کد خبر 351392
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

۴۰۰ استاد از دانشگاه‌های معتبر آمریکایی با امضای طوماری اقدامات اسرائیل در نقض حقوق فلسطینیان را محکوم و تحریم نهادهای دانشگاهی اسرائیل را تا پایان جنایت‌های این رژیم در حق ملت فلسطین، اعلام کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه عکاظ، 400 استاد آمریکایی در رشته‌های علوم انسانی که بیشتر آنها از دانشگاه‌های مشهور آمریکا هستند با امضای طوماری اقدامات اسرائیل در نقض حقوق فلسطینیان را محکوم کردند.

اساتید آمریکایی با امضای این تومار از رژیم صهیونیستی خواستند که هرچه سریعتر از سرزمین‌های فلسطینی عقب نشینی کرده، اشغالگری را پایان دهد و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود را تضمین کند.

این اساتید در اعتراض به نقض حقوق بشر هدفمند اسرائیل علیه ملت فلسطین، حمایت خود را از جنبش رو به رشد تحریم نهادهای آکادمیک اسرائیل اعلام کردند.

در این طومار آمده است: ما اساتید علوم انسانی که زیر این تومار را امضا کرده‌ایم مخالفت خود را با اقدامات اسرائیل در نقض مداوم حقوق فلسطینیان اعلام می‌کنم که از جمله این اقدامات اشغال نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی است و ما خواستا تحریم نهادهای دانشگاهی اسرائیل هستیم.

امضا کنندگان این طومار با محکوم کردن هجوم اخیر اسرائیل به نوار غزه تاکید کردند: این تهاجم به ما یادآوری کرد که کشورهای دنیا و رسانه‌های معروف اسرائیل را به خاطر نقض قوانین بین المللی بازخواست نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، اساتید آمریکایی گفتند: مسئولیت اخلاقی ما ایجاب می‌کند که اسرائیل را مسئول این جنایت‌ها بدانیم و با جامعه مدنی فلسطین همبستگی کنیم تا مبارزه با استعمار را ادامه دهد و از حقوق خود دفاع کند.

در این طومار آمده است که اسرائیل طی 7 سال نوار غزه را به صورت غیر قانونی محاصره  و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای حرکت اشخاص و کالاها برای ورورد و خروج وضع کرده است و دیوار حائل فلسطینیان را از حرکت آزادانه و آموزش محروم می‌کند.

این 400 استاد آمریکایی متعهد شده‌اند که در پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که شامل نهادهای دانشگاهی اسرائیل می‌شود مشاکرت نکرده و از تدریس یا حضور در کنفرانس‌های مربوط به این نهادها و از نشر مطالب خود در مجلات دانشگاهی اسرائیل خودداری کرده و این تحریم تا زمانی که اسرائیل به نقض حقوق فلسطینیان ادامه می‌دهد ادامه خواهد داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    دمشان گرم که خود را به صهیونیست ها نفروختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس