دومین دوره بازی های پاراآسیایی در حالی از 22 مهرماه آغاز خواهد شد که کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ایران، تایلند و مالزی برای رتبه های دوم تا ششم این بازی ها رقابت نزدیکی با یکدیگر خواهند داشت.

به گزارش مشرق،‌ دومین دوره بازی های پاراآسیایی از 22 مهرماه در شهر اینچئون کره جنوبی آغاز می شود تا ورزشکاران معلول زن و مرد 45 کشور آسیایی در این رقابت ها توانایی های خود در 24 رشته ورزشی را بیازمایند.

مراسم افتتاحیه رسمی رقابت ها 26 مهرماه در ورزشگاه اصلی شهر اینچئون برگزار خواهد شد اما رقابت برخی رشته ها از 22 مهرماه شروع می شود.

ورزشکاران کشور چین که در دوره قبلی این رقابت ها در شهر گوانگژو با اقتدار و کسب 391 مدال شامل 185 طلا، 118 نقره و 88 برنز رتبه نخست جدول این بازی ها را در اختیار گرفتند، در دومین دوره نیز تنها گزینه احتمالی برای کسب رتبه نخست هستند.

کارشناسان بر این باورند که کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ایران، تایلند و مالزی دیگر کشورهایی هستند که برای رتبه های دوم تا ششم این بازی ها تلاش می کنند و پیش بینی برای جایگاه احتمالی آنان راحت نیست.

در دوره قبل (کوانگژو 2010) ورزشکاران ژاپن با 32 مدال طلا، 39 نقره و 32 برنز رتبه دوم این بازی ها را به دست آوردند و کشورهای کره جنوبی و ایران در رقابتی نزدیک به ترتیب در جایگاه سوم و چهار ایستادند. کره جنوبی و ایران از نظر تعداد مدال طلا با هم در عدد 27 برابر شدند اما مدال های نقره کره (43) این کشور را در رتبه سوم قرار داد.

در این دوره از بازی ها که کره جنوبی میزبان است، ژاپن رقیب اصلی این کشور خواهد بود و بهترین رتبه احتمالی برای ایران همان جایگاه چهارم دوره قبل خواهد بود، اما نباید از سرمایه گذاری دو کشور تایلند و مالزی در ورزش معلولین نیز غافل شد به ویژه مالزی که سال گذشته میزبان مسابقات پاراآسیایی جوانان در کوالالامپور بود.

کاروان ورزشی جانبازان، معلولین و نابینایان ایران در دوره قبل بازی های آسیایی با کسب 27 مدال طلا، 24 نقره و 29 برنز عنوان چهارم این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

کاروان ورزشی معلولین ایران با 329 نفر به نام «غدیر» راهی اینچئون می شود که از این تعداد، 204 نفر ورزشکار، 18 نفر کادر خبری، 69 نفر کادر فنی و باقی کادر اجرایی، پشتیبانی، پزشکی، مترجمین و سایر همراهان هستند.

کاروان ورزشی ایران در دومین دوره بازی های پاراآسیایی با 204 ورزشکار در 16 رشته ورزشی شرکت می کند. فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در 13 رشته ورزشی و فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در 5 رشته ورزشی شرکت خواهند کرد. 75 نفر از ورزشکاران ایران از مجموع 204 نفر، زن هستند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان ایران برای اولین بار در یک رویداد برون مرزی و آسیایی شرکت می کند، همچنین برای اولین بار یک بانوی ملی پوش در رشته بدمینتون به این بازی ها اعزام می شود.

ملی پوشان جانباز و معلول در رشته های تیروکمان، دوومیدانی، بوچیا، دوچرخه سواری، فوتبال هفت نفره، وزنه برداری، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و بدمینتون در این بازی ها شرکت می کنند و در بخش نابینایان و کم بینایان نیز ملی پوشان در رشته های فوتبال پنج نفره، گلبال، جودو، دوومیدانی و شنا شرکت می کنند.

کاروان غدیر در سه پرواز طی روزهای 20 و 21 مهر به اینچئون اعزام می شوند.

اسامی ورزشکاران و کادر فنی تیم های اعزامی و گزارش مختصری از عملکرد آنان در دوره گذشته بازی های آسیایی به قرار زیر است:


** فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان

* بوچیا:

تیم ملی بوچیا با ترکیب چهار ملی پوش، عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

زهرا قنبری، فاطمه بهمنی، مریم ملکی فلاح و محمدرضا کاری چهار ملی پوش تهرانی هستند که به این مسابقات اعزام خواهند شد.

سهیلا خانی و فریده دادو به عنوان مربیان تیم ملی، نیلوفر قنبری به عنوان همراه فنی، کلثوم بافضل و حیدر مهدی زاده به عنوان پرستار در کنار این تیم حضور دارند و بتول مشرف جوادی نیز به عنوان سرپرست، ملی پوشان را همراهی می کند.

در اولین دوره بازی های پاراآسیایی که سال 2010 به میزبانی گوانگجو و در کشور چین برگزار شد، تیم ملی بوچیا ایران از دست یابی به مدال بازماند و کشورهای تایلند، کره و چین به ترتیب مقام های اول تا سوم تیمی را بدست آوردند.

* تیراندازی:

تیم ملی تیراندازی با ترکیب هشت ملی پوش، عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

هادی نجفی‏ ملکی، مهدی زمانی شورابی، اکبر عالی‏پور، معصومه خدابخشی، سیده‏اعظم رضایی، عالیه محمودی، ساره جوانمردی، الناز عونی، ملی پوشان اعزامی به این بازی ها هستند.

سرپرستی ملی پوشان تیم تیراندازی بر عهده رقیه اله کرمی است و حسین امیری به عنوان سرمربی و کبری غیاثی به عنوان مربی تیم ملی در کنار ورزشکاران خواهند بود.


* تیراندازی با کمان:

تیم ملی تیراندازی با کمان با 9 کماندار به بازی های پاراآسیایی اینچئون اعزام می شود.

با توجه به دستورالعمل بازی ها در این دوره ، مسابقات تیمی حذف شده و تنها در بخش میکس مسابقات تیمی برگزار می شود.

ابراهیم رنجبر، کاظم تن، زهرا حسینی، مجید کاکوش، زهرا نعمتی، سمیه عباسپور، غلامرضا رحیمی، راضیه شیرمحمدی و هادی نوری وزشکاران اعزامی هستند.

حجت اله واعظی سرمربی و مصطفی حبیبیان و کلثوم غلامی به عنوان مربی اعزام می شوند.

محمدرضا زمانی به عنوان نماینده فرهنگی و محبوبه محمد زاده به عنوان سرپرست تیم در کنار ورزشکاران خواهد بود.


* بدمینتون:

مریم رحمانی بانوی ملی پوش تیم بدمینتون است که به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات شرکت دارد و دکتر بتول مشرف جوادی نیز به عنوان مربی وی را همراهی می کند.

در دور پیشین بازی های پاراآسیایی که سال 2010 به میزبانی چین و در شهر گوانگجو برگزار شد، کاروان ایران در رشته بدمینتون نماینده ای نداشت.


* تنیس روی میز:

تیم ملی تنیس روی میز با ترکیب4 ملـی پوش عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

حسن جانفشان، علی رنجبر، الهام چزانی و مریم علیزاده چهار ملی پوش اعزامی به این مسابقات هستند.

اشرف بلوچی و محمد کفشدار به عنوان مربیان تیم ملی و مهدی آرمند نیا به عنوان سرپرست تیم را همراهی می کنند.

در دور پیشین بازی های پاراآسیایی تیم تنیس روی میز ایران موفق به کسب یک نشان نقره انفرادی و یک نشان برنز تیمی و عنوان تیمی چهارم شد.


* والیبال نشسته:

مردان:

تیم ملی والیبال نشسته با ترکیب 12 ملـی پوش، عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

داود علیپوریان، صادق بیگدلی، مهدی حمیدزاده، محمد خالقی، حسین گلستانی، رمضان صالحی، مجید لشگری، احمد ایری، آرش خرمالی، آرش قره قولپاقی، میثم علیپور، مهدی بابادی، دوازده ملی پوش اعزامی به این مسابقات هستند.

فرید صائبی به عنوان سرمربی، بهمن تاروردی زاده به عنوان مربی بدن ساز، علیرضا معمری به عنوان آنالیزور و منوچهر پورحسن به عنوان سرپرست در این اعزام با تیم والیبال نشسته همراه هستند.

در دور پیشین بازی های پاراآسیایی تیم والیبال نشسته یاران موفق به کسب نشان طلا و ایستادن در جایگاه اول آسیا شد.

زنان:

تیم ملی والیبال نشسته زنان نیز با ترکیب 12 ملـی پوش عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

نسرین فرهادی، طیبه جعفری، معصومه زارعی، سکینه کشوری، زهرا عبدی، سمیرا خالقی، زهرا دانایی، بتول جعفریان، زینب ملکی، مهری فلاحی، رقیه نعمتی، زهرا نجاتی عارف ملی پوشان اعزامی به این بازی ها هستند.

مهری جانداری به عنوان سرمربی و مریم ایرانمنش به عنوان مربی در این اعزام حضور دارند و سرپرستی تیم بر عهده منوچهر پورحسن است.

تیم والیبال نشسته زنان ایران در دوره گذشته این بازی ها موفق به کسب نشان برنز و ایستادن در جایگاه سوم آسیا شد.


* دوچرخه سواری :

تیم ملی دوچرخه سواری جانبازان و معلولین با ترکیب دو ملـی پوش (بهمن گلبار نژاد و بهرام سلیمانی سروستانی) عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

محمد عسگری نیز به عنون مربی و سرپرست این تیم را همراهی می کند.

تیم دوچرخه سواری جانبازان و معلولین ایران در سال 2010 موفق به کسب یک نشان برنز در رقابت های ماده جاده شد.

* شنا:

تیم ملی شنا جانبازان و معلولین با ترکیب هشت ملـی پوش، عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

شاهین ایزدیار، رضا آذرشب، عرفان اسماعیلی، علی نیکو حسین آبادی، مازیار ماضی، درو زرگر، علیرضا جلیلی و علی امینی هشت ملی پوش حاضر در ترکیب تیم ملی شنا جانبازان و معلولین هستند که در این بازی ها حضور می یابند.

محمدحسین اقبالی به عنوان سرپرست، حمید شریفیان به عنوان سرمربی و مهدی ضیائی، مجید نوروزی و مسعود عباسی به عنوان مربیان تیم ملی را در این بازی ها همراهی می کنند.

در دور پیشین این بازی ها که سال 2010 به میزبانی کشور چین و در شهر گوانگجو برگزار شد، تیم ملی جانبازان و معلولین ایران به هفت نشان رنگارنگ شامل، 2 طلا، یک نقره و 4 برنز دست یافت.

در بخش نابینایان نیز تیم ایران 6 مدال رنگارنگ، شامل یک طلا، 2 نقره و 3 برنز بدست آورد.


* تنیس با ویلچر:

تیم ملی تنیس با ویلچر با دو 2 ملـی پوش شامل حسین ممی پور و محمدرضا یعقوبی راهی اینچئون می شود. رضا کوجواری به عنوان مربی و علی کشفیا به عنوان سرپرست این تیم را همراهی می کنند.

در دور پیشین بازی های پاراآسیایی تیم تنیس با ویلچر ایران از دست یابی به مدال بازماند.


* بسکتبال با ویلچر:

مردان:

تیم ملی بسکتبال با ویلچر با ترکیب 12 ملـی پوش عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

وحید غلام آزاد، مرتضی ابراهیمی،ابراهیم احمدی، علیرضا احمدی، ایمان بیک زاده، مرتضی عابدی، محمدحسن سیاری، اسماعیل حسینپور، محمد صحی، سامان بلاغی، میلاد خردمند و مجید طاهری.

عباس آقاکوچکی به عنوان سرمربی، کمال عشق به عنوان مربی و امیر ماندگارفرد به عنوان سرپرست تیم را در این اعزام همراهی می کنند.

تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان در دور پیشین بازی های پاراآسیایی حضور نداشت.

زنان:

تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان نیز با ترکیب 12 ملـی پوش عازم اینچئون خواهد شد.

زینب حسنی، جده تاره، رویا سلطانی، کبری حیدری، ناهید خوئینی، رقیه سلطانی، زهرا توانگر مروستی، مریم یاورپور، ندا فراستی، سمیه کهزادپور، فاطمه عسگری، فاطمه کشمیری، ملی پوشان اعزامی به این مسابقات هستند.

فاطمه راستی و آذر همایون پور به عنوان مربیان و سیما لیموچی به عنوان سرپرست تیم ملی بسکتبال زنان را همراهی می کنند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان نیز در دوره قبل حضور نداشت و این اعزام، نخستین تجربه برون مرزی آنان محسوب می شود.


* وزنه برداری

تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین با ترکیب 9 ملـی پوش به نام های محمد کریمی، امیر جعفری، حمزه محمدی، حامد صلحی پور، علی صادق زاده، مجید فرزین، سامان رضی، منصور پورمیرزایی، سیامند رحمان راهی بازی های پاراآسیایی می شود.

احمد دلجوان به عنوان سرمربی، غلامرضا آسترکی به عنوان مربی و سید علیرضا حسینی به عنوان سرپرست تیم را در این اعزام همراهی می کنند.

در دور پیشین بازی های پاراآسیایی که سال 2010 به میزبانی چین و در شهر گوانگجو برگزار شد تیم ملی وزنه برداری ایران با کسب 3 نشان طلا، 5 نقره و یک برنز موفق شد جایگاه نخست آسیا را از آن خود کند.


* فوتبال هفت نفره :

تیم ملی فوتبال هفت نفره با ترکیب 13 ملـی پوش عازم مسابقات پاراآسیایی اینچئون خواهد شد.

مسلم اکبری، جاسم بخشی، بهنام سهرابی، مسلم خزایی، احسان غلامحسین پور، هاشم رستگاری، فرزاد مهری، رسول آتش افروز، صادق حسنی، حسن صفری، حسین تیزبر، مهدی جمالی و بابک صفری بازیکنان اعزامی هستند.

امین اله مانی به عنوان سرمربی، احمد جانعلی و ولی اله صالح نیا به عنوان مربی و جهانگیر فدایی به عنوان سرپرست، در این اعزام تیم را همراهی می کنند.

تیم فوتبال هفت نفره در دوره قبل این بازی ها موفق به کسب نشان طلا و ایستادن در جایگاه اول آسیا شد.

* دوومیدانی:

تیم ملی دوومیدانی جانبازان ومعلولین با 46 ورزشکار به دومین دوره بازی های پاراآسیایی اعزام می شود که بیشترین نفرات را در بین تیم های ایران به خود اختصاص داده است.

اسامی ملی پوشان اعزامی به قرار زیر است:

محسن کائیدی، فرزاد سپهوند، سجاد محمدیان، پیمان نصیری، علی محمد یاری، جاوید احسانی شکیب، مریم سلطانی، فاطمه منتظری، یونس سیفی پور، عیسی شکری، امین عبدل‏پور، جلیل باقری، محمد خالوندی، علی الفتلاوی، زهرا شاهمحمدی، محمد الوانپور، عبدالرسول میر شکاری، جلال خاکزادیه، محمد علی ملک پور، سیامک صالح فرج‏زاده، مرضیه صدقی، مهدی هاشم‏زاده، احمد اجاقلو، هوشیار محمودی، سولماز بازرگان، اعظم خدایاری، لیلا ملکی، پرویز گل پسند، مهرداد کرم زاده، دانیال سورانی، عبدالرضا جوکار، علی امیدی، صادق بیت صیاح، احمد عفراوی، مهناز امینی، هاشمیه متقیان، علیرضا مختاری، مهران حسینی، فائزه کرمانی، مرتضی مختاری، حسن دهقانی، محسن مجیدی، حسین صادقی، جواد دلاکه، حسین مختاری و کوروش فرهادی.


** ورزش نابینانان و کم بینایان

کاروان ورزشی نابینایان و کم بینایان ایران در نخستین دوره بازیهای پاراآسیایی گوانگژو با کسب 4 مدال طلا، 7 نقره و 9 برنز ( 20 مدال) نقش عمده ای در موفقیت (رتبه چهارمی ایران در آسیا) کاروان ورزش ایران در این مسابقات ایفا کرد.

ورزشکاران نابینا و کم بینا ایران موفق به کسب 6 مدال در شنا، 6 مدال در جودو، 5 مدال در دو و میدانی ، 2مدال در گلبال و یک مدال در فوتبال به دست آوردند.

فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در دومین دوره بازی های پاراآسیایی نیز در پنج رشته فوتبال پنج نفره، گلبال، جودو، دوومیدانی و شنا نماینده دارد که اسامی بازیکنان، کادر فنی و خلاصه ای از عملکرد آنان به قرار زیر است:


* شنا:

تیم شنای نابینایان و کم بینایان با پنج شناگر در دومین دوره بازی های پاراآسیایی حضور خواهد یافت.

وحید کشتکار، حامد اصغریان، محمد حسین کریمی، محمد دلیر حیدرآبادی و مصطفی محمدی شناگران اعزامی هستند که هدایت آنان را حمید شریفیان بر عهده دارد و مسعود عباسی نیز به عنوان مربی اعزام می شود.

وحید کشتکار شناگر خلاق با کسب یک مدال طلا،2 نقره و 2 برنز و مجموع 5 مدال، نقش پر رنگی در درخشش ورزش نابینایان و کم بینایان ایران در نخستین دوره بازی های پاراآسیایی داشت.

محمد دلیری حیدرآبادی نیز با کسب یک مدال برنز ششمین مدال تیم ملی شنا را در گوانگژو به دست آورد.

* جودو:

تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان با هفت ورزشکار به نام های حمزه ندری، سعید رحمتی، محمد عابد، حامد علیزاده، میثم بنی تبا، محمدعلی شنانی، امید نوری جعفری در این رقابت ها شرکت می کند.

خسرو گلکار به عنوان سرمربی، هاشم گلکار (سرپرست) و ناصر قره گوزلو به عنوان مربی تیم اعزامی را همراهی خواهند کرد.

تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان ایران در دوره قبلی این رقابت ها 2 مدال طلا از سوی سعید رحمتی و حمزه ندری، 2 مدال نقره از سوی هانی عساکره و حامد علیزاده و 2 مدال برنز به وسیله محمد علی شنانی وسید امیر میرحسن نتاج و مجموع 6 مدال کسب کرد.


* دوومیدانی:

14 دومیدانی کار تیم ملی نابینایان در این بازی های پاراآسیایی اینچئون همراهی می کنند که اسامی آنان به قرار زیر است:

نورمحمد آرفی، حمید اسلامی، علی الهی، امین باطمی، هاجر تکتاز، سید عرفان حسینی، سید حبیب حسینی، مسعود حیدری، حسین سعیدی، حسن عسگری، آریان لطفی، مهدی مرادی ، سجاد نیک پرست و فالح ناصری

سهراب .. به عنوان مربی تیم ملی دوومیدانی نابینایان و کم بینایان را در اینچئون همراهی می کند.

تیم ملی دوومیدانی نابینایان و کم بینایان ایران در گوانگژو یک مدال طلا از سوی سید عرفان حسینی، 2مدال نقره از سوی حسن عسگری و احمدرضا کاظمی و 2 مدال برنز هم به وسیله علی الهی و سجاد نیک پرست و مجموع 5 مدال به دست آورد.

* گلبال:

مردان
محمد سرنجی، محسن جلیلوند، محمد منصوری، سجاد دهقان، سید مهدی سیاحی و حسن جعفری شش بازیکن ملی پوش تیم گلبال مردان ایران در این رقابت ها هستند.

محمد بیگدلی به عنوان سرمربی و محمد ابراهیم زاده مطلق به عنوان مربی تیم گلبال مردان در بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی همراهی می کنند.

زنان:
مریم کوه فلاح، مریم جعفرزاده، مریم صالحی زاده، سمیرا جلیلوند، فاطمه سادات قمصری و زینب قمبری شش ملی پوش زنان گلبال ایران در دومین دوره بازی های پاراآسیایی اینچئون هستند.

فاطمه عبدالهی و طیبیه ملکی به ترتیب به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی گلبال زنان ایران را همراهی می کنند.

تیم های ملی گلبال مردان و زنان در دوره قبلی بازی های پاراآسیایی موفق به کسب مدال برنز شدند.



* فوتبال پنج نفره:

بهزاد زادعلی اصغر، حسین رجب پور، احمدرضا شاه حسینی، امیر پوررضوی، حجت اله مزارای، صادق رجبی، کامبیز محکم، محمد حیدری، اکبر شوشتری و میثم شعبانیان 10 بازیکن اعزامی به بازی های آسیایی هستند.

جواد فلفلی به عنوان سرمربی، امیر حمزه زارع، محمدرضا شاددل و ایمان فرح بخش به عنوان مربیان تیم ملی فوتبال پنج نفره را در دومین دوره بازی های پاراآسیایی همراهی خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان در دوره قبل موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این بازی ها شد.



** داوران و کلاس بندهای اعزامی

به دعوت فدراسیون های جهانی و کمیته پارالمپیک آسیا 13 داور و کلاس بند ایرانی به دومین دوره بازی های پاراآسیایی اینچئون اعزام می شوند، رییس کمیته زنان و عضو کمیته ورزشکاران کمیته پارالمپیک آسیا نیز با دعوت APC به عنوان میهمان در اینچئون حضور می یابد.

مهدی آقاجانی در رشته بسکتبال با ویلچر، سیدمحمد مهدی موسوی و مرتضی اکرمی در رشته والیبال نشسته، ابراهیم فیروزی به عنوان ناظر داور در رشته والیبال نشسته، علی محمد عزیزی در رشته جودو، کاظم یارمحمدی در رشته فوتبال پنج نفره، رضا دهقان و هوشنگ شریعتی در رشته گلبال، زهرا بیگم میربابایی در رشته تنیس روی میز و جلیل کوهپایه زاده به عنوان داور کلاس بند رشته تیراندازی داوران ایرانی اعزامی به بازی های آسیایی هستند.

همچنین دکتر یحیی سخنگویی در رشته فوتبال هفت نفره، امید میرزا حسینی در رشته بسکتبال با ویلچر، دکتر مرتضی نجفی به عنوان پزشک کلاس بند به عنوان کلاس بند راهی اینچئون می شوند.

همچنین فاطمه رخشانی رییس کمیته زنان APC و نیز محمد میرزایی به عنوان عضو کمیته ورزشکاران APC به دعوت کمیته پارالمپیک آسیا و به عنوان میهمان در این بازی ها حضور می یابند.



** مدال آوران دوره گذشته در یک نگاه

تعداد ورزشکاران و مدال های 10 کشور برتر نخستین دوره بازی های پاراآسیایی در گوانگژو به قرار زیر است:

1- چین با 464 ورزشکار، 185 طلا، 118 نقره، 88 برنز و مجموع 391 مدال

2- ژاپن با 225 ورزشکار، 32 طلا، 39 نقره، 32 برنز و مجموع 103 مدال

3- کره جنوبی با 225 ورزشکار، 27 طلا، 43 نقره، 33 برنز و مجموع 103 مدال

4- ایران با 162 ورزشکار، 27 طلا، 24 نقره، 29 برنز و مجموع 80 مدال

5- تایلند با 202 ورزشکار، 20 طلا، 34 نقره، 39 برنز و مجموع 93 مدال

6- مالزی با 115 ورزشکار، 9 طلا، 13 نقره، 23 برنز و مجموع 45 مدال

7- عراق با 80 ورزشکار، 9 طلا، 5 نقره، 6 برنز و مجموع 20 مدال

8- چین تایپه با 76 ورزشکار، 8 طلا، 7 نقره، 11 برنز و مجموع 26 مدال

9- هنگ کنگ با 110 ورزشکار، 5 طلا، 9 نقره، 14 برنز و مجموع 28 مدال

10- امارات با 47 ورزشکار، 4 طلا، 6 نقره، یک برنز و مجموع 11 مدال
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس