کارمند آژانس مسافرتي همين که سوال را مي‌شنود؛ تور ويژه چهارشنبه‌سوري داريد، بلافاصله مي‌گويد: بله، عزيزم، چرا نداريم!

به گزارش مشرق به نقل از  برنا، هر سال در روزهاي مانده به عيد، اتفاق‌هاي جالبي مي‌افتد و بعضي‌ها کاسبي‌هاي جالبي به راه مي‌اندازند. يکي از اين کاسبي‌هاي جالب سوژه گزارشي است که در ادامه مي‌خوانيد:
تورهاي ويژه چهارشنبه سوري، آژانس‌هايي که تورهاي ويژه چهارشنبه سوري‌شان را " شاد شاد شاد" معرفي مي‌کنند، بابت همين کلمه که سه بار تکرار مي‌شود، 10 ها هزار تومان از متقاضيان مي‌گيرند. تماس با آژانس‌هاي مسافرتي مختلف سطح شهر به عنوان متقاضي تورهاي ويژه چهارشنبه‌سوري همه چيز را در اين زمينه مشخص کرد.

آژانس اول: اين آژانس که در خيابان ولي‌عصر (عج) قرار دارد، به گفته کارمندان‌اش از مجريان تورهاي شاد ويژه نوروز است و مشتري‌هاي تور ويژه چهارشنبه‌سوري را به باغ‌هاي سرخه حصار در شرق تهران مي‌برد. خدمات ويژه‌اي که به مشتري‌ها ارائه مي‌شوند؛ سرو شام، ميوه، نوشيدني، آجيل و موسيقي زنده است. برنامه از ساعت 5 بعد از ظهر تا 12 شب ادامه دارد. محل حرکت هنوز مشخص نيست و کارمند آژانس مي‌گويد: اگر حتما بخواهيد، زمان و محل حرکت را به شما مي‌گوييم. فقط اگر خواستيد بياييد، حداکثر تا شنبه، يکشنبه وقت داريد.

 

 

 

آژانس دوم : کارمند آژانس بعدي همين که سوال را مي‌شنود که تور ويژه چهارشنبه سوري داريد؟ بلافاصله مي‌گويد: بله، عزيزم، چرا نداريم! و بعد فوري مي‌پرسد: دو روزه مي‌خواهيد يا يک روزه؟ دو شب يا يک شب؟ تور کوير مرنجاب و کوير مصر داريم. تورها جشن هم دارند. براي رفتن به کوير مصر 23 اسفند حرکت مي کنيم و 25 اسفند هم برگشت است؛ يعني يک شب و دو روز، هزينه تور هم 100 هزار تومان است. جز پذيرايي معمولي تور، پذيرايي چهارشنبه سوري هم مي‌شويد.

تور کوير مرنجاب هم يک و نيم روزه است با کليه خدمات مثل ناهار، شام، هتل کويري که سيستم گرمايشي بسيار عالي‌اي دارد. همه هتل‌ها بخاري دارند، اما اين هتل شوفاژ دارد! يک و نيم روزه است و هزينه‌اش هم چهل هزار تومان است. همه تورهايي که گفتم مراسم آتش بازي و چهار شنبه سوري هم دارند.

دختر جواني که شرايط اين تورها را توضيح مي‌دهد، خط تلفن را به همکارش وصل مي‌کند و همکارش در مورد تور يک روزه تهران اينطور توضيح مي‌دهد: هزينه اين تور 30 هزارتومان است. مراسم چهارشنبه سوري در باغي در کرج برگزار مي‌شود، موزيک زنده، شام، پذيرايي و مراسم آتش‌بازي داريم. حرکت به طرف باغ از سه نقطه تهران صورت مي‌گيرد و زمان آن از ساعت 6 بعداز ظهر است و تا 12شب ادامه دارد.

آژانس سوم: کارمند آژانس بعدي مي‌گويد: شما را به جنگل سرخه حصار مي‌بريم. هزينه تور چهل هزار تومان است. پذيرايي شام، چاي و قليان و تنقلات داريم. از ساعت 5 شروع مي شود و تا ساعت 12 تا 1 شب ادامه دارد. موزيک زنده هم داريم. حرکت از مقابل در آژانس است. آژانس ما در خيابان سهروردي است.

 

 

 

آژانس چهارم: تور ويژه آژانس براي چهارشنبه‌سوري روز سه شنبه 24 اسفند است، از ساعت 6 بعداز ظهر تا 12 شب و محل آن در باغي اطراف تهران است. پذيرايي شام 5 نوع غذا منوي باز، آش رشته و آجيل چهارشنبه سوري است. موسيقي زنده و مراسم آتش بازي هم داريم. اگر با ماشين ما بياييد، هزينه تان نفري 35 هزار تومان است و اگر با ماشين خودتان بياييد نفري 30 هزار تومان. بعد در جواب اين سوال که باغي که گفتيد دقيقا کجاست، مي‌گويد: باغ شمال غرب تهران نزديک امامزاده داوود است.

***

درست است که اين روزها فرهنگ چهارشنبه سوري در ميان ايراني‌ها به کلي تغيير کرده است و حالا به جاي پريدن از روي بوته‌هاي کوچک و رسم زيباي قاشق‌زني، کپسول گاز مي‌ترکانند و در بعضي نقاط سنگربندي هم مشاهده شده است! اما رسمي که آژانس‌هاي مسافرتي سعي در باب کردن آن دارند هم، اتفاق جالبي نيست.
درست است که تورهاي اين چنيني به دور بودن از شهر و شرکت در بازي‌هاي خطرناک چهارشنبه‌سوري کمک مي‌کنند؛ اما مراسمي که آژانس‌هاي مسافرتي براي چهارشنبه سوري در نظر گرفته‌اند، بيشتر شبيه تدارکي براي يک جشن اشرافي است: گروه موزيک زنده، شام، آتش‌بازي ،چاي و قليان و ...

البته از همه اينها هم که بگذريم، هزينه‌اي که بابت شرکت در تورهاي داخلي اين آژانس‌ها بايد بپردازيد برابر هزينه‌اي است که در موقعيت‌هاي عادي بابت تورهاي نمک آبرود و کوير و تورهاي يک روزه سفر به شهرهاي اطراف تهران است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    خیلی عالی لست
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    میشه شماره اونایی ک زنگ زدید رو بدید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس