کد خبر 361599
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

رسانه های عراقی از ورود شمار زیادی از مشاوران نظامی آمریکایی به پایگاه نظامی "عین الاسد" در شهر رمادی در استان الانبار در غرب عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های عراقی، 180 مشاور نظامی آمریکایی امروز (دوشنبه) با هواپیماهای عراقی و آمریکایی وارد پایگاه عین الاسد در منطقه البغدادی در 90 کیلومتری غرب رمادی در استان الانبار درغرب عراق شدند.

بر اساس این گزارش، مشاوران نظامی آمریکایی نشست هایی را با مسئولان نظامی عراقی در منطقه البغدادی برگزار کردند.

منابع یاد شده افزودند که مشاوران آمریکایی وظیفه ایجاد هماهنگی میان نیروهای نظامی عراقی و نیروهای ائتلاف بین المللی در زمینه حمله به مواضع گروه تروریستی داعش را برعهده دارند.

این منابع همچنین اعلام کردند که مشاوران نظامی آمریکایی طرح ها و مشاوره های نظامی برای عملیات پاکسازی شهرهای استان الانبار را ارائه خواهند کرد.

درحالی که خبر اعزام 180 مشاور نظامی آمریکایی به استان الانبار منتشر شده که "احمد الشریفی" کارشناس امنیتی عراق امروز در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه آمریکا در صدد اشغال نظامی مجدد عراق به بهانه مبارزه با تروریسم است، گفت: آمریکا به دلیل آن که در زمینه آموزش و مسلح سازی ارتش عراق با شکست مواجه شده همچنان برای بازگشت نظامی به عراق تلاش می کند؛ امری که حکایت از نقض حاکمیت ملی عراق دارد.

آمریکا ماه سپتامبر 2014 ، 300 نظامی به عراق اعزام کرد که بسیاری از احزاب سیاسی عراق ضمن اعلام مخالفت با این موضوع، آن را زمینه ساز مداخله نظامی در کشورشان دانستند و تاکید کردند که عراق نه به نظامیان بیگانه بلکه به تسلیحات و حمایت نظامی از ارتش نیازمند است.

"محمد محی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی نیز در این زمینه می گوید: این شیوه ای تازه برای اشغال دوباره عراق و استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در مناطقی است که در آن حضور دارند، خواه به خاطر ایجاد منطقه سنی نشین یا اجرای طرح هایی است که آمریکایی ها می خواهند به زور آن را به عراق تحمیل کنند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس