پس از بازگشت آرامش نسبی به سامرا آن دسته از زوار عراقی و غیر عراقی محبوس در حرمین امامین عسگریین (ع) به‌وسیله بالگرد به بغداد و نجف منتقل شدند.

تازه‌ترین تحولات عراقگروه بین‌الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات عراق از سه زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" عراق توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی جبهه «صلاح الدین»، تحولات میدانی جبهه «سامرا» و تحولات میدانی جبهه «الانبار» در این گزارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه استان صلاح الدین

چند ماه پیش با حمله سراسری گروههای تروریستی "داعش" و "بعث" به مناطق مختلف عراق ، استانهای الانبار،صلاح الدین،نینوی و بابل ، یکی پس از دیگری به اشغال عناصر این محموعه ها در آمد. در این میان ، استان صلاح الدین به دلایل مختلف قومیتی،سیاسی،نظامی و اجتماعی یکی از مهمترین اهداف آنها بشمار می رفت. استان صلاح الدین با جمعیت 1 میلیون و 146 هزار و 500 نفر سکنه ، واقع در شمال عراق و متشکل از 8 ناحیه مسکونی شامل "طوز ، سامراء المقدسه ، تکریت ، بیجی ، الدور ، البلد ، الفاریس و الشیرکات" است.

تازه‌ترین تحولات عراق

مرکز این استان شهر تکریت در حاشیه رود دجله (با بیش از 260 هزارنفر جمعیت در فاصله 140 کیلومتری شمال غربی شهر بغداد) است که زادگاه صدام ملعون دیکتاتور خونریز سابق عراق در حاشیه آن قرار داشته و ساکنان این شهر نیز از طرفداران و حامیان صدام تا پیش از سقوط رژیم منحوس وی و از اعضای تشکیل دهنده هسته های عملیاتی گروههای مختلف تروریستی با گرایشهای بعثی و تکفیری در سالهای پس از سقوط حکومت صدام ، می باشند.

تازه‌ترین تحولات عراق

در هفته های ابتدایی حمله سراسری گروه داعش و پیرو هماهنگی های بعمل آمده میان فرماندهان این گروه با پس مانده های رژیم بعث عراق و خصوصا فرماندهان گروههای تروریستی بعثی فعال در عراق (که از سال 2003  دست به فعالیتهای مسلحانه علیه مردم و نیروهای نظامی عراقی زدند) طی عملیاتهای مشترکی استان الانبار واقع در غرب عراق (هم مرز با کشورهای سوریه،عربستان،اردن) به تصرف آنها در آمد و در ادامه به سوی استانهای "صلاح الدین،نینوی و بابل" پیشروی های سریعی انجام دادند.

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق
گزارش تصویری داعش از حملات به مردم و مراکز نظامی ارتش و پلیس عراق در استان صلاح الدین

در استان صلاح الدین که موضوع بخش دوم سلسله گزارشهای "تحولات میدانی عراق" است ، نیروهای داعش با استفاده از بافت خاص مذهبی ، اجتماعی و سیاسی ساکنین این استان که درصد قابل توجهی از آنها از حامیان رژیم سابق و اعضای ارتش منحل شده بعثی (خصوصا گارد ویژه ریاست جمهوری صدام که از وحشی ترین وبیرحم ترین نیروهای نظامی در منطقه بشمار می آمد) بوده و هستند ، به پیشروی های سریع و وسیعی نائل آمدند. متاسفانه عشایر و بخشی از مردم ساکن در شهرهای این استان با استقبال عناصر داعش آمده و از آنها پذیرایی مفصلی بعمل آورده و با این گروه بیعت کردند و در عملیاتهای مشترک به همراه عناصر داعش علیه مواضع پلیس و ارتش عراق حضور یافته اند.

تازه‌ترین تحولات عراق
(استقبال برخی از عشایر تکریت از عناصر گروه تروریستی داعش)

دهها نفر از فرزندان ملت عراق در نیروهای مسلح این کشور هدف فجیع ترین جنایات عشایر وحشی تکریت و عناصر داعش قرار گرفتند که تصاویر این جنایات با هدف ایجاد رعب بیشتر در دلهای نیروهای ارتش و پلیس و جلوگیری از مقاومت موثر آنها در برابر تروریستهای بعثی – داعشی بطور گسترده ای در رسانه های وابسته به این گروهها منتشر و موجب بهت مجامع بین المللی و همه ملتهای آزاده جهان گردید.

از میان کلکسیون جنایات سبوعانه تروریستهای داعشی – بعثی می توان به فاجعه "کشتار 1700 نفر نوجوان شیعه عضو دانشکده نیروی هوایی ارتش عراق در پادگان هوایی اسپایکر واقع در 13 کیلومتری شمال شهر تکریت" اشاره کرد که فرماندهی نیروهای داعشی مشارکت کننده در عملیات ذبح و تیرباران بر عهده "عمر سبعاوی" برادرزاده صدام دیکتاتور سابق عراق بوده است (وی هم اکنون در کشور ترکیه زندگی می کند).

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق
عمرسبعاوی معروف به ابراهیم سبعاوی برادرزاده ناتنی صدام و فرمانده نظامی گروه داعش در شهر تکریت و عامل جنایت کشتار 1700 نوجوان شیعه عضو نیروی هوایی ارتش عراق در پایگاه هوایی اسپایکر

عناصر داعش پس از استقرار در شهرهای "تکریت و بیجی" بلافاصله از سه محور عملیاتی حملات خود را به ناحیه "طوز ،الدور و سامراء" ادامه دادند. در ناحیه طوز نیروهای مشترک داعشی – بعثی دو "شهرک آمرلی و سلیمان بک" واقع  در 100 کیلومتری مرز ایران را که دارای بافت قومیتی – مذهبی ترکمانی - شیعه هستند را محاصره کامل کرده و هدف حملات متمرکز خود قرار دادند. اهداف داعش از حمله به این منطقه پاکسازی باقیمانده مناطق استان صلاح الدین از حضور شیعیان و بدست گرفتن کنترل کامل صلاح الدین ، رسیدن به مرزهای مشترک عراق  با ایران و در نهایت انتقال نا امنی های گسترده به شهرهای مرزی میهن اسلامی عزیزمان بود. بویژه اینکه یگانهای دیگری از داعش و بعثی ها در استان همجوار یعنی "استان دیالی" پیشروی های برق آسایی داشته و شهر کرد نشین "جلولاء" واقع در 42 کیلومتری مرز ایران رسیده بودند.

تازه‌ترین تحولات عراق

اما با مقاومت مثال زدنی مردم با غیرت شهر "آمرلی" نیروهای داعش پس از دو ماه محاصره کامل هیچگونه موفقیتی برای ورود به این شهر و عبور از آن به سمت مرزهای ایران کسب نکردند و بطور کامل زمینگیر شده و در نهایت طی عملیاتی که فرماندهی آن بر عهده نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان گروههای مجاهد عراقی بود محاصره آمرلی و سلیمان بک بطور کامل شکسته شد و نیروهای داعش با بر جای گذاشتن تلفات بسیار سنگین مجبور به ترک منطقه شدند.

فیلم حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در آزادسازی آمرلی از اینجا قابل دریافت است.

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق
گزارش تصویری از بخش بسیار کوچکی از تلفات بسیار سنگین عناصر داعش در نبرد آمرلی

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق
اعتراف مسئول رسانه ای داعش در استان صلاح الدین به هلاکت دهها و دستگیری 60 تروریست بدست نیروهای ارتش و مجاهدین شیعه عراقی در نبرد آمرلی

توضیحات سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه درمورد نقش سپاه پاسداران در آزادسازی آمرلی را از اینجا دریافت کنید.

فیلم عملیات هلی برن نیروهای ویژه ارتش عراق در پشت خطوط استقرار داعش در اطراف آمرلی را از اینجا ببینید.


شادی اهالی شهر آمرلی عراق پس از آزادسازی این شهر از اینجا قابل دریافت است.

بخشی از گزارش شبکه بی بی سی فارسی ارگان وزارت خارجه انگلیس مرتبط با آمرلی را هم از اینجا ببینید.


لحظات ورود سپاه خراسانی و آزاد سازی آمرلی هم از اینجا قابل دریافت است.

تحولات میدانی سامراء

در سامراء اما اوضاع میدانی بسیار پیچیده تر بود. داعش با همکاری برخی از عشایر اهل سنت و خائن این شهر که در سالهای پس از سقوط صدام در بحرانهای ضد امنیتی به وقوع پیوسته در سامراء همچون انهدام حرم امامین عسگریین (ع) و دهها عملیات انتحاری و بمبگذاری در اماکن زیارتی و خیابانهای محلات شیعه و سنی نشین و ربایش و قتل شیعیان و سنی های شهر با هدف ایجاد فتنه طائفه ای و مذهبی نقش پررنگی داشته اند ، طرح عملیاتی دقیق و وسیعی را به اجرا گذاشتند.

تازه‌ترین تحولات عراق

بنابر اطلاعات حاصله ، طرح عملیاتی مذکور به این شکل بود که ابتدا گروههای از عناصر داعش با مساعدت برخی عشایر بومی منطقه وارد شهر سامراء شده و اقدام به تشکیل سلولهای مشترک عملیاتی در مناطق مختلف این شهر علی الخصوص محلات اطراف حرمین امامین عسکریین (ع) کردند. وظیفه این سلولها ، انجام عملیات شناسایی و مراقبت مراکز نیروهای امنیتی و نظامی و پلیس شهر سامرا و جمع آوری اطلاعات دقیق از استعداد نیروهای نظامی و توان عملیات آنها بود. به موازات این اقدامات ، عناصر داعش خود را به پشت دروازه های شهر سامراء رسانده و عملیات تصرف شهر سامراء با نام "عملیات پاکسازی پایتخت بنی العباس" را آغاز کردند.

با حمله داعش به محلات شهر سامراء ، هسته های عملیاتی نفوذی با کمک و پشتیبانی برخی عشایر خائن بومی منطقه اقدام به محاصره و حمله سریع به مراکز نظامی و امنیتی داخل شهر کردند. هدف از این اقدام اولا وارد نمودن حداکثر تلفات تسلیحاتی و نیروی انسانی به نیروهای حافظ نظم و امنیت شهر سامراء و ثانیا جلوگیری از هرگونه تحرک و حضور آنها در محلات داخل شهر و تامین امنیت آنها بود. طی این درگیریها بیش از 100 تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق به شهادت رسیده و دهها نفر دیگر بشدت زخمی شدند.

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

با ورود داعش به سامراء و احتمال وقوع فاجعه انسانی و انهدام مجدد حرمین امامین عسگریین (ع) بدست آنها، زنگ خطر در بغداد به صدا درآمد و بلافاصله نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق دستور اعزام لشکر طلایی (الفرقه الذهبیه) عراق را در معیت کاروان بزرگ تسلیحاتی  و زرهی به منطقه صادر کرد. به موازات این تحولات، گروهی از نیروهای گروههای مجاهد عراقی از "عصائب اهل الحق ، گردانهای حزب الله عراق و سپاه بدر" خود را بوسیله چندین فروند بالگرد نظامی به داخل شهر سامرا که اینک در محاصره شبه کامل عناصر داعش قرار گرفته بود رسانده و اقدام به سازماندهی و استقرار نیروهای مدافع و تشکیل مربع امنیتی جغرافیایی به شعاع 5 کیلومتر در اطراف حرمین کردند.

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق
اعزام و استقرار نیروهای ویژه ارتش عراق در شهر سامرا پس از حملات تروریستهای داعش

با رسیدن کاروان نظامی ارتش عراق به اطراف شهر سامراء، نیروهای داعش که شهر را در محاصره خود گرفته بودند خود اینک در حلقه محاصره بزرگتری افتاده و زیر ضربات خرد کننده یگانهای موشکی و توپخانه ای و بالگردها و هواپیماهای ارتش عراق قرار گرفتند. از دیگر سو نیروهای گروههای شیعه مستقر در داخل شهر سامراء با تقسیم بندی محلات شهر عملیات وسیع پاکسازی محله به محله را در آن به اجرا گذاشتند که طی آن صدها نفر از عناصر داعش دستگیر و در محل ارتکاب جنایاتشان اعدام شدند.

گفتنی است، پس از بازگشت آرامش نسبی به سامراء آن دسته از زوار عراقی و غیر عراقی محبوس در حرمین امامین عسگریین(ع) بوسیله بالگرد به بغداد و نجف منتقل شدند.

پس از تکمیل پاکسازی شهر سامراء نیروهای مجاهد شیعه با علم به اینکه نباید این شهر مقدس را عرصه نبرد با عناصر داعش قرار داد، در مناطق اطراف شهر مستقر شده و روستاهای اطراف شهر را هدف عملیاتهای پی در پی نظامی خود قرار دادند که هدف از این عملیاتها ایجاد یک کمربند امنیتی امن بدور شهر بود به نحوی که سامراء و محیط اطراف آن از برد حملات زمینی و گلوله و موشکبارانهای احتمالی تروریستها در امان بماند. به همین منظور عملیات نظامی وسیعی برای پاکسازی شهرهای محل استقرار اصلی عناصر داعشی – بعثی در مناطق شمالی و جنوبی شهر سامراء آغاز شد.

در محور شمالی حملات نیروهای جبهه خودی بر روی بازپس گیری شهرهای تکریت و بیجی (محل استقرار بزرگترین پالایشگاه نفت عراق) و در محور جنوبی نیز پاکسازی شهرهای البلد ، الضلوعیه ، بعقوبه ، مقدادیه بوده است که از این میان شهرهای البلد و الضلوعیه از 11 مهر ماه گذشته به تصرف نیروهای ارتش و بسیح مردمی (حشد الشعبی) در آمده و نبردها برای بازپس گیری دو شهر "بعقوبه و مقدادیه" همچنان ادامه دارد. در محور شمالی سامراء، طی نبردهای سنگینی در داخل تکریت، بیش از 80 درصد شهر از حضور عناصر داعش و بعثی پاکسازی شده و نبردها در محور جنوب و غربی شهر میان دو طرف با شدت ادامه دارد.

در شهر بیجی که محل استقرار بزرگترین پالایشگاه نفت عراق می باشد، عناصر داعش در ماههای اخیر تلاش فراوانی را برای تسلط بر آن انجام دادند اما بدلیل وسعت جغرافیایی و دفاع جانانه مدافعان پالایشگاه و پشتیبانی مداوم هواپیماها و بالگردهای ارتش عراق موفق به تصرف کامل آن نشده اند. طی نبردهای روزهای گذشته ، نیروهای ارتش عراق به تپه های اطراف شهر و پالایشگاه بیجی رسیده اند و در حال تشکیل خطوط پدافندی و استقرار یگانهای توپخانه ای برای اجرای آتش پشتیبانی از عملیات نظامی در داخل شهر و اطراف پالایشگاه این شهر هستند.

تازه‌ترین تحولات عراق

نکته مهم درباره تمامی عملیاتهای اخیر ارتش عراق در مناطق مختلف این گشور حضور فعال نیروهای مردمی و عشایر عراقی از همه طوایف شیعه و سنی و مسیحی و ایزدی و ... و عدم حضور و پشتیبانی نیروهای ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش! می باشد.

تحولات میدانی جبهه الانبار


شهرهای مختلف استان الانبار واقع در غرب عراق و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه صحنه درگیریهای نظامی شدید میان ارتش و نیروهای عشایر بومی با تروریستها داعش و بعثی است. کانون درگیریهای روزهای اخیر در شهر "هیت" واقع در 70 کیلومتری شمال شهر "الرمادی" و 150 کیلومتری شمال غربی شهر بغداد قرار دارد.

تازه‌ترین تحولات عراق

عناصر داعش با عبور از رودخانه فرات وارد محله "البکر" این شهر شده و 500 خانوار از عشایر بومی این شهر را که از عشیره آلبونمر هستند در محاصره خود قرار داده است. عشیره آلبونمر از عشایر فعال در مبارزه با تروریستهای داعش و دارای ارتباط نزدیک با دولت عراق بوده که در درگیریها با داعش در شهر هیت نقش محوری ایفا می کنند. گروه داعش طبق دستورالعملی اعضای این عشیره را به تحویل سلاح و مهمات خود به مراکز داعش فراخوانده و پس از امتناع آنها اقدام به محاصره منطقه و دستگیری مردان این عشیره کرد.

عصر چهارشنبه در پی درگیریهای پراکنده میان داعش و عشیره مذکور که همگی از اهل سنت هستند ، تعدادی از عناصر داعش به هلاکت رسیدند که همین موضوع موجب تشدید بحران و اعدام دسته جمعی 46 فرد دستگیر شده کرد. همچنین با تداوم درگیریها نیروهای داعش که به بهانه تفتیش منازل این عشیره وارد محل سکونت آنها شده بودند اقدام به دستگیری 180 نفر دیگر از مردان آنها کرده و روز گذشته 150 نفر را اعدام و 30 نفر دیگر را در زندانهایش نگهداری می کند. در ادامه نیروهای داعش اقدام به بمبگذاری و انهدام منازل افراد اعدام شده کرده اند. به گفته یک منبع نزدیک به عشیره مذکور در درگیریها اخیر میان اعضای این عشیره با داعش از اواسط خرداد ماه امسال تاکنون بیش از 300 نفر از مردان این قبیله عراقی کشته شده اند.
 
تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

در همین رابطه از سرنوشت برخی خانواده های این افراد گزارشهای نگران کننده ای به گوش می رسد. به گفته "صباح کرحوت" رییس شورای استان الانبار عناصر داعش با تعقیب گروهی از عشایر آلبونمر آنها را در بیابانهای میان مسیر هیت – حدیثه در محاصره قرار داده اند و از ارائه هرگونه غذا و دارو و آب به آنها ممانعت بعمل می آورد.
 
همزمان با تشدید نگرانیها از احتمال قتل عام کامل عشایر آلبونمر در شهر هیت، رییس این عشیره با ارسال نامه ای به "دکتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق" خواستار کمک ارتش عراق برای اخراج تروریستهای داعش از این منطقه شده است.

در پی این درخواست شب گذشته نخست وزیر عراق به فرماندهان ارتش دستور اعزام فوری نیرو و حملات هوایی به مواضع داعش در این منطقه برای شکستن محاصره آن را صادر کرده است.

ادامه دارد ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    3 3
    کسی منکر این قضیه نیست که نیرو هوایی ایران داعش رو از سامرا عقب روند و ورود لشکر طلایی به سامرا فقط سیاسی کاری بیش نبود تا دست های قدرتمند ایران در عراق پنهان بماند و پیروزی به اسن لشکر طلایی نوشته شود
  • پسر ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    4 2
    ثانیه های پایانی عمر نکبت بار داعش نزدیک است
  • علی ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    4 0
    با این همه جنایات داعش و بعثی های تکفیری حتی اگر یک اسیر داعش زنده گذاشته شود خیانت به کل جهان اسلام و شیعه است چون اینها کافر حربی هستند . خداوند به خانواده شهدا صبر عنایت فرماید
  • اهوازی ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    3 0
    اردوغان و داود اغلو شریک جنایت کاران بعثی تکفیری داعش هستند.دولت ترکیه باید برادر زاده صدام ملعون را به عراق تحویل دهد.
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    2 1
    سلام مشرق عزیزم از ته دل ازت تشکر میکنم بابت این مقالات علی که میذاری بجز مشرق هیچ سایتی رو ندیدم که تا این حد دقیق و موشکافانه و مستند مطالب در مورد سوریه و عراق منتشر کنه احسنت دست مریزاد عزیزان دست مریزاد ای کاش تلویزیون از شما یاد بگیره
  • مهرداد ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    1 0
    مهندس شهر بعقچبه ماه هاست ازاد شده و مقدادیه تقریبا پنجاه پنجاهه. تا عشایر خاین هستند وضع همینه
  • سپهسالار ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    3 1
    به امبد نابودی داعش
  • اهوازی ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    5 0
    پس از سقوط صدام و حزب بعث میبایست در سراسر جهان اقدام به حذف خانواده صدام و حزب بعث میکردیم.
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    2 1
    حالا داعشی ها تو عکس هاشون می نویسن "رافضی نجس" شما چرا همون طوری منتشر می کنی؟
  • ناشناس ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    2 2
    اردوغان ترک مغول تبار دستانش به خون بیگناهان آغشته است.این عنصر ترک بی رحم نخواهد توانست به آرزوی خود در تشکیل نئوعثمانی دست یابد.
  • کمال پاشا ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    2 0
    گزارش توپ عالی دمتون گرم انشالله در آینده نزدیک به لطف خدا به درک واصل شدن این قوم الظالمین یک دنیا و قلب مولا حجة ابن الحسن رو شاد کنه.... یا علی
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    الداعش یعنی حزبٌ داعیٌ الی التنفر من الاسلام المحمد صلی الله علیه و آله فی قلوب الناس مِن غیر المسلمین. ترجمه:داعش یعنی گروه دعوت کننده به سوی تنفر از دین اسلام نبوی در بین غیر مسلمانان.
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    تکفیری های ابله خران انسان نما
  • مشرق دوست ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    1 0
    مشرق تا حالا کسی بهت گفته سایت خیلی ماهی هستی
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    2 1
    السلام عليک يا ابا عبدالله,اقاجان خودت بفرياد مظلومين برس
  • سلمان ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    3 1
    سریعا دستگیر و باید زنده زنده سوزانده شود.
  • همشهرى ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    2 1
    اينجا هم به لطف خدا به دست ژنرال سليمانى ازاد ميشود
  • سید ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    4 1
    خدایا به حق حضرت علی اصغر علیه السلام مولایم امام زمان عج را برسان... خسته شدیم ازین ظلم وستمها... به بن بست رسیده جهان....
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    2 0
    مناطقی از عراق همیشه مشکل ساز بوده ، مثل سامرا . از قدیم هم زائران می گفتند که عمده مردم سامرا ، مردم خوبی نیستند یا یادگاران دفاع مقدس از بی معرفتی های موصلی ها می گویند ، حکومت عراق اگر می خواهد یک حکومت با ثبات و امن داشته باشد احتیاج به قاطعیت در تعقیب و محاکمه مجرمین حتی خارج از خاک عراق ، تشکیل نیروهای اطلاعاتی قدرتمند با ساختار محکم عقیدتی سیاسی و حضور پررنگ این ها در مناطق همیشه دردسرساز عراق دارد ، همچنین باید تمام توان خود را بگذارد که قبیله بازی را کم رنگ کند و ساختار استانی امنیتی مناطقی مثل انبار را تغییر دهد .
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    فتوا صادر نكن. كافر حربي چيه؟
  • سرباز وطن ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    3 1
    زمانی که صدام ملعون هم به این حمله کرد برخی از سران عشایر خودفروخته و خائن در خوزستان باهاش همکاری میکردند که باعث پیشروی و تصرف خیلی از شهرها و روستاها شد
  • عباس مطهری نیا ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    4 2
    هر یک از اعضای داعش که به دام می افتد باید بلافاصله به بدترین وجه ممکن کشته شده و برای تضعیف روحیه ی سایر اعضای داعش فیلم آن علنی و پخش شود. دست تک تک شیعیان جنگجو چه عراقی یا ایرانی و لبنانی و ... را می بوسم. جانم فدای رهبر
  • جعفر ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    1 0
    عراق مهد فتنه است و همیشه تاریخ آبستن انواع جنگها بوده و در این میان همیشه شیعیان بزرگترین خسارتها را دیده اند رمز پیروزی استقامت در راه هدف است
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    2 0
    کافر حربی کس یا کسانی هستند که توسط کفار صلیبی و صهیونیست تجهیز و پشتیبانی می شوند تا مسلمین بی گناه را بجرم مسلمانی و عدم تسلیم در برابر صلیبیون و صهیونیستها کشتار جمعی می کنند و به نوامیس مسلمین حتی به نوامیس خودشان هم رحم نمی کنند و زنای با مهارم را نیز جهاد انکاح می نامند و همانند صهیونیستهای جانی کودک کشی می کنند ، متوجه شدی نادان
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    2 0
    نه جانم اگر ماهم مثل اراذل و اوباش وهابی جانی عمل کنیم که چه فرقی با آن کافران حربی داریم؟ مابرابرحکم خدا باید آنچه شرع مقدس معین فرموده و مطابق عملکرد معصومین ع که اسوه اسلام هستندآن نادانان متوحش مجازات شرعی کنیم تا هم خدا راضی باشد و همانسانهای دانا و با انصاف بفهمند بین تمدن اسلام ناب محمدی ص با توحش کفار حربی وهابی مدعی سلفیت تکفیری بی خرد ، حتی در مجازات جانیان گمراه هم تفاوت عقلانی هست
  • عبدالله ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    1 1
    حرف چرتي زدي.
  • حسین ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    1 0
    مشرق جان دمت گرم که اخبار عراق رو هم پخش میکنید
  • *** ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    3 0
    کافر حربی کسی که با خدا و اولیائ خدا جنگ کند تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.
  • سید محسن ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    1 1
    در تاریخ خواندم حضرت مختار ثقفی (رضی...) که درود خدا بر او باد قاتلین کربلا را مسله و سپس در روغن جوشان انداخته زنده زنده.با خودم گفتم ایا درست است ولی زیاد طول نکشید که فهمیدم بسیار بدتر از اینها را سزاوار بودند حالا هم ما از تبار مختاریم این بددینان نجس حرامزاده حرام لغمه را باید به وسیله دردناکترین روشها صحنه روزگار را از وجود نجس و نحسشان پاک کنیم. یا لثارات الحسین
  • طوفان شیعه ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    4 0
    انشالا مثل همیشه شیعه پیروز است
  • عبدالحسین ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    2 0
    اونهارو بدتر ازشمر ویزید باید سقط کرد ، حیف است این وحشیها رابایک گلوله راحت کرد ،اگربه دستور اسلام هم بخواهیم عمل کنیم ،اسلام قصاص راجایز میداند،پس تک تکشان رابایدمثل به سگ اتش کشید
  • ali ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 0
    بمیرید داعشیهی پست فطرت من اماده جنگم با اینا هر جا باشن عین سگ میکشمشون تیکه تیکه
  • سالار ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    مرگ بر داعش
  • محمد ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    1 0
    شیعه همه جا پیروز است.
  • جنگنده ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    بخدا نمي دانم چي بكم
  • سالار ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    چی میگی ععمو >>>>>>> نه جانم اگر ماهم مثل اراذل و اوباش وهابی جانی عمل کنیم که چه فرقی با آن کافران حربی داریم؟ هر 1 داعشی که دستگیر میشه سریع باید سرش بریده بشه و گرنه با جهاد نکاح با خواهر و مادرش یه طایفه درست میکنه بر علیه شیعه ها!!! سریع باید به درک واصل بشه سریع سریع سریع پیروزی نزدیک است به امید حق
  • عبداله ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 1
    جانم فدای رهبر. درود بر قاسم سلیمانی........مرگ بر داعش
  • عبداله ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 1
    جانم فدای رهبر. درود بر قاسم سلیمانی........مرگ بر داعش
  • فدای میهن ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 1
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
  • پرستو ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    با سلام به همه دینداران مسیحی یهودی و مسلمان با شرف و پایبند به اعتقادات انسانی صحیح نمیدونم اون حیوون کیه که داره مخالفت با شیطان خون خوار پست تر از حیوون رو آن لایک می کنه . اگه پیام منو میبینه می خوام بگم برات دعا می کنم تا تو این دنیا هستی سرت به سنگ بخوره و خودتو از منجلاب فکری نجات بدی . آمین
  • ابوالحسن ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    2 0
    سلام برادر. جانم فدای رهبر.
  • حسین ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 0
    خدایا انصار دینت را دریاب
  • mk p ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    2 2
    بیشتر مردم عراق با سوریه ی گوشه نشستن اونوقت جوون های ما باید برن با اینا بجنگن از نظر من ایران باید یوقتی تعیین میکرد تا این ها داعشی هارو نابود یا توی چند شهر کوچیک جمع یا محاصره میکردن بعد با ولفجر میکوبیدیمشون اگر سوریه نتون داعش رو شکست بده این این معنا رو میده ک تعدادی از مردم سوریع با داعش موافقند ودر این صورت ایران برای حفظ امیت ملی باید سوریه با لیبی ک جدیدن چند تا شهرش بدست داعش افتاده رو از صفحه روزگار محو کن
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    1 1
    ای رهبر ازاده امادیم اماده شیعه وسنی نداریم ایران عزیزمان همه برادریم الله و اکبر خامنه ای رهبر فدای رهبرم
  • علی ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    2 0
    لعت اله علی ال سعود و الادعش
  • میرزا ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    این داعشی ها فقط با سم موش تاریخ گذشته باید سقط بشن و پای درخت زقوم که میوه اخرتشونه دفن بشن و البته حتی از کنار قبر حیوانات هم باید به احترام حیوانات دور باشه ....
  • میرزا ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    این داعشی ها فقط با سم موش تاریخ گذشته باید سقط بشن و پای درخت زقوم که میوه اخرتشونه دفن بشن و البته حتی از کنار قبر حیوانات هم باید به احترام حیوانات دور باشه ....
  • میرزا ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    این داعشی ها فقط با سم موش تاریخ گذشته باید سقط بشن و پای درخت زقوم که میوه اخرتشونه دفن بشن و البته حتی از کنار قبر حیوانات هم باید به احترام حیوانات دور باشه ....
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    شرمندیم بخدا دیگه خستیم
  • نا شناس ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    این افراد گول خورده به اسم اسلام و پیامبر جنا یت می کنند ،در حالیکه پیامبر اسلام ،پیامبر صلح و دوستی و مهر بانی بود .این ها بچه شیطان های پخش شده روی کره ی زمین هستند و هدفشان نابودی اسلام واقعی است باید عاقل و دا نا و متحد باشیم و در مقابل چنین تفکرات جاهلانه مقاومت و پایداری کنیم ،به امید نابودی کامل داعش و ظلم و جنایت در هر کجا ی جهان
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    آخرزمان نزدیکه.گفتن زمانی که ظلم همه دنیاروبگیره امام زمان ظهورمیکنه .ولی خدالعنت کنه داعشو داعش پرستو
  • محمد ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    1 0
    سردارسلیمانی من آرزومه ببینمت
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    3 0
    داعش حرامزاده هست مرگ بر داعش انشاالله به دست امام زمان سر همشون جدا میشه
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 0
    داعش حرامزاده هست مرگ بر داعش انشاالله به دست امام زمان سر همشون جدا میشه درود بر سردار سلیمانی
  • ماشاالله طالبی ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام برمدافعان حرم سلام بردلاورمردان بی ادعاکه مردانه درمقابل بی رحمهای زمان ایستادگی می کنند ودشمنان اسلام رابه درک واسل میکن
  • ماشاالله طالبی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    به نام خداوندبزرگ یااباعبدالله به فریادمظلومیت شیعیان برسید
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    مرگ بر اصل نصب هر جا یه داعش و طرفدار داعش هست ننگ با د بر این ظلم وستم ها خداوند بحق سر بریده حسین ودستی بریده ابوالفضل ریشه ونشان کند آمین یا رب العالمین
  • مجیدکوشکی ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    داعش واسه خودش فکر میکنه کسیه تا اسم ایران وایرانی میشنوه خودشو خیس میکنه
  • عشق اباد مشکین شهر ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 1
    داعش باید نابود بشه اگر نشد اول آمریکا را نابود کنید از استان اردبیل . مشکین شهر . بچه عشق اباد
  • عشق اباد مشکین شهر ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 1
    داعش باید نابود بشه اگر نشد اول آمریکا را نابود کنید از استان اردبیل . مشکین شهر . بچه عشق اباد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس