کد خبر 352687
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

رهبر کوبا ضمن مقایسه نیروهای ناتو با گروه تکفیری تروریستی داعش عملکرد نیروهای نظامی ناتو تحت رهبری ایالات متحده آمریکا را افراطی‌تر از داعش توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «فیدل کاسترو» رهبر کوبا، «جنز استولتنبرگ» دبیر کل جدید ناتو را که نخست وزیر سابق نروژ نیز بوده به ترویج آیین جنگ طلبی برای نابودی روسیه متهم کرد و عملکرد نیروهای ناتو را افراطی‌تر از گروه تروریستی داعش توصیف کرد.

خبرگزاری «لا پرنسا» در این خصوص نوشت: کاسترو طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد، در بیانیه‌ای که به تازگی از سوی «استولتنبرگ» دبیر کل جدید ناتو منتشر شده روحیه جنگ طلبی ،نفرت و خشونت در گفتار وی را به راحتی می‌توان تشخیص داد.

وی همچنین به تلاش‌های نیروهای نظامی ناتو به منظور ایجاد جنگ علیه روسیه اشاره کرد و افزود چه کسی می‌تواند افراطی‌تر از گروه تروریستی داعش عمل کند؟ آن‌ها بر اساس آیین چه دینی عمل می‌کنند؟ بعد از تمام این خشونت‌ها و اعمال ظالمانه آیا قادر خواهند بود به روند سابق زندگی خود ادامه داده و از آن لذت ببرند؟

استولتنبرگ که از یکم اکتبر سال جاری به عنوان دبیر کل ناتو مشغول به فعالیت شده در اظهارات اخیر خود گفته است: روسیه باید تغییرات واضح و آشکاری را در عملکرد خود نشان دهد و در قبال اوکراین قوانین بین‌المللی را اجرا کند.

تنش‌ها از زمانی بین روسیه و نیروهای ناتو افزایش یافت که اتحاد غرب تحت رهبری ایالات متحده آمریکا، مسکو را به دخالت در اوضاع اوکراین متهم کرد در صورتی که کرملین بارها این ادعا را رد کرده است.

پس از الحاق کریمه با خاک روسیه از ماه مارس، نیروهای ناتو حضور نظامی خود را در مرزهای نزدیک به روسیه و به طور خاص در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک شوروی سابق مانند لیتوانی، استونی و لتونی افزایش داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس