کد خبر 351222
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

منابع وابسته به شورای استان نینوا از افزایش تلاش‌ها برای برکنار کردن اثیل النجیفی به اتهام بدون دفاع گذاشتن این استان در برابر تکفیری‌ها و فرار تروریست‌ها از مناطقی از دیالی با دوچرخه به علت تمام شدن سوخت آنها خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه السومریه نوشت: عبدالرحمن الوکاع رئیس تشکل النهضه در شورای استان نینوا گفت: تشکل النهضه به شورای استان نینوا در نشست پس از عید قربان درخواست رسمی برکناری اثیل النجیفی را می دهد.

وی افزود: همچنین درخواستی دیگری به پارلمان عراق برای تحقیق درباره اثیل النجیفی درباره حوادث استان نینوا و فروپاشی امنیتی که منجر به سقوط این استان به دست داعش شد، ارائه می دهد.

الوکاع تاکید کرد: النجیفی نمی تواند استاندار نینوا باقی بماند زیرا این استان را بدون دفاع رها کرد. تشکل النهضه بزرگترین تشکیل در شورای استان نینوا است و همه اعضای آن بر برکناری اثیل النجیفی اصرار دارند.

یادآور می شود که 25 عضو شورای استان نینوا در 25 آگوست سال 2014 با امضای درخواستی خواستار برکناری اثیل النجیفی شده اند و این افراد درخواست خود را به ریاست شورای استان برای رای  گیری درباره برکناری اثیل النجیفی خواهند داد.

ممانعت داعش از زیارت اهل قبور

یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد: تروریست های داعش مانع از زیارت اهل قبور ساکنان مناطق السعدیه و جلولاء در شمال شرق بعقوبه می شوند.

به گفته این منبع تروریست های داعش از صبح امروز با ایجاد مراکز ایست و بازرسی در راه های منتهی به آرامگاه ها در السعدیه در60 کیلومتری شمال شرق بعقوبه و جلولاء در هفتاد کیلومتری شمال شرق بعقوبه مانع از حضور ساکنان در آن می شوند و کسانی که سرپیچی کنند را به مجازات های سنگین تهدید کرده اند.

حضور داعشی ها در منطقه کبیسه در غرب الرمادی

یک منبع امنیتی در الانبار اعلام کرد: تروریست های داعش صبح امروز در منطقه کبیسه در جنوب شهر هیت در هفتاد کیلومتری غرب الرمادی مستقر شده اند.این پس از عقب نشینی همه افراد پلیس است.تروریست های داعش اقدام به بمب گذاری و انفجار مرکز پلیس در این منطقه کردند که به ویرانی کامل مرکز پلیس بدون تلفات انسانی منجر شد.

هلاکت سرکرده داعش در فلوجه

خالد الحلبوسی عضو شورای نجات فلوجه گفت: نیروهای شورای نجات فلوجه ابوشهیب اللیبی مفتی داعش را به همراه دیگر تروریست ها در منطقه صنعتی در فلوجه به هلاکت رساندند. وی قبلا نیز از کشته شدن ابو براء السوری معاون سرکرده داعش در منطقه صنعتی در فلوجه خبر داده بود.

آزاد سازی منطقه زمار در موصل

حنین القدو عضو ائتلاف ملی نینوا از آزاد سازی ناحیه زما در موصل از داعشی ها از طریق عملیات نظامی هوایی خبر داد و افزود: امید می رود که عملیات نظامی در تلعفر از سوی ائتلاف بین المللی برای پاکسازی آن از داعش انجام شود.

شروع مرحله دوم پاکسازی مناطق موصل

محما خلیل هماهنگ کننده جنگجویان ایزدی گفت: نیروهای پیشمرگه و نیروهای ایزدی طرحی را برای شروع مرحله دوم از پاکسازی شهر موصل از تروریست های داعش را طراحی کرده اند.

وی افزود: مرحله دوم از طرح نظامی از مناطق اطراف کوه سنجار و منطقه سنجار که جنایات بی شماری بر ایزدی ها در این منطقه از سوی داعشی روا داشته شد شروع می شود.خلیل خواستار مشارکت نیروهای ارتش برای آزاد سازی مناطقی از موصل به ویژه تلعفر و البعاج برای فراهم شدن زمینه بازگشت خانواده های ایزدی به منازل خود قبل از فرا رسیدن فصل زمستان شد.

محما بیان کرد: نیروهای پیشمرگه و جنگجویان ایزدی طی روزهای گذشته شکست های سنگینی به داعش وارد کرده اند.

تسلط بر منطقه شلیک خمپاره به روستای الزرکوش

شیخ صمد الزرکوشی رئیس عشیره الزرکوش در منطقه حمرین در دیالی گفت: جنگجویان عشیره الزرکوش بر منطقه ای که از ان خمپاره به سوی روستای الزرکوش شلیک می شد را به تسلط خود درآوردند.اوضاع در اطراف روستای الزرکوش پس از پاکسازی همه مخفی گاه های داعش آرام است.جنگجویان عشیره الزرکوش همچنان به مقابله با تروریست ها ادامه می‌دهند.

دوچرخه ابزار داعش برای فرار از دیالی

جمیل الشمری رئیس پلیس دیالی اعلام کرد: تروریست های داعش برای فرار از مقابل نیروهای امنیتی در مناطق شمال المقدادیه در استان دیالی در نتیجه تمام شدن سوخت خود از دوچرخه استفاده می کنند. وی افزود: همکاری گسترده ای از سوی شهروندان برای اطلاع رسانی علیه مراکز تروریست ها در بوستان‌های المقدادیه وجود دارد.

خانواده فقیر هدف داعش برای جذب

عدنان ضاحی عضو شورای نجات الانبار گفت: تروریست های داعش در الانبار تلاش گسترده ای را برای جذب خانواده های فقیر به عمل آورده اند و خانواده های فقیر را به فرستادن فرزندانشان در صفوف داعش ترغیب می کنند.

وی افزود: داعش افراد کم سن و سال این خانواده ها را مورد بهره برداری قرار می دهد.ساکنان این استان باید درباره این تلاش ها هوشیار باشند و مسئولان نیز باید ضمن کمک به خانواده‌های کم بضاعت و ایجاد شغل این تلاش تروریست ها را ناکام گذارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس