آنچه با دیدن صفحات وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی مسلم می‌شود، وجود استراتژی برای تقویت باور به «جمعیت کمتر، زندگی بهتر» در ذهن مخاطب ایرانی است؛ به گونه‌ای که در طول زمان با القای چارچوبی، رفتارهای جمهوری اسلامی در این حوزه را به وضعیت معیشتی مردم مرتبط می‌کند.

گروه جنگ نرم مشرق- بیش از سه سال است که مباحث مرتبط با افزایش جمعیت ایران در نگاه به آینده و بررسی معضلات کاهش جمعیت و نسل جوان در کشور توسط مقام معظم رهبری و به دستور ایشان رونق گرفته است. دلایلی که مدیران کلان نظام برای تشویق عموم به فرزندآوری در نظر می‌گیرند بسیار مفصل بوده و در عین حال استدلال‌های وارده برای جلوگیری از کاهش نرخ رشد جمعیت نیز آنقدر مطول است که در این مقال نمی‌گنجد.

بی‌بی‌سی فارسی طی 4 سال گذشته به تناوب به مسئله افزایش نرخ باروری و زاد و ولد پرداخته است که شاید در طول زمان، خیلی در چشم مخاطب تاثیرگذار به نظر نرسد اما وقتی اخبار این رسانه را با علم به تاثیر رسانه در اذهان و قلوب بررسی کنیم متوجه دیدگاهی می‌شویم که به وضوح مخالفت خود را با مسئله افزایش تولید نسل در ایران نشان می‌دهد.

مهمتر از همه آنکه هدف بی‌بی‌سی فارسی از پوشش اخبار این حوزه اساسا در جهت چارچوب‌سازی برای عوض کردن نگاه مخاطبانش به جمهوری اسلامی است. این بنگاه خبرپراکنی در طول دوران حیات خود سعی در القای 4 محور منفی برای جمهوری اسلامی دارد و در تلاش است تا مسئله افزایش جمعیت را نیز با همین مسائل خودپندارانه مرتبط کند. این چهار محور عبارتند از : «حکومت تئوکراتیک ناکارآمد»، «ناقض حقوق بشر»، «دولت حامی تروریسم» و «به دنبال سلاح هسته‌ای».

مشکل بی‌بی‌سی با جمعیت ایران چیست؟ + تصاویر // در حال ویرایش

آنچه که با دیدن این صفحات مسلم می‌شود، وجود یک استراتژی برای تقویت باور به «جمعیت کمتر، زندگی بهتر» در ذهن مخاطب ایرانی است. این استراتژی زمانی مهمتر جلوه خواهد کرد که بدانیم همین استراتژی در شبکه ماهواره‌ای بی‌بی‌سی نیز دنبال می‌شود. 


مشکل بی‌بی‌سی با جمعیت ایران چیست؟ + تصاویر // در حال ویرایش
تیتر سوالی، یکی از پرکاربردترین مدل‌های تیترنویسی برای تزریق مفهومی خاص در ذهن مخاطب است. این سوال به گونه‌ای تنظیم شده است که از همان ابتدای مطلب بدون اینکه مخاطب هنوز چیزی مطالعه کرده باشد به او القا می‌کند که افزایش جمعیت غیر ضروری و بحران‌ساز است.

مشکل بی‌بی‌سی با جمعیت ایران چیست؟ + تصاویر // در حال ویرایش
تلاش برای تقابل مردم و حکومت از خدعه‌های قدیمی رسانه‌های معاند است؛ خصوصا اگر ذیل چنین تیتری، عکس یک کودک ظاهرا فقیر نیز آورده شود.

مشکل بی‌بی‌سی با جمعیت ایران چیست؟ + تصاویر // در حال ویرایش
تیتر سوالی، یکی از پرکاربردترین مدل‌های تیترنویسی برای تزریق مفهومی خاص در ذهن مخاطب است. این سوال به گونه‌ای تنظیم شده است که از همان ابتدای مطلب بدون اینکه مخاطب هنوز چیزی مطالعه کرده باشد به او القا می‌کند که افزایش جمعیت مردم ایران را فقیرتر می‌کند.


مشکل بی‌بی‌سی با جمعیت ایران چیست؟ + تصاویر // در حال ویرایش
سواستفاده از مشکلات موجود در جامعه و ارتباط دادن آن به سیاست رشد جمعیت نیز کاملا شیطنت آمیز است. گذشته از آن، استدلال بی‌بی‌سی در ربط دادن اعتیاد زنان به افزایش جمعیت در نوع خود جالب توجه است.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
آوردن کلمه «واکنش‌ها» در ابتدای تیتر، خبر از وجود بازخوردهای ضد و نقیض با بنر منتشره در سطح شهر را پررنگ جلوه داده و همین پررنگ کردن اختلافات، خود نشان از ابراز مخالفت است.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
بی‌بی‌سی در اغلب موارد برای موجه جلوه دادن نظرات خود، از میان کاربران و مخاطبانش تایید جمع می‌کند.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
خبر دروغی که برای شانتاژ هر چه بیشتر پیرامون موضوع، منتشر شده است.



مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر



مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
استفاده از عبارت «مجازات» برای اعمالی مانند سقط جنین و وازکتومی بدون ذکر علت سقط جنین و وازکتومی نشان از شیطنت نویسنده مطلب دارد.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
تیتر به گونه‌ای انتخاب شده است که مخاطب در یک دوراهی قرار می‌دهد. بی‌بی‌سی فارسی به خوبی می‌داند که با مخاطبی مهربان و عاطفی سروکار دارد و مجبور است که از حربه القای شک و تردید نیز بهره ببرد.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
هرچند که بسیاری از مردم، چندان به بد بودن امواج جمعیتی معتقد نبوده و بلکه پیشرفت‌های کنونی کشور را نیز مرهون همین موج جمعیت دهه شصتی می‌دانند، اما بی‌بی‌سی فارسی با استفاده از کلمه «انفجار» مفهوم پست آن را به رخ می‌کشد.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر



مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
یک تیتر دلهره‌آور؛ گویا به تعداد افراد مریض یا مشکل‌دار جامعه افزوده می‌شود.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
ارعاب زنان شاغل که عموما هم از مشکلات مالی رنج می‌برند نیز جزو حربه‌هایی است که بی‌بی‌سی فارسی به آن آویزان شده است.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
به قرار گرفتن دو کلمه «زندان» و «وازکتومی» در یک تیتر دقت کنید.

مشکل بی‌بی‌سی با «لوله‌های باز» مردان ایرانی چیست؟ + تصاویر
در نهایت نیز بی‌بی‌سی با اعتماد به نفسی فوق‌العاده کنترل جمعیت را برای آینده بشر و محیط زیست مفید می‌داند؛ البته بدون ذکر این نکته که بشر مورد نظرش چه خصوصیاتی و چه نگاهی به دنیا و آخرت دارد.

بی‌بی‌سی فارسی به عنوان بنگاه خبرپراکنی متعهد به سیاست‌های انگلیس، هیچ چارچوب مفهومی دیگری غیر از لیبرالیسم و لذت‌گرایی و تفردگرایی نهفته در آن را برنمی‌تابد. لذا تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا ضمن پوشاندن محاسن بسیار مهم افزایش جمعیت و نسل جوان آینده، و پررنگ کردن معایب احتمالی آن، سبک زندگی غربی را نیز در میان ایرانیان همه‌گیر کند.

نکته آخر آنکه انگلیس به عنوان سومین مرکز ارائه‌کننده وب‌سایت‌های مستهجن در جهان و به عنوان کشوری که به شهادت اسناد سازمان‌های جهانی، دارای 48% ولادت خارج از خانواده (حرام‌زاده) است در موقعیتی نیست که بتواند با استفاده از تبلیغات با فرهنگ مردمی مقابله کند که پاکی و حیا در وجودشان نهادینه است.

وحید درمنکی فراهانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 188
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • شایان ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    2 0
    تا وقتی مشکل بیکاری و فقر حل نشه جوانانی مثل من توانایی ازدواج رو هم ندارن چه برسه به بچه آوردن. مردم ایران هم باهوش تر از این حرفا هستن اسیر هیچ نوع تبلیغاتی نمیشن.
  • سید ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    ریشه تمام مشکلات ، مسائل اقتصادی و همچنین میزان در آمد خانواده های جوانان و از همه مهم ترعدم حمایت مستقیم دولت پیرامون مسائل زاد و ولد همچنین آینده فرزندان و مسائل رشد کاری و اقتصادی برنامه کلان و آینده جمهوری اسلامی ایران است در کشور های غربی ، حمایت اقصادی درست و با پیش بینی آینده شغلی و درآمدی مناسب خانواده ها را برای افزایش جمعیت تشویق می کنند . اما در کشورمان متاسفانه که می گویند یک کشور اسلامی است و باید شیعه زیاد شود با توجه به خرج هایی که یک نوزاد برای یک خانواده تازه ازدواج کرده میسر نیست و با توجه به میزان حقوق و دستمزدی که دریافت میکنند خیلی مغایرت دارد که با حساب سر انگشتی ماهانه برای یک نوزاد یک ماهه تا شش ماهه بطور میانگین ماهیانه 600 هزار تومان خرج های ثابت به جز هزینه های چکاپ و درمانی مادر و فرزند می باشد که این مورد در کشور های غربی با بررسی انجام شده تا 5 سالگی هم مادر هم فرزند تحت حمایت دولت هم در بخش درمانی هم در مسئله رشد به صورت صد در صد می باشد. لطفا نشر دهید تا ریشه اصلی مشکل واقعا مشخص است ریشه کن شود. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در امور رشد جمعیتی کشور ، ریشه این امور در دستگاه اقتصادی باید حل شود.با یارانه ای که ماهیانه 45 هزار تومان است کجای خرج یک نوراد را کفاف میدهد.
  • امیر ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    خیلی بی شرفن این بهایی ها.
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    جوونهای ایرانی تو ازدواج کردن موندند که برسه بچه دار شوند .
  • ایرانی ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    فرزند کمتر ، یعنی جمعیت کمتر ، کشور پیرتر و در نهایت کشور ضعیف تر . . . دشمنان ما چه چیزی براشون شیرینتر از ضعف ایرانه؟
  • مازندرانی ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    آی ملت گوش به این خزعبلات ندید و بدون پشتوانه مالی ازدواج نکنید و خودتون و دختر مردم رو سیاه بخت نکنید
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    نه با تبلیغات بی بی سی جمعیت ایران کم میشه و نه با شعار های مسئولان ایرانی جمعیت زیاد میشه .
  • مازندرانی ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    1 0
    مسبب این بدبختی و مصیبت بی تفاوتی و بی کفایتی بعضی از مسئولین این کشوره من یکی به عنوان یه ایرانی شیعه هیچکدومشون رو این دنیا و اون دنیا حلال نمیکنم
  • ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    نیازی به bbcنیست چون مروم خودشون نمیخوان بچه دار بشن .. چون 8 سال احمدی نژاد کاری کرد که مردم فقیر شدن
  • سفير ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    اين بدبختا دارن برا بقيه کشورهای جهان نقشه ميکشن غافل ازين که خودشون تو نقشه ای که خداوند براشون کشيده دارن حرکت ميکنن ، آينده مال مسلمين و مؤمنين است . حالا هر چقدر می خوای حيله گری کن BBC خائن
  • ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    ان شا الله روز موعود یدونه موشک سجیل دقیق بزنیم به همین ساختمان بی بی سی این منافقین و جنایتکاران بی وجدان رو بفرستیم به رفقایشان تویه جهنم
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    اعوذ بالله من شر الوسواس الخناس!
  • علی ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    1 0
    آره دیگه امریکا و غرب وکشور های عربی حامی غرب هر چقدر جمعیتشون زیاد بشه مشکلی نیست خدا میرسونه اما وقتی نوبت جامعه مسلمان بشه مشکلات زیاد داره!؟
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    درود بر شعور مردم ایران.
  • ناشناس ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    خب واقعیت ها رو میگه کجاش ایراد داره !!!
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    نرخ بيكاري و تورم واقعا آزار دهنده است. محيط زيست تقريبا نابود شده. همين جمعيتي رو داريم رو خوب مديريت نكرديم كه دنبال افزايش جمعيتيم
  • بی نام ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    1 0
    این حروم زاده های انگلیسی با اقدامی ضد بشری در خلال جنگ جهانی اول و دوم و اشغال ایران و خرید تمامی گندمهای کشاورزان از دولت ایران و بستن راه های دریایی جهت جلو گیری از ورود گندم از کشورهای آمریکای جنوبی و دیگرجاها به ایران باعت ایجاد یک قطحی بزرگ در ایران شدند که حدوداً 10 میلیون نفر از هموطنانمان از گرسنگی جان سپردند الان هم این پدر سوخته ها میخوان همون جنایات را از طرق دیگر مرتکب شوند چرا باید پای سفارت اینگلیس به کشورمان باز شود چه فایده ای برای ما دارند این کثافتها . فقط میخواهند با وارد کردن تجهیزات جدید به سفارتشان در ایران اخلال و شنود و سرایت تدریجی سیانور در آبهای سدها و ..... انجام دهند این انگلیسی های خود صهیونیست اصلی هستند.
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    مشکل رو شما با اقتصاد ضعیف بوجود اوردید نه اونا.......
  • حسن ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    1 0
    5 تاش هم کمه.
  • امیر ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    متاسفانه افرادی که مشتری بی بی سی هستند پیش فرض bias شدن که BBC راست میگه و این خیلی بده. وقتی اعتمادت به یه رسانه جلب بشه اون رسانه به راحتی می تونه ازت سو استفاده کنه. جقددددددددددددر که این چند وقته از مرگ شادروان پاشایی این بی بی سی بهره برداری سو نکرد. البته بلا نسبت مشرق رسانه های ما هم خیلی وقتا به مردم دروغ گفتن و مردم رو بی اعتماد کردن.
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    مرگ برانگلیس مرگ برانگلیس مرگ برانگلیس...
  • مجید ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت می زند نادان دوست!! اقا ما خانواده سه نفره تو زنده موندم خودمون گیر کردیم زندگی کردن پیشکش!! اقا حرف حساب از دشمن شنیدن به خدا گناه نیست! جوانان دهه 50 را ولش کنید! با دهه 60 و 70 چه کرده دولت و نظام! کو کار کو امید کو .....نکن مشرق محترم نکن اب به اسیاب دشمن نریز! نکنه شما تو ایران زندگی نمی کنی!البته مدتی است که منو بایکوت کردی و نظراتم را منتشر نمی کنی خود دانی هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی
  • محمد22 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    نكته اينجاست كه كاهش جمعيت يكي از شروط بانك جهاني و صندوق بين المللي پول براي دادن وام به ايران بود البته دوتا شرط مهم ديگه هم داشتن كه يكيش آموزش مسائل جنسي در مدارس بود و ديگري ...... (خودتون پيداش كنين . راهنمايي (نسل فسيل شده را پيدا كنيد) ) ببين مشرق جان قراره ما با دنيا آشتي كنيم و وضع اقتصادي مون خوب بشه و به رفاه برسيم حالا هي توي بوق جنگ فوت نكن بذار همه چي اين هفت ماهه به خوبي و خوشي پيش بره تا اين تعامل سازنده شكل بگيره و اعتماد متقابل برقرار بشه و خلاصه بلكه اين چرخه بچرخه
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    به همراه افزایش توانمندیهای ذهنی بایدجمعیت ما به عنوان شیعه هم افزایش یابد
  • محمد ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    البته که "دشمن" باعث شده مردم به فزرند آوری بی رغبت بشن، وگرنه بی اعتمادی نسبت به وضعیت آینده اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و مدیریتی کشور و احساس مسئولیت نسبت به آینده فرزندان با این شرایط مسکن و بیکاری و تورم و آلودگی و ترافیک و بی آبی و... دلیل نمیشه که کسی نخواد بچه دار بشه :))
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    BBC خیرخواه جامعه ی ایرانیست!!!!!!
  • شير قلي ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    اين سياست خطرناك و فريبكارانه بي بي سي را كه از نظر بسياري بي اهميت است بايد خيلي جدي گرفت.
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    بی بی سی مگه مخالف نظام نیست؟ مگه زمین خوردن نظام آرزوش نیست؟ و از اون طرف مگه معتقد نیست افزایش جمعیت برا کشور بده؟ خب افزایش جمعیتو تبلیغ کنه تا جمعیت زیاد شه و نظام زمین بخوره به همین راحتی :) البته اگه راست میگه این روباه دغل باز
  • جواد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    بی بی سی کلا حرف مفت زیاد میزنه
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    علی بود. به این بایگانی ها ادامه بدید. کاش سایت های پر بیننده تری مثل فارس هم این خبر رو منعکس کنه تا همه به ماهیت شوم بی بی سی پی ببرن
  • رضا ک ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    بی بی سی دروغ نمیگه یادمه تو بهبوهه بالا رفتن قیمت دلار چندتا کارشناس تو بی بی سی گفتن قیمت دلار نهایتا تو 3200 ثابت میشه که الانم همونه. اگرم واسه منافع جناح یا کشور خاصیم کار کنه ولی بیشتر اخبارش واقعیت دارن و بدون سانسور و کم وزیاد کرد
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    اخه تو کدوم کشور پیشرفته ای برای افزایش جمعیت برنامه ریزی میکنن؟ کدوم کشور پیشرفته نرخ افزایش جمعیت بالا داره؟
  • جواد ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    به کوری چشم بی بی سی جمعیتمون در اینده میشه 150 میلیون
  • بنشف ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    بی بی سی کلا چرت میگه!!!ولی شنونده باید عاقل باشه.در شرایط کنونی جامعه یه بچه رو هم نمیشه بزرگ کرد چه برسه به سه تا!کیفیت بهتر از کمیت ه
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    لعنت به انگلیس و بی بی سی خبیث
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    اشتغال
  • مانی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    خب حقیقته چرا زورتون میده؟ برای همین قدر جمعیت اب به اندازه کافی نداریم چندین استان با خشک سالی رو به رو هستن دریاچه ارومیه زاینده رود اروند هامون کارون و........... یا خشک شدن یا در حال خشک شدن هستن
  • علی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    نمی فهمن که روزی رو خدا میده
  • حسین ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    آفرین به مشرق جمله آخر عالی بود
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    مردم ایران به تحلیل های بی بی سی کاری ندارن همونطوری که تابلو ها و پوسترهای تشویق افزایش جمعیت جدی نمیگیرن. چیزی که مسلمه اینه که جوونهای امروزی که خودشون مدارس چند شیفته و کلاسهای شلوغ و کمبود کار و مشکل کنکور را تجربه کردن تا وقتی که نسبت به آینده فرزندان خود احساس امنیت نکنن به همون یک یا دو فرزند اکتفا میکنن وگرنه اکثر مردم مشکلی با جمعیت بیشتر ندارن البته جمعیت بیشتر مرفه نه مثل هند که جز قدرتهای اقتصادی بزرگه و پر جمعیت ولی اکثر مردمش زیر خط فقر هستن.
  • محمد ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    یعنی اگر فحش بدن منتشر نمیکنی... چی بگه ادم!!! معلومه بایدم نگران باشه طرحی را که مشتی خود فروخته در دولت ..X.. پیاده کردند رهبری از بین نبرد. حالم از دو عده بهم میخورد 1- انگلیس و امریکا و اسرائیل 2- یهودی زاده های به ظاهر مسلمونی که یه مدت دولت دستشون بود و هنوز هم حضور نحس شان در برخی محافل محسوس است.
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    افرین جمله اخر را دوباره من نوشتم اینو لطفا بفرستین برای بی بی سی در سر در ان با اب طلا نصب کنند. نکته آخر آنکه انگلیس به عنوان سومین مرکز ارائه‌کننده وب‌سایت‌های مستهجن در جهان و به عنوان کشوریکه به شهادت اسناد سازمان‌های جهانی، دارای 48% ولادت خارج از خانواده (حرام‌زاده) است در موقعیتی نیست که بتواند با استفاده از تبلیغات با فرهنگ مردمی مقابله کند که پاکی و حیا در وجودشان نهادینه است. واقعا درسته من پدری انگلیسی دیدم که از این بابت داشت غصه میخورد که چرا دخترش ...
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    چه کنیم با کسانی که کسانی که مقلد بی بی سی هستند و او را مرجع تقلید خود می دانند!!
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    30 سال دیگه تمام جوانان امروز تبدیل می شند به سالمند کشوری خواهیم داشت با 40 میلیون سالخورده! دیگه کی میحواد مملکتو اداره کنه؟ اون زمان کسی زندگی راحتی داره که اولاد بیشتری داشته باشه.
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    حرف حق تلخه حتی اگه بی ی سی خبیث اون رو بگه. وافعیت همینه که یکی مرد جنگی به از صدهزار
  • علی ن ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    من هر روز سایت bbc نگاه می کنم . خیلی جالبه اولا اجازه نظر دادن نداره ! دوم اگه نظر خواهی هم بشه نظرهای که مخالف باشن نشون نمیده ؟!!! خیلی تلاش کردم تا حد اقل یکی از صحبتهای منو قرار بده اما نشده ، بازم مشرق عزیز از ده تا متن که قرار میدم هفتاشو تایید می کنه ... با تشکر
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    انگلیس حروم زاده اب رو بریزه اونجاش که داره بد میسوزه
  • قول سدید ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    به فرض که حرف شما درست و اونایی که فقیرن باید فرزند کمتر داشته باشن اما مشکل اینه که بیایم بگیم کلا فرزند کمتر خوبه در حالی چرا خانواده های متوسط به بالا و ثروتمند باید بچه کمتر داشته باشن فکر کنم دلیل اصلی اینه که بابا و مامانه میترسه عیش و نوشش کمتر بشه و مجبور بشه نونشو با بچش نصف کنه!!!!
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    مردم انگلیس هیچ وقت به نفع ما حرف نزده این روباه پیر متکبر می خواهد همه مارا از بین ببرد جوانان عزیز فرزندان خود را زیاد کنید که به نفع خودتان هست
  • aaa ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    پیش یه روانپزشک برو حتما
  • ششش ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    آفرین
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    ازدواج آسان بگیری خداوند کمک می کند
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    همه چی به کنار گیرم همه ی احتیاجات مردم ایران رفع شد فلات ایران حداکثر توانایی تامین اب 50 میلیون انسان رو داره . برداشت اب از منابع زیرزمینی و نابود شدن این منابع بزرگترین تهدید برای امنیت ملی ایران میباشد و باعث مهاجرت ها و جابجایی های میلیونی جمعیت خواهد شد.خواهشا چاپ کنید
  • ناشناس ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    اره راست میگی قبل احمدی همه خوشبخت بودیم الانم یک ساله رفتیم تو خود بهشت .. دهنتوتونو ببندید.. گندی که اربابای تو به این مملکت زدن صد سال دیگه هم جمع نمیشه... حالم از فقر شعور امثال تو بهم میخوره
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    مگه خودمون عقل نداریم که حرف حساب رو اونا باید بهمون بزننن خیلی غلط میکنن خیلی بیجا میکنن در مورد ما اظهار نظر میکنن
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    واقعا برای ادمای ذلیلی مثل تو که همه زندگیشون شکمشونه متاسفم توو این هفت ماه باش تا صبح دولتت بدمد
  • محسن ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    قبلا هم این شایعه مردن 10 ملیون نفر بررسی شد و هیج مستندات قوی نداره ..من کار به کسی ندارم ولی جعل تاریخ نکنیم
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    چشم فردا میرم زن میگیرم یه 24 تا بچه میارم بورو با دلت خوشه پول ندارم شکمه خودمو سیر کنم
  • AAA ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    آقا یا خانم محترمaaaبا نام کاربری دیگری نظر بدهید لطفا.
  • ریاستی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    سو مدیریتها مشکلات را ایجاد کرده .نه جمعیت .خدای تعالی تمام امکانات را برای ما فراهم کرده وباید در بی تحصیل ان باشیم .کاهش جمعیت به این سرعت اشتباه بزرگی بود.اکثر بدر ومادر ها زندگیشونو با دست خالی وبدون توقعات زیادی شروع کردند وبا داشتن بچه ها زندگیشونو اداره کردند.چون به خدای لایزال اطمینان داشتند.با ایمان به خدا وتوکل وتلاش ازدواج کنید تا مورد لطف او قرار گیرید چون ناامیدی از بروردگار ومنعم ندانستن او گناه واشتباه بزرگی است.من خودم 17 سالگی ازدواج کردم وبا توجه به اینکه جزو کارکنان دولت بودم از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بودم .هزینه ازدواجم را خودم دادم وبا یک قالی کوچک وگرفتن یک اطاق از منزل بدری زندگی را شروع کردم والان هم دارای 2فرزند 23 و26 ساله هستم که تحصیلاتشون تمام شده وبا همت خودشون سر کار رفتند ودر اینده ای نزدیک ازدواج میکنند. خدا را فراموش نکنید او وسیله ساز است .
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    از بی بی افریته و مزدور های استحاله شده اش توقعی جز دشمنی و دسیسه و پلیدی انتظاری نیست.
  • سعید ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خوب شما هم تصمیمتونو بگیرید. تا چند سال پیش همش میگفتید فرزند کمتر زندگی بهتر و این حرفا و تنظیم خانواده میزاشتید تو دانشگاه. یهو رویتون عوض شد حالا میگید بچه بیارید؟دقیقا چه اتفاقی افتاد که یهو نظرتون عوض شد؟
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    توکل به خدا داشته باش عزیزم.
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    داره زیاد میشه خبر نداری.
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    ربطی به جمعیت نداره برنامه ریزی باید درست باشه.
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    واقعا راست میگی.
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    احسنت منم همین نظر رو دارم.
  • ایرانی ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    عزیز جان کم شدن رشد جمعیت ربطی به شرایط اقتصادی ندارد مگه پدر و مادر های خود ما نبودند در بدترین وضعیت و در فقط کامل 7-8 تا بچه داشتند؟در کشور های اروپایی هم رشد جمعیت خیلی خیلی پایین هست و حتی در بعضی مواقع منفی هم شده و به همید دلیل آینده ی نامناسبی برایشان در نظر گرفته میشود. مشکل کم شدن جمعیت فقط تبلیغات اشتباه هست بعضی ها خواستند جلوی جمعیت زیاد غیر منطقی را بگیرند عقب عقب از دیوار افتادند و حالا مشکل رشد جمعیت بسیار کم یش آمده! در مورد مسائل اقتصادی هم داشتن 2-3 فرزند برای خانواده های متوسط ایرانی مشکل سخت نیست و این را هم در نظر باید بگیریم که خداوند به انسان ها این قول را داده که ازدواج کنید و بچه دار بشوید روزی آن ها را میرسانم همه توکل بر خدا بکنیم مشکلات رفع میشود
  • ایرانی ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    جناب محسن آمریکایی اتفاقا این اتفاق مستندات بسیار قوی داره اصلا کافی هست از پیرمرد هایی که حدود 80-70 سال دارند هر کس بپرسه تقریبا همه یشان میگویند که در اون سال ها پدر و مادر و یا اعضای خانواده یشان به خاطر قحطی مردند
  • ایرانی ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    آمریکا رشد جمعیت بالا داره و از ایران خیلی بیشتر هست!
  • ایرانی ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    جالب هست که کشوری مثل آمریکا با 330 میلیون نفر جمعیت رشد جمعیتش خیلی بیشتر از ایران 80 میلیونی هست! و جالبتر اینکه سازمان های جهانی کشور های مسلمان را به داشتن جمعیت کم تضویق کرده اند و میکنند و خواهند کرد!
  • ایرانی ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    در ضمن در تمام کشور های اروپایی دارند برای افزایش جمعیت برنامه ریزی میکنند
  • ایرانی ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    فلات ایران توانایی به غذا دادن 300 میلیون نفر را داره خواهشا حرف غیر علمی و غیر منطقی نزنید مشکلات کشاورزی فعلی ایران همش به خاطر بی برنامگی و البته((بی توجهی بعضی مسئولان به کشاورزی هست))که این مورد خیلی عجیب هست انگار رسما یک دشمن شده رئیس کشاورزی این کشور مشرق به نظرم باید در این مورد روشنگری بکنه مثل قضیه ی پوشاک یک عده در کشور دنبال منافع ملی نیستند!
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    حق با ناشناس 21:58 است
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    aaa در تیمارستان کامپیوتری چیزی داری؟
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    یک کیسه فریزر لطفا!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    تکبیر
  • ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    ما مسلمانی يادمان رفته وگرنه با همت وتلاش و غناعت يه خانواده ده نفری به راحتی زندگی ميکنه ، هنوز باورمون نشده خدا روزی دهنده است
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام به شایان عزیز (نفر اول) و همه کسانی که مثل ایشون فکر می کنن 1. مشکل اینجاست که شما فکرمیکنید اول خونه، ماشین، زندگی و ... بعد زن و ازدواج؛ این طرز فکر به هزار دلیل غلطه و دقیقا بر ضد آموزه های قرآنی است ، شما دستی بالا بزن عالم خدایی دارد، چرا فکر می کنید همکاره خودمانیم و والسلام و.. باور کن اینا نصیحت نیست 2- من خودم 23سالگی ازدواج کردم، درآمدم ماهیانه 38 هزار تومان بود در همان شرایط ماهیانه 30 هزار تومان فقط اجاره منزلم بود و ... بله پوستم کنده شد ولی امروز از هر جهت راضیم شکر خدا (3تا پسر گل دارم + دکترام دارم میگیرم + حقوقم حدود 2 تومنه + یک خونه و ماشینم دارم و ... ) پیشنهاد می کنم شماهم امتحان کنید، اگه خدا رو میشناسید که من حدس قوی میزنم میشناسید، کاری میکنه که متحیر شوید 3. دوستان خواهشا سن ازدواج به تأخیر نندازید که اولین ضرر رو خودتون می کنید؛ گیرم که شما 20 سال دیگه همه چیزتون جور شد، میدونید تفاوت سنی شما با اولین بچه تون چقدر خواهد شد؟ و ... (بازم تجربه خودمو میگم: من 23 سالگی ازدواج کردم با اون بدبختی، ولی امروز که پشت سرمو نگاه می کنم مثل اون مخلوق نجیب خدا که خیلی هم به وفاداری معروفه س گ، پیشیمانم، من اگه حالیم بود نباید از 18 سال رد میشدم، خداشاهده اینا رو با تمام وجودم نوشتم و اعتقاد منه)، انشاء خدا خودش به ما رحم کنه، و زمینه ازدواج همه جوانای دختر و پسر رو فراهم کنه
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام به شایان عزیز (نفر اول) و همه کسانی که مثل ایشون فکر می کنن 1. مشکل اینجاست که شما فکرمیکنید اول خونه، ماشین، زندگی و ... بعد زن و ازدواج؛ این طرز فکر به هزار دلیل غلطه و دقیقا بر ضد آموزه های قرآنی است ، شما دستی بالا بزن عالم خدایی دارد، چرا فکر می کنید همکاره خودمانیم و والسلام و.. باور کن اینا نصیحت نیست 2- من خودم 23سالگی ازدواج کردم، درآمدم ماهیانه 38 هزار تومان بود در همان شرایط ماهیانه 30 هزار تومان فقط اجاره منزلم بود و ... بله پوستم کنده شد ولی امروز از هر جهت راضیم شکر خدا (3تا پسر گل دارم + دکترام دارم میگیرم + حقوقم حدود 2 تومنه + یک خونه و ماشینم دارم و ... ) پیشنهاد می کنم شماهم امتحان کنید، اگه خدا رو میشناسید که من حدس قوی میزنم میشناسید، کاری میکنه که متحیر شوید 3. دوستان خواهشا سن ازدواج به تأخیر نندازید که اولین ضرر رو خودتون می کنید؛ گیرم که شما 20 سال دیگه همه چیزتون جور شد، میدونید تفاوت سنی شما با اولین بچه تون چقدر خواهد شد؟ و ... (بازم تجربه خودمو میگم: من 23 سالگی ازدواج کردم با اون بدبختی، ولی امروز که پشت سرمو نگاه می کنم مثل اون مخلوق نجیب خدا که خیلی هم به وفاداری معروفه س گ، پیشیمانم، من اگه حالیم بود نباید از 18 سال رد میشدم، خداشاهده اینا رو با تمام وجودم نوشتم و اعتقاد منه)، انشاء خدا خودش به ما رحم کنه، و زمینه ازدواج همه جوانای دختر و پسر رو فراهم کنه
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    اقا یون یک پرنده اگر شرایط خوب نباشد تخم نمیگذارد تا جوحه بیاورد
  • sareh ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    من تو فامیلمون دوتا متخصص داریم ،دو سه تا تاجر فرش و لوازم خانگی داریم همگی سی و چهار وپنج ساله اند درسشونم تموم شده،دو تا خواهرم داریم که وضعشون توپه میرن سفرهای خارج و شلغشون تجارته،و چند تا پسر دیگه بالای 30 سال که وضعشون خوبه اما همگی مجردند،پسر دایی من 20 سالش بود رفت خواستگاری الان 25 سالشه عروسی گرفته درآمدشم معمولیه،ازدواج امری به شدت اعتقادی و فرهنگی ست.مشرق احتمالا چاپ بشه دیگه،چیزی نگفتم
  • sareh ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    من تو فامیلمون دوتا متخصص داریم ،دو سه تا تاجر فرش و لوازم خانگی داریم همگی سی و چهار وپنج ساله اند درسشونم تموم شده،دو تا خواهرم داریم که وضعشون توپه میرن سفرهای خارج و شلغشون تجارته،و چند تا پسر دیگه بالای 30 سال که وضعشون خوبه اما همگی مجردند،پسر دایی من 20 سالش بود رفت خواستگاری الان 25 سالشه عروسی گرفته درآمدشم معمولیه،ازدواج امری به شدت اعتقادی و فرهنگی ست.مشرق احتمالا چاپ بشه دیگه،چیزی نگفتم
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    جدیدا خیلی بی بی سی در ایران توسط برخی رسانه ها تبلیغ میشه یا حرف ازش میزن _ الانم که شما _
  • سیدعادل میراحمدی بهنمیری ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام. ملت ایران تمام زبان و لهجه های (مکرهای)انگلیس را بلد است. دولت انگلیس هنوز در زبان فارسی برای ارتباط سیاسی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کامل جاهل است. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    مشکل اشتغال باید حل بشه مثل مشکل نگاه منفی به فرزندآوری در تمام خانواده ها حتی متمولین
  • محمدصادق ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خداوند در قرآن جواب شما را دهده اند.. چه گناهی بالاتر از عدم اعتماد به روزی رسانی خداوند در ازدواج و زندگی معتدل و دور ار اسراف؟؟..
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    کاهش شدید جمعیت در خانواده های متوسط و برخوردار بهترین دلیل بر نگاه غلط فرزندآوری است و ریشه اصلی را در فرهنگسازی باید جست تا اقتصادی. البته اقتصاد نیز سهیم است
  • محمدصادق ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    آمریکا، غرب و جدیدا خود چین..
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    آسون بگیری مثل من میتونی ازدواج هم بکنی
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    تبلیغات فرزند کمتر در دوره خاتمی تون با اون وزیر فرهنگ فراریش - مهاجرانی- انجام شد و تا بحال نتیجه فرهنگ سازی غلط اونها رو می بینیم.
  • علی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    از زمانی که ما از خواب بیدار شدیم عربستان زاد و ولدش پنج برابر شده ...محض اطلاع
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    یه سوال چرا خدای روزی رسان روزی اون کودکان آفریقایی دچار سو تغذیه را نمی دهد نگید که استکبار حقشون را خورده!!!!!!
  • علی2 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    1. کنترل جمعیت باید مقطعی می بود ولی دولت خاتمی ادامش داد و بهش جایزه های بین اللملی هم دادن اینا هم فکر کردن کار خوبی کردن ولی در حقیقت این کارا برای کم کردن جمعیت ایرانیها و در نهایت شیعیان و تضیف اونها در آینده بود . برخی مشکل اقتصادی دارن بچه زیاد نمیارن که اونم خدا گفته من رزقش رو میدم و مسئله اصلی اینه که خیلی از خانم ها از جمله.... راحت طلب هستند و حوصله بچه داری ندارن یا میگن هیکلشون خراب میشه و یا به کارهای فرعی شون نمیرسن یا سر کار نمیتونن برن و غیره ... بهتره رو فرهنگ و باور غلط بعضی خانمها کار بشه و بعد مسئله اقتصادی
  • پارسا شاندیزی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    نه جمعیت زیاد عامل پیشرفت است نه جمعیت کم عامل عقب ماندگی !!!!! چین با یک میلیارد نفربیشتر جمعیت پیشرفته نیست وکشورکویت هم با نزدیک به یک میلیون نفر هم مردم فقیری ندارد. امابه هرحال باشرایط فعلی واقتصادکشور وخطراتی که نسل ایرانی راتهدیدمی کند 4فرزند مناسب بنظرمی رسد .انگلیسی ها اهداف استعماری دارند اما ماباید بادرنظرگرفتن همه جوانب اقدام کنیم نه احساسی وازروی لج بازی این دولت خبیث
  • ابوالفضل ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    اونايي كه منفي دادن معتقدند روزي رو خدا نمي ده؟؟؟؟
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خدا میرسونه دوست عزیز
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    باز حرف مفت زد
  • aaa ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    غلط کردم
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    اون کسی که به بی بی سی اعتماد کنه مطمئن باش کلا آپشن عقل رو نداره چون هرچقدر هم خنگ باشی میفهمی بی بی سی داره چی میگه
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    چه بدبختی هستی تو
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    مشرق هم پرببینده ست
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    بله تایید میشه
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    حرفهای شما درسته اما در مورد شماره 1 عرض کنم ما نمیگیم خونه و ماشین و زندگی و تجملات و ... بلکه دخترها اینو میگن که البته دودش هم توی چشم خودشون میره
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    دلیل تاریخی داره و همون استکبار
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    منم جوون بودم. ازدواج کردم، هیچی نداشتم. شاید یک میلیون داشتم. کل ازدواجم هم خرجی نداشت. پول سالن دادیم زیر ده میلیون، دو سه میلیون هم طلا ملا خریدیم. همین. الانم خارجم. پس میشه.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    لازم نیست زن بگیری. مگه اسراییلی ها تشویق نمی کنن به بچه دار شدن در هر شرایطی حتی بدون داشتن همسر قانونی؟!!!
  • زینب ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    بحث سر احمدی نژاد و غیره نیست که .هرزمان تورم و گرئنی بوده .اگه اینا شرایط رو بهتر کنن ما خودمون دوست داریم بچه زیاد داشته باشیم .نیازی نیست مسئولین محترم به ما چیزی یاد بدن . . .
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خزعبلات، تشویقهای غربه برای تجملات و بریز بپاش. من رفتم خواستگاری، پدر خانمم پرسید چقدر حقوقته؟ گفتم 200 هزار تومن. (پاره وقت کار میکردم) خندید. اما دخترشو بهم داد. چون دید راست میگم. چون دید جنم کار کردن دارم. بعدشم خدا کمک کرد و رفتیم خارجه. تا چشم دشمن دراد. من از هیچی رسیدم به اینجا که دو تا بچه دارم الحمدلله سقفی بالاسرمون هست، ماشینی هست، گرسنه نمیخابیم... خدا رو شکر. همشو خدا داد. من هیچی نداشتم و ندارم. حالا یکی بیاد خزعبل ببافه و زرت و پرت کنه که من تا فلان مقدار پول نداشته باشم ازدواج نمی کنم! خب نکن! خودت ضرر میکنی. میشی مثل خیلیای دیگه که برای بچه دار شدن مشکل پیدا میکنند.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خبر نداری. دوستای خودم بعد از فرمایش آقا رفتن بچه دار شدن. البته من قبل از فرمایش آقا به خاطر گل روی پیامبر دو تا بچه خدا بهم داد. پیامبر ما مسلمونا فرموده من از زیادی عدد شما خوشحال میشم. حتی اگه بچه های سقط شده رو هم حساب کنید. خب پس تکلیف معلومه. یا مسلمونیم یا کافر به پیامبر و مومنیم به شیاطین و فراماسونهای غرب.
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    فقیر شدن؟! غلط کردی. بگو پر توقع شدن. بگو جز لباس مارکدار قبول ندارن چیزی بپوشن. جز فروشگاه زهر ماری صهیونیستی قبول ندارن خرید کنن. ساعت فلان میلیون، موبایل چقدر میلیون، تبلت، لپتاپ، .... اونم نفری یه دونه! قدیما یه تلوزیون بود همه میشستن پاش. الان تو هر اتاقت میخای ال ای دی و پلاسما ی صفحه چقدر اینچ بذاری. مشکل از شماست. شما فقیر شدید. ما نه. شما فکرت فقیر شده. حضرت علی فرمود قناعت بزرگترین گنج است. شما ها هیچوقت به گنج نمی رسید. تجملات و مصرفگرایی غربی مثل آب دریاست. هرچه بیشتر بری توش بیشتر تشنه میشی.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    میدونستید تو اسراییل به جوونها میگن شما بچه دار بشید و سقط نکنید و جلوگیری نکنید، بزرگ کردنش با ما؟!
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    اونجاش! داداش من! خودشون هی کنفرانس و کمپین و داد و هوار راه میندازن که بچه دار بشن ملت و سیاستهای اقتصادی تشویقی دارن. ما بکنیم بده؟
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    محسن خان! شما برنجتو بخور! مستند چیکار داری؟ رفتی دیدی که میگی نداره؟ اینو دیگه هر پدربزرگی بپرسی میدونه. ساده ای. حتما سند باید انگلیسی باشه تا باور کنی؟ اونشم هست. دیگه چی بدم خدمتتون؟
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    شما یعنی کی؟ یعنی همین آدمایی که از بین خودمون رفتن شدن نماینده و وزیر دیگه؟ فامیلای خودم و خودت و بقیه. از کره مریخ که نیومدن مسئولان
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    راست میگه. نوه های آدم هر کدوم باید دو تا عمه و دو تا عمو داشته باشن.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    داداش این دشمن نادان، خودش تو کار خودش مونده. کجا بلندت می کند؟ نادان دوست که احیانا منظورت به پیامبر و ائمه نیست که تشویق میکنن بچه دار بشید. خائن
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    بووووووععععع کیسه بعدی لطفا پر شد اوغغغغغغ
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خر خواه است. خر خواه. حتی خرا هم نمیرن حرف دشمنشون رو گوش کنن. چقدر بدبختیم. با کیا شدیم 75 میلیون!
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    ایول. عالی گفتی. البته مدیران زنباره و شراب خوار بی بی سی مخشون به این چیزا قد نمیده. اینو انگلیسی براشون ترجمه کن و بفرس بلکه عمل کنن و ببینیم یه عده ابله که چشم و گوش بسته دنبال بی بی سی میرن حالا میان از بچه دار شدن حمایت می کنن!
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    بله دروغ نمیگه. کاملا چاخان زر میزنه
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    تمام کشورهای اروپایی برو بچه دار بشو، شیرخشکشم بهت میدن. ندید بدید! نمیدونی چیزی ادعا نکن
  • مشکوک ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    ساره جان تو فامیلتون یه پسر خوب و اقا و باشخصیت و تحصیل کرده ولی بیکار نمیخواین که به غلامی قبولش کنیین فامیل خوبی میشیم ها..
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    منم همینطور خداوند ازشون نگذره
  • مهران ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام وادب اگر خدای ما خدای رزاق و قادر است که نباید برای تولد بچه های بیشتر غم روزی آنها را بخوریم اما اگر خدای ما خدای شک و تردید است که وا مصیبتا به حال ما
  • ناشناس 02:24 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خطاب به aaa دور از جونت من که نمی خواستم این حرف را ازت بشنوم ولی لطفا منصف باش
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    سعید جون خوبی؟
  • حرف حساب جواب نداره ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    تو چقدر بدبختی که فکر میکنی ادمی که بیست سال درس خونده اگه ماهی دو میلیون درامد داشته باشه خوشبخته تازمانیکه ابلهانی عین تو تو ایراننامیدی به این کشور نیست
  • حسین نا ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    سر ان را در جنگ جهانی دوم هم می توان دید خیلی بعضی ها احساساتی نشوند که روباه پیر خبیث به فکر ما هست در جنگ جهانی دوم نیمی از جمعیت ایران را انگلیس ملعون به کشتن داد وپنجاه در ملت ایران مردند به خاطر نسل کشی این خناثان حالا هم اشک تمساح برای ما میریزند نه که دل می سوزانند
  • مهدی ص ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    به نظرم اگه فتنه گرا برا کشور هزینه وتحریم بیشتر درست نمیکردند الان وضع مردم بهتر بود و براحتی صاحب بچه میشدند لعنت خدا برگردانندگان بی بی سی انگلیس
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    بله چون همه طبق برنامه ریزی پیش میره حرفاش دروغ نمیشه که !!!!!!!!!!!!!!!! جمله معروف " ساعت دقیقا دوازده نیم شب است " سال 32 برای اثبات حرفم کافیه دیگه نه ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! مثل پیش بینی های نوستراداموس که هر چند وقت یکبار پیدا میشه خخخخخخخخخخخ
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    آره چین با جمعیت میلیاردیش قانون تک فرزندی رو برداشته
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    بابا چرا بیخود همه چیو میندازید گردن دخترا یکیش خودم و خیلیای دیگه که میبینم اصلا کاری به خونه و ماشین نداریم و ندارن خب چرا البته یه شغل آبرومند حتی با حقوق کم هم راضی هستیم لطفا انقد بی مسئولیتی و زیر بار تعهد خانواده نرفتن خودتونو گردن دخترا نندازید
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    شما احتمالا کافر هستید یعنی که چنین حرفی میرنید دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مازندرانی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    صادق جون یعنی بدون شغل و درامد برم ازدواج کنم توکل کنم که همه چی حل بشه خخخخ؟؟؟
  • مازندرانی ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    شما لبنان هستی داداش چه میفهمی وضعیته ما رو ؟؟؟ اینجا همین حداقل لازم شغل رو هم ملت نمیتونن پیدا کنن؟؟؟
  • مازندرانی ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    لبنانی جون یه صحبت کن با پدر خانم اگه واسه منم همین حرکتو بزنه نیم ساعت دیگه میشم باجناقت خخخخخخخخخخخخ
  • مازندرانی ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ناشناس جون انفاقا" من خودم از یه خانواده مذهبیم و از جاز و نمیدونم تالار و ....... هم متنفر ولی خداییش همین حداقلها رو هم نمیشه داشت
  • مازندرانی ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    لبنانی جون پس ایکاش یه اپسیلن از عقل سران اسراییل رو مسئولین ما داشتن
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ان شاء الله وضع مردم خوب شه ، جمعیت شیعه روبه کاهش دولت هم که فکری نمیکنه ....
  • مازندرانی ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    داداش من همون شغلم ندارم که تو داشتی در ضمن 29 سالمه
  • poneh ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    هر چند موافق تک فرزندی نیستم چون خودم الان 40سالمه و یک بچه بیشتر ندارم جرات دومی آوردنش رو هم ندارم اماآیا کار و شغل رو در آینده تضمین می کنه؟ وقتی شهریه از مهد تا دانشگاه سر به فلک می رسه کدوم خانواده می تونند واقعا فرزندی صالح و با کمالات و تحصیل کرده و مودب تحویل جامعه بدهند الان هم همه بچه هایشان از کف خانواده در رفته اند و واقعابه جرات می تونم بگم اکثر خونواده ها دیگه اون تعصب رو در تربیت بچه هایشان ندارند و یا حد اقل کوچکترین نظارتی بر رفتار و کردار و گفتارشان نیست همه دارند به فساد رو می آورند و این سن و سال نمی شناسد از بچه 7 سال بگیر برو بالا همه دارند فاسد می شند نگین زیاده روی و یا غلو می کنم این در شهرهای بزرگتر کاملا مشهود و معلومه
  • محمد22 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    واي دوستان شوخي كردم وقتي يك طرف دشمن ماست و از كمترين فرصت براي ضربه زدن استفاده مي كنه بحث آشتي كردن يعني دوستي گرگ و ميش كه هيچ عقل سليمي قبول نمي كنه مطلب بالا رو گفتم يكم بخنديم روحيه مون شاد بشه
  • sanaz ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    یک بچه دارم . مستاجر هستیم . حقوق 1000000 همسرم کفاف زندگی ما را نمیدهد . این پسرم هر دفعه که چیزی خواسته شرمنده اش شدیم. ماند هام بزرگ شد چه کارش کنم . حالا با این وضع بچه دوم هم بیاوریم ؟
  • بی نام ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    کجای حرفهام به مذاق بعضی ها خوش نیامده که منفی دادند اگر فکر میکنید مطالب را از خودم نوشتم بروید و کتابهای چاپ شده در این رابطه را بخوانید به طور مثال کتاب (( قم در قحطی بزرگ )) البته تمام در قحطی بزرگ بودند ولی این کتاب فعلا خاطرم میباشد که گفتم . انگلیس خوب نیست رای منفی دادن در این قضیه خوب نیست هر ایرانی فکر میکنه که کسانی که مطلب من را منفی دادند زیر بلیط انگلیسی هستید که منفی می دهید . خداوند خائنین به ایران و اسلام را لعنت کند .
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ما مي خوايم اسون بگيريم دخترا اسون نمي گيرن
  • مازندرانی مسلمان ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    باید به مردم بیشتر توضیح داده بشه که منظور 10 تا بچه داشتن نیست. بلکه یک بچه و دو بچه غلط است و در صورت توان باید به یک فرزند اکتفا نکرد. همین
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    قطعا اقتصاد تاثیر گذار چون چشم انداز اقشار متوسط از آینده تاثیر زیادی بر فرزندآور آنها خواهد داشت.
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    فرزند بیشتر نمیخواهیم فرزند به تعداد درست و علمی. که قطعا یکی یا دو تا بچه کافی و عقلانی نیست./ نامه تمام
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    الدنگ عزیز اگه تو زنده موندنت گیر کردی به جای حروم کردن وقت و ول گردی تو اینترنت و نظر گذاشتن برو کار کن
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    تو جنگ مشکل بی اعتمادی به آینده نبود و این همه بچه به دنیا اومد نه؟
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    یعنی از وقاحت بی بی سی تعجب نمیکنم اما بلاهت هموطنای عزیز رو نمیدونم چه شکلی هضم کنم
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    کیفیتی وجود نداره اغلب تک فرزندها بچه هایی به شدت وابسته و ناتوان و بی انگیزه و پر توقع تحویل جامعه میدن
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    مشکل آب نداریم مشکل مدیریت مصرف آب داریم
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اون مردای جنگی شما به درد جنگ با آسیاب بادی میخورن بچه های عقده ای پر توقع ناتوان بار اومدن به بهونه اینکه باید امکانات بدیم بهشون.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اقای ایرانی..پدران ما این شرایط اقتصادی رو داشتن؟...
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اگر من یکی رو به این دنیا بیارم و نتونم یک زندگی معمولی براش درست کنم مسلمونم؟ واگر کمی فکر کنم و ببینم توانایی تامین هزینه های یک فرزند رو ندارم ، کافر هستم؟
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    یک سقف بالاسر حالا اجاره ای و حداقل خوراک و پوشاک و درمان شده زیاده خواهی؟ مستر لبنان...
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    شما هم یک موشک بزن،، بقیه هم تماشا میکنن...
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    من هم رومانی هستم مگر مشکلی است؟..
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ای بابا تو امریکا هم مشکل داری ؟ خیلی بدبختی ! اونجا که نباید مشکلی داشته باشی تازه اینترنت هم که داری از اول صبح !! یه مقدار کمتر پول وبگردی تو خرج کن برای بچه ات شرمنده نشی !!!
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    این دختران محترم نیستند که بخاط دوزار پول مهربه میرن دادگاه؟ خواسته های بزرگ در قبل و بعد ازدواج؟ منکر این مسایل نشید...انتظار یه پسر با ترکیبی از بیل گیتس ، ارنولد، جرج کلونی و...دارند...پول زیبایی خوش هیکلی تحصیلات وهنر و.....
  • navid ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    مطلب من رو هم چاپ کنید من نظرم اینه که دخالت در امر زاد و ولد انسان ها یعنی دخالت در اذن و خواست الهی این ها خواست خداست هیچ انسانی حق نداره و نباید در باره ی جمعیت و زاد و ولد دخالت کنه اینا اموره الهی هستن و خدا قهرش بگیره 10 سال دیگه جمعیت ایران نصف میشه زبونم لال مگه شما خدایی که دخالت میکنی..
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    مازندرانی جان. من ایرانیم. اما تو لبنانم. ضمن اینک با وی پی ان و راه های دیگه هم میشه آی پی رو تغییر داد. میخای با پرچم ماداگاسکار برات پیام بدم؟!
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    (همه چيز راهمگان دانند)وقتي عقل هفتاد وپنج ميليون ايراني به اين نتيجه برسد كه با فرزند كمتر اموراتش بهتر ادامه ميابد پس در اين نتيجه ودليل شكي نيست. در ضمن حضرات درست است كه خداوند روزي رسان است ولي ارتزاق ومعيشت وسيله ميخواهدهمانطور كه بلافاصله بعد از تولد طفلي سينه هاي مادر پر از شير ميشود(روزي خدايي)ولي طفل بايد زحمت مكيدن به خود بدهد. مسولين وضع معيشت مردم درست و نگراني از اينده را از انها مرتفع كنند جمعيت خودش زياد ميشود.
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    (همه چيز راهمگان دانند)وقتي عقل هفتاد وپنج ميليون ايراني به اين نتيجه برسد كه با فرزند كمتر اموراتش بهتر ادامه ميابد پس در اين نتيجه ودليل شكي نيست. در ضمن حضرات درست است كه خداوند روزي رسان است ولي ارتزاق ومعيشت وسيله ميخواهدهمانطور كه بلافاصله بعد از تولد طفلي سينه هاي مادر پر از شير ميشود(روزي خدايي)ولي طفل بايد زحمت مكيدن به خود بدهد. مسولين وضع معيشت مردم درست و نگراني از اينده را از انها مرتفع كنند جمعيت خودش زياد ميشود.
  • بماند ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    من مخالفم مخالف حکومت و مخالف ایرانی ها و مخالف حزب اللهی ها اما خوشحالم از اینکه مردم ما فریب انگلستان خبیث را نمیخورند
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    من هم با نظر شما موافقم منم شرایط شما را داشتم اما الان از زندگی ام راضی ام هرکسی ازدواج را چه دختر چه پسر عقب بندازه خودش ضرر می کنه به خدا آسان بگیرید خدا خودش گفته من روزی را ازجایی می دم که فکرش را نمی کنید روزی فقط سر کاررفتن و حقوق گرفتن نیست
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    با سلام مجدد: من همون ناشناسیم که این دوست ما «حرف حساب جواب نداره» منو ابله میدونه: دوست من 1- ممکنه اینطور باشه که شما میگی، ولی دقیقا یه نظر شخصی است، تو اینطور فکر میکنی، بکن، منم جور دیگه فکر میکنم، امیدوارم هستم که هرچه خیر توست خدا برات پیش بیاره 2- در ثانی، درآمد 2 تومن در ماه برا من کافیه، میدونی چرا؟ چون ظرفیتم بیش از این نیست و هزار نکته باریکتر از مو اینجاست 3- من الان 35 سالمه، دوتا لیسانس دارم، دوتا فوق لیسناس(روانشناسی و فلسفه دین)، و یه ترم آخر دکتری (فلسفه دین)و ...، که اینا اصلا برا من هیچ ارزشی ندارن، اینارو نوشتم که شما بدونید ازدواج مانع نیست و .. 3- در ضمن 2 تومن درآمد ماهیانه من است، اما به لطف خدا یه صندوق خیریه زدم(بذار اسمشو نگم که دیگه خیلی ریا میشه) که شاید در نوع خود بی نظیره، الحمدلله خدا راهش رو باز کرده و شرح وظیفه اش هم کمک بلا عوضه به افراد نیازمنده 4- باورت نمیشه میدونم، پیش نهاد شغل بیش از 5 تومن درآمد رو تو سن 26 سالگی داشتم توی یکی از بهترین نقاط تهران، فقط بخاطر ترس از ایمان ضعیفم نپذیرفتم، و الان اصلا پیشمان نیستم و ... 5- دوستان من، بخدا در کنار یک زن خوب و چندتا بچه ی ناز، حتی با یک پراید و ... می توان بقدری از زندگی لذت برد که اون بچه پول دار ...باز، مازراتی سوار و ...، خوابشم نمیتونه ببینه، اینم یک تجربه هست دوست داری بسم الله، نداری فحش نده، من نوکر جوانای ایرانی هم هستم این واقعا گفتم نه برای خود شیرینی انشاء الله برای اینکه اعصاب این دوست ما یه کم بیاد سرجا و زندگیش روبرا بشه، یه صلوات هم براش بفرستین
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    هجوم حرام زاده ها برای جلوگیری از افزایش حلال زاده ها
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    در حدیثی خود پیامبر گفته : در اخر الزمان ازدواج نکردن حلال می شود . گفتند : اما شما ما را به ازدواج فرمان دادید . پیامبر گفت : اری اما در ان زمان سختی زندگانی انها را هلاک می کند . پس علمای بزرگ لطف نمایند اینقدر امر به ازدواج نکنند . شرایط زمانی و مکانی را در نظر بگیرند . هر حدیثی برای زمانی گفته شده .
  • طلبه ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ههههههههههههههههههههههه
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    چین به خطر جمعیت زیادش گربه ها و سگهای نگون بخت را که برای غذای انسان خلق نشده اند می خورند! چین به خاطر درآمدزایی حیوانات مختلف را پرورش می دهد تا پوستشان را بفروشد. در حالی که صنایع مختلف تولید البسه در جهان وحود دارد.
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ناشناس 14:58 همچین گفتی خارج اولش به پرچم لوکیشن دقت نکردم فکر کردم منظورت امریکا، کانادا، آلمان یا جایی مثل اینهاست اما دیدم در لبنانی! مراقب خودت باش.
  • ایتالیا ایتالیاست ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    همچین میگی خارج انگاری آمریکاس. بو عمو اینقدر بدبخت شدیم که لبنان با کلاس تر از ایران خودمون بدونیم
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    کاهش جمعیت در زمان خود غلط نبود تودهه شصت که فرزند آوری مورد حمایت دولت بود ماها بدنیا اومدیم هرجا رفتیم خوردیم به در بسته و صفهای طویل برای دستیابی به امکانات ، صف کنکور ، بیکاری و.... بچه های دهه شصت نسل سوخته هستن ، خیرالامور اوسطها بهترین کار میانه روی است.
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    مهدی ص عزیز راست میگه
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    لوسش نکن درست میشه ضمنا دومی را هم کنسل نکنید
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    navid جان چی می گویی؟ بنده اراده و حرکتی به خرج ندهد از آسمان بچه می بارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    + یا - به حرف شما زدن هم بماند!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    متاسفم که آن فرد به شما توهین کرد ولی خدایی خوش بحالتان!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    منبع بده قبل و بعد ماجرا همه را با هم بگو نمی دانی دروغ بستن به پیامبر حرام است؟
  • ميرزا كوچك ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اگر درست بگم فردي نزد امام صادق(ع) رفت و عرض كرد اماما در ديار ما پيروان زيادي داريد چرا قيام نمي كنيد امام به كسي كه در محضرشان بود فرمودند درون تنوري كه روشن بود بروند و درش را ببندد سپس امام فرمود در ديار شما چند نفر اينگونه اند!؟ اگر جمعيت ما 10 ميليارد نفر باشه و جمعيت دنيا 10 ميليارد نفر فرقي به حال ما نميكه تا وقتي ملتي ثروتمند به لحاظ مالي و فرهنگي، اصيل، معتقد، سالم به لحاظ جسمي و روحي داشته باشيم حتي اگر 1 ميليون نفر كل جمعيت كشور باشد
  • علیرضا ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    1 0
    غربیها نه تنها خواهان کاهش نسل ایرانی ها و شیعه ها هستند بلکه بدنبال تغییر بافت قومی و مذهبی کشور با ورود مهاجران خارجی و دادن شناسنامه ایرانی به آنها هستند. بررسی کنید ببنیند چه کسانی هر زمان بحث خروج مهاجران میشود جنجال راه می اندازند.
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اول برد موشک سجیل بعد فاصله ی ایران تا لندنو بدون بعد حرف بزن.
  • حرف حساب جواب نداره ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ناشناس جان لحن کامنت شما بسیار مودبانه است بخاطر این باید از شما معذرت بخواهم منظور من این بود که مادر کشوری که سرشار از منابع طبیعیست نباید دیگران رابه این گونه کم توقع زندگی کردن تشویق کنیم وگرنه زندگی واعتقادات شخصی شما محترم است
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    مردم به حرف شماها مخالفان افزایش جمعیت که فکر می کنید خیلی سرتون میشه خلاصه دانشمند وپروفسور هستید گوش نمی دند مردم به سخنان رهبر گوش می دهند به خاطر همین هم هست نرخ رشد جمعیت افزایش پیدا کرده
  • 1360 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    تو زمستان گاز نداريم تو تايستان برق و اب نداريم هواي پاك نداريم بيشترين رشد سرطانو داريم ازادي در حد طالبانو داريم بازم بگم به بي بي سي و بقيه چه ربط مشكل و برو حل كن گير الكي به اين و اون نده دادا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس