گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، خواستار تشدید مواضع ضدایرانی بخش فارسی شبکه ماهواره‌ای «صدای آمریکا» شدند.

گروه جنگ نرم مشرق- پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» طی گزارشی نوشته است ۹ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه خواستار تحقیقات در رابطه با مواضع شبکه ماهواره‌ای «صدای آمریکا» (VOA) در «حمایت از ایران»، شده‌اند و از مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا خواستند به عوامل این شبکه دستور دهند تا مواضع شدیدتری در قبال ایران اتخاذ کنند.


دستور کنگره آمریکا برای تشدید مواضع ضدایرانی «صدای آمریکا»

در بخشی از این نامه آمده است: "ما از شما می‌خواهیم که به این مسئله توجه کرده و هرگونه سوءمدیریت و پوشش نادرست اخبار توسط بخش فارسی صدای آمریکا را مورد بررسی قرار دهید”.

«استیو کوهن»، «دانا رورابچر»، «استیو استوکمن»، «ترنت فرانکس»،‌هاوارد کوبل» و چند نفر دیگر از نمایندگان آمریکایی مدعی شده‌اند که این شبکه صدای مخالفان ایران را به درستی منعکس نکرده و در جهت منافع ایالات متحده عمل نمی‌کند.

گفتنی است، بخش فارسی شبکه «صدای آمریکا» بر خلاف ادعاهای عوامل آن مانند «آرش سیگارچی»، از بودجه مستقیم وزارت خارجه این کشور بهره‌مند است. این شبکه در سال‌های اخیر با اختلافات داخلی گسترده مواجه بوده و حتی چندی قبل گمانه‌زنی‌هایی در مورد انحلال آن مطرح شده بود.

در ماه‌های اخیر بسیاری از عناصر رسانه‌ای ضدانقلاب با انتقاد از عملکرد ضعیف شبکه «صدای آمریکا»، ضرر وجود این شبکه برای دولت آمریکا را بیشتر از نبود آن دانسته‌اند.

برای نمونه چندی پیش «مجید محمدی» ضدانقلاب فراری ساکن آمریکا، طی مقاله‌ای در سایت ضدانقلاب گویانیوز با انتقاد از عملکرد شبکهصدای آمریکا خواستار تعطیلی این رسانه دولتی آمریکا شد و نوشته بود: "بخش دولتی رسانه‌های خارج از آمریکا (VOA) با اتلاف، خویشاوندسالاری، افت مخاطب و سیاست‌های متناقض با ارزش‌های حاکم بر جامعه آمریکا و دیگر جوامع غربی درگیر بوده است.”

منبع: امپراتوری دروغ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس