علی گهرسودی مدیر کل ارشاد استان ایلام می‌گوید قرار است در هفته کتاب برنامه ریزی هایی صورت گرفته که زائران عتبات عالیات در هفته کتاب هدیه دریافت کنند.

به زائران عتبات عالیات در مرز مهران کتاب اهدا می‌شودبه گزارش مشرق - گهرسودی ، درباره برنامه‌های هفته کتاب در استان  ایلام گفت: «ما برای این هفته برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنیم. از برگزاری نشست‌های تخصصی گرفته تا ساخت کتابخانه.»

او افزود: «یکی از این نشست‌های علمی با موضوع کتاب، با همکاری ارشاد استان ایلام و دانشگاه علمی کاربردی پارسیان برگزار می‌شود. همچنین سه نمایشگاه کتاب در سطح شهر ایلام توسط بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.»

دبیر ستاد برگزاری هفته کتاب استان ایلام گفت: «ساخت کتابخانه در مجامع امور صنفی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در هفته کتاب برگزار می‌شود. بر این اساس قرار است آن مجامع صنفی که پر رفت و آمد هستند به قفسه‌های کتاب مجهز شوند.»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: « بدین ترتیب وزارت ارشاد ایلام در داروخانه‌ها، مطب‌های پزشکی، نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها و ... صد جلد کتاب اهدا می‌کند و آن‌ها هم با تعبیه قفسه‌هایی کتابخانه کوچکی در محل کسب خود دایر می‌کنند.»

اهدای کتاب به زائران دیگر فعالیتی است که علی گهرسودی به آن اشاره کرد: «از طرف کانون‌های مساجد به زائران عتبات عالیات شش هزار جلد در مرز مهران اهدا می‌شود. چه کسانی که از عراق به ایران می‌آیند و چه زائرانی که به زیارت می‌روند.»

آیین تجلیل از پدیدآورندگان کتاب  با مشارکت ارشاد و کتابخانه عمومی و استانداری و برگزاری نمایشگاه کتاب در چهار استان مهران، ایوان، ایلام و دره شهر از دیگر برنامه‌هایی است که اداره ارشاد استان ایلام برای برگزاری هفته کتاب در نظر گرفته است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس