کد خبر 358438
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹

جانشین نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اجرای موفقیت‌آمیز طرح شهید فهمیده گفت: در هشت سالی که از برگزاری این طرح می‌گذرد توانستیم ۱۸۰ هزار نفر نوجوان و جوان استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را جذب و سازماندهی کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از دفاع پرس، سردار علیرضا تنگسیری، جانشین نیروی دریایی سپاه با اشاره به «طرح شهید فهمیده» اظهار داشت: این طرح از سال ۱۳۸۴ توسط نیروی دریایی برای پرورش و آماده سازی جسم و روح نوجوانان ۱۳ ساله راه‌اندازی شد.

وی افزود: در هشت سالی که از برگزاری این طرح می‌گذرد توانستیم ۱۸۰ هزار نفر نوجوان و جوان استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را جذب و سازماندهی کنیم.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه امسال هفت منطقه دریایی برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح شهید فهمیده در سال جاری آماده شده‌اند، گفت: در پنج منطقه دریایی جنوب و دو پایگاه مستقل دریایی که یکی در جاسک و دیگری در چابهار است این طرح اجرا خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه اجرای طرح شهید فهمیده موفقیت ما را در دفاع از حریم دریا دو چندان می‌کند، ادامه داد: همه بسترها فراهم است تا نوجوانان و جوانان به زمره بسیجیان بپیوندند و نیروی دریایی سپاه این افتخار را دارد که متولی این طرح موفقیت‌آمیز و تحسین‌برانگیز باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال این طرح همزمان با ماه محرم انجام می‌شود، گفت: ۲۰ هزار نفر نوجوان با پوشیدن کاورهای مشکی و به گردن افکندن چفیه در سه روز این طرح را اجرا خواهند کرد؛ این نوجوانان روز پنجشنبه در جاسک و روزهای شنبه و یکشنبه نیز در دیگر مناطق به فعالیت می‌پردازند.

سردار تنگسیری با اشاره به استقبال خوب خانواده‌ها و تحکیم وحدت و انسجام میان شیعیان و اهل سنت، اظهار داشت: خوشبختانه اهل تسنن که عمدتاً در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان به این طرح پیوستند به واسطه حضور در این میادین نشاط و شادابی بیشتری پیدا می‌کنند و برای ما بسیار فرصت مغتنمی است که زنگ وحدت و انسجام دوباره‌ای را میان مسلمانان به صدا درآوریم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: امروز که این نوجوانان و جوانان در این طرح شرکت می‌کنند همانند سنوات گذشته که برخی از آن‌ها یا در نیروی دریایی سرباز شدند و یا به عضویت بسیج فعال درآمدند، بستری را فراهم کردیم که روزی در نبردهای دریایی تضمین‌کننده دفاع از خلیج فارس و دریای عمان و مقابله با اشرار دریایی و همچنین استکبار جهانی و ایادی آن‌ها باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس