کد خبر 351036
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم احترام به حاکمیت عراق و مخالفت با حضور هرگونه نیروی زمینی خارجی در خاک این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در جریان دیدارش با ژنرال جان آلن فرمانده ائتلاف علیه داعش و بریت مکورک سفیر جدید آمریکا در عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و عدم وجود هرگونه نیروی زمینی در خاک این کشور تاکید کرد و خواستار حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از نیروهای امنیتی عراق شد.

در بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق آمده است: عمار حکیم در دیدار با ژنرال جان آلن و بریت مکورک درباره تحولات امنیتی در عراق و راه‌های مقابله با داعش و سایر گروه‌های تروریستی بحث و تبادل نظر کرد.

وی بر "احترام به حاکمیت عراق و بهره برداری از حمایت بین المللی در مقابله با داعش" تاکید و خواستار "حمایت از نیروهای امنیتی در سطح تسلیحاتی و اطلاعاتی" شد و بار دیگر بر مخالف خود با وجود هرگونه نیروی خارجی در خاک عراق تاکید کرد.

حکیم بر اهمیت "کمیته بسیج مردمی و دادن مدیریت آن به فرزندان مجاهد" تاکید کرد و گفت: عراق نبرد شدیدی با تروریست ترین شبکه ها به نیابت از جهان انجام می دهد و تروریسم یک تومور سرطانی است که اگر در زمان مناسب ریشه کن نشود، در منطقه گسترش پیدا خواهد کرد.

پارلمان ترکیه روز گذشته به ارتش این کشور مجوز عملیات نظامی در خارج از خاک این کشور از جمله سوریه را داد که با مخالفت احزاب داخلی این کشور روبرو شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس