعلی خدمت میکنند دقیق مثل رئیس جمهورها ی آمریکایی و وزیر خارجه ها که همه هم و عم شان خدمت به رزیم سگی جعلی است و هزاران بار هم آن را به زبان می آورند
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    شبکه پرس تی وی یه خانم آمریکایی کار میکنه گوینده ی اخبار شبکه چهار هم یه زن آمریکاییه کسی اعدامشون نکرده بعد هم هر جایی قانون خودشو داره آمریکا مهاجر پذیر بوده از اول معلومه که مهاجرا منصب میگیرن
  • شادی ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    کلهم فاسد
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یکی دوسال پیش تیترزده بودین یه دخترایرانی تو دولتالمان به جایی رسیده !یه عده توکامنتا اب دهانشون سه مترراه افتاده بود .جالب این بود که این دختره باباش ایرونی بوده مامانش المانی ,بابامامانش تو بچه گیش طلاق گرفته بودن , بچه روکه توالمان به باباها نمیدن .این دختره پیش مامانش بود .این دخترخانم انقدر ازایرون وایرونی متنفربود که نگو ! یااین دختره که کم سنترین پروفسور جهان بود ! باهاش مصاحبه کرده بودن گفته بودمن ایرانی نیستم . بابا مامانش ایرانی بودن . حالا توایران چقدر تو خبرگزاریهابهش پرداخته بودن. یا چندتا اقای ایرانی الاصل هستن که تو صنعت کامپیوتر واینترنت و... هستن وپولدارم شدن الان یادم رفته کدومشون بودن .بایکی دوتاازاینا مصاحبه کرده بودن. گفته بودن ایرونی چیه ؟!!!!چندتاحرفم علیه ایران زده بودن . فقط مااینجا نشستیم هی دهنمون اب میافته که اینا ایرونین . وگرنه اونا که اصلا عینه خیالشون نیست . فقط به فکرپیشرفت وپول دراوردنه بیشترشونن حالا هرجوری شده . حاضرن به خاطراین پیشرفتشونم خیلی کارا کنن. اصلا وطن معنی نداره براشون اونجا ! مگه رکسانا صابری نبود یا رضایی خبرنگار یا یه دختره که انگلیس بوده گفتن به خاطروالیبال گرفتنش ولی جاسوسی میکرده.اسمش یادم رفته یا اون پسره که توایران پارسال گرفتنش تو ارتش امریکا بود جالبش اینجاست به خاطراینا سراینکه ایرانین یانه باهمم دعوا میکنیم .
  • مهدی ص ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اینا امریکاییند وگرنه تودولت امریکا جایی نداشتند اصلانم بهشون افتخار نمیکنیم از اینا بهترشو داخل میهن اسلامی داریم
  • صدرا ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خاک بر سر اونایی که به این نظر منفی دادن
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اضهار نظر؟ اول نوشتن یاد بگیر بعد جغرافی عزیز دل...نیویورک ایالت نیست...شهر است با 5 ناحیه...رانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استاتن آیلند
  • سلمان ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یه هنرپیشه بهایی هست به نام شبنم طلوعی الان تو فرانسه زندگی می کنه
  • مسیح ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    دمت گرم این همه اطلاعات رو از کجا درو کردی گلم؟
  • مسیح ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    چون هیچ کدامشان به مصالح کشورمون فکر نمی کنن
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خاک بر سرتون خیلی پستین
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خاک بر سرتون خیلی پستین
  • مرد غارنشین ایالات ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    مشرق بذار من یه چیزی به این آقا بگم :شما زمان زمانیگه ایران قند سهمیه بود سنتون میرسه من اونوقت دانشجو بودم ببین با چه سختی !!!! خیلیا بودن به ایران خدمت کردن و میکنن بدون منت
  • رابی ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خب عرضه داشتن بعد هم کاری بر خلاف ایران انجام ندادند.
  • سامی ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    از کجا معلوم که خائن اند؟؟؟
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    لیلی همین که میگی به نظر من... خودش جای خوشحالیه که لااقل شما نظر خودتو از طرف یه ملت بیان نمیکنی اون دو تا موضوعی که با هم ادغام کردم اتفاقا به هم مربوطن و سر منشا بستن مشکلات داخلی به خارجیا توجه نکردن به این موضوعه ظاهرا کمتر کسی پیدا میشه که قبول کنه اگه تک تک ماها که ملت ایرانو تشکیل میدیم اصلاح رو از خودمون شروع کنیم دیگه لازم نیست یقیه اونور آبیا رو بچسبیم! مشکلات ما در بی اخلاقی و مسیر غلط فرهنگی که داریم طی میکنیم و هر روز هم جلوتر میریم فقط و فقط مربوط به عملکرد خودمونه خودمون مسوول این وضعیت هستیم چرا؟ چون مملکت خداروشکر مستقله سرنوشت ما دست خارجیا نیست ما مستعمره هیچ کشوری نیستیم حتی حافظ منافع هیچ کشوری هم نیستیم پس چطور خارجیا باعث بی اخلاقی در جامعه ما شدن؟ تو رو خدا نگو تهاجم فرهنگی و ... چون نسبت به خیلی کشورای شرقی که تمام و کمال از فناوری اطلاعات استفاده میکنن خیلی عقب تریم پس موندیم خودمون با خودمون چه کردیم! شاید یکی از علتهایی که مردم به خودشون زحمت نمیدن فکر کنن و خودشونو اصلاح کنن همین طرز تفکریه که همیشه دنبال مقصر از اون طرف مرزها گشته و هر مشکل داخلی رو مستقیم و غیر مستقیم به اونا نسبت داده متاسفانه امثال شما هم به این نگرش دامن میزنید منکر عملیات مخرب دشمن در زمینه های مختلف نیستم ولی سوال من اینه چرا شماها به جای پیدا کردن ریشه اصلی بی اخلاقی ها ساده ترین راه ممکن رو پیدا میکنید و اونو تقصیر بیگانه میاندازید؟
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    برادر آمریکانشین ظاهراً خیلی اذیت شدی! پرسیدم کجاست؟ وگرنه ور دل همون مردک نفهم با بابای نفهمترش بمونه کافیه!
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    دعوا نکنید !!! دقیقا فرق ایران و امریکا همینه که چرا امریکا با اینکه فقط 300 سال از قدمتش میگذره به این پیشرفت رسیده ولی ایران که 7000 سال قدمت داره هنوز هشتش گروه نهشه بخاطر اینکه در امریکا نگاه نمیکنند که طرف مسلمونه یا بهایی یا یهودیه یا سیاهه یا سفید ولی اینجا به همه چیز طرف نگاه نگاه میکنند الا لیاقت و توانایش..!!
  • سيد محمد ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    چه جالب كه خارجي ها مي تونن تو كشورهاي غربي مسئوليت بگيرن ولي تو كشورهايي نظير ما، ورودشون به كشور هم مشكل داره چه برسه به مسئوليت. يقيناً اينها از ديد مسئولين ايراني، جاسوسند مگه اينكه خلافش تأييد بشه كه هيچگاه نميشه.
  • امیر ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    یادش بخیر.اون قدیم قدیما یه دکتر داشتیم خیلی با سواد بود .محشر.اینگلیسیش حرف نداشت.توی یه سفر پوتین بهش گفت:how are you?فلفور جواب داد yes.پوتین هنگ کرد.
  • محمدامین ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • محمدامین ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    تمام افتخارات این آقایان به اون قلاده هست که انداختن گردنشان
  • سید ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    توایرانم،آمریکایی ها میتونن سمت بگیرن.ولی در کل ما بهشون افتخار میکنیم.دمشون گرم.
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خیلی از اینها از ترس جنگ و خیلیهای دیگر بخاطر کثافتکاریهاشون مملکت را ترک یا بقولی از مملکت فرار کردند و همان بهتر که فرار کردند اصولا امریکا جای افراد بی بته و شارلاتان است
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    رژیم منحوس شاه میلیاردها دلار از پول این ملت را خرج این اشغالها کرد تا امنیت کشور را تامین کنند ولی تا جنگ شد همینها فرار را بر قرار ترجیح دادند
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    بخواب بینیم بابا افتخار خانوم مدتهاست شوهر کرده به چه کسانی هم افتخار میکنه هههههه
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    قربون دهنت صدرا جون و قربون قلم ناشناس۲۳:۲۶
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اینها مومن بدین یهود هستند احمق چرا روایت اسلامی را در مورد اینها بکار میبری؟
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اه چقدر دین ومذهب به رخ هم میکشید.. انسان انسانه دیگه.. همه حق زندگی داریم..
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    اگه تو ایران مونده بودن حداکثر الان راننده تاکسی بودن.
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    همشون خوش تیپ و خوش قیافه هستن!
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    جناب ناشناس 04:54 کاش بالا سر ی عده یک ضربدر کوچیک بود تا هر وقت حوصلشون رو نداشتی روش کلیک میکردی طرف بسته بشه باوووووو
  • ایرانی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    علی آقا، میتونی برگردی به کشورت "افغانستان". فکر نکن نفهمیدیم.
  • کاپیتان ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    جیمی دلشاد تو ماهواره میگفت امیدوارم ایرانیای امریکا اینقدر موفق باشند که بتونن حتی واسه ریاست جمهوری آمریکا کاندید بشند
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    لیلی خانم من با فرمایشات شما موافق هستم . منتقدین شما کوردل و یه مدل دیگه ازاین افراد هستند..
  • ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    حرف لیلی پر محتوا هست اگه دقت کنی . من فکر میکنم جواب شما بی ربط به موضوع هست برادر شهید.
  • ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    بس خاک بر سرت
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    داعش هم همین ادعا ها رو داره ابله
  • ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    مثل خودت
  • ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    یه منفی زدم برات برو حالشو ببر
  • انقلابی یمنی ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    الموت لامریکا الموت لاسرائیل العنه علی الیهود
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    باشه تو خوبی.
  • آذربایجان اوشاغی غیرت وطن بالاسی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    اون جا چه غلطی مکنندحتماکه ترک نیستند
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    مخصوصا دوستت جیمی
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    نه بابا پسر باباشه
  • حجت ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    شما با اون بابای امت خداجوی!! نسبتی داری؟
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    بهایی ها به بهانه درس خواندن به کشور های دیگر پناهنده میشن تا میرسن درس نمیخوانند و دنبال کارههای کم اهمیت میرن یا آویزان دولت میشن
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    از ته دل منفی
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    بهایی رو جا انداختی
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    منفق و بهایی و ...هستن
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    چی مثلا . پز کیف کردن آنها باعث افتخارت هست! افتخار آفرین باش نه افتخار کن
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    برادر ناشناس اولا آمریکا براساس مبانی فقهی یک کشور کافر حربی است در حالی که کشور عراق در زمان صدام یک کشور مسلمان متجاوز بود ثانیا شما حساب حزب بعث عراق را از حساب ملتش که تحت سلطه و انقیاد پلیسی و نظامی بعث بود را نباید یکی بدانید
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    تو این آمار زیبارو از کجا آوردی ؟ هژیر
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    و البته باطنشان کریه و وحشتناکه.
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    عجب نطقی!
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    راننده تاکسی بودن و به هموطن خدمت کردن بهتر از اینه که خائن بشی و وطنت رو بفروشی.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    رفته گل بچینه
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    بی نهایت لایک++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    همه حق زندگی داره ولی حق خیانت خیر.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    از موقعی که تو تظر پرداز شدی
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    دقیقا همینطور امریکا فقط کسانی رو به بازی می گیره که خائن باشن و از جنس خودشون یعنی نامرد.
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    پز عالی خدمت خالی
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    اشتباهی مثبت زدم. هزاران منفی-----------------------------. نکنه می خوای گل بندازن دور گردنشون. همین خانم گلی (البته گاف با کسره) عنوان مقاله اش بحران!؟ ایران مساله ای فراقاره ای نیست. در حالیکه امریکا مرکز ایجاد بحرانه نه ایران.
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    ایول لپ کلام رو گفتی +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    آره خالی که ... چقدر داره برای دفاع از تو زحمت میکشه! خیلی خالیه
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    جیمی رو نگفتی!
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    زالی جیمی رو حال کردی کودن!
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    دولت طرح داده یا نیروهای مسلح ؟
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    تنگ نظری هم عالمی داره والا..!!!! دور خودتونو پیله پیچیدید و تو عالم خودتون هستید و خیال میکنید همه دنیا کافرن فقط شما از اسمون افتادین....!! در ضمن خائن کسیه که تو وطن خودش دزدی کنه اختلاس کنه زیر میزی بده و زیر میزی بگیره!!!!
  • علیا ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    درسته جالب بود. اما جالب تر اینکه هیچکدومشون به نفع ایران تاحالا کار خاصی نکردند و از نفوذشون استفاده نکردند. تازه بعضیاشون شمشیر رو برای ایران از رو بستند. چون با این روش میتونستند یه مناسب سیاسی و منافع اقتصادی برسند. من کاری با خط مشی سیاسی افراد ندارم. اما هر کسی اصلیتش به هر کجای جهان میرسه باید برای اون کشور لااقل به میزان خیلی کم هم شده تلاش کنه.
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    داعش ادعا داره که همه حق زندگی دارن؟؟؟!!! تو چقدر ابلهی
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    ده هزارتا لایک
  • عقاب ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    لپ کلامو گفتی دیگه... بعد هم اینکه مشرق صرفا جهت اطلاع نوشته. هم برا خودش هم برا شما. برا خودش تا بتونه نظرات مردمه و خیلی اطلاعات حرفه ای دیگه رو بدست بیاره. برای ما تا بدونیم دور و اطرافمون چه خبره...
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    اتفاقا داعش ادعای دین داره !!!!!!!
  • وطن دوست ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام دوستان کاش ادب و اخلاق کامنتی را نسبت به هم رعایت کنیم و تحمل نظر مخالف را داشته باشیم. چرا اعصاب همدیگر را خورد میکنید.
  • ایراندوست ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    واقعا متاسفم برای کسانی که الکی مثبت دادن. ما کلی جوون ایرانی تحصیل کرده داریم، که فرصت شغلی براشون فراهم نیست و با مدرک لیسانس و فوق لیسانس، بیکارن؛ یا به قول شما عملگی میکنن! حالا شما توقع داری افغانیها برن سر کار؟! آقایان افاغنه! اگه خیلی بهتون سخت میگذره، برین کشور خودتون.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    اگه توئی که کامنتهای توهین آمیز میذاری مسلمونی من ارتداد خودمو اعلام میکنم
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    الحسود لایسود..!!!! ایرانی چشم دیدن پیشرفت دیگران را نداره فقط بلده انگ و برچسب بزنه
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ببین حالا باباش رو هم میخواد خاک بر سرت
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    مخصوصا قدر تو رو ندونستن . کسی که از خاکش نتونه دفاع بکنه از ...نمیتونه دفاع کنه٬ مگه ما خدمت نکردیم اون هم نه داخل شهر بلکه تو کوه و مرز ۲ سال تمام .سوسول خان
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    برو بابا جان برو خدمت مرد شو . دلم خونه ٬ طرح دادن٬ ... زمان ما خرید خدمت هم نبود . فحش بخورم و ...واین حرف ها جلوی توپ وتانک که نمیری؟ . برو خدمت ٬ پایان خدمت رو بگیر و بر پاسپورت بگیر هر جا خواستی بری بسلامت.
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ایراد از لوس بار اومدن و ..است
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    راه باز جاده دراز. شما چه گلی به سر ما زدین طلب ککار هم هستین
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    نه بابا ..
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    دکتر جواب سوال بعدی رو داده..
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    در کل خاک عالم بر سرت
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    فارسی می نوشتی جون میدادی؟
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ذهنت بسته و محدود هست گل کلم مصرف کن خوب میشی.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    از هم اینها بدتر توی بهایی هستی نگو کسی نفهمید .خاین
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    حققیقت تلخ هست روشن فکر
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خاین کسی هست که سر سفره کشورش بزرگ بشه بعد برای گرفتن پناهندگی ۱۰۰۰ تا دروغ بگه تا بره تا کشورشو رو سیاه کنه.
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    منفی داری خدایش
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    نه تو خوب همه بد مدرنیزه
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    مرده شورت ببرن با این نظرت
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    کافر همه ا به کیش خود پندارد
  • یه بنده ی خدا ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    کاش یه تیتر هم میزدین آمریکاییهای مقیم در دولت ایران(البته تفکرآمریکایی منظوره)
  • ایرانی ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    من هم با شما هم عقیده ام .
  • ایرانی ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    من در راهپیمایی 20 میلیونی اربعین در عراق بودم خیلی از عراقی ها عکس امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را روی سینه هاشون نصب کرده بودن و روی پرچم و لباسهاشون نوشته بودن نحن ابنا الخمینی . .
  • نگار ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    0 0
    بالا بردن معلومات شما.
  • زنده باد وطن ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    بفرمایید آمریکا کمپلت در اختیار ایرانی هاست.........زنده باد ایران،زنده باد وطن
  • ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    اینان،خیری برای ملّت ایران نداشتند،ندارند و نخواهند داشت. چرا،دایم،خواستار تحریم ایران یا حمله نظامی به ایران هستند اینان،آمریکایی های فارسی زبان هستند و بس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس