کد خبر 348414
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵

معترضان آمریکایی در شهر فرگوسن بار دیگر با پلیس درگیر شدند، این درگیری به دلیل آتش‌سوزی و مختل شدن مراسم یادبود برگزار شده برای نوجوان سیاه‌پوستی بود که چندی پیش توسط پلیس این شهر به عمد کشته شد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، پس از آنکه سه شنبه شب مراسم یادبود مایکل براون در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا به دلیل آتش‌سوزی بر هم زده شد، تنش‌ها در این شهر مجددا بالا گرفت و معترضان به قتل این جوان سیاه‌پوست با پلیس درگیر شدند.

طی این تنش‌ها دست کم دو معترض دستگیر شده و برخی مغازه‌ها آسیب دیدند. این رویایی باعث شده تنش‌ها در حومه سنت لوییس در شهر فرگوسن که تابستان سال جاری به دلیل کشته شدن براون شاهد خشونت بود، دوباره بالا بگیرد.

پس از شروع اعتراض‌ها در محل برگزاری تظاهرات صدای شلیک چند گلوله شنیده شد.

یک معترض این شهر گفت: تعداد معترضان مجددا در این شهر رو به افزایش است و معترضان علیه پلیس در صحنه شعار می‌دهند.

برخی معترضان گفته‌اند که به دلیل آتش سوزی در مراسم یادبود براون به خیابان‌ها آمدند و پلیس نیز گفته است حادثه آتش سوزی در دست تحقیق قرار دارد. معترضان معتقد هستند که آتش سوزی به طور عمد و توسط مقامات شهر فرگوسن انجام شده است. این آتش سوزی ساعت 6:45 صبح سه شنبه به وقت محلی در خیابانی که در آن درن ویلسون، افسر پلیس فرگوسن به طرز ناجوانمردانه با شلیک گلوله مایکل براون را که مسلح نبود کشت، رخ داد.

در همین حال باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اذعان به مشکلات قومی در ایالات متحده گفت: ما هم مشکلات نژادی و قومی خود را داریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    لامذهبها سریع اتش خشم مردم را فرو مینشانند و نمیگذارند انقلاب به پا بشود و نظام سلطه و چپاولشان از هم بپاشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس