ژاپن در حالی قصد دارد مانور نظامی مشترک با ارتش آمریکا را در اطراف جزیره هوکایدو برگزار کند که روز گذشته مانور دریایی مشترکی را با روسیه در آبهای ساحلی ولادی ووستوک آغاز کرده است.

 به گزارش مشرق، تصمیم ژاپن برای برگزاری مانورهای نظامی با روسیه و آمریکا نشانگر تمایل توکیو برای دنبال کردن سیاست دفاعی متعادلی است که از هیچ یک از این دو کشور علیه کشور دیگری حمایت نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش تایسوکه آبیرو تحلیلگر مسائل سیاسی در گروه تحقیقاتی "بنیاد توکیو" تاکید کرد که "چیزی که برای ژاپن سخت است آن است که اتحاد و ائتلاف با آمریکا بخش اصلی سیاست امنیتی به شمار می رود. مقام های ژاپن چگونه می توانند این اتحاد با آمریکا را همزمان با روابط با روسیه حفظ کنند؟ این یک مشکل به شدت مهم برای شینزو ابه نخست وزیر ژاپن است.

مانورهای مشترک نظامی بین روسیه و ژاپن به طور منظم از سال 1998 میلادی تاکنون ادامه داشته است. مانور دریایی اخیر بین روسیه و ژاپن نخستین مانوری است که از زمان تشدید بحران اوکراین برگزار شده است.

بحران اوکراین موجب متوقف شدن موقت همکاری های دفاعی روسیه و ژاپن شده بود. در ماه سپتامبر وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور مایل است تا با روسیه برای اجرای تعهدات در زمینه توسعه روابط دو جانبه مشورت کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس