جانشین رئیس سازمان بسیج گفت: امسال بازسازی غدیر با حضور 120 هزار نفر اجرا می‌شود و در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر این نمایش را از نزدیک دیدند.

به گزارش مشرق، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری امروز خود که به منظور تشریح برنامه بازسازی واقعه غدیر برگزار شد، اظهار داشت: غدیر از بزرگترین وقایع جهان اسلام است و بسیجیان و همه دستگاه‌های لشکری و کشوری همکاری خواهند داشت تا این واقعه تاریخ‌ساز و تشیع را با هدایت عالمانه مراجع بزرگ و عظام تقلید بازسازی کنند.

وی افزود: این مراسم در زمان و مکانی که تشابهاتی با سرزمین حقیقی دارد بازسازی خواهد شد و شیعه و سنی و همه مردم از آن بازدید خواهند کرد.

فضلی ادامه داد: برای این کار در ابتدا هدایت و همکاری علما را لازم داشتیم و در ادامه نزدیک‌ترین جغرافیا شبیه به غدیر خم در سال 89 در قم و در کنار کوه خضر یافتیم که با حضور بیش از 70 هزار نفر اجرا شد. ما در سال 90 هفتاد نقطه در سال 91 صد نقطه و در سال 92 در 120 نقطه اجرا داشتیم و امسال نیز بعد از دیدار با مراجع و هماهنگی‌های لازم مجوز بازسازی غدیر در 113 نقطه را گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: این مراسم با همکاری دولت و خانواده نیروهای مسلح، صدا و سیما، موسسات فرهنگی و آحاد مردم در روز عید اجرا می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد:‌ما درخواست‌هایی برای اجرا در خارج از کشور داشتیم که در دستور کار قرار گرفته و بررسی‌های آن انجام می‌شود و برای سال آینده حتما اجرای بین‌المللی را در چند نقطه جهان به ویژه کشورهای مسلمان خواهیم داشت.

فضلی خاطرنشان کرد: امسال همچنین مراسم زیارت غدیریه را در مراکز مختلف مناطق عملیاتی راهیان نور خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) اتفاقات بزرگی را رقم زدند، گفت: وحدت سنی و شیعه به شکل عینی و عملی در ایران اسلامی مشهود است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمنان ما آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی و حتی منطقه‌ای به دنبال اختلاف شیعه و سنی هستند و تکفیری‌ها و داعشی‌ها نیز ک امروز در کشورهای اسلامی سوریه، لبنان، فلسطین و .. به اسم اسلام دور هم جمع شده‌اند هدف‌شان اختلاف شیعه و سنی است و اتصال آنها در جولان به صهیونیست‌ها مشخص شده که ارتباط صمیمی و نزدیکی با صهیونیست‌ها دارند و امیدواریم که به اسلام برگردند.

فضلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اجرای بازسازی غدیر در مناطق اهل تسنن مشکلی داشته یا خیر، گفت: حتی یک مورد هم در این 5 سال برگزاری مسئله اختلافی و چالشی با برادران اهل سنت نداشتیم و در حالی که در مناطق سنی‌نشین هم اجرا داشتیم برخی هنروران اهل سنت در آن شرکت کردند که این اجرا منشا وحدت است.

در ادامه نشست خبری سردار یعقوب سلیمانی مسئول اردویی و راهیان نور بسیج طی سخنرانی اظهار داشت: ستاد بازسازی واقعه غدیر 4 سال است که کار خود را آغاز کرده و اقدامات خوبی نظیر راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی الیوم، تولید مستند نباالعظیم و انیمیشن غدیر از جمله آن است.

وی افزود: امسال بازسازی غدیر با حضور 120 هزار نفر اجرا می‌شود و در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر این نمایش را از نزدیک دیدند.

سلیمانی در پایان گفت: بسیج هزینه بسیار کمی را برای این کار اختصاص می‌دهد و خود مردم در توسعه و تسری این فرهنگ کمک می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس