آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری غول‌های اینترنتی همچون فیس بوک و گوگل، اقدام به فیلتر کردن سایت‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی سایت‌ها و نویسندگان ضدآمریکایی کرده است.

گروه جنگ نرم مشرق- آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری غول‌های اینترنتی همچون فیس بوک و گوگل، اقدام به فیلتر کردن سایت‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی سایت‌ها و نویسندگان ضدآمریکایی کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا NSA از فهرست جستجوی ایمن گوگل Google’s Safe Browsing Listبرای فیلتر کردن سایت‌های مستقل و منتقد سیاست‌های کاخ سفید استفاده می‌کند.

فشار آژانس امنیت ملی آمریکا به رسانه‌های منتقد // در حال ویرایش

طی ماه‌های اخیر از این ابزار گوگلی برای تخطئه سایت‌های منتقد مداخله نظامی آمریکا در خاورمیانه و در اوکراین و همینطور سایت‌های منتقد صهیونیسم استفاده شده است.

فهرست جستجوی ایمن گوگل ابزاری است که برای مسدود ساختن سایت‌های دارای بدافزار به کار می‌رود.

سایت‌هایی که در فهرست ممنوعه گوگل قرار گیرند، از موتور جستجوی گوگل نیز حذف می‌شوند. حذف سایت‌های مستقل و منتقد آمریکا تاثیر بسیار ناگواری بر این سایت‌ها می‌گذارد زیرا هم سبب کاهش بازدیدکنندگان از آنها می‌شود و هم جذب آگهی را برای آنها مشکل می‌سازد به طوری که عملا سبب تعطیلی سایت‌های منتقد خواهد شد.

این حمله گوگل به سایت‌های مستقل آمریکایی بدون شک ناشی از روابط بسیار نزدیک گوگل با آژانس امنیت ملی آمریکا است.

اسناد نشان می‌دهد همکاری گوگل با آژانس امنیت ملی آمریکا سابقه بسیار طولانی‌ دارد و به سال‌ها قبل از آن که ادوارد اسنودن این روابط را آشکار سازد، بازمی‌گردد.

در همین زمینه سایت تک تایمز Tech Times اسناد ایمیل‌های رد و بدل شده میان مدیران آژانس امنیت ملی آمریکا و مدیران گوگل را در فاصله سال‌های 2011 و 2012 منتشر کرده است.

فشار آژانس امنیت ملی آمریکا به رسانه‌های منتقد // در حال ویرایش

این ایمیل‌ها از همکاری نزدیک گوگل با آژانس امنیت ملی آمریکا در زمینه راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری و پالایش اینترنت خبر می‌دهد.

این اسناد همچنین افشا کرده که مدیران شرکت‌های بزرگ سایبری همچون گوگل، اپل و مایکروسافت در جلسات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا شرکت داشته‌اند. این غول‌های اینترنتی با همکاری سایر شرکت‌های فعال در حوزه سایبر از ارائه‌دهندگان خدمات امنیت شبکه تا شرکت‌های ارائه‌دهنده آگهی به سایت‌ها، به طور زیرکانه اقدام به تضعیف سایت‌های منتقد آمریکا نموده‌اند.

به عنوان مثال، این غول‌های اینترنتی با هدایت آژانس امنیت ملی آمریکا برای تضعیف سایت منتقد nsnbc یک شرکت خدمات امنیت شبکه را جلو انداخته‌اند.

سه هفته پیش از طریق یک شرکت امنیت شبکه به نام SiteLock به مسئولان nsnbc اعلام شد که برخی مقالات منتشرشده در این سایت، حاوی بدافزارهایی بوده و لازم است این مطالب فورا حذف شود. SiteLock در این پیام تهدید کرده بود که اگر تا 72 ساعت این مطالب حذف نشوند، سایت nsnbc به فهرست ممنوعه گوگل اضافه خواهد شد و شرکت ارائه‌دهنده میزبان (هاست) به nsnbc نیز هاست آن را لغو خواهد کرد.

بررسی‌ها نشان داد مواردی که از سوی SiteLock حاوی بدافزار معرفی شده بودند، بازنشر مقالات سایت‌های مستقل ضدآمریکایی همچون Voltairenet بود. Voltairenet یک روزنامه آنلاین فرانسوی است که توسط اندیشمند معروف ضدآمریکایی تیری میسان اداره می‌شود.

SiteLock خواستار حذف بازنشر 6 مقاله سایت میسان شده بود. در این 6 مقاله از مداخله آمریکا در سوریه و اوکراین انتقاد شده بود.

مورد دیگری که از سوی SiteLock به عنوان بدافزار معرفی شده بود، مقاله‌ای بود که ابتدا در nsnbc درباره تاریخچه اشغالگری صهیونیست‌ها منتشر شده و در بیش از 100 سایت و وبلاگ مستقل بازنشر داده شده بود. در این مقاله، اشغالگری و اقدامات ضدانسانی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین با اقدامات ضدانسانی نازی‌ها علیه یهودیان و اسلوواک‌ها مقایسه شده بود. SiteLock به بهانه لینکی که در این مقاله به یک کتاب تبلیغاتی نازی‌ها درج شده، آن را حاوی بدافزار دانسته بود.

مقاله دیگری که در آن نسبت به مداخله آمریکا در اوکراین و همینطور ترویج افکار نازیسم از سوی حامیان آمریکایی در اوکراین انتقاد شده بود،‌ نیز به عنوان مورد دیگر حاوی بدافزار معرفی شده بود.

سایت nsnbc در فوریه 2014 هم مورد حمله دولت آمریکا قرار گرفت. این سایت 15 دقیقه پس از انتشار مکالمه صوتی میان معاون وزیر خارجه و سفیر آمریکا در اوکراین، مسدود شد. این مکالمه محرمانه، از مداخله کامل آمریکا در کودتا در اوکراین، پرده برمی‌داشت.

بهانه‌ای که برای مسدود ساختن nsnbc در آن زمان مطرح شد، یک آگهی بود که گفته شد حاوی جاوا اسکریپتی بود که یک بدافزار خطرناک بوده است؛ نکته مهم آن بود که شرکت همکار nsnbc در ارائه آن آگهی از لحاظ مالی کاملا به گوگل وابسته است. البته ناظران آگاه می‌دانستند که این یک بهانه است و علت اصلی مسدود شدن nsnbc، همان مکالمه افشاگرانه است. جالب آن که بلافاصله پس از آن ماجرا، شرکت تبلیغاتی مذکور همکاری با nsnbc را قطع کرد.

اقدام فیس بوک در فیلتر کردن صفحه یک نویسنده منتقد سیاست‌های آمریکا نیز در همین راستا ارزیای می‌شود.

تونی کارتلوچی که یکی از مطالبش در سایت nsnbc به عنوان بدافزار مورد هدف قرار گرفته بود، 5 سپتامبر خبر داد مسئولان فیس بوک حساب کاربری وی را مسدود کرده‌اند. این حساب کاربری که از سال 2009 ایجاد شده بود و در آن مطالب ضد آمریکایی منتشر می‌شد، تعداد فراوانی خواننده داشت اما مسئولان فیس بوک در اقدامی عجیب، اقدام به مسدود کردن آن کردند.

البته این فقط کارتلوچی نیست که قربانی سیاست سانسور فیس بوک قرار گرفته است، بلکه دو تن دیگر از نویسندگان سایت nsnbc نیز اخیرا اعلام کرده‌اند که فیس بوک حساب کاربری آنها را مسدود ساخته است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    عجب
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    نه اینکه اینجا اینجوری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس