کد خبر 348357
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از افزایش روز شمار تحویل داوطلبانه گیرنده های ماهواره ای در این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار 'غلامعلی ابوحمزه' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تجربیات بیانگر نامناسب بودن اقدام سلبی برای برخورد با موضوع گیرنده های ماهواره است همچنین باید حرمت و شان مردم مومن این استان را حفظ کرد.

وی افزود: نتایج حاصل از بررسی های صورت گرفته بیانگر این بود که آگاهسازی مردم از تبعات منفی گرایش به سمت شبکه های ماهواره ای، تاثیر آن در هم گسیختگی بنیان خانواده و زیر پا گذاشتن ارزش های دینی و اسلامی موجب گرایش شهروندان به تحویل داوطلبانه آن می شود.

وی گفت: شناسایی و استفاده از توان هادیان سیاسی، سرمربیان، روحانیون و طلاب با تبیین این موضوع و پرهیز از مطرح کردن برخورد قهری، همچنین بیان تاثیر این موضوع در فاصله گرفتن خانواده ها از اسلام ، دین و قرآن موجب گرایش خانواده ها به تحویل داوطلبانه گیرنده های ماهواره شد.

فرمانده سپاه همدان اضافه کرد: با توجه به نقش کلیدی سپاه پاسداران در جمع آوری گیرنده های ماهواره، دشمنان نیز اقدام به ساخت تجهیزات با ابعاد کوچکتر و جابجایی راحت تر و گیرنده قوی تر کرده اند .

سردار ابوحمزه افزود: با این وجود از یکماه گذشته تاکنون دو هزار و 938 دستگاه گیرنده ماهواره به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه اجبار و فشار تحویل سپاه همدان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 45 نفر از نصابان دیش های ماهواره توسط اطلاعات سپاه همدان نسبت به اثرات مخرب شبکه های ماهواره ای توجیه شدند که این افراد نیز دست از این کار کشیدند.

فرمانده سپاه استان همدان با ذکر اینکه نیمی از مردم همدان گیرنده ماهواره دارند ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر نهادها و دستگاه های اجرایی مسوول بتوان این رقم را به صفر رساند.

وی گفت: برخی از روستانشینان علت استفاده از گیرنده های ماهواره را نبود سیگنال دریافت شبکه های داخلی عنوان کردند که برای رفع این مشکل رایزنی هایی با صدا و سیمای مرکز همدان شده است.

وی اضافه کرد: البته بعد از تحویل داوطلبانه تجهیزات ماهواره ای از سوی شهروندان در مناطقی که دسترسی به شبکه های داخلی به سختی صورت می گیرد دستگاه های دیجیتال در اختیار شهروندان قرار داده شده است.

حدود سه هزار دستگاه انواع تجهیزات ماهواره ای که بصورت داوطلبانه تحویل شده بود در محل سپاه همدان به نمایش گذاشته شد.

طرح جمع آوری داوطلبانه گیرنده های ماهواره از یکماه پیش آغاز شده و این طرح به صورت مستمر و بدون وقفه اجرایی می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    برای حل مشکل ماهواره : در کوتاه مدت: بجای برخورد سلبی با مردم باید زد پدر نصاب ها رو دراورد چون اگه این انگل ها نباشن خیلیا از شر ماهواره میگذرن با اینکه جلوگیری از قاچاق سخته ولی میشه مقابله کرد تا حدودی حداقل تو اینترنت طرف شماره گذاشته و.. واجا راحت میتونه مقابله کنه. اگه اونا معذوریت دارن سپاه باید وارد عمل بشه درمیان مدت باید برنام های مفرح در شبکه ها پخش بشه کمابیش این مورد داره دستو پا شکسته و پخش فیلم های تکراری و... انجام یمشه ولی کفایت نمیکنه کار بلند مدت این هست که اگه داخل کشور 200 شبکه نیمه خصوصی یا خصوصی ولی دارای شرایط بسیار خاص مثل حراست دولتی و مامور پخش دولتی یا هیات تایید محتوا و.... که میشه انجام داد با اینکار صداو سیمای کشور که پر از کارمند شده و کارایی مناسبی در فضای انحصاری نداره مجبور به اصلاح میشه مثل قضیه سیم کارت های همراه اول و ایرانسل واقعا اگه روزی 200-300 شبکه داخلی برای سیلیقه های مختلف باشن که با هم رقابت شدید داشته باشن برای کسب آگهی مطمئن باشید اصلا نیاز به کار خاصی نیست دیگه واقعا کسی مریز باشه ماهواره نصب کنه چون زا ورزش گرفته تا فیلم وس ریال براش بصورت مناسب(باید دقیق بود رد این بخش) مهیا هست. ولی کو گوش شنوا ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس