کد خبر 358305
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

رئیس مرکز ملی کنترل دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد در قطب شمال سیزده باند فرود هواپیما ایجاد و ده رادار مستقر کند.

به گزارش مشرق، ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاع روسیه، روز سه شنبه در نشست شورای عمومی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: ما در نظر داریم سیزده باند فرود هواپیما، یک میدان تیر و تمرین نظامی و ده رادار در قطب شمال احداث کنیم.

این مقام نظامی روسیه خاطر نشان کرد مسکو به منظور تضمین و تقویت امنیت نظامی خود، تصمیم گرفته است چندین واحد نظامی خود را در قطب شمال مستقر و زیرساختهای نظامی خود را در این منطقه تقویت کند.

روسیه قصد دارد حضور نظامی خود را تا سال دو هزار و چهارده در قطب شمال تقویت کند و زیرساخت های دفاعی و ضدهوایی جدیدی تا اکتبر سال دو هزار و پانزده در این منطقه احداث کند.

در این اواخر روسیه تدابیر مختلفی برای دفاع از منافع سیاسی، نظامی، مالی و اقتصادی خود در قطب شمال اتخاذ کرده است چرا که از علاقه روزافزونی که کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به قطب شمال نشان می دهند، کاملا آگاه است.

 آوریل گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور داد زیرساختهای مرزی روسیه در قطب شمال تقویت شود ، چندین پایگاه جدید برای کشتی ها و زیردریایی های نسل جدید خود در این منطقه ساخته شود و یک نهاد ویژه نیز برای سیاستگذاری های روسیه در قطب شمال ایجاد شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس