کد خبر 341639
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه اصلاحات را در دولت یازدهم ادامه می‌دهیم،‌گفت: طرح ائتلاف ملی اصلاح طلبان آماده شده است.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان در اردوی تابستانی حزب مردم سالاری در سینما شادی ماسال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور و استان گیلان، اظهار کرد: دوازدهمین اردوی تابستانی در گیلان و شهرستان ماسال برگزار شده و در 12 سال در 12 استان برنامه و کنگره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اردوی تابستانی پیش کنگره‌ای برای کنگره اصلی است، افزود: حزب مردم سالاری دارای توانایی‌های زیادی است و در مجلس هشتم و نهم هیچ اصلاح طلبی از تهران به مجلس جز علیرضا محجوب راه نیافت و این نشاند دهنده جایگاه بالای  محجوب در بین مردم است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه خانه کارگر و حزب مردم سالاری در بین 19 حزب جریان اصلاحات صیغه برادر خواندگی دارند، گفت: حزب مردم‌سالاری افتخار سیاست‌ورزی دارد و در پانزدهمین سال فعالیت هستیم.

کواکبیان تصریح کرد: حزب‌داری کار بسیار سختی است و در حزب همه مدعی هستند و دبیرکل باید شنونده همه نظرات اعضا باشد و کمتر کسانی در کشور در راه حزب داری قدم برداشته اند.

وی با اشاره به حضور 25 استان در اردوی تابستانی، گفت: باید لوازم مردم سالاری را فراهم کنیم و احزاب وسیله مناسبی در این مسیر هستیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان فرمودند علاوه بر مشروعیت الهی مشروعیت مردمی هم داریم و  مرجع مشروعیت بخشی مردم نیز هستند و در انتخابات نیز مقام معظم رهبری بر حق‌الناس بودن رای مردم تاکید کردند.

کواکبیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در ذات اسلام دموکراسی مندرج است و دموکراسی اسلامی بالاتر از دموکراسی غربی است و مردم‌سالاری در ذات اسلام نهفته شده است.

وی انتخابات را نشانه‌ و شاخصه مهم مردم سالاری دانست و گفت:لازمه جمهوریت انتخابات است و رقابت لازمه انتخابات و  و لازمه رقابت احزاب هستند و باید

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به مسکوت ماندن طرح انتخابات در مجلس گفت: حزب باید در جمهوری اسلامی تمامی امکانات اطلاع‌رسانی، خبرگزاری و سایت، روزنامه و رادیو و تلویزیون داشته باشد.

کواکبیان از ضرغامی خواست تا یک شبکه تلویزیونی را به احزاب اختصاص دهند، گفت: اصل 168 قانون بر هیئت منصفه سیاسی در رسیدگی به جرم احزاب تاکید کرده است و باید خانه احزاب در کشور راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه با دولت یازدهم می‌خواهیم اصلاحات را ادامه دهیم، گفت: دولت یازدهم در حوزه امنیت و بهداشت خوب عمل کرده است و در کشورمان احزاب امنیت لازم و کافی را دارند ولی دولت در توسعه سیاسی کند عمل می‌کند.

دبیرکل حزب مردم سالاری  با تاکید بر قانون مداری گفت: حزبی هستیم که در راستای قانون اساسی حرکت می‌کنیم و در چارچوب قانون تا کنون عمل کرده‌ایم.

کواکبیان با اشاره به تشکیل نشست مجمع نخبگان اصلاح طلب کشور با عنوان مناسک گفت:برخی اصلاح‌طلبان در آبان ماه 91 اعلام کردند مگر قرار است در انتخابات شرکت کنیم و در این همایش شرکت نکردند.

وی با بیان اینکه کنگره یازدهم حزب مردم سالاری در 5 بهمن 91 برگزار شد، گفت:حزب مردم سالاری پیش از همه احزاب اصلاح طلب از آقای روحانی برای حضور در انتخابات دعوت کردیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه برای اتحاد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم تلاش کردیم گفت: ما برای مجلس نهم بارها اعلام کرده‌ایم که برای همدلی اصلاح طلبان باید گام برداشت و اگر آقای نجفی برای وزارت آموزش و پرورش رأی نیارود دلیل ریشه‌ایش عملکرد ضعیفمان در انتخابات مجلس نه بود.

کواکبیان با اشاره به استیضاح وزیر علوم خاطرنشان کرد: وزیر علوم مظلوم واقع شد و باید دولت بیشتر حمایت می‌کرد و مطمئنم که آقای روحانی نمی‌خواستند فرجی دانا از کابیته جدا شود.

وی با اشاره به تهیه و تدوین طرح "امام"  ائتلاف ملی اصلاح طلبان مملکت در حزب مردم‌سالاری گفت: همه احزاب مدعی اصلاح‌طلبی باید در قالب این طرح در کنار یکدیگر قرار گیرند و متحد و همدل شوند و اصلاحات را در دولت یازدهم ادامه می‌دهیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به از دست دادن کرسی ریاست شورای تهران توسط اصلاح‌طلبان گفت:  ما اصلاح طلبان در اصل انتخابات شورای چهارم تهران اشتباه کردیم و از دست دادن کرسی ریاست شورای تهران مشکل ریشه‌ای است.

وی با بیان اینکه  شاهد پنجمین همایش  حزب مردم‌سالاری در دولت یازدهم هستیم، گفت: عده‌ای هنور دلواپسند و ما یکسال صبر کردیم و منتظر توسعه سیاسی در دولت یازدهم هستیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس