کد خبر 360218
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

روزنامه نیویورک تایمز در یادداشی به قلم دو نفر از مشاوران وزرات خزانه داری و وزارت دفاع آمریکا از احتمال وضع شدن تحریم‌های جدید توسط کنگره علیه ایران خبر داد و تاکید کرد که چنین تحریم‌هایی ضربه به خود است.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز در یادداشی به قلم دو کارشناس وزارت خزانه داری آمریکا با اشاره به ضرورت رسیدن به توافق با ایران از مقامات آمریکایی خواست تا مانع از بن بست در مذاکرات با ایران شوند.

این یادداشت به قلم «الیزابت روزنبرگ» مشاور ارشد امور تحریم‌ها در وزارت خزانه داری آمریکا و «زاچاری گلدمن» مشاور در وزارت خزانه داری و وزارت دفاع آمریکا نوشته شده و در آن تاکید شده که ایران و کشورهای غربی در مراحل پایانی مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته‌ای جامع هستند.

نویسنده‌های این مطلب با اشاره به اختلاف در میان مقامات دولت و کنگره آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران می‌نویسند: مقامات کنگره نگرانی عمیقی درباره مذاکرات دولت باراک اوباما با ایران و توافقی نامناسب دارند.

نیویرک تایمز با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان کنگره تلاش دارند تا طی چند هفته آینده تحریم‌های جدیدی را در راستای وادار کردن ایران به تسلیم وضع کنند، تصریح می‌کند که این اقدام ضربه به خودی است.

روزنبرگ و گلدمن در ادامه می‌افزایند که هرچند چنین تحریم‌هایی شاید بتواند همکاری تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی را محدود کند اما می‌تواند ائتلاف بین المللی که به شکلی موفق ایران را منزوی کرد را متلاشی کند.

نویسندگان این مطلب با اشاره به کاهش 25درصدی قیمت نفت طی 4 ماه گذشته، وضع کردن تحریم‌های جدید علیه ایران را غیرضروری دانسته و نوشتند: چنین تحریم‌هایی به متحدان آمریکا در آسیا و اروپا ضرر مالی هنگفتی وارد می‌کند.

تحلیلگران روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اینکه وضع کردن تحریم‌های جدید توسط کنگره در واقع مجازات کردن متحدان آمریکا بخاطر مبادلاتی اندک با ایران است، تصریح می‌کند که چنین تحریم‌هایی ایران را از میز مذاکرات دور خواهد کرد و به ضرر منافع ملی آمریکاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمن ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    انسان همیشه چوب حماقتهای خود را می خورد و کنگره دارد سرش را به دیوار می کوبد و غیر از سر درد و خواب پریشان برای خود مهیا نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس