جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نرخ و رشد قدرت دفاعی ما شتاب عجیبی گرفته است، گفت: قدرت دفاعی ما در برابر دشمنان نسبت به 7 یا 8 سال گذشته قابل قیاس نیست و شتاب عجیبی گرفته است .

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی در همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج دستگاه قضایی در مجتمع فرهنگ میلاد مشهد مقدس اظهار کرد: بسیجیان در دامنه ارتفاعی ایستاده‌اند که در قله آن ولایت فقیه همانند یک خورشید درخشان پرتوهای الهام‌بخش خود را به دنیا می‌تاباند.

وی افزود: تفکر بسیجی به دنبال احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه است و بسیجیان در هر کجا در جستجوی عدالت و تحقق آن هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیجیان اولین گروهی هستند که در میدان‌های خطر و مقابله با دشمنان خدا صف می‌بندند، خاطر نشان کرد: بسیجیان همیشه در جهت حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی راه را برای غلبه دشمنان می‌بندند و در راه یاری رساندن به مستضعفان تلاش و همت می‌کنند.

وی ابراز داشت: تفکر بسیجی، تفکر تواضع و خویشتن‌داری است. انسان‌هایی که در برابر مؤمنان اظهار تواضع می‌کنند و در برابر کفا در عین حال که عزیز و مقتدر هستند سختگیر هم هستند این‌ها زیباترین معجزه‌های یک اندیشه و تفکر است که اگر در متن پیکره یک جامعه بنشیند آن جامعه به سمت رستگاری هدایت می‌شود.

سردار سلامی ادامه داد: ما با تفکر بسیجی در طول 36 سال گذشته توانستیم در مقابل بزرگترین قدرت‌های جهانی ایستادگی کنیم و بدون شک مدل تفکر بسیجی همان مدل استقامت و ایستادگی تا رسیدن به اهداف است.

وی تأکید کرد: مدل تفکر بسیجی توانسته است ما را در همه بحران‌ها و در همه اشکال به موفقیت برساند و آرزوهای بزرگ دشمن را دفع و به آرمان‌های بزرگ ملت ایران جامه عمل بپوشاند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: فداکاری، شهادت‌طلبی، جانبازی و ایثارگری از جمله مختصات اصلی رفتار یک بسیجی در میدان عمل است و تکیه بر ارزش‌های الهی، رعایت حلال و حرام و عمل صالح از جمله شاخصه‌های الگو و تفکر بسیجی است.

وی افزود: بحث امروز ما در این همایش کارکرد بسیج در قوه قضاییه است و باید به این موضوع توجه شود که چگونه می‌توان از طریق بسیج کارکرد این قوه را بهبود بخشید.

سردار سلامی ابراز داشت: خداوند انسان را موجودی اجتماعی آفرید و انسان نمی‌تواند به تنهایی ادامه حیات بدهد. همانطور که انسان دارای روح و جان است محیط اجتماعی هم پیکره‌ای است که دارای شاکله اجتماعی و روحانی است.

وی با بیان اینکه جامعه هویتی دارای حیات است اظهار کرد: جامعه برای شکل دادن به هویت اجتماعی و فردی انسان‌ها در عرصه حیات اجتماعی به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم توصیفی از عناصر تشکیل‌دهنده جامعه انسانی داشته باشیم می‌توانیم به مفاهیمی چون آزادی، امنیت، کرامت، اخلاق، فرهنگ و مناسبات اجتماعی و نظم موجود در قانون یاد کنیم که اینها اساس یک حیات انسانی را تشکیل داده و هر جامعه بر اساس اینها شناخته می‌شود، نظام اسلامی هم که مولود انقلاب بزرگی است برای شکل‌دهی به یک جامعه انسانی این عناصر را مورد توجه قرار داده است.

شرط بقای نظام‌های سیاسی عدالت است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تشریح کارکردهای قوه قضاییه تأکید کرد: یکی از مهمترین کارکردهای قوه قضاییه موضوع عدالت اجتماعی بوده و هر چند این دستگاه کارکردهای متعددی دارد اما در میان تمامی آنها اولویت و موضوع در رأس عدالت اجتماعی به شمار می‌رود، عدالت امری الهی بوده و فلسفه وجودی دستگاه قضا تحقق این عدالت است.

سلامی با طرح این سؤال که عدالت به چه مفهوم و معنایی است گفت: هر جامعه‌ای دارای غنی و فقیر، افراد ضعیف و قدرتمند و اقشار کم‌برخوردار است و در چنین محیطی اصطحکاک امری اجتناب‌ناپذیر بوده و عدالت در این موقعیت جامعه را آرام، مطمئن و قابل تحمل می‌کند چرا که همه از قدرت برابری برای دفاع از حقوق خود برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: نخستین نیاز انسانها برای بقا عدالت بوده و مهمتر از آن شرط بقا و استحکام هر جامعه انسانی و نظام‌های سیاسی در جهان مقوله عدالت و برقراری آن است چرا که بدون این مسئله هیچ نظامی پابرجا نمی‌ماند و اگر جامعه در شرایطی باشد که هر فردی بتواند در مسیر احقاق حقوق خود گام بردارد، امنیت و اطمینان آن جامعه را ثابت‌قدم در مسیر اهداف خود می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: حلاوت و شیرینی کارکرد نظام قضایی سالم همین مسئله است و ما امروز می‌بینیم که گر چه اجرای عدالت برای مثال در موضوعی مانند قصاص سبب نارضایتی برخی می‌شود اما باید گفت این قصاص عین حیات است و در حقیقت فردی که قصاص می‌شود مولد حیات و زندگی در آن جامعه به واسطه برقراری عدالت است که آیات مبین قرآن کریم نیز به شکل مستقیم و غیرمستقیم به طور مکرر به موضوع عدالت اشاره می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت مهمترین نتیجه عدالت است یادآور شد: یکی دیگر از کارکردهای نظام قضایی امنیت بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که زمانی که عدالت و قسط در جامعه برقرار باشد همه افراد آن آرامش خاطر داشته و همین سبب می‌شود هیچ فردی حس ناامنی نکند و در نتیجه اغتشاش روحی که منجر به اغتشاش فیزیکی می‌شود، به وجود نمی‌آید.

سلامی تأکید کرد: دستگاه قضایی باید بر موضوع سلامت یک نظام سیاسی توجه ویژه داشته باشد چرا که یک دستگاه قضایی، با هوشمندی سیاسی خود می‌تواند فقط خدا را در نظر گرفته و در چنین شرایطی مگر پدیده‌های سیاسی می‌توانند حقوق مردم را نادیده بگیرند؟ نتیجه می‌گیریم که صیانت از حقوق سیاسی و حقوق اساسی مردم بسیار مهم بوده و تمامی عواملی که ذکر شد سبب ایجاد نظمی در دستگاه قضا می‌شود.

کشورهای مدعی حقوق بشر بیشترین شکنجه‌گاه‌ها و زندان‌های مخفی را در خود دارند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه موضوع منازعه ما با غرب حقوق بشر است گفت: امروز به این مسئله توجه کنید که کشورهای غربی و مدعیان حقوق بشر چگونه خود مبدع و مخترع انواع و اقسام راه‌های شکنجه هستند، جایی در عالم نیست که این کشورهای غربی و آمریکا بمبی نیفکنده باشند و هیچ قبرستانی نیست که در آن کشته‌هایی به واسطه کشتارهای غربی‌ها و آمریکایی‌ها نباشد، اینها خود بیشترین زندان‌های مخفی و شکنجه‌گاه‌ها را در خود دارند و در چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران است که بیشترین رأفت اسلامی، آزادی و حرمت‌گذاری برای انسان‌ها را در خود داشته و بیشترین تلاش برای عدالت، عفو و ایجاد امنیت در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی اظهار کرد: با وجودی که انقلاب اسلامی حتی نسبت به معاندان خود رأفت اسلامی دارند باز هم شاهد گزارش‌های دروغینی از سوی نهادهای حقوق بشری هستیم که این فقط خود ‌آن نهادها را بی‌اعتبار می‌کند.

 انقلاب اسلامی موازنه قدرت میان جهان اسلام و غرب را به نفع اسلام بر هم زده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: دعوای ما با غربی‌ها و دشمنان بزرگ بر سر این است که آنان می‌خواهند از نظام ما یک کشور ناکارآمد ساخته و نمی‌خواهند نظام ما شاهد مثال دیگر ملل اسلامی باشد، در چند دهه اخیر آنچنان در برابر ابرقدرتها ایستاده‌ایم و بسیار عزیز، آرام و مطمئن هستیم به گونه‌ای که اندام ستمکاران را نام انقلاب اسلامی می‌لرزاند و با وجود همه فراز و نشیب‌ها در 36 سال گذشته و توطئه‌های دشمنان امروز با هدایت‌های مقام معظم رهبری و حضور مؤثر مردم می‌بینیم که در موازنه قدرت میان جهان اسلام و غرب، انقلاب اسلامی این موازنه را به نفع اسلام بر هم زده است.

وی ادامه داد: روزگاری مجبور بودیم در مسیر مرزهای خود با دشمنان درگیر شده و آنان را در خاک خود مدیریت کنیم و نخستین گام‌های سیاسی و ژئوپلتیک را برای در هم شکستن آنان اعلام کنیم اما امروز دامنه مرزهای سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و مقاومت ایران اسلامی به هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای جغرافیایی ملی ما ارتقا یافته است، امروز دشمنان ما مجبور شده‌اند از میدان برخوردهای استراتژیک به فضای عملیاتی و تاکتیکی تنزل پیدا کنند، زمانی آمریکایی‌ها از اعراب و اروپایی‌ها در میدان جنگ استفاده می‌کردند و خود فقط منفعت می‌برد که نمونه آن جنگ‌های نیابتی بود که علیه ما به راه می‌انداختند اما امروز آمریکا مجبور شده برای کنترل منطقه در قالب لباسی تاکتیکی حضوری مستقیم داشته باشد و شخصاً هزینه کند

امروز آمریکایی‌ها هزینه می‌کنند و انقلاب اسلامی منفعت می‌برد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تشریح وضعیت منطقه در سالهای اخیر و حضور آمریکا در کشورهای همسایه گفت: در عراق آمریکایی‌ها 11 سال هزینه کردند، 3 هزار میلیارد دلار که شاید برابر دلارهای نفتی صد سال عراق بوده هزینه کرده و حاکمیت صدام را محو کردند اما باز هم بازی به نفع انقلاب اسلامی شد و امروز می‌بینیم که کسانی که در حاکمیت عراق گوی سبقت را گرفته‌اند که همه فرزندان تربیت یافته انقلاب اسلامی هستند و لذا آمریکا مجبور به ترک این کشور شد و تحولات عراق باید گفت با الهام‌گیری از انقلاب اسلامی رخ داده است چرا که می‌بینیم آمریکایی‌ها تجهیزات نظامی دارند اما توان به کارگیری آن را نداشته و فاقد اراده هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در عراق با شرایط پیش آمده داعش را بر اساس سیاست‌های تفرقه‌افکنانه در جهان اسلام به راه انداخته و امروز می‌بینیم همین داعش تبدیل به دشمن معارض آنها شده است، امروز آمریکا نمی‌تواند در فضای عملیاتی مولد راهبرد داشته باشد و در مسیر غلبه میدانی گام بردارد با اینکه باید گفت بزرگترین قدرت نظامی عالم همچنان آمریکاست و بودجه نظامی همه عالم برابر بودجه نظامی این کشور بوده اما ایران فضای خالی برای به کارگیری از این قدرت و تجهیزات نظامی را به آمریکا نمی‌دهد.

سلامی با اشاره به تحولات سوریه خاطرنشان کرد: سوریه را ببینید می‌خواستند آمریکایی‌ها نظام سوری را ساقط و با حمایت‌های کامل و فوق‌العاده عربستان کمک‌های نظامی اردن و ترکیه و حمایت‌های مدیریتی آمریکا و صهیونیست به قصد ساقط کردن این نظام گام برداشتند اما امروز پس از 4 سال می‌بینیم که سیاست‌های آمریکایی در سوریه ناکارآمد بوده و خودشان احساس می‌کنند نمی‌توانند به راهبرد معینی در سوریه برسند.

تلاش آمریکایی‌ها در انتخابات اخیر افغانستان برای ایجاد فضا به نفع خود

وی با بیان اینکه شاهد سرقت‌های متناقض در آمریکا هستیم گفت: اگر کشوری و قدرتی منطق راهبردی و عقل استراتژیک نداشته باشد تمامی سرمایه‌ها بی‌مورد هزینه می‌شوند که این در مورد آمریکا مشاهده می‌شود، در افغانستان می‌بینیم که آمریکایی‌ها با تکیه بر زور و تقلب توانستند فضای انتخابات و نتیجه آن را به نفع خود جابجا کنند اما باید گفت در حال حاضر فضا در افغانستان نیز حالت 50-50 داشته، همچنین در تحولات منطقه نظیر کشور یمن نیز می‌بینیم امروز فضای خوبی بر این کشور حاکم است و این انقلاب اسلامی است که مسلمانان عالم را زنده کرده است.

سلامی گفت: لبنان نیز با عنوان لنگرگاه آرامش منطقه توسط حزب‌الله که سرشاخه شجره طیبه انقلاب اسلامی بوده را می‌بینیم که چگونه شکستی افسانه‌ای را به  اسرائیل متحول کرد و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی اراده خود را بر دشمنان تحمیل کرده است.

در صحنه نبردهای دیپلماتیک برای احقاق حقوق هسته‌ای خود ایستادگی می‌کنیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در صحنه نبردهای دیپلماتیک امروز برای احقاق حقوق هسته‌ای خود ایستادگی می‌کنیم، تلاش غرب و آمریکا این بود که ما را دچار انزوای سیاسی کند اما امروز می‌بینیم که ایران کلید بسیاری از معماهای منطقه و جهان بوده و در حقیقت پایانه و ترمینال دیپلماتیک جهان شده است.

وی افزود: تحریم را بر ما فشرده، پیوسته و جدی تحمیل کردند و در بسیاری جهات نه تنها سبب افت اقتصادی نشد بلکه سبب شکوفایی استعدادهای علمی و اقتصادی کشور شده و همچنین در حوزه نبردهای امنیتی باید گفت ایران لنگرگاه ثبات منطقه و امنیت است و امروز جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری امن‌تر و اعتماد مردم بیشتر و ثبات سیاسی افزون‌تر است.

سلامی تصریح کرد: آنچنان روحیه اعتماد به نفس و عزتمندی ایرانی در جامعه تسری پیدا کرده که این را در موفقیت‌های علمی و ورزشی جوانانمان نیز مشاهده می‌کنیم و در هر بُعد که بررسی می‌کنیم کشور ما به یک کشور محاصره شده نمی‌ماند و این نشان می‌دهد تحریم‌ها بر ما اثر مثبت گذاشته و سبب رشد و شکوفایی ما شده است.

نرخ و رشد قدرت دفاعی ما شتاب عجیبی گرفته است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نرخ و رشد قدرت دفاعی ما شتاب عجیبی گرفته است گفت: قدرت دفاعی ما در برابر دشمنان نسبت به 7 یا 8 سال گذشته قابل قیاس نیست و شتاب عجیبی گرفته است و پهپادهای ما تا ژرفای اهدافمان پیش می‌روند و موشک‌هایمان آماده پرتاب بوده و پدافندهای ما آماده شکار نیروهای هوایی دشمن هستند و همچنین دیگر تجهیزات نظامی و این نشان می‌دهد که در انقلاب اسلامی روحیه عاشورایی برقرار است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    الله اکبر خدا یارتان باشد فرزندان ایران زمین.
  • ياور ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام سردار.. به خدا كه خيلي مخلصيم. خدا عزت شما و تمام سرداران دلاور سپاه و امراء گرانقدر ارتش و همه نيروهاي مسلح كشور را صد چندان كند. دعاي خير ما همواره به دنبال شماست يا حق
  • حاج داود ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    نفست چاق سردار همیشه قهرمان باشی سخنانت امیدبخش وازروحیه پرتوان بسیجی نشات می گیرد.وای بربعضی ها که می گویند ایران فقط درپختن قرمه سبزی ئآبگوشت میتواند با غربی ها رقابت کند.ننگ براندیشه های واپس گرایانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس