کد خبر 345274
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸

مهدی قزلی مدیر‌عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان روایتی از دو دیدار خود با مقام معظم رهبری در ارتباط با تقریظ ایشان بر کتاب «پنجره‌های تشنه» را عنوان کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در نشست رونمایی از کتاب «جای پای جلال» خبر از نوشته شدن تقریظی از سوی مقام معظم رهبری بر کتاب پنجره‌های تشنه مهدی قزلی داد. به همین بهانه ماجرای این تقریظ و نوشته‌ شدنش را با نویسنده این کتاب در میان گذاشتیم.

قزلی در این زمینه با اشاره به اظهار نظر زائری گفت: امسال هم مثل سه چهار سال اخیر برای نوشتن گزارش حاشیه دیدار شاعران با رهبری به بیت رفته بودم. وقتی که حضرت آقا برای صرف افطار به داخل می‌رفتند صدایم کردند: «سلام آقای قزلی» و بعد تبسمی فرمودند. من هم خودم را معرفی کردم. در ادامه فرمودند: «کتابتان را خواندم. الحمد الله خیلی کتاب خوبی بود» و  رفتند در جای خودشان و افطار میل کردند. من هم  نشسته بودم و مثل همیشه حواسم بود که چه کسانی می‌آیند و می‌روند که در گزارشم بیاید.

وی ادامه داد: مدتی که گذشت دیدم حضرت آقا اشاره‌ کردند که خدمتشان بروم. دور و اطرافم را نگاه کردم. دیدم نه، منظورشان با من است. خدمتشان رفتم. فرمودند: شما ترک هستید یا فارس؟ گفتم: حاج آقا ما تُرک هستیم و از اسم‌مان هم مشخص است، قزلی یعنی طلایی.

قزلی ادامه داد: در ادامه آقا گپی زدند درباره کتاب که خوابی که آن خانم دیده بود خیلی خوب شده یا سوال پرسیدند که چرا هیات امنا در مقدمه فلان جمله را آورده... که برایم معلوم شد ایشان همه کتاب را و با دقت خوانده اند. به نکاتشان جواب دادم و برای اینکه حرفی هم زده باشم پرسیدم: آقا چیزی هم در کتاب نوشتید؟ فرمودند بله اتفاقا نوشته‌ام. گفتم اگر می‌شود من هم متنتان را داشته باشم. قبول کردند، اطرافشان را نگاه کردند اما کسی نبود که بگویند این کار را انجام بدهد.

وی افزود: این گذشت تا چند روز قبل که فرصت شد در بیمارستان و برای نوشتن گزارشی از عیادت هنرمندان از ایشان دوباره خدمتشان برسم. من به دلیل اینکه از موضع گزارش‌گری آنجا بودم، کنار فیلم‌بردارها ایستاده بودم. وقتی داشتم می‌رفتم آقا صدایم زد: آقای قزلی بیا اینجا ببینمت. رفتم نزدیک و سلامی کردم و به ایشان گفتم که از دیدن لبخند بر لبشان خوشحالم. ایشان هم بی‌مقدمه دوباره فرمودند: چهار خطی در کتاب شما نوشته‌ام.

مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی افزود: امیدوارم مسئولان انتشارات سوره مهر تلاشی کنند تا این دست خط را بگیرند. حضرت آقا تا به حال دو دفعه در این زمینه به من گفته‌اند و این بار آقای زائری هم متوجه شد و آقای مومنی هم بار اول در جریان این مساله قرار گرفت.

وی افزود: نمی دانم اصلا آنچه ایشان نوشته چیست ولی به عنوان نویسنده علاقمندم ببینمش. مخصوصا که بیشتر تقریظ‌های منتشر شده از ایشان بر کتابهای حوزه جنگ بوده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس