کد خبر 340876
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: تلفیق سامانه‌های تلاش ۱ و ۲ و ۳، با سامانه اس‌۲۰۰، این قابلیت را به قرارگاه پدافند هوایی می‌دهد که بتواند انشاءالله هرگونه هدف متخاصم احتمالی را سرنگون و در جای خودش سرکوب کند.

به گزارش مشرق،  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا صبح امروز در مراسم رونمایی از چند دستاورد مهم کشور در زمینه پدافند، گفت: در حقیقت این سامانه پروژه انتقال اطلاعات هادی، هرآنچه را که تجزیه و تحیلل اطلاعات راداری، شنود الکترونیکی و دیده‌بانی هست را باید به شبکه ارسال کند. اما این سوال مطرح است که این شبکه باید کجا قرار داشته باشد که مورد تهاجم و تخاصم دشمن قرار نگیرد؛ این نتیجه پروژه هادی است که هر آنچه را که راس دریافت و تجزیه و تحلیل می‌کند، پروژه هادی آن را به مراکزی صدها کیلومتر دورتر منتقل کرده و اهداف در آنجا تجزیه و تحلیل می‌شود.

وی با اشاره به اعلام ایکائو مبنی بر اینکه فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضا در خاورمیانه است، گفت: ما شاهد سه‌برابری پروازهای عبوری از فراز کشور عزیزمان، جمهوری اسلامی ایران هستیم که دلیل آن نیز این است که دوستان جوان ما در بخش ارتباط قرارگاه پدافند هوایی، سامانه‌ای را به نام FAC2 کار کرده‌اند که flight plan ها یا طرح‌های پروازی کشوری را به موقع، در زمان و دقیق و با سرعت کامل تجزیه و تحلیل می‌کند و آن را به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ارسال می‌کند.

امیر اسماعیلی ابزار پدافند هوایی را سامانه های موشکی عنوان کرد و گفت: این سامانه‌ها، سامانه تلاش یک در ارتفاع پایین و متوسط، تلاش 2 در ارتفاع متوسط به بالا و سامانه تلاش 3 که امروز رونمایی می‌شود و در شبکه تست شده و تست آن نیز موفق بوده است، در ارتفاع بالا و خیلی بالا جواب داده است.

وی در پایان تاکید کرد: تلفیق سامانه‌های تلاش 1 و 2 و 3، با سامانه اس‌200، این قابلیت را به قرارگاه پدافند هوایی می‌دهد که بتواند انشاءالله هرگونه هدف متخاصم احتمالی را سرنگون و در جای خودش سرکوب کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    و سامانه تلاش 4 با قابليت بالا بالا.. :)))
  • افشین تهران ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    به کوری چشم دشمنان از بالا بالا بالاتر را هم در کنترل و فرمان خود خواهند گرفت این جوانمردان عرصه دفاع و پدافند.
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    قبل از هر امری باید از تلاش این عزیزان بزرگوار تقدیر وشاکر خداوند بود اما...اینگونه اعلام مشخصات فنی کردن سیستم های فنی وتسلیحاتی مثل ارتفاع پایین و متوسط،یا ارتفاع بالا و خیلی بالا !! از جناب امیر بعید است وانصافا جای انتقاد دارد بیان ارقام نسبی نیز باز قابل قبولتر است تا اینگونه اظهارنظرات مبهم و کلی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس