کد خبر 352453
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

نظاميان اسلواکي که در قالب نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيک شماري 'ناتو' به بهانه مقابله با نيروهاي طالبان و مبارزه با مواد مخدر 13 سال قبل وارد افغانستان شده بود، اين کشور را ترک کردند.

به گزارش مشرق، 200 تن از نظاميان اسلواکي که در قالب نيروهاي ناتو در افغانستان باقي مانده بودند، با نزديک شدن به پايان سال 2014 اين کشور را ترک کردند تا به حضور نظامي خود در افغانستان پايان دهند.

بر اساس گزارشها 55 نظامي اسلواکي به منظور آموزش نيروهاي افغان در افغانستان باقي خواهند ماند. اسلواکي با لشگر کشي نيروهاي خارجي به افغانستان، 3500 نظامي خود را در قالب نيروهاي ناتو به اين کشور اعزام کرد که بخش عمده آنان پيش از اين افغانستان را ترک کرده بودند.

اسلواکي سال گذشته 600 تن تجهيزات نظامي خود را از افغانستان خارج و اعلام کرد 280 تن ديگر از اين تجهيزات را همزمان با خروج کامل نظاميان اين کشور از افغانستان خارج مي کند. چند روز پيش نيز نظاميان نيروي هوايي بلژيک افغانستان را ترک کردند و به کشور خود بازگشتند.

قرار است تا پايان سال 2014 نيروهاي جنگي کشورهاي عضو ناتو افغانستان را ترک کنند و فقط تعداد اندکي از مربيان نظامي اين کشورها به منظور آموزش نيروهاي افغان در افغانستان باقي بمانند.

وزارت دفاع آمريکا پيش از اين اعلام کرد که طي 13 سال گذشته 3 هزار و 476 نظامي خارجي در افغانستان کشته شده اند که 2 هزار و 335 تن از آنان آمريکايي بوند. بر اساس اين گزارش هزاران نظامي خارجي نيز در جنگ با نيروهاي طالبان زخمي شده اند.

دستکم 150 هزار نظامي خارجي به رهبري آمريکا سيزده سال قبل به بهانه سرکوب نيروهاي طالبان و مبارزه با توليد مواد مخدر به افغانستان لشگر کشي کردند. در اين مدت نه تنها نيروهاي طالبان سرکوب نشدند و اکنون به عنوان جدي ترين چالش در افغانستان مطرح هستند بلکه افغانستان نيز در اين مدت به بزرگترين توليد کننده مواد مخدر در جهان تبديل شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس