کد خبر 357654
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

گروهک داعش علاوه بر کشتار وسیع اتباع ادیان ومذاهب مختلف روزانه بین 10 تا 20 نفر از از اهل تسنن را نیز که اکثرا از نظامیان سابق بوده به دلیل آنچه خود آنرا ارتداد می نامد، سر بریده یا به جوخه آتش می سپارد.

به گزارش مشرق، یکی از سایت های نزدیک به اهل تسنن در عراق درگزارشی از شهر موصل خبر داد که داعش علاوه بر کشتار وسیع اتباع ادیان ومذاهب مختلف در این شهر  ، روزانه بین 10 تا 20 نفر از از اهل تسنن را نیز که اکثر نیز از نظامیان سابق بوده وحاضر به همکاری با این گروه نمی باشند به دلیل آنچه خود آنرا ارتداد می نامد ، سر بریده یا به جوخه آتش می سپارد.

پایگاه اطلاع رسانی کنوز میدیا در گزارش خود آورده است  روز جمعه 24 اکتبر 2004 بیش از  20 نفر از جمله شماری از افسران  ارتش عراق در موصل به جوخه مرگ سپرده شدند ، به گفته این سایت روز 7 سپتامبر هم 40 نفر از مردم موصل که در میان  آنها شماری کودک هم به چشم می خوردند توسط داعش اعدام گردیدند.

همین مسئله باعث شده است تا عشایر منطقه عامریه الفلوجه بعد از سالها همسویی یا حداقل ابراز همراهی با گروه های مخالف دولت مرکزی ، روز 22 اکتبر 2014 قیام خود را علیه گروه داعش آغاز کرده وموفق شدند عناصر داعش را از این منطقه اخراج کنند.

رسانه های عراقی خبردادند ، بعد از این اقدام گروه داعش حمله گسترده ای را از سه محور برای تصرف مجدد این منطقه با استفاده از انواع تسلیحات انجام داد  که یک شبانه روز هم به طول انجامید اما در این کار ناکام ماند.

پیش از این گروه داعش تعداد زیادی از علما وخطبای شهر فلوجه را به دلیل آنچه که آنرا عدم مبایعت با ابوبکر البغدادی توصیف می کردند ممنوع المنبر کرده واجازه امامت جماعت را در مساجد از آنها گرفته بودند.

هم اکنون تعداد قابل توجهی از این علما زیر نظر  عناصر داعش در خانه های خود در اقامت اجباری قرار گرفته وشمار دیگری نیز تهدید شدند در صورتی که به این رویه ادامه دهند زندان وحتی مرگ انتظار آنها را می کشد، مسئله ای که باعث شد مردم فلوجه هم اقامه نماز جماعت به امامت روحانیون سفارشی داعش را هم در این شهر تحریم کنند.

این پدیده صرفا در فلوجه یکی از مهمترین شهرهای سنی نشین عراق که بعد از سقوط صدام حسین همواره داعیه مخالفت با دولت مرکزی را دارد رخ نداد بلکه به گفته پایگاه اطلاع رسانی حراک گروه داعش تعداد زیادی از ائمه جماعات وخطبای مساجد استان های نینوا والانبار را هم از از ورود به مساجد منع کرده است .

این البته سوای مصادره منازل ، کارخانجات وزمین های مردم در مناطق تحت کنترل است که به امری عادی تبدیل شده تا بخش عمده ای از املاک مناطق تحت کنترل داعش به آنچه این گروه آنرا بیت المال مسلمین نام می نهد تعلق پیدا کند.

به اعتقاد کارشناسان خوش شانس ترین افراد کسانی هستند که صرفا به اخراج از مساجد یا مصادره اموال محکوم می شوند زیرا معمولا دادگاه های شرعی داعش حکمی جز اعدام را برای مخالفان افکارشان واندیشه هایش صادر نمی کنند والصاق جرم مرتد پیش پاترین اتهامی است که به هر مخالف خود از اهل تسنن می زنند همچنین وبرخلاف عرف  دادگاه های جهان در عین حالی که متهم حق اظهار نظر ندارد باید برائت خود را هم به دادگاه به اثبات برساند.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی المدی پرس عراق ، روز 20 اکتبر 2014  بیش از 156 نفر از عناصر گروه داعش که در جنوب وغرب استان کرکوک از نیروهای مردمی وارتش عراق شکست خورده بودند را بازداشت وبه اتهام ارتداد به جوخه مرگ سپردند تا  همه را به یاد اقدامات وسیاست رژیم صدام حسین در زمان جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران بیندازد.

چدی پیش هم خبر اعدام وبه صلیب کشاندن یک جوان سوری  به دلیل تصویر برداری از یکی از مراکز داعش در رسانه ها اعلام شد ، ظاهرا از دیدگاه مفتی های داعش حتی استفاده از دوربین یا موبایل برای تصویر برداری مقرهای آنها نیز حکم ارتداد دارد.

آمار کشته و زخمی های اهل تسنن توسط داعش در عراق

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط منابع رسانه ای  اهل تسنن عراق گروه داعش تنها ظرف 8 ماه 12 کشتار بزرگ علیه  اهل تسنن در این کشور مرتکب شده است .

بر اساس اطلاعاتی که سایت حراک روز 6 سپتامبر 2014 منتشر کرد ، تاکید شده است تاکنون دست کم 5 هزار نفر از اهل تسن  در 12 کشتار در عراق کشته ودهها هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

براساس آمار تفکیکی این سایت خود را یکی‌از سخنگویان جریان آزادی خواه اهل تسنن عراق اعلام می کند ، دست کم 3 هزار نفر در شهر فلوجه به دست گروه داعش کشته یا زخمی شده اند.

همچنین  در شهر الرمادی واقع در 110 کیلومتری بغداد نیز حضور داعش منجر به کشته وزخمی شدن دستکم یک هزار شهروند عراقی وتخریب 6 هزار منزل مسکونی در مناطق مختلف آن شده است.

در دیالی نیز حدود یکصد نفر  کشته شدند.

منطقه بهرز یکی از حومه های روستایی  شهر دیالی نیز استفاده گروه داعش از اهالی این منطقه به عنوان سپر انسانی منجر به کشته شدن 30 نفر از اهالی کشته شدند.

در زندان المفرق در این شهر نیز دست کم 56 نفر از زندانیان بر اثر حمله گروه  داعش به آن کشته شدند.

جرف الصخر در شمال استان بابل که هم مرز با استان کربلا می باشد استقرار جنگجویان داعش در منازل مسکونی مردم  تا کنون 100 شهروند عراقی را  از این منطقه سنی نشین به کام مرگ برده  است ، حضور گروه داعش در این منطقه باعث فرار 270 خانواده این منطقه نیز گردیده است .

بعد از خروج گروه داعش از بخش مدائن در اطراف بغداد هم اهالی منطقه موفق به کشف گور دست‌جمعی شامل 100 شهروند  شدند که همگی با اصابت گلوله از پای در آمدند.

در استان صلاح الدین که مرکز آن تکریت است  65 نفر از اهالی توسط داعش کشته و45 نفر دیگر زخمی شدند که بسیاری از آنها زن وکودک بودند ، 80  خانوار هم مجبور به فرار از این منطقه شدند.

همچنین محله های 17 تموز ، الحاصبه ، التنک ، الزهراء ، التحریر والحصیله هم  درجریان اشغال شهر موصل توسط داعش به شدت مورد هدف قرار گرفت که در جریان آن 80 نفر که اکثرا هم زن وکودک بودند کشته شدند  ، شمار دیگری نیز از اهالی این شهر در مناطق مختلف آن کشته شدند.

صدها وشاید هزاران عراقی دیگر نیز در مناطق تحت کنترل داعش در چارچوب فتواهای خونین مفتی های این گروه به فجیع ترین شکل ممکن  کشته شده ومی شوند  که تعداد قابل توجهی از آنها نیز حتی کسانی هستند که سلاح به دست گرفته  تا مدتی کوتاهی قبل از آن دوشادوش گروه داعش هم به جنگ می پرداختند اما بعد از بر ملا شدن فریب داعش وتلاش برای جدایی از آنها در چارچوب فتوای رده از پای در  می اورند.

همچنین تاکنون صدها کودک ونوجوانی که تاکنون به سن بلوغ نرسیده اند نیز توسط داعش به دلیل مخالفت با احکام اسلامی کشته یا شلاق خورده اند.

آمار جنایات داعش در مناطق سنی نشین سوریه

جنایات داعش صرفا به  مناطق سنی نشین عراق منحصر نمی شود بلکه می توان لیست عریض وطویلی از این نوع جنایات وکشتارها را در مناطق مختلف سوریه نیز می توان ذکر کرد.

یکی از جالب ترین این جنایات اقدام مفتی داعش در صدور حکم اعدام برای شیخ عماد طه الطه از علمای سنی منطقه المیادین سوریه بود که به سرعت وبه اتهام انجام اقدامات جادوگرانه توسط داعش سر از بدنش جدا شد اما 20 روز بعد از آن برای مفتی صادر کننده حکم مبرهن گردید آنچه که شیخ مقتول انجام می داده ذکر گویی برای شفای مریضان (رقیه شرعیه) که در مذاهب اهل تسنن رواج دارد ، بوده است از اینرو وی بر سر قبر این روحانی رفت واز وی عذرخواهی نمود!! ویک بیانیه نیز از دادگاه  اسلامی به همین منظور صادر کرد.

در پژوهش فراگیری  که شبکه حقوق بشر سوریه انجام داده یک هزار 607 مورد جنایت منجر به قتل گروه داعش  در مناطق سنی نشین سوریه مستند شده است.

این شبکه با استناد به تصاویر ، کلیپ ها واطلاعاتی که در رسانه های مختلف الکترونیکی از جمله شبکه های اجتماعی منتشر شده ، اقدام به مستند سازی جنایات گروه داعش در سوریه نمود.

در بیانیه این شبکه که روز 2 جولای 2014 در رسانه های مختلف منتشر شد تاکید شده است  این سازمان موفق شده است از صحت 27 فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی  که بیانگر نقض آشکار حقوق بشر است اطمینان حاصل کرده وآنرا به دهها مورد تصاویری که فعالان حقوق بشر ونیز همکاران این سازمان موفق به جمع آوری آن شده اند، بیافزاید.

در این پژوهش که شش ماه به طول انجامید ومهمترین جنایات داعش را از اواسط ژوئن 2013 تا اواسط ژانویه 2014 به عنوان شش ماه اول وتا پایان جولای 2014  به عنوان نیم سال دوم به ثبت رساند ، مشخص گردید یک هزار و607 مورد اقدام تروریستی توسط گروه داعش  در مناطق تحت حاکمیت این گروه (که همگی مناطق سنی نشین می باشند) به وقوع پیوسته است که 588 مورد از آن علیه غیر نظامیان بوده واکثر قربانیان هم به شکل میدانی اعدام شده اند، از  میان این قربانیان 67 کودک و53 زن هم به چشم می خورند.

در این پژوهش که نسخه ای از آن در شماره 2 جولای 2014 روزنامه العربی الجدید منتشر شد ، تاکید شده است ، گروه داعش از قتل عام رقبا وشرکای خود هم هیچ  ابایی ندارد  وهیچ چارچوب اخلاقی یا شرعی نمی تواند مانعی برای اقدامات این گروه محسوب شود به نحوی که  تقریبا همه دستگیر شدگان سرنوشتی جز  اعدام پیدا نمی کنند وهمین امر می تواند مبین علت ناچیز بودن ثبت موارد شکنجه در زندان های این گروه باشد.

در این پژوهش همچنین تاکید شده است از عملکرد گروه داعش در مناطق تحت کنترل خود می توان به این نتیجه رسید که این گروه ، جریانی سوم به جز دولت ومخالفان آن است که با هم در جنگ می باشند وصرفا به دنبال ارتکاب جنایات جنگی به شکل حداکثری آن است.

سپتامبر گذشته نیز اهالی روستای شعیطات سوریه اجساد 450 نفر از جوانان خود را که بعد از ورود گروه داعش به این منطقه مفقود شده بودند در یک گور دسته جمعی پیدا کردند.

مراحل دگردیسی گروهک داعش

به اعتقاد کارشناسان هم اکنون ما در چهارمین دوره از دگردیسی رفتاری گروه داعش به سر می بریم.

توطئه ای که در  مرحله اول آن شاهد تحریک جامعه اهل تسنن و مناطق سنی نشین علیه دولتی که شیعی یا علوی خوانده می شد آغاز گردید

در دور دوم و مرحله دوم دگردیسی شاهد جنگ رسانه ای به رهبری کارتل های بزرگ رسانه ای ماهواره ای منطقه ای وبین المللی از جمله الجزیره ، العربیه فاکس نیوز و.. با همراهی رسانه های نوشتاری کشورهای عربی موج شدیدی در رابطه با آنچه که  مظلومیت این مولفه ی بسیار مهم از بافت جمعیتی کشوری همچون سوریه وحق طلبی آنها در برابر افزایش قدرت شیعیان در منطقه ای همچون عراق ایجاد گردید.

سومین مرحله از دگردیسی هم با علنی تر شدن رویکرد نظامی وهمراه شدن برخی از طیف های این جامعه با آرمان های اعلام شده داعش وسقوط شهرهای مختلفی در سوریه ونیز موصل وتوابع آن در عراق همراه گردید تا چهارمین فاز  از این توطئه با فراهم کردن زمینه جنگ سنی سنی بعد از سامان دادن به جنگ طایفه ای سنی شیعه در عراق وبه شکل گسترده تری در سوریه کلید بخورد.

تخریب بافت جمعیتی اهل تسنن

به اعتقاد برخی از کارشناسان بعد از آنکه ویروسی به نام داعش از طریق ناقلی به نام گروه های سنی تکفیری شکل گرفته در جوامع اهل سنت منطقه که در ساختار آن  خود را سرخورده می دیدند وارد کشور عراق وسوریه شدند ، امروز به تدریج تخریب بافت این طیف جمعیتی امت اسلامی هم در دستور کار قرار گرفته است  در حالیکه هیاهوی رسانه ای در رابطه با بقیه اقدامات این گروه تروریستی مانع از توجه جهانی به ضربات مهلکی است که داعش هم اکنون بر پیکر مرکبی دارد که خود از طریق آن وارد کشورهای اسلامی شده است ، تا در کنار ضربات سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ونظامی تمامیت ارضی چند کشور این منطقه را هم در معرض خطر قرار گیرد.

تخریب حیثیت ناموسی جامعه بزرگ اهل تسنن

به گفته این کارشناسان  گرچه شاید بتوان  این هدف گذاری های  برنامه ریزان وطراحان توطئه مذکور را به نحوی توجیه کرد اما ضربه زدن به حیثت ناموسی جامعه بزرگ اهل تسنن از طریق مجبور کردن زنان ودختران جریان های مؤتلف وحامی  به انجام جهاد النکاح مسئله ای چندان قابل هضم نیست.

در برخی از تالارهای گفتمان مخیر شدن زنان ودختران مناطق سنی نشین بین جهاد النکاح یا مجبور شدن به انجام این کار وسپس کشته شدن به عنوان بزرگترین جنایتی توصیف می شود که از سوی یک گروه که خود را حامی اهل تسنن معرفی  می کند علیه این طیف وسیع از جامعه اسلامی شکل توصیف می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیرتهرانی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    هرکس برای برادر خود چاه کند در آن فرو افتد. (رسول اکرم صلی اله علیه و آله و سلم)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس