باید به این نکته پرداخت که کجای کار فرهنگی و دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی می‌لنگد که حتی در حد مدیریت فرهنگی روی نحوه عزاداری‌های محرم در کشورهای اطراف خود توان اجرایی ندارد.

گروه جنگ نرم مشرق- در سراسر سرزمین شیعه، مردمان مختلف برای برگزاری مراسم عزای امام حسین (ع) روش‌ها و شیوه‌های گوناگونی را دارند. از سینه‌زنی و زنجیرزنی تا فرو رفتن در تشت گل و برهنه سینه‌زدن و علم‌برداری و قمه‌زنی، تیغ‌زنی و راه رفتن روی ذغال و تا برسد به روش‌هایی که حتی شنیدنشان نیز دل انسان را ریش می‌کند. آنقدر این مسئله تنوع‌های گوناگون دارد که چندی پیش در مشرق گزارشی مبسوط از نظرات رهبر معظم انقلاب درباره نحوه عزاداری برای اباعبدلله‌الحسین (ع) منتشر شد.

رسانه‌های غربی اما طی سال‌های گذشته، سنت برگزاری عزاداری برای سید‌الشهدا (ع) در تاسوعا و عاشورا را به گونه‌ای نشان می‌دادند که هر بیننده‌ای از دیدن این تصاویر جز انزجار چیزی نصیبش نمی‌شد. تصاویری که مملو بود از خون سر رو روی قمه زنان و تیغ‌زنان. البته این روش رسانه‌های غربی در به تصویر کشیدن مراسم‌های عاشورایی در سرزمین‌های شیعه خلاصه می‌شد به چند خبرگزاری معدود که شاید آنگونه که باید و شاید تاثیر نمی‌گذاشت.

اکنون اما گویی رسانه‌های غربی فهمیده‌اند که باید کجا را نشانه بگیرند و بزنند تا بتوانند تمام جذابیت شیعه برای غیر مسلمانان و غیر شیعیان را از بین ببرند. عجیب هم نیست که دشمن برای تقابل با مذهب شیعه که اکنون عزیزترین کشور جهان و قدرتمندترین و مستقل‌ترین کشور دنیای اسلام را داراست دست به تبلیغات سو و بعضا دروغ‌پردازی‌هایی بزند که شاید بتواند عده‌ای از مخاطبانش را نسبت به شیعیان امام حسین (ع) که نماد آزادگی و ظلم‌ستیزی است بشوراند.

با این همه، آنچه را که هرگز نمی‌توان از نظر دور داشت و صدالبته درد دل این سال‌های رهبری معظم انقلاب (مدظله) بوده، افراط‌گری عده‌ای است که به نام عزای حسین (ع) موجبات وهن و توهین به اسلام عزیز را فراهم آورده‌اند و رسانه‌های غربی هم با استفاده از تصاویر همین عده است که اقدام به پرواگاندای علیه شیعه می‌کنند.

این مهم از دو حال خارج نیست. نخست آنکه اگر ایرانی باشند باید گفت این عمل‌شان جز خیانت عامدانه به اسلام نیست چرا که تمام شیعگی خلاصه است در ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری و شیعه‌ای که با ادعای شیعگی برخلاف آنچه که ولی‌فقیه زمانش یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستور داده عمل می‌کند جز پوسته‌ای تهی از قاموس شیعه به تن ندارد.

و حالت دوم آنکه اگر خارج از ایران هستند که تقریبا کل عزاداری‌های خون‌آلود در خارج از ایران است، باید به این نکته پرداخت که کجای کار فرهنگی و دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی می‌لنگد که حتی در حد مدیریت فرهنگی روی نحوه عزاداری‌های محرم در کشورهای اطراف خود توان اجرایی ندارد. و صد البته این مسئولیت جمهوری اسلامی از گناه کسانی که در دروان رسانه و با علم به حضور رسانه‌های معاند حقیقت در اطراف خودشان باز هم پیراهن از بدن درآورده و تیغ و قمه در دست می‌گیرند و خون می‌ریزند و داعیه شیعگی به دوش می‌کشند، نمی‌کاهد.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به خلاصه اخبار و تصاویری که خبرگزاری‌های غربی از روز عاشورا تا امروز به نام شیعیان امام حسین (ع) به خورد مردم جهان داده‌اند؛ باشد که تاسف بخوریم به حال کم‌کاری‌های خودمان:

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری

عزاداری


عزاداری


عزاداری

عزاداری

عزاداری


عزاداری


عزاداری


عزاداری


عزاداری


عزاداری

عزاداری


عزاداری


عزاداری


عزاداری


عزاداری


عزاداری


عزاداری

دیگر آنکه، این رسانه‌های دروغ‌پراکن در حرکتی غیرحرفه‌ای و به دور از اخلاق، برای نوشته شدن این رسوم غلط به پای تشیع اصیل، تصاویر حرم امام حسین (ع)، بین‌الحرمین، سید حسن نصرالله و دیگر روحانیون خوش‌نام و سید را در لابلای تصاویر خود منتشر کرده‌اند.

و از سوی دیگر هم تمام عزاداری‌ها را نشان نداده‌اند و به مفصلی از آنچه که خلاصه‌اش در بالا آمد اکتفا کرده‌اند. این در حالی است که یکی از ارزش‌های خبری تعریف شده در علم رسانه، دربرگیری و دیگری بزرگ بودن یک خبر است که این رسانه‌ها آن را نادیده گرفته‌اند. بسیار مشاهده شده است که این رسانه‌های معاند یک تجمع 10 نفره مقابل دادگستری یک شهرستان را به گونه‌ای پوشش می‌دهند که گویی تمام کشور را دربرگرفته است و از سوی دیگر، تجمع‌های عظیم و میلیونی عاشورا و تاسوعا را نسبتا کوچک می‌کنند و اگر هم منتشر کنند به همین صورتی است که در بالا آمد.

چه اینکه در ایران کم نداریم تجمعات عظیم عاشورایی که هر یک به تنهایی دشمن‌شکن است. از این دست هیئات می‌توان به هیئت باغ گندم یزد اشاره کرده که چندی پیش در مشرق، گزارشی کامل از آن منتشر شد:

رسانه‌های دروغ‌پراکن و عزاداران غافل+ تصاویر

دانلود

وحید درمنکی فراهانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ناشناس ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 3
    عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RT (راشیا تودی) رسانه وزین کشور دوست و برادر روسیه هم که جزء رسانه های دروغ پراکن شد! راستی از سوریه چه خبر!؟
  • amin ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    2 0
    وقتی برای عزاداری امام حسین (ع) شور باشه اما شعور نباشه چه فایده ؟!! .... مهم درک قیام امام حسین (ع) است نه خودزنی این چنینی !
  • محمد ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    تنها با کار فرهنگی میشه این بدعت احمقانه رو ریشه کن کرد باید نمایندگانی از علما به کشورهای دیگه فرستاد تا این مردم رو از جهالت در آورد این کارها باعث تخریب مذهب شیعه میشه.
  • amir ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    اکثر این شیعیان ، شیعیان هندی می باشند که به خاطر بودن در کنار بوداییان بت پرست مشکل دار می باشند و دوما یک روحانی شیعه درست و حسابی در میان این افراد نیست که رهبری این جمعیت را به عهده بگیرد . سوما شیعیان جهان تحت تاثیر تبلیغات جهانی قرار دارند و خلق و خوی انها تقییر کرده و هزاران مشکل دیگر
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    آقایان شیرازی را بفرستیم بدتراز این را یاد میدهند.
  • احمد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 1
    ما در سطحی نیستیم که در عزاداری سرورمان دخالت کنیم حرارت عشق حسین در یکی کم و در یکی زیاده که منجر به این کارها می شود این شبکه ها و سایت های غربی از این اختلاف افکنی ها زیاد انجام می دهند ما هم اگر رسانه های قوی داشتیم وهشی بازی خودشان را به عموم نشان می دادیم در مجموع نباید در عزاداری امام حسین دخالت کرد
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    1 0
    حالم بهم خورد، اینا دشمنای امام حسین هستند، نه دوستای آقا.
  • علیرضا ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    واقعا باعث تاسفه که بعد از این همه توصیه رهبری و ادله عقلی و نقلی برای اشتباه بودن این گونه عزاداری هنوز امثال شما بر اشتباه خود پافشاری می کنند. همه هم فقط بلدن بگن:" تو دستگاه امام حسین نباید دخالت کرد!!!!!!!" این دستگاه امام حسین نیست ، دستگاه انگلیسه!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    این کارها ناشی از حرارت عشق حسین نیست؛ این ناشی از جهالت است که باعث وهن شیعه شده. اگرچه منکر وحشی بودن غربی ها که در پشت ظاهری مدرن پنهان کردها اند نیستیم.
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    در مجموع چشم استاد دیگه چی استاد؟ بشینیم هر کی هر غلطی دلش خواست بکنه
  • تهرانی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    اگر میخان در راه حسین علیه السلام فداکاری کنند چرا به یاری برادران مسلمان خود در عراق و سوریه نمیروند؟؟ اینها فلسفه حرکت حسینی را درک نکرده اند و احتیاج به روشنگری دارند.
  • مازندرانی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    صدا وسیما و مدیرش را دوست دارم خیلی
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    احسن به نظر شما... زدی تو خال
  • مازندرانی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    خداییش کشمیر دست هند باشه بهتره تا دولت شیعه کش پاکستان
  • محسن ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    عزاداری ای که هیچ معرفت بخشی ای نداره به چه درد می خوره؟ کسی که قمه می زنه از فرداش دیگه دروغ نمی گه؟ غیبت نمی کنه؟ مراقب چشمش هست؟ قمه زنی چه فایده ای داره؟ باعث تعمیق کدوم اخلاق حسنه و معرفت دینی میشه؟ ائمه ما به این عمل راضی اند؟ عملی که هدایت درش نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مجید ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    اگر دین ندارید ازاده باشید! از کیست این سخن! مشرقی بسه دیگه کوتاه بیا ماست مالی نکن تحریف در تسنن و تشیع بی داد می کنه! همو نای که تو نوحه هاشومن توله سگ حسین می شن!!!!!!!!!! بگذریم اگه اجازه بهشون بدن چه ها که نمی کنند! مشرقی سری به تحریف تشیع و حماسه کربلا در کتب استاد شهید مطهری بزنید ! البته اگه دیگه نوشته های ایشون مرجعی برای تحقیق باشه!!!!!!! و جلونزده باشن دلواپسان!
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    احسن به جنگ نرم که این خبرهای مغرضانه رسانه‌های غربی رو رصد میکند و به نمایش میذاره
  • ilia ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    انتظاری غیر از این هم از رسانه های کشور دوست و برادر شما ، آمریکایی عزیز نمیره
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    ابله جان همه کفاررسانه هایشان هم رسانه یهود و نصارا است و دروغ پراکن اما این موردش که روشهای شیعه نمایان نادان را به نام کلیت شیعه حقیقی که اسلام ناب است وسند افکار و اعمالشان نیزازمعصومین علیهم السلام است که این اعمال سخیف انحرافی که در تصاویر نشان داده را هرگز تایید نکرده اند را قبول ندارند به نام شیعه انتشار داده اند غلط و دروغ است دیگه نادان
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    احسنت
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    ما خارج از کشور رو نمی تونیم کاری کنیم . داخل رو که می تونیم؟ این لر ها چرا خودشون روگل مالی می کنند؟ این وهن عزاداری هست.
  • سیستانی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    متاسفانه برخی ازشیعیان پاکستان به زنجیرهایشان تیغ های کوچک اویزان میکنندتاپشت انان رازخمی کند!رهبران وعلمای شیعه هرچقدرهم تذکرمیدهند،فایده ای نداردوانهاکارخودشان رامیکنند!عشق وارادت خاصی به مولاحسین ع دارند،امامتوجه نیستندکه دشمنان شیعه بامرض وغرض ازمراسم فیلم گرفته وبرای تبلیغ ضددینی ازان بهره میبرند!هنوز هم کسانی هستندکه فکرمیکنند امام حسین ع عزادارغرقه به خون میخواهد!مولا حسین ع فقط رهرووامربه معروف وناهی ارمنکرمیخواهدوبس!
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    آقا محمد کشور ما هم دستکمی از آنها ندارد.فقط از ترس نیروی انتظامی،رسانه ای نمی کنند.
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق جواب من را نمی گزارد و الا جواب می دادم.جواب هم منطقی می باشد.قبلا هم جواب دادم ولی نگذاشتن.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    اگر خودت ذیاد درک کردی چرا تهران نشسته ای؟
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    شیعه کشی در پاکستان بخاطر ایران هست.
  • ناشناس ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    1 0
    ابله تو و هم کیشانت هستین که نظر مخالفت رو بر نمی تابی.
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    بابا بی دینا نجسه.......
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    این جمله بهتره : اینا دشمنی مکنند با امام حسین ، نه دوستی.
  • رضا یاراحمدی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    خر لزوما نباید گوشهای بزرگ و دم داشته باشد. اینها هم خرهایی در شکل انسان هستند.
  • علی 63 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    آقا جان؛این افراد بیشترشون پایه فقهی شون از افرادی مثل بیت شیرازی ها می گیرن.تبلیغ این مسخره بازی ها از شبکه های امام حسین(ع)،فدک. باید با فکرشون مقابله کرد البته با زبانی نرم...
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق علت قرار دادن عکس جناب سید حسن نصرالله در کنار این تصاویر را متوجه نمی شویم.
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    دستگاههای فرهنگی فقط در زمان بودجه گرفتن پیدایشان می شود و فکرشان از لب کاسه آبگوشت تا ته کاسه آبگوشت فراتر نمی رود حکومت هم بی تقصیر نیست و اصل حاکمیت دینی فراموش شده و انچه هست در همه زوایا حرف است و بس کو حاکمیتی در مملکت که این همه خون جوانان ای مملکت فدایش گردید و کو زحمات امام راحل که این همه زحمت کشید ؟ در کجا و کی و کدام اداره و ارگان و جامعه حاکمیت دیده می شود در این مملکت هر کسی هر کار بخواهد می کند!!!
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    ببخشید کجاش دروغه!!! بجای انتقاد از افراطی گری صورت مساله رو پاک میکنید!!!!
  • yaser ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    کافیه یه نفر که از همه چی بیخبره این عکس هارو ببینه،زود گوگل رو باز میکنه و میزنه عاشورا،اون موقع هست که تصویر ابدی در ذهنش شکل میبنده،اگر بلد باشیم یک صفحه انگلیسی از عاشورا بنویسیم و پربازدیدش کنیم میشه از حربه این ابلهان علیه خودشان استفاده کرد.
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    دروغ پراکنی چیه؟ مگه این عکسها واقعی نیستن؟ تا کی میخواید همه چیز رو ماستمالی کنید؟
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق نامردی منتشر نکنی امام حسین بزنه به کمر امثال شما که غرق در جهالتید و آبروی شیعه رو می برید.. لعنت بر شما
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    حالا هی بگید تعظیم شعایر شعایری که باعث بدنامی شدید شیعیان بشه شعایر نیست. قابل توجه بعضیا
  • علی حقجو ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    این وحشیا کین ؟ عقل سلیم میگه اینها مسلمون هم نیستند چه برسه به شیعه . خدا شفاشون بده.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    ایا این افراد زینت شیعه امام صادق ع هستند
  • مصطفی ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    نحوه ی برخورد با این گروه باید همانند برخورد با داعش باشد چرا که هر دو گروه آبروی شیعه ، رنگ و بوی شیعه ی واقعی را می برند ... خدا از عذاب این ها نگذرد هم در این دنیا و هم در آخرت ...
  • احمد ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    وقتي داشتند شيخ فضل الله نوري رو دار ميزدند در خيابان بقلي عده زيادي از عزاداران در حال قمه زني بودند بشهون گفتند شما با همين قمه ها بياين ميدون اعدام تا اين اجنبي ها از قمه هاتون بترسن بلكه ايشون رو اعدام نكنند. ولي اونها از ترس مسيرشون رو عوض كردند. بجاي اينكه 10 تا ضربه با قمه بزنن به سرشون براي امام حسين. اگه يه سيلي ميزدند تو گوش اون اجنبي ها شايد شيخ اعدام نميشد. همون شيخي كه امثال او امام حسين رو به اين مردم شناساندند. ضمنا دوستان در مورد حكم شرعي امثال ما نبايد فتوا بديم مراجع فتواها رو دادند يكي گفته مستحب يكي گفته جايزه يكي گفته حرام و... هر كي تابع مرجعش باشه اگر تابع نفس نيستيم همون كفايت ميكنه و رضايت خدا و امام حسين رو در پي داره. فقط مواظب سو استفاده دشمن هم باشيد
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    آیت الله بروجردی آن بزرگ مرد شیعه وقتی عزاداران با بدن های گل مالی شده رد می شدند چشمان خود را با بدنهای آنها تبرک میداد وشفا میگرفت آنوقت تو ابله درباره وهن واعتقاد خالص وبی ریامردم کاملا شیعه لرستان نظر می دهی...!
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    شما نمیخواد نظر بدی از وهشی!!! نوشتنت معلومه چقد کمالات داری
  • چه جالب ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    امان از جهل و بی بصیرتی.کسی که انقدر عاشق امام حسینه و داره خونه خودش رو برای حسین ع میریزه ولی هنوز نمیدونه که دین حسین ع طلا رو واسه مرد حرام کرده. تصویر اول انگشتری طلا دست چپشه. یکی از زیبایی های عاشورا وجود منطق و عاطفه در کنارهم است
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    درست میگی . حالا من کدوم سایت رو به عنوان سایت شیعه معرفی کنم ؟ مشرق خوبه ؟
  • محمد ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    باید همه قمه زنان را برای جنگ با داعش به عراق فرستاد تا حسن نیتشان ثابت شود
  • رضا یاراحمدی ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    منظورتون از شیرازی ها سید ریچارد و سید جک هست؟
  • مازندرانی ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    مشرق برای داعش نیوز خوبه
  • مازندرانی ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    درازگوش پیش اینها افلاطونه
  • مازندرانی ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    ابله تو هستی ناشناس 9.49 ولی تو تو گل نخوابیدی تو تو گل گیر کردی
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    ناشناس ۱۶:۰۴ همین که داری بهش میگی ابله یعنی ناراحت شدی که اسم روسیه رو آورده وگرنه همین جمله رو بدون توهین هم میتونستی بگی. ضمنا یه +20 یا 30 بزنید ...بخدا حالم یه جوری شد.
  • joonoob ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    خوبه از نذری گرفتن های ایران چیزی نذاشتند..
  • joonoob ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    مازندرانی نظر ندی میگن گیلانی هستی؟؟؟؟؟؟ گل مالی اوج غم و اندوه آنهاست پس به جنوبی ها هم بگید در مراسم عراداری قلیون نکشند!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس