هیات ایرانی شرکت‌کننده در مذاکرات 1+5 مورد حملات جاسوسی قرار گرفته است.

گروه جنگ نرم مشرق- هیات ایرانی شرکت‌کننده در مذاکرات 1+5 مورد حملات جاسوسی قرار گرفته است. یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران دیروز با تایید این خبر گفت: «حملات جاسوسی هکرها به رایانه‌های هیات ایرانی را رصد می‌کردیم.»

وی افزود: این حملات برای برداشتن اطلاعات و پرونده‌هایی از رایانه‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی صورت می‌گرفت و می‌توانستیم با تکنولوژی‌ای که در اختیار داریم آن‌ها را رصد کنیم.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در پاسخ به این پرسش که آیا جاسوسان اینترنتی توانسته‌اند به اطلاعات و پرونده‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی دست یابند یا خیر، گفت: خوشبختانه همه پیش‌بینی‌ها از قبل انجام شده بود و همه اعضای هیات در این‌باره به طور کامل توجیه بودند؛ بنابراین هیچ‌کدام از اعضا با رایانه‌های کاری‌شان به اینترنت متصل نمی‌شدند و برای استفاده عام از انترنت از رایانه‌های هتل استفاده می‌کردند.

او توضیح داد که: از قبل تمام تمهیدات برای مقابله با جاسوسان اینترنتی و فعالیت‌های احتمالی جاسوسی اتخاذ شده بود، بنابراین هیچ صدمه‌ای از این بابت به هیئت ایرانی و مدارکشان وارد نشده است.

وین به شهر جاسوس‌ها مشهور است. بر اساس گزارش‌های رسیده، فعالیت‌های جاسوسی فقط معطوف به هیات ایرانی نبوده و سایر هیات‌ها هم احتمالا مورد حمله جاسوسان اینترنتی بوده‌اند.

منبع: روزنامه شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس