کد خبر 358512
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

گروهک تکفیری داعش سه‌شنبه پس از درگیری با نیروهای سوری، کنترل سه چاه نفتی را در میدان نفتی «شاعر» در ریف حمص، به دست گرفت.

به گزارش مشرق، عناصر گروهک تروریستی داعش پس از کشتن 30 نفر از نیروهای دولت سوریه، میدان نفتی و گازی «شاعر» واقع در حمص را مجددا تصاحب کردند.

چند ماه پیش ارتش سوریه موفق شده بود که پس از حمله عناصر مسلح، آنان را متوقف و کنترل منطقه نفتی «شاعر» را از آنان پس بگیرد. داعش با استخراج نفت از چاه‌های سوریه و فروش آن به دلالانی که گفته می‌شود با ترکیه در اتباط هستند، هزینه‌های اقدامات تروریستی و جذب نیروی خود را تأمین می‌کند.

«رامی عبدالرحمن» رئیس گروه مسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که در حمله روز سه‌شنبه عناصر گروهک تروریستی داعش به به میدان نقتی و گازی شاعر در حمص، حداقل 30 نفر از محافظان این میدان و نیروهای دولت سوریه کشته شدند.

وی با بیان این مطلب افزود، چندین نفر نیز از گروهک داعش کشته شدند ولی تعیین تعداد آنها بسیار دشوار است.

پایگاه خبری «اخبار الیمن» نیز در همین خصوص اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش چاه‌های شمار 101، 102، و 103 میدان نفتی شاعر را تحت سیطره خود در آورده است.

از سوی دیگر، رسانه‌ها از کشته شدن چندین عضو داعش در عراق خبر دادند. پایگاه خبری «النشره» لبنان گزارش داد که حملات نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه گروهک تروریستی داعش در اطراف «موصل» عراق به کشته شدن 30 تروریست داعشی و زخمی شدن 47 نفر دیگر از این گروهک منجر شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    این چاهها برای داعش اهمیت داره اما برای عراق که اینا رو بر احتی از دست میده نه. داعش این چاها رو استفاده میکنه. نیروهای عراقی باید با پول این نفت ها کشته بشن. نیروهای عراقی چاها رو آزاد میکنند و استفاده اش به اونا نمیرسه(کشته شدن با پول این چاههای نفت)پس رغبتی برای دفاع از این چاههای نفت با وجود این شرایط ندارن.اگرم آزاد کنند به اونا چی میرسه. ولی داعش همه بهرمند میشند و نیروهای عراقی یه عده مفت خور که اصلا جنگ بلد نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس