کد خبر 358814
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

رئیس جمهوری سابق آلمان با تاکید بر اینکه داعش از مذهب سوء استفاده کرده و این گروه تروریستی ربطی به مسلمانان صلح طلب ندارند، از حضور بیش از ۱۴ میلیون مسلمان در اروپا خبر داد.

 به گزارش مشرق، روزنامه "هامبورگر ابند بلات"نوشت: "کریستین وولف" رئیس جمهوری سابق آلمان در سخنانی اظهار داشت که سازمان تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش از نام مذهب خود سوء استفاده می کنند. این تروریست های خشن هیچ ارتباطی با میلیون ها مسلمان صلح طلب ندارند.

وی که شب گذشته در آکادمی پروتستان توتزینگ سخن می گفت اظهار داشت: این گروه تروریستی یک مسئله جهانی جهت دهی و فریب دادن جوانان از راه سوء استفاده از مذهب را ایجاد کرده اند.

رئیس جمهوری سابق آلمان همچنین اظهار داشت که من آرزوی با هم بودن پیروان مذاهب گوناگون را دارم. همزیستی در یک جامعه کثرت گرا و چند مذهبی تنها درصورتی امکان پذیر است که انسان ها آماده باشند نگرش و اعتقاد دیگران را آشکارا بپذیرند.

وی افزود:  اما برای یک گفتگوی باز بین مذاهب ما به کلمات درست نیاز داریم. کلماتی که مسلمانان را با تروریست های اسلامی برابر نداند.

به گفته وولف بیش از 14 میلیون مسلمان در حال حاضر در اروپا زندگی می کنند، بنابراین اسلام به دومین جامعه بزرگ مذهبی در اروپا در کنار مسیحیت تبدیل شده است.

"وولف" در سال 2010 در سخنرانی خود به مناسبت روز وحدت آلمان نیز تاکید کرده بود اسلام به جامعه آلمان تعلق دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابوالحسن ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    یکی اینو به سعودی ها هم حالی کنه که مسلمانان می تونن در کنار هم زندگی کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس