اداره بازرسی آمریکا از ناپدید شدن بخشی از تجهیزات ارتش این کشور در افغانستان خبرداد.

به گزارش مشرق، اداره بازرسی آمریکا درامور افغانستان که بنام سیگار یاد می شود ، درتازه ترین گزارش خود اعلام کرد : بخشی از تجهیزات ارتش آمریکا به ارزش چهارصد وبیست میلیون دلار در افغانستان ناپدید شده است.براساس این گزارش : ارتش آمریکا نتوانسته است درباره پانزده هزار وششصد قطعه تجهیزات خود در افغانستان گزارش دهد.

اداره بازرسی آمریکا ، ارتش این کشور را مقصر اصلی ناپدید شدن تجهیزات نیروهای آمریکایی در افغانستان دانسته است.اداره بازرسی آمریکا اذعان کرد : پیدانشدن تجهیزات ناپدید شده ارتش امریکا در افغانستان ،‌ یک مسئله نگران کننده است.

مقامات آمریکایی تاکنون نوع این تجهیزات و زمان ناپدید شدن آن را اعلام نکرده اند.این درحالی است که ماموریت فعلی نظامیان آمریکایی در افغانستان تا کمتر از دو ماه دیگر به پایان می رسد.آمریکا بخش عمده ای از تجهیزات خودرا ازافغانستان خارج می کند ، بخشی دیگر از تجهیزات نظامیان آمریکایی هم تخریب می شود .

مقامات آمریکایی وعده داده اند که بخشی از این تجهیزات دراختیار نیروهای امنیتی افغان قرار می گیرد امری که تا کنون محقق نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    احتمالا برای مهندسی معکوس در ایران بید!..
  • افشین تهران ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    شاید با قیمت بالا به طالبان فروخته شده.
  • سروش ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    0 0
    من و شما رو ساده گیر آوردند وقتی داعشی ها سلاح آمریکایی دارند خوب مشخصه که این حجم از تجهیزات کجا رفته عربستان و قطر به قیمت از آمریکاییها خریداری کردند و در اختیار داعشی ها گذاشتند خیلی ساده از این جیب به اون جیب به نفع ترویج هرچه بیشتر تروریسم در منطقه نمی تونند مستقیما بگن که ما حمایت می کنیم می گن تجهیزاتمان را گم کردیم خدایی با این همه ماهواره جی پی اس و کدهای رهگیری و نیروی های مثلا زبده جاشوسی و دستگاهای پیشرقته شما باشید باور می کنید آمریکا ملیارها دلار تجهیزات نظامی رو گم کرده باشه؟؟؟؟؟؟
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    احتمالا در اختیار القاعده و تکفیری های افغانستان قرار گرفته تا در موقع لزوم بر علیه ما استفاده بشه، و دیگه بهونه ای هم برای متهم کردن آمریکا به عنوان حمایت تسلیحاتی از القاعده مطرح نمیشه. گم شده بوده اونها هم پیدا کردن. هرکی پیدا کنه واسه خودشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس