نیویورک تایمز در تحلیلی ضمن معرفی دکتر محمدجواد ظریف به عنوان یک شخص متخصص در امر رسانه و بسیار خنده‌رو، وی را در رقابت با مذاکره‌کنندگان آمریکایی و دیگر کشورها، پیروز میدان دیپلماسی عمومی معرفی کرد.

گروه جنگ نرم مشرق- نیویورک تایمز در تحلیلی که اخیرا از مذاکرات میان ایران و آمریکا منتشر کرده ضمن توضیح کلی آنچه که در طول یک سال گذشته بر پرونده هسته‌ای ایران رفته است، این دور از مذاکرات را فرصت مناسبی برای رسیدن به راه حل نهایی خواند.

نیویورک تایمز می‌نویسد: جو مذاکرات همچنان بد است و مقامات آمریکایی می‌گویند که هیچ گرایشی برای همکاری با ایران در موضوع داعش ندارند و ایرانیان هم می‌گویند که ابتدا باید مسئله هسته‌ای حل و فصل شود. یکی از مذاکره‌کنندگان آمریکا گفته است: اگر نتوانیم طی چند ماه اخیر به توافق برسیم، معلوم نیست که دیگر چنین فرصتی به دست آید.

نیویورک تایمز در ادامه به بررسی توان دیپلماسی عمومی مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکا پرداخته و اینگونه نتیجه گرفته است که دکتر ظریف مسابقه دیپلماسی عمومی را از آمریکا برده است.

در همین رابطه نیویورک تایمز نوشته است: مقامات ایرانی‌ای که اکنون در نیویورک هستند در حوزه دیپلماسی بسیار بهتر از آمریکا و متحدانش عمل می‌کنند. آقای ظریف که تحصیل کرده آمریکا، متخصص رسانه و بسیار خوش‌مشرب است مصاحبه‌های زیادی در اینجا داشته و شرایط پرونده ایران را برای همه کاملا روشن کرده است. و به خاطر برخورد آرام اوباما با داعش به وی طعنه زده است.

از سوی دیگر اما مدیران اوباما به اندازه طرف مذاکره خود یعنی آقای ظریف مصاحبه نمی‌کنند؛ آنان بعد از انجام مذاکرات تنها به دادن یک شمای کلی بسنده کرده و در عوض، به خاطر بازی خوب آقای ظریف غر می‌زنند.

در انتهای تحلیل منتشر شده آمده است که: احتمال کسب توافق نهایی طی این دوره از مذاکرات بسیار پایین است. اما واضح است که آقای ظریف نمی‌تواند با توافق‌نامه‌ای که آیت‌الله خامنه‌ای به دنبال آن است به خانه برگردد. مگر اینکه به قول آقای اینهارن، ایرانیان درباره کاهش عملیات غنی‌سازی خود در حدود نصف حالت کنونی صحبت کنند که این هم زیاد مهم نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بستان ابادي ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    پرزيدنت ظريف هميشه برنده است موفق باشد .
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    اون ديپلماسي عمومي و اينها همش حرفه و باد هوا ، اصل مطلب اون جمله پاراگراف اخره
  • مینا ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    دکتر دوست داریم
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    در اینکه هواشو داریم شکی نیست اما امیدواریم در میدان امتیازهای هسته ای شکست نخوره
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    بازی رسانه ای شخصیت سازی رو جدی نگیرید.
  • امیرحسین ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    خدا نکنه شما رسانه ها یکی رو بخاین بالا ببرید یکی رو بخایین پایین بیارین....
  • یه بنده خدا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    دوستان اول برن ببینن "نیویورک تایمز" مال کیه؟ "واشنگتن پست" طرف کیه؟ بعد در نظر بگیرن انتخابات آمریکا نزدیکه. بعد در نظر بگیرن "اگه حرفهای رسانه های ما که برای مصرف داخلی هست برای آمریکایی ها مهمه، این حرفهای نیویورک تایمز هم می تونه برای ما مهم باشه"
  • یوسف ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام خدا کنه جوگیر نشه!! و این هندونه ها رو باور نکنه!؟؟ خدا میدونه چه نقشه ای کشیدن بابت این هندونه ها!! آقا جواد خیلی این حرفا رو باور نکن پدرجان!!؟؟
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    آقای ظریف مانند یک فرمانده در دوران نبرد دفاع مقدس میدان دار این معرکه می باشد ومطمئنا از همتایان خارجی خود موفق تر می باشد زیرا با یاد و نام خداوند و پشتیبانی شهدا وارد این عرصه نبرد شده است
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    مشرق یه سوال جدی : توافق هسته ای برای اجرا نیاز به تصویب مجلس داره یا نه ؟ چون اگه نداشته باشه اوضاع خیلی بد می شه .
  • hhh ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    چشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس