سرپرست گروه بدلکاران «نقابدار» از فعالیت این گروه در سریال «آمین» و همچنین بعضی از صحنه های اکشن مانند انفجار، ماشین بازی و پرتاب شدن بازیگران سخن گفت.

ماجرای مبارزه یک بدلکار با هادی ساعی در سریال «آمین»به گزارش مشرق - کیوان رضایی درباره صحنه های اکشن و بدلکاری سریال در حال تولید «آمین» به کارگردانی منوچهر هادی گفت:
«آمین» یک سریال کاملا پلیسی است که تمام صحنه‌های اکشن و بدلکاری آن را گروه ما بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در این سریال بازیگرانی چون امین حیایی، داریوش فرهنگ و حتی ورزشکارانی چون هادی ساعی بازی می کنند و ما در بعضی صحنه های اکشن بدل هادی ساعی را هم داشته ایم البته از آنجایی که او خودش ورزشکار و حرفه ای است بیشتر نیاز بود که نقش مقابلش را یک بدلکار بازی کند تا بتواند پاسخگوی ضرباتی باشد که هادی ساعی می‌ زند.




پیمان ابدی کار اکشن را از درام جدا کرد


سرپرست گروه بدلکاران «نقابدار» با اشاره به اینکه شاگرد زنده یاد پیمان ابدی بوده است، عنوان کرد: حسن کار پیمان ابدی برای سینمای ایران این بود که کار اکشن را از درام جدا کرد یعنی کار اکشن هم نیاز دارد طراحی و دکوپاژ شود و بعد به کارگردان توضیح داده شود تا کارگردان طبق آنچه که خودش دکوپاژ می کند تصمیم نهایی را بگیرد. 

ماجرای مبارزه یک بدلکار با هادی ساعی در سریال «آمین»

 
رضایی با اشاره به صحنه های اکشن سریال «آمین» توضیح داد: کاری هم که ما در این سریال انجام می دهیم به همین صورت است یعنی طرح و ایده صحنه های اکشن را می دهیم و بعد کارگردان با توجه به سریال تصمیم می گیرد. از جمله صحنه های شاخص این سریال انفجار یک ون بود که ما آن را به گونه ای طراحی کردیم که در این صحنه خود بازیگران حضور داشته باشد. شرایط ایمنی برای بازیگران به گونه ای فراهم شد که بتوانند با حدود ۳ متر ارتفاع و حدود ۴ متر مساحت به عقب پرتاب شوند.

انفجار، ماشین بازی، پرتاب شدن از طبقه هفتم و ... در یک سریال



وی ادامه داد: ما در این صحنه داربست زدیم و تونیک های مخصوص کشیدن بستیم و بازیگران با امکانات مجهز در این صحنه دیده می شوند و نقش دارند. دلیل این نوع طراحی هم این بود که انفجار موجی دارد که اطرافیان را پرتاب می کند و ما خواستیم این واقعیت در سریال و البته با صورت خود بازیگران اصلی دیده شود.


ماجرای مبارزه یک بدلکار با هادی ساعی در سریال «آمین»

شاگرد پیمان ابدی درباره بدلکاری در فیلم و سریال ها بیان کرد: کمتر پیش می آید که بازیگران خودشان بتوانند در صحنه های اکشن حضور داشته باشند اما ما با فراهم کردن امکانات ایمنی و تجهیزات این شرایط را مهیا می کنیم. به طور مثال در صحنه انفجار که هادی ساعی پرتاب می شود روی تشک می افتد اما باز هم ما برای وی از زانوبند و آرنج بند استفاده می کنیم تا در ایمنی کامل باشد.

رضایی با اشاره به صحنه های اکشن سریال «آمین» بیان کرد: ما تاکنون در این سریال حدود ۱۱ کار اکشن داشته ایم که انفجار، ماشین بازی، پرتاب شدن از طبقه هفتم و ... از جمله این صحنه هاست. حدود ۴۰ درصد دیگر از این کار باقی مانده است و صحنه های اکشن دیگری را هم خواهیم داشت.  

عشق و علاقه به هیجان در کار بدلکاری

وی در پایان درباره نگرانی و اضطراب تولید چنین صحنه های اکشنی بیان کرد: من برای هر صحنه ای با تیم خود تمرین می کنم به طور مثال زمانی که در سریال صحنه ماشین بازی دارد قبل از آن چند تمرین ماشین بازی با اعضای گروه می گذارم بنابراین با تمرین دیگر جایی برای استرس و اضطراب وجود ندارد چون با رعایت امینی صدمه به صفر می رسد و از طرفی کسانی که در بدلکاری فعالیت دارند به هیجان عشق و علاقه دارند.

منبع : سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس