فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دشمن نه تنها جرأت حمله به ایران را ندارد، بلکه از پس حزب‌الله هم برنمی‌آید گفت: امروز موشک‌های ایران با برد بالا، لرزه بر اندام صهیونیست‌ها و متحدانش انداخته است.

به گزارش مشرق، سردارغلامحسین مصدقی صبح امروز در آیین رژه نیروهای مسلح در رفسنجان، هفته دفاع مقدس را یادآور صبر و شکیبایی خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان دانست و اظهار داشت: تجلیل از عملکرد شهدای زنده یکی از وظایف ما است که باید در هفته دفاع مقدس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: جنگ وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف نظامی، اقتصادی و سیاسی است و زمانی که حاکمان مستبد و دیکتاتور از راه ارعاب و تهدید نمی‌توانند به‌اهداف خود برسند، جنگ راه می‌اندازند.

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: در زندگی بشر صدها جنگ رخ داده که تمام آنها در راستای اهداف شوم حاکمان پلید بوده و جنگ پدیده شومی است که یک طرف آن حاکمان مستبد و طرف دیگر آن دولت‌های ضعیف و ملت‌های مظلوم قرار دارند.

مصدقی افزود: یک طرف جنگ حمله، کشورگشایی و تجاوز است و طرف دیگر مقاومت، پایداری و دفاع از آرمان‌ها و تمامیت ارضی کشورها است.

وی ادامه داد: طی دوران، شیوه‌های جنگ هم به‌مرور تغییر یافت و در گذشته جنگ با چوب، سنگ و شمشیر و استفاده از تکنیک‌های فردی بود، نسل دوم جنگ باروت اختراع شد و توپ و تفنگ وارد عرصه نبرد شد.

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه گفت: نسل سوم جنگ به‌وسیله هواپیما، موشک‌ها و سلاح‌های میکروبی بود و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی نمونه این جنگ‌ها بود که توسط آمریکا به‌شکل ناجوانمردانه صورت گرفت.

مصدقی با اشاره به جنگ‌های جهانی اول و دوم و خسارت‌های مالی و جانی فراوان در این جنگ‌ها افزود: مستبدان، آن دوران در یک توافقنامه نانوشته اعلام کردند که دیگر جنگ جهانی سوم نباید رخ دهد، زیرا برای آنها هزینه‌بر بود و زیرساخت‌هایشان را نابود می‌کرد، لذا جنگ ابرقدرت‌ها با کشورهای ضعیف را در دستور کار قرار دادند و هرجا که منافع خود را در آنجا می‌دیدند، لشکرکشی می‌کردند که نمونه آن جنگ آمریکا با ویتنام و اشغال افغانستان توسط شوروی بود.

وی ادامه داد: بازهم بررسی کردند و این شیوه جنگ را نیز پرهزینه دیدند و در شیوه بعدی، جنگ نیابتی راه انداختند و کشور دیگری را علیه یک کشور وارد جنگ کردند.

مصدقی تصریح کرد: جنگ تحمیلی ایران و عراق همان شیوه نیابتی بود، عراق را به نیابت از خود به‌جنگ با ایران واداشتند.

وی اظهار کرد: دشمن، اسلام را به عنوان قطبی که افکار مردم به آن سمت می‌رفت، دیدند و در این زمینه نقشه‌های شومی برای براندازی اسلام و به‌جان هم انداختن مسلمانان پیاده کردند، طالبان را متولد کردند، گروه داعش را به‌دنیا آوردند و النصره و ... چند گروه تروریستی دیگر که فقط به‌دنیا بگویند اسلام دینی خشن است و قصد بد نشان دادن اسلام را داشتند.

فرمانده توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه افزود: 34 سال پیش عراق با پشتیبانی 38 کشور از مرزهای غرب و جنوب‌غربی کشور به ما حمله کرد و فرسنگ‌ها کیلومتر از خاک ما را گرفت، آبادان را محاصره و تا دروازه‌های اهواز پیش آمد، اما امام راحل فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند و مردم را بسیج کردند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما نوپا بود و تجربه جنگ و نیروهای مسلح را نداشت و سپاه برای پاسداری از انقلاب و جنگ‌های داخلی تشکیل شده بود، اما امام راحل فرمودند «چیزی نشده، دیوانه‌ای آمده، دو تا سنگ انداخته است» و ایشان به‌مسئولان روحیه دادند.

مصدقی بیان داشت: ایران در دوران جنگ در تحریم‌ها و محاصره اقتصادی به سر می‌برد، اما مورد علاقه دشمن بود و هست، زیرا معادن غنی و منابع عظیمی دارد، دسترسی به آب‌های آزاد و کنترل تنگه‌هرمز که 70 درصد نفت جهان از این تنگه عبور می‌کند را دارد و همچنین مسیر ارتباط اروپا و خاورمیانه است وهمین دلایل سبب شده دشمنان همواره چشم‌طمع به کشور ما داشته باشند.

وی بیان داشت: صدام می‌خواست خود را رهبر جهان عرب مطرح کند و قرارداد 1977 روی میزش بود و خود را شکست‌خورده می‌دید، می‌خواست با جنگ با ایران آن شکست را جبران کند.

وی عنوان کرد: صدام هدف دسترسی به آب‌های آزاد و کنترل اروند که تنها راه رسیدن به خلیج فارس وآب‌های آزاد بود را داشت و می‌خواست، جمهوری اسلامی ایران را نابود و بخش‌هایی از خاک ما همچون خرمشهر و مناطق نفت‌خیز را تصرف کند، اما نتوانست به این خواسته‌های خود برسد.

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه بیان داشت: جنگ هشت ساله که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان گنج یاد می‌کند، دستاوردهای عظیمی داشت و موجب تقویت و سازماندهی نیروهای مسلح شد.

مصدقی خاطرنشان کرد: اکنون هیچ کشوری جرات نمی‌کند به ایران حمله کند، زمانی که ما دست خالی بودیم و 38 کشور پشتیبان عراق با بهترین سلاح‌ها نتوانست، کاری از پیش ببرد و در حقیقت جنگ، ما را بیمه کرد.

وی بیان کرد: دشمن از پس گروه حزب‌الله هم بر نمی‌آید، قوی‌ترین ارتش خاورمیانه در اسراییل است، اما نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، زیرا ایمان ندارد و سلاح و تجهیزات بدون ایمان کاربردی نیست.

مصدقی تشکیل بسیج را از مهمترین دستاوردهای جنگ دانست و گفت: بسیج از قوی‌ترین نیروهای منطقه است و ابتکارات بسیجیان ما در دنیا بی‌سابقه است.

وی رسیدن به خودکفایی تسلیحاتی و عدم‌نیاز به واردات سلاح را از دیگر دستاوردهای جنگ برشمرد و افزود: امروز موشک‌های دوربرد با برد بالا لرزه بر اندام صهیونیست‌ها و متحدانش انداخته است.

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: پس از گذشت سال‌های زیادی از جنگ ایران و عراق سازمان‌های بین‌المللی به متجاوز بودن عراق اذعان کردند.

مصدقی حفظ تمامیت ارضی کشور را از جمله دستاوردهای جنگ دانست و بیان کرد: در تاریخ ایران جنگی رخ نداده بود که بخشی از خاک ما از دست نرود، اما در هشت سال دفاع مقدس به‌برکت رهبری امام راحل و حضور مردم تنها جنگی بود که تمامیت ارضی کشور حفظ شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    اسراییل قوی ترین نیست !!!! مجهزترین هست نه قوی ترین
  • جواد گلبان ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    مرگ بر اسرائيل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس