کد خبر 347498
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴

بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) به زیر 98 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دلیل تقاضای ضعیف و عرضه کافی نفت در بازار که انتظارات برای کاهش تولید نفت اوپک را تحت الشعاع قرار داد بهای نفت امروز زیر 98 دلار در هر بشکه معامله شد.

سخنان دبیرکل اوپک در هفته گذشته مبنی بر اینکه این سازمان احتمالا سال آینده تولید خود را کاهش خواهد داد باعث شد قیمت نفت برنت قدری افزایش پیدا کند، اما توجه سرمایه‌گذاران مجددا به چشم انداز ضعیف اقتصادی در اروپا و چین جلب شد که به کاهش تقاضای نفت انجامیده است.

کاهش تولید نفت لیبی نیز از سوی دیگر باعث شد روند نزولی قیمت کنترل شود.

نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با 67 سنت کاهش 97 دلار و 72 سنت در هر بشکه معامله شد و بهای نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با 50 سنت کاهش به 91 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید.

اندرو کروچنکف تحلیلگر نفتی در لندن گفت: با توجه به انتظارات برای رشد ضعیف تقاضا و عرضه کافی در بازار، قیمتها همچنان نزولی است.

وی افزود: اما فکر می‌کنم این روند نزولی محدود باشد بازار نسبت به اختلالات در عرضه بسیار حساس است.

اعضای اوپک که بسیاری از آنها به قیمت بالای 100 دلار برای هر بشکه نفت برای تامین بودجه خود احتیاج دارند سیاست‌های تولید نفت اوپک را در نشست بعدی این سازمان در بیست و هفتم نوامبر مورد بررسی قرار خواهند داد.

سخنگوی شرکت نفت لیبی گفت: تولید نفت لیبی به 700 هزار بشکه در روز تنزل کرده که حدود 20 درصد کمتر از تولید روزانه 780 هزار بشکه‌ای این کشور در هفته گذشته است. میدان الشراره و پالایشگاه زاویه در این کشور همچنان تعطیل هستند.

درگیریها در جنوب لیبی شدت یافته و پلیس و سربازان این کشور طی چند روز گذشته در نزدیکی میدان الشراره درگیر شدند. این میدان هفته گذشته به دلیل تخریب تاسیسات ذخیره سازی نفت در پالایشگاه زاویه تعطیل شد.

نگرانیها درباره تداوم رکود در اروپا که می‌تواند دیگر اقتصادها را تضعیف کند، در نشست G20 در استرالیا شدت گرفت.

فیلیپ فیوچرز گفت: افزایش قیمت نفت بسیار بعید است.

سرمایه‌گذاران همچنان منتظر سرنخ‌هایی درباره تقاضای نفت از جانب چین هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس