کد خبر 355043
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

آنچه که اخیرا در نحوه پوشش اخبار مرتبط با گروهک منافقین در رسانه‌های غربی قابل تامل است، نام بردن از این گروهک با عنوان «مخالفان جمهوری اسلامی» است.

گروه جنگ نرم مشرق- خبرگزاری غربی آسوشیتدپرس چند هفته پیش گزارشی به نقل از منافقین منتشر کرد که در آن ادعا شده بود ایران همچنان در حال ساخت بمب هسته‌ای است.

این ادعای تخیلی در حالی در این خبرگزاری غربی منعکس شد که بازرسی‌های چندساله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ نشانه‌ای از برنامه ایران برای ساخت بمب هسته‌ای به دست نیاورده است.

در حالی که طبق معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) ایران همچون سایر کشورهای جهان حق برخورداری از مصارف صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای را دارد، اما در رسانه‌های غربی این حق به طور کامل سانسور می‌شود؛ گویی ایران حق داشتن هیچ سطحی از انرژی هسته‌ای را ندارد.

تلاش رسانه‌های غربی برای تطهیر وجهه منافقین

رپرتاژ خبری آسوشیتدپرس برای منافقین، تنها مصداق عنایت خاص رسانه‌های غربی به این گروهک نیست، بلکه در موضوع هسته‌ای ایران همواره منافقین نقش مکمل سیاست‌های آمریکا علیه ایران را بازی کرده‌اند.

اما آنچه که اخیرا در نحوه پوشش اخبار مرتبط با گروهک منافقین در رسانه‌های غربی قابل تامل است، نام بردن از این گروهک با عنوان «مخالفان جمهوری اسلامی» است. رسانه‌های غربی عامدانه از به کار بردن واژه «گروهک تروریستی» برای منافقین پرهیز می‌کنند، حتی در گزارش‌هایی که به اقدامات تروریستی این گروهک مربوط است نیز آنها را مخالفان جمهوری اسلامی ایران، می‌نامند.

به عنوان مثال، 17 سپتامبر امسال که دولت فرانسه اتهامات پول‌شویی علیه گروهک منافقین را پس گرفت، در اخباری که در این باره در رسانه‌های معتبر غربی همچون بلومبرگ، فاکس نیوز و وال استریت ژورنال منتشر شد، از منافقین با عنوان «مخالفان حکومت ایران» یاد شد.

در میان رسانه‌های غربی، مطمئنا رسانه‌ها و شبکه‌های وابسته به رابرت مرداک صهیونیست میلیاردر، بیش از همه به گروهک منافقین لطف دارند. مثلا 16 ژوئن سال جاری میلادی این شبکه تلویزیونی گفتگویی با مریم رجوی پخش کرد، بدون آن که به این حقیقت اشاره‌ای کند که رجوی مسئول کشتار هزاران شهروند بیگناه ایرانی و حتی آمریکایی است. در این گفتگو، مریم رجوی تهمت‌های بی‌اساسی را نثار جمهوری اسلامی کرد و مصاحبه‌شونده نیز گروهک منافقین را به نیروهای مقاومت ضد نازیسم در آلمان تشبیه کرد.

در این گفتگو رجوی که خون ده‌ها هزار ایرانی بر گردن او است، خود را همچون مبارزان جنبش‌های مدنی در غرب مثل مارتین لوتر کینگ توصیف کرد و جالب آن که خبرنگار فاکس نیوز نیز با سر تکان دادن، اظهارات او را تایید می‌کرد.

از کشتار ده‌ها هزار ایرانی بیگناه که بگذریم، در این برنامه حتی اشاره‌ای به سوابق گروهک منافقین در حمله علیه منافع آمریکا هم نشد. مثلا سوابق گروهک منافقین پیش از انقلاب اسلامی همچون توطئه ربودن سفیر آمریکا در ایران، طرح ترور فرمانده نیروی هوایی آمریکا یا ترور سه شهروند آمریکایی در سال 1976 سانسور شد.

حمایت رسانه‌ای آمریکا از گروهک منافقین با آن همه سوابق تروریستی این گروهک، بدون تردید با ادعای دهان پرکن آمریکایی‌ها مبنی بر جنگ علیه تروریسم، در تناقض است. جالب آن که این دولت آمریکا است که از گروهک تروریستی منافقین حمایت می‌کند، آنگاه نظام ایران را حامی تروریسم می‌داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    داعش در مقابل این منافقین یک گروه مدافع حقوق بشر به حساب میاد این قدر کثافت و تروریست هستند این اشغالا
  • محمدی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    كي تو مشرق ضد تبليغات منافقين مي كنه . نام بردن از منافقين در شان اصحاب صهيونيست آسو شيتد پرس است نه مشرق حزب الله كه براي شناسائي منافين جديد بصيرت افزايي مي كنه. بازي در زمين دشمن هيهات
  • محمدرضامختاری ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    با سلام واقعا سران منافقین و سرکردگان انها کثیف ترین ادم های روی زمین هستند.
  • حسین ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    همونطور که القاعده(که احتمالا پروژه داخلی‌ آمریکا بوده) قاتل مردم آمریکا بودند منافقین در ابعاد بسیار وسیعتر با حمایت همین غربی‌ها دست به قتل و جنایت علیه ملت ایران زدند.حمایت غربی‌ها از منافقین مثل این هست که یک کشوری بیاد از کار القاعده در قتل آمریکایی‌ها و انفجارهای نیویورک تقدیر کنه. اگر این کار صورت بگیره چه جارو جنجالی راه میندازند این غربی‌ها،حالا چرا ما ساکتیم و رسانه‌‌های ما هیچ حرکتی نمی‌کنن؟ باید همچین موج و جارو جنجال و حمله رسانه‌‌ای علیه حرکت شنیع اینها راه مینداختیم که اینها دیگه جرات آوردن اسم این جنایتکاران را نداشته باشند.دشمن کارش دشمنی و خوی اون دشمنی هست،ولی‌ ما نباید علیه اون اقدامی کنیم که سر جاش بشینه.آدم دق میکنه وقعی این همه انفعال و سکوت را در رسانه‌ها و تریبونهی که در مجامع بین‌المللی داریم میبینیم.
  • ناشناس ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    امریکا و اروپا از گروهک تروریستی منافقین حمایت میکنند و به ایران هم برچسب حامی تروریسم میزنند. !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس