کد خبر 362046
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما موفقیت دولت را موفقیت نظام اسلامی می‌دانیم و از هیچ کمکی به دولت دریغ نمی‌کنیم در ضمن اینکه ما دارای یک استراتژی خاص هم برای رسالت پاسداری از انقلاب هستیم.

به گزارش مشرق، سردار رمضان شریف اظهار داشت: رابطه سپاه با دولت یک رابطه تعریف شده، معنادار و تمرین شده است و ما با دولت‌های متعددی در طول این 35 سال روبه‌رو بوده‌ایم.

به گفته مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از آنجایی که یک نظام مردم‌سالار هستیم و انتخابات سر تاریخ مشخصی برگزار شده و گرایش‌های فکری مختلفی می‌توانند نظر و افکار مردم را جذب کنند، سرکار بیایند.

به گفته وی، گاهی یک گرایش و یک دیدگاه و گاهی گرایش دیگری و با دیدگاه‌های متفاوت سر کار می‌آیند اما آنچه مهم است، سپاه یک رسالت و یک ماموریت تعریف شده‌ای در نظام اسلامی دارد که آن رسالت، رسالتی است که توسط مقام معظم رهبری و توسط قانون اساسی تبیین شده است.

سردار شریف تصریح کرد: سپاه جدای از اینکه رسالت خود را دنبال می‌کند، حجم ماموریت‌های دولت در تامین معیشت و رفاه مردم و آموزش و بالابردن سطح فرهنگ آنها و دفاع از حیثیت داخلی و خارجی مردم و نظام و انقلاب را قائل هستیم بنابراین طبیعی است که سپاه باید دولت را کمک کند.

وی اضافه کرد: جریانات معاند نظام و به ویژه رسانه‌های معاند همواره تلاش می‌کنند تا یک شکاف و دو دستگی را از هر زاویه‌ای دنبال کنند و یکی از بسترهایی که پیدا کردند، تلاش کردند تا بگویند که نهادهای منصوب به رهبری از جمله سپاه که از توانمندی قابل‌توجهی هم در عرصه عمران و هم در سایر عرصه‌ها برخوردار است، با این دولت یا آن دولت همراه است و با آن یکی زاویه دارد.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اما واقعیت این است که سپاه یک رسالت تعریف شده، یک منطق مشخص و یک نقشه راه مشخص دارد و به هر میزانی که دولت‌ها شرایط را فراهم بکنند می‌توانند از توانمندی‌های سپاه برخوردار شوند و سپاه آنها را هم کمک می‌کند اما هر جا هم احساس شود که از آرمان‌های انقلاب و از آن روندهای تعریف‌شده نظام فاصله گرفته می‌شود، به صورت طبیعی سپاه آنجا هم وظیفه خودش را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حتی در دولت اصلاحات هم، در عرصه سازندگی، سیاست داخلی و خارجی کشور هیچ وقت سپاه با دولت زاویه خاصی نداشت اما در حوزه فرهنگی که مربوط به آرمان‌های انقلاب و نظام است، سپاه از عملکرد فرهنگی آن دولت رضایت نداشت و این را هم چه در جلسات خصوصی و چه در مکاتبات به دولت گوشزد شد و در مرحله‌ای هم سپاه این مسئله را علنی و نظر خود نسبت به این مسئله را به افکار عمومی اعلام کرد.

به گفته سردار شریف، روند حوادث در آن دوران نشان داد که نگاه سپاه نگاه درستی بود و البته باید گفت، این موضوع خاص دولت اصلاحات نیست بلکه در هر دولتی که این اتفاقات مشابه هم تکرار شود ممکن است این کار انجام شود چون رفتار سپاه یک رفتار تعریف شده، منطقی و با ادله مشخص است.

وی یادآور شد: علی‌رغم پمپاژ تبلیغاتی وسیعی که رسانه‌ها کرده بودند که سپاه با دولت یازدهم هم به ویژه در بحث سازندگی زاویه دارد، در نخستین حضور رئیس جمهور در همایش فرماندهان سپاه، بر تبلیغات 6، 7 ماهه دشمن خط بطلان کشید.

مسئول روابط عمومی کل سپاه اضافه کرد: آقای روحانی زمانی به عنوان نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی و در مقطعی هم به عنوان دبیر فعالیت داشت که با آداب و فرهنگ سپاه آشناست و همین‌ طور صراحت و شجاعت سپاه را هم خوب می‌داند.

به گفته سردار شریف، رئیس جمهور در این همایش علی‌رغم تقاضای تداوم حضور سپاه در عرصه سازندگی، دو ماموریت جدید از جمله مبارزه با قاچاق کالا و فراهم کردن فضای اشتغال را هم از سپاه مطالبه کردند.

وی گفت: طبیعتا سپاه، همانگونه که سردار جعفری فرمانده کل سپاه گفته‌اند، طرح‌هایی را آماده و رایزنی‌هایی کرده‌اند و در صورتی که بستر فراهم شود، سپاه در این عرصه‌ها هم حضور خواهد یافت.

سردار شریف یادآوری کرد: هر چه از دولت می‌گذرد، دولتمردان بیشتر با توانمندی و ظرفیت‌های سپاه در حوزه سازندگی آشنا می‌شوند و حتی برخی از اظهارنظرهایی که در ابتدای ورودشان به مسئولیت داشتند، الان آن گفتمان کاملا تغییر کرده و بعضا خودشان متقاضی طرح‌های متعدد در وزارتخانه‌ها برای کمک گرفتن از قرارگاه سازندگی سپاه هستند و سپاه قطعا تا جایی که ظرفیت‌ها امکان بدهد کمک خواهد کرد.

وی همچنین افزود: ما موفقیت دولت را موفقیت نظام اسلامی می‌دانیم و از هیچ کمکی به دولت دریغ نمی‌کنیم، در ضمن این که ما دارای یک استراتژی خاص هم برای رسالت پاسداری از انقلاب هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس