کد خبر 36024
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴

سرهنگ 'آناتولي تسيگانوک' رييس مرکز پيش بيني‌هاي انستيتو تحليل‌هاي سياسي- نظامي روسيه با بيان اينکه تهاجم آمريکا - انگليس و فرانسه به ليبي همانند لشکرکشي آنها به عراق است، گفت: حمله کشورهاي غربي به ليبي باهدف..

به گزارش مشرق، تسيگانوک روز دوشنبه در مصاحبه با ايرنا در مسکو گفت: آمريکا و متحدان غربي اش تمام تلاش خود را براي سوءاستفاده از فرصت بدست آمده در ليبي در نتيجه قيام مردمي، براي نيل به اهداف سياسي و اقتصادي به کار مي بندند.
کارشناس ارشد روس خاطرنشان کرد: آنها قصد دارند منابع انرژي ليبي و شريان اقتصادي اين کشور را همانند عراق تحت کنترل خود درآورند.
وي افزود: روسيه، چين و بسياري از کشورهاي جهان با تهاجم هوايي غرب به ليبي که مرحله نخست تهاجم گسترده به اين کشور به منظور سرنگوني رژيم قذافي است ، مخالفت مي کنند.
رييس مرکز پيش بيني‌هاي نظامي روسيه اظهار داشت: مردم ليبي بايد سرنوشت کشور خود را تعيين کنند و ديگر کشورهاي جهان بايد از مداخله در امور ليبي خودداري کنند.
وي گفت: اقدامات يکجانبه گرايانه آمريکا ، اهداف شوم آنها براي کنترل و تسلط بر منطقه راهبردي خاورميانه را برملا مي کند.
کارشناس ارشد روس ادامه داد: جامعه جهاني بايد با اين گونه اقدامات مقابله کند.
وي در ادامه اين مصاحبه سياست هاي ايران در منطقه خاورميانه را تحسين کرد و گفت: ايران براي برقراري و تحکيم ثبات و امنيت منطقه خاورميانه تلاش مي‌کند و سياست‌هاي ايران عامل ثبات بخش در اين منطقه است.
سرهنگ تسيگانوک با اشاره به تلاش هاي ايران براي تامين امنيت توسط خود کشورهاي منطقه، خاطرنشان کرد: مخالفت ايران با حضور نيروهاي آمريکايي در منطقه و اصرار بر خروج آنها بويژه از عراق و افغانستان ، عامل اصلي سياست هاي خصومت جويانه واشنگتن عليه ايران است.
وي افزود: به همين دليل آمريکا براي فشار بر ايران ازجمله از طريق تحريم ها تلاش مي کند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس