کد خبر 342663
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

مسعود ده‌نمکی - کارگردان فیلم سینمایی «معراجی‌ها» - در آستانه پخش نسخه‌ی سریال «معراجی‌ها»یش گفت: امیدوارم کسانی که در تلویزیون «معراجی‌ها» را می‌بینند احساس ضرر نکنند.


به گزارش مشرق، این کارگردان سینما و تلویزیون درباره اینکه تصور می‌کند نسخه سریالی «معراجی‌ها» چقدر موفق خواهد شد؟ اظهار امیدواری کرد و توضیح داد: نسخه سریالی این اثر با نسخه سینمایی‌اش کاملا متفاوت است، به نوعی که نسخه سریالی «معراجی‌ها» خط داستانی دیگری دارد و علاوه بر آن گروه بازیگران این کار نیز متفاوت هستند و در واقع حدود 30 الی 40 بازیگر در نسخه سینمایی «معراجی‌ها» دیده نشدند اما در سریال اینگونه نیست.

http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/12/24/635305080270515119.jpg

وی سپس به استقبال مردم از نسخه سینمایی «معراجی‌ها» ا شاره کرد و افزود: نکته ویژه «معراجی‌ها» این است که مردم با وجود اینکه می‌دانستند قرار است سریال این کار را هم ببینند اما بازهم به سینما می‌آمدند و همواره از این اثر استقبال می‌کردند که به نظرم این اتفاق در تاریخ تلویزیون بی‌نظیر است؛ بر این اساس امیدوارم کسانی هم که در تلویزیون «معراجی‌ها» را تماشا می‌کنند احساس ضرر نکنند.

ده نمکی همچنین با اشاره به سختی‌های پروژه‌ی «معراجی‌ها» یادآور شد: «معراجی‌ها» کار سختی بود و پروداکشن عظیمی داشت؛ ضمن اینکه صحنه‌های جنگی این اثر در سینمای ایران کم نظیر بود. در کل فکر می‌کنم «معراجی‌ها» در ژانر دفاع مقدس مضمونی ماندگار دارد، این در حالی است که سینمای دفاع مقدس ما همیشه مظلوم واقع شده است.

کارگردان «معراجی‌ها» در پایان در پاسخ به اینکه آیا در ابتدای سریال برنامه ویژه‌ای جهت یادبود درگذشتگان حادثه انفجار این پروژه خواهید داشت؟ گفت: بخشی از تیتراژ این مجموعه به شکل ویژه به درگذشتگان حادثه انفجار اختصاص دارد. همچنین در نسخه‌ی پشت صحنه «معراجی‌ها» یک قسمت را طراحی کردیم که به رسم یادبود درگذشتگان این پروژه پخش خواهد شد.

سریال «معراجی‌ها» به تهیه‌کنندگی محمود رضوی در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای از شنبه - 22 شهریورماه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این سریال که نسخه‌ی سینمایی‌اش در جشنواره‌ی فیلم فجر سال گذشته شرکت داشت، قرار است هرشب از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 و 15 دقیقه به روی آنتن برود.

سریال «معراجی‌ها» بیش از 30 بازیگر دارد و در خلاصه داستان آن آمده است:« قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه‌ها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می‌کنند. همین آغاز قصه‌ای می شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند».

محمدرضا شریفی‌نیا، رضا رویگری، حمید لولایی، مهران رجبی، غلامحسین لطفی، نیما شاهرخ شاهی، کامران تفتی، سیدجواد هاشمی، سید مهرداد ضیایی، کاوه خداشناس، امیر نوری، پندار اکبری، محمود عزیزی، عباس محبوب، حسین مهری، مجید مشیری، مجید شهریاری، اصغر نقی‌زاده، یوسف قربانی، بشیر ادریسی، سهراب یاری، محسن جهان‌ثانی، حسین کرمی، اسماعیل سلطانیان، روزبه معینی، علی منجزی، عرفان برزین، پوراندخت مهیمن، مریم کاویانی، سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی، فریبا نادری، هما خاکباش، گیتی معینی و ساقی زینتی از بازیگران این سریال هستند.

فیلمنامه سریال «معراجی‌ها» توسط یک گروه نویسندگی به سرپرستی مسعود ده‌نمکی نوشته شده است، تصویربرداری «معراجی‌ها» نیز برعهده‌ی فرشاد گل‌سفیدی و آهنگسازی آن بر عهده امیر توسلی بوده است.

اجرای جلوه‌های ویژه این سریال در سال گذشته، منجر به از دست دادن جواد شریفی راد، مدیر جلوه‌های بصری و جمعی از همکاران او و مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    دیگه داره شورش در میاره همون اخراجی 1 خوب بود با 2 هم خندیدیم دیگه بقیش افتضاح بود !
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    علی صادقی یادتون رفت بنویسید، کلا بازیگران طنز خوبی داخلش بازی کردن و قطعا میگیره
  • امیررضا ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    معراجی های 3می اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس