کد خبر 351070
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

مسئولان عراقی هرگونه دخالت نظامی ترکیه در خاک عراق به بهانه مبارزه با تررویست‌های داعش را نقض تمامیت ارضی عراق دانستند و نسبت به آن هشدار دادند.

به گزارش مشرق، در پی تصمیم روز گذشته پارلمان ترکیه به منظور صدور مجوز برای دخالت نظامی در ترکیه و عراق به بهانه مبارزه با تررویست‌های داعش، مسئولان عراقی نسبت به هرگونه نقض حاکمیت ملی عراق بر مرزهای خود به دولت آنکارا هشدار دادند.

 فراکسیون الصادقیون عراق با هشدار جدی نسبت به ترکیه، دولت این کشور را نسبت به هرگونه عملیات نظامی در خاک عراق برحذر داشت.

حسن سالم، رئیس این فراکسیون، ترکیه را به روی‌گردانی از اقدام نظامی در خاک عراق دعوت کرد و گفت: آنکارا باید به تمامیت ارضی عراق احترام بگذارد.

پیش از وی نوری المالکی معاون اول رئیس‌جمهور عراق نیز با هشدار جدی به ترکیه گفته بود: دولت آنکارا باید از تصمیم خود باز گردد. وی اقدام نظامی ترکیه در خاک عراق را تجاوز غیر قابل توجیه توصیف کرد.

نخست‌وزیر سابق عراق از پارلمان و دولت عراق خواست تا در جهت رد هرگونه اقدام نظامی در خاک عراق موضع صریح و قاطعی اتحاذ کنند.

در این راستا، «کامل الزیدی» عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز ترکیه را به رفتار دو گانه و غیر سازنده در عراق متهم کرد و گفت: تلاش آنکارا برای حضور نظامی در عراق سؤالات زیادی را پیش روی ما قرار می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس