کد خبر 359438
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

پیکر شهید امیر محمدعلی کمانگری فرمانده اسبق لشکر30 گرگان با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرمانده نیروی زمینی و جمعی از همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار در ستاد نیروی زمینی ارتش تشییع شد.

تشیع پیکر فرمانده سابق لشکر 30 گرگانبه گزارش مشرق، پیکر شهید امیر محمدعلی کمانگری، فرمانده اسبق لشکر 30 گرگان و از همرزمان امیر سپهبد صیاد شیرازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار در ستاد نزاجا تشییع شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم که با سخنرانی فرمانده نیروی زمینی ارتش همراه بود بر پیکر این شهید بزرگوار نماز گذارد.

امیر پوردستان در این مراسم اظهار داشت: شهدای ما به عنوان شاگردان مکتب اباعبدالله (ع) آن زمانی که پیر جماران فریاد هل من ناصر ینصرنی سر داد به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و در خون خود غلتیدندو یکی از این شهدای فداکار که به ندای امام(ره) لبیک گفت شهید کمانگری بود.

وی افزود: مطالبی که لازم است جوانان برای آشنایی با شخصیت این شهید بزرگوار مکتب اسلام بدانند این نکته است که شهید کمانگری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با داشتن بنیه های اعتقادی و ایمانی به عنوان یک مروج دینی در پادگان ها مسئولیت هدایت درجه داران، سربازان و افسران جوان را به فرهنگ اسلام بر عهده داشت و این درست در زمانی بود که در اوج رژیم ستم شاهی خفقانی که بر پادگان ها حاکم بود اجازه چنین فعالیت هایی را نمی داد و شهید کمانگری با تشکیل هسته هایی بین جوانان این مهم را به انجام می رساند.

پوردستان با اشاره به حملات ضد انقلاب در نخستین روزهای پیروزی در شمال غرب کشور تصریح کرد: در زمانی که ضد انقلاب از به بار نشستن نهال نوپای انقلاب نا خرسند بود مناطقی ار شمال غرب کشور را به آشوب کشید و در این زمان شهید کمانگری از اولین رزمندگانی بود که سلاحش را به دست گرفت و با ترک خانواده به خدمت دین و نظام اسلامی وارد شد و رشادت های بسیاری را بر جای گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت های پر ثمر شهید در نخستین روزهای جنگ تحمیلی گفت: بعد از 15 تا 20 ماه که ایشان در قامت یک رزمنده در جبهه ها حضور داشت مسئولیت هایی در رده لشکری به او می دهند و شهید کمانگری فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان در جبهه ها می شود و در همین مدت با اثبات مدیریت و شایستگی خود از مرزهای نظام دفاع می کند به طوری که فتوحات و پیروزی های بسیاری نصیب لشکر 30 پیاده می شود.

پوردستان با اشاره به شرایط جانبازی کمانگری افزود: در 18 تیر 1364 شهید کمانگری به کسوت جانبازی در آمد و با قطع ناحیه نخاع از ناحیه گردن که می تواند باعث عزلت و انزوا طلبی یک فرد شود همچنان به مسئولیت های خطیر خود ادامه داد. این شهید بزرگوار صاحب روح عظیم و مثال زدنی بود که باعث می شد بدن زخم خورده خود را به حرکت در آورد و با همین شرایط در کلاس های  درس حاضر می شد و تجارب گرانبهای سالیان جنگ را به دانشجویان نظامی منتقل کند.

وی با بیان بخشی از مسئولیت های شهید کمانگری بعد از جنگ تاکید کرد: شهید کمانگری در شهر گرگان از اعضای اصلی شورای اسلامی بود به طوری که مردم آن دیار ثمره خدمات این شهید را از یاد نخواهند برد و مسئولیت شهید کمانگری در ریاست بنیاد تعاون ارتش در گرگان و خدمات معیشتی که به کارکنان این بنیاد ارائه می داد حاکی از اراده بالای این شهید در مجاهدت و خدمت رسانی به مردم بود.

پوردستان در توصیف ویژگی های شهید کمانگری اضافه کرد: شهید کمانگری برای رسیدن به این جایگاه که فقط برای بندگان خاص خدا مهیا شده است دو بال در اختیار داشت یک بال صبر مجاهدت ایمان و پاکدامنی که در همه حالات بر روحیات این شهید وجود داشت و دوم وجود همسری فداکار و از خود گذشته که بر تمامی لحظات در کنار این شهید بود و پروانه وار از وی مراقبت می کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: امروز هر چند از بابت از دست دادن چنین امیر رشید و قهرمانی ناراحت و اندوهگین هستیم اما خدا را شاکریم که این امیر دلاور و همسرش از آزمایش الهی سرافراز بیرون آمدند و بسیار شایسته است از شخصیت همسر فداکار این شهید کتاب و فیلم تهیه شود و توسط نسل حاضر مورد بهره برداری قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بيژن ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    روحش شاد وخاطره اش گراميباد.انشاالله.
  • سارا ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    این شیرمردان باید الگویی باشند برای جوانان و نوجوانان امروز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس