کد خبر 350604
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲

منابع امنیتی عراقی از ادامه پیشروی ها در مناطق مختلف از سوی نیروهای پیشمرگه و عشایری و تحرکات نیروهای عشایری در الانبار برای شروع حمله گسترده به تکفیری‌ها خبر دادند.

به گزارش مشرق، پایگاه المسله خبر داد که یک منبع امنیتی در کرکوک اعلام کرده است فرماندهی پلیس کرکوک با همکاری کمیته امنیتی در این استان مقررات منع آمد و شد از ساعت ۱۲ شب گذشته به دنبال دریافت اطلاعاتی درباره اینکه تروریست‌های داعش قصد عملیات انتحاری در این شهر را دارند.

از سوی دیگر منابع امنیتی در استان الانبار بیان کرد: نیروهای امنیتی که در محاصره داعش در منطقه البوعیثه قرار گرفته بودند موفق شدند که خود را از محاصره نجات دهند اما سلاح آنها به دست داعش افتاد.

در فلوجه نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای شورای بیداری و بالگردهای ارتش مراکز داعش را هدف قرار دادند.

منابع محلی در نینوا اعلام کردند: یک ستون نظامی وابسته به گروهک تکفیری داعش از موصل به منطقه ربیعه مرزی برای حمایت از تروریست های دیگر که در سبع قری شکست خورده اند حرکت کرده اند.

این درحالی است که منابع کُردی اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه با کمک هوایی در مناطق زمار و ربیعه عملیات‌هایی انجام دادند.این منابع از آزاد سازی ۳۰ موقعیت در مناطق وابسته به زمار و ربیعه خبر دادند و افزودند: این عملیات با کمک نیروهای عشایری صورت گرفته است.

منابع کُردی از حمله به مراکز داعش در روستاها سعد و خالد در الداقوق در جنوب کرکوک خبر دادند.به گفته این منابع نیروهای پیشمرگه بر روستاهای الوحده، سعد و خالد مسلط شدند.

فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن ۳۵ نفر دیگر بر اثر انفجار دو خودرو بمب گذاری شده در منطقه الدولعی در منطقه الحریه در شمال بغداد خبر دادند.

از سوی دیگر احمد العلوانی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان الانبار گفت: ساکنان الانبار برای جنگ با گروه‌های مسلح اصرار دارند و ائتلاف میان بیست عشیره در استان برای مبارزه با داعش شکل گرفته است.

وی بیان کرد: این افراد شامل بیش از شش هزار فرد مسلح می شود که اکثریت آنها با القاعده در سال ۲۰۰۷ مبارزه کرده‌اند. آمریکا مایل به آموزش ۵۰۰ فرد برای جنگ‌های خیابانی برای واردن کردن آنها برای آزاد سازی الانبار است.

منابع محلی در الانبار همچنین از رسیدن نیروهای کمکی به همراه تجهیزات شامل تانک و سلاح سنگین به پایگاه الاسد در حدیثه الانبار خبر دادند و افزودند: این برای حمله گسترده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس