کد خبر 363015
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

معاون رییس جمهور در مرکز آموزش پیاده نظام نزاجا حضور پیدا کرد.

 به گزارش مشرق، دکترمحمدباقر نوبخت، طی سفر به شیراز با حضور در مرکز آموزش پیاده شهید سرلشکر ایرج رستمی، در جمع فرماندهان و مسئولان و اساتید این مرکز آموزش نظامی، گفت: وجود امنیت در جامعه بدون حضور نیروهای مسلح مقتدر امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در جهت رسیدن به توسعه متوازن و مناسب رابطه مستقیم و مهمی بین امنیت و توسعه برقرار و در سایه امنیت پایدار توسعه قابل دست‌یافتن است.

نوبخت با اشاره به برنامه‌های 5 ساله توسعه و سیاست‌های سند چشم‌انداز 20 ساله ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: معظم‌له یک افق کلی برای کشور ترسیم فرمودند و این باعث شده اکنون جمهوری اسلامی با اتکا به توانمندی داخلی خود نقش تعیین کننده‌ای بین کشورهای منطقه و جهان داشته باشد.

براساس این گزارش، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد نیز گفت: از آنجایی که ماموریت ارتش جمهوری اسلامی حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور است، بنابراین برای انجام این رسالت و ماموریت ارزشمند نیاز به نیروهای مومن، متعهد، آموزش‌دیده، ولایت‌مدار و مسئولیت پذیر است.

امیرسرتیپ حسین محمدی با بیان این‌که کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ویژگی‌های یاد شده هستند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان اصلی ایجاد امنیت پایدار در جامعه به‌شمار می‌رود و بحمدالله تاکنون وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام داده است.

محمدی با بیان این‌که مولفه‌های قدرت در کشور شامل مولفه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی است، گفت: فرهنگ زیربنا و بسترساز سایر مولفه‌ها است و رویکرد و جهت‌گیری کلی را تعیین می‌کند و مولفه قدرت نظامی نیز به عنوان ضمانت اجرایی و پشتوانه سایر مولفه‌های قدرت است و بدون اقتدار نظامی توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشکل و در بعضی موارد غیرممکن است.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به نقش ارتش در سه دهه گذشته، گفت: قبل از انقلاب بدنه ارتش با ملت بود و تعدادی از کارکنان ارتش در زندان‌های ستم‌شاهی بسر می‌بردند و همین بدنه به فرمان حضرت امام(ره) پادگان‌ها را ترک کردند و با پیوستن به صفوف مردم انقلابی زمینه تزلزل در ارکان حکومت طاغوت را فراهم کردند.

وی ادامه داد: همین نیرو، بعد از پیروزی انقلاب با فرمان امام(ره) به پادگان‌ها بازگشتند و مدت کمی بعد از پیروزی انقلاب به مقابله با عناصر تجزیه‌طلب و ضد انقلاب که در بعضی از استان‌های کشور غائله به پا کرده بودند، رفتند و با تلاش خود امنیت و آرامش را به جامعه بازگرداندند.

محمدی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح نقش خود را به خوبی ایفا کرد که تقدیم بیش از 48 هزار شهید و 270 هزار جانباز کارنامه درخشانی برای اثبات این مهم است.

فرمانده ارشد نظامی استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد گفت: امروز هم با تدبیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، ارتش با رویکرد دانش‌محوری و جهاد علمی توانسته با همکاری وزارت دفاع و دانشگاه‌های کشور، صنعت دفاعی را بومی کند و اکنون با اقتدار و بدون وابستگی به هیچ کشوری برای تامین تجهیزات، ماموریت خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و به لطف خداوند در اوج آمادگی بسر می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس