کد خبر 358269
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

مهر: دولت مصر از فسخ قرارداد تجاری که در زمان ریاست جمهوری "محمد مرسی" بین قاهره و آنکارا به امضا رسیده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه استار ترکیه نوشت: قرارداد تجاری که در زمان دولت پیشین مصر بین این کشور و ترکیه به امضا رسیده بود، فسخ شد. این خبر امروز از سوی دولت مصر اعلام شد.

خبرگزاری رسمی مصر (منا) به نقل از "احمد امین" مشاور وزیر حمل و نقل اعلام کرد قراردادی که در زمان حکومت اخوان المسلمین به ترکیه اجازه می داد از راه های زمینی و دریایی این کشور برای مقاصد تجاری استفاده کند، فسخ شده است. وی علت این تصمیم را زیانبار بودن این قرارداد برای مصر عنوان کرد.

به گفته امین این تصمیم با هماهنگی وزارتخانه های خارجه و حمل و نقل و موافقت مقامات عالیرتبه کشور اتخاذ شده است. قرارداد مذکور تا ماه مارس سال آینده میلادی معتبر بود و در صورت توافق طرفین قابلیت تمدید داشت.

گفتنی است ترکیه از جمله مخالفان سقوط دولت "محمد مرسی" با کودتای نظامی و روی کار آمدن "عبدالفتاح السیسی" است، که این موضع گیری موجب تنش در روابط قاهره-آنکارا شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جورابلو ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    دمش گرم
  • سارا ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ماهم باید روابطمون رو با ترکیه قطع کنیم. فکر می کنم بیشترین درآمد ترکیه از صنعت توریسم مربوط به ایرانیها بشه. بیاین تحریمشون کنید هیچکس نره ترکیه تا نتونه از پولای شما برای کمک به داعش استفاده کنه
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    یاد بگیریم .راه مقابله با این بچه پررو همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس