تیم فوتبال استقلال تهران با ارایه یک بازی برتر مقابل پیکان به برتری پرگل دست یافت تا با توجه به توقف سپاهان به صدر جدول رده‌بندی صعود کند.

استقلال با له‌کردن پیکان صدرنشین شد/ ناکامی مجدد سپاهان و اولین برد سایپا +جدولبه گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال پیکان تهران و استقلال از ساعت 19:10 امروز یکشنبه دیدار خود را در چارچوب هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه تختی برگزار کردند که این بازی در پایان با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت خاتمه یافت. (فیلم گلهای این دیدار)

گل‌های استقلال را در این بازی خسرو حیدری(29)، مهدی کریمیان(53) و سجاد شهباززاده(61) به ثمر رساندند. استقلال با این برد 12 امتیازی شد و در صدر جدول رده‌بندی ایستاد.

جدال این دو تیم تحت تاثیر حضور رحمتی و ساموئل دو بازیکن پیشین استقلال در ترکیب حریف آغاز شد. استقلال که در دیدار قبل خود سایپا را شکست داده بود برای این بازی هم انگیزه‌های زیادی داشت و این در حالی بود که پیکان بر خلاف تصورات قبلی توان ارایه یک بازی برابر برابر شاگردان قلعه‌نویی را نداشت تا مشخص شود چرا این تیم در هفته‌های قبل هم نتیجه نگرفته است.

در نیمه نخست دو تیم بازی برابری را به نمایش گذاشتند توپ بیشتر در جدال میان زمین در جریان بود تا دقیقه 30 بازی موقعیت جدی بر روی دروازه دو تیم ایجاد نشد اما در این دقیقه یخ بازی آب شد و اشتباه محمد نصرتی و سماجت کرار جاسم سبب شد تا توپ مقابل دروازه به خسرو حیدری برسد و این بازیکن گل نخست تیمش را به ثمر برساند. لحظاتی بعد از این گل هم جاسم کرار یک ضربه ایستگاهی را روانه دروازه مهدی رحمتی کرد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

استقلال با له‌کردن پیکان صدرنشین شد/ ناکامی مجدد سپاهان و اولین برد سایپا +جدول

دقیقه 45 باز هم استقلال صاحب فرصت گلزنی شد اما مهدی کریمیان توپ را بالای دروازه فرستاد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر شاگردان قلعه نویی تمام شود.

با آغاز نیمه دوم، استقلال بر بازی بیشتر سوار بود و در دقیقه 53 این مهدی کریمیان بود که با فرار از تله آفساید پیکانی‌ها در شرایطی تک به تک با رحمتی، توپ را به گل تبدیل کرد تا حساب کار دو بر صفر به سود استقلال شود.

در ادامه این دیدار بازهم شاگردان قلعه نویی بر بازی سوار بودند و در دقیقه 61 روی یک کرنر، این سجاد شهباززاده بود که دروازه پیکان را برای بار سوم باز کرد.

استقلال با له‌کردن پیکان صدرنشین شد/ ناکامی مجدد سپاهان و اولین برد سایپا +جدول
پس از گل سوم استقلال، بازهم شاگردان قلعه نویی به دنبال زدن گل‌های بیشتر بودند. رمضانی در دقیقه 69 و قاضی در دقیقه 73 می توانستند با شوت هایشان، استقلال را به گل‌های بیشتری برسانند اما بدشانسی مانع از این اتفاق شد. در پایان تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه بی ثمر ماند تا استقلال با کسب سه امتیاز این دیدار، 12 امتیازی و صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شد.

ترکیب استقلال:

محسن فروزان، هرائر مگویان، هاشم بیک زاده، یعقوب کریمی، میلاد فخرالدینی، مهدی کریمیان (آندرانیک تیموریان 70)، خسرو حیدری (علیرضا رمضانی 47)، امید ابراهیمی، جاسم کرار (امیرحسین طاهونی 86)،محمد قاضی و سجاد شهباززاده.

ترکیب پیکان:

سیدمهدی رحمتی، علیرضا محمد (سیدعلی حسینی 71)، محمد نصرتی، آرمان قاسمی، حمید دیوسالار، جی‌لوید ساموئل، محمد سوراکا، وحید حیدریه (میت اتروویچ 63)، امیرحسین فشنگچی، مجید خدابنده‌لو (میلاد نوری 50) و سعید دقیقی.

به گزارش مشرق، در دیگر دو دیداری که همزمان با بازی استقلال و پیکان برگزار شد نفت مسجد سلیمان در خانه برابر گسترش فولاد تبریز با نتیجه یک بر یک متوقف شد و ذوب آهن هم در خوزستان با نتیجه یک بر یک برابر استقلال صنعتی به تساوی رسید.

امروز 5 بازی دیگر هم برگزار شد که این نتایج به دست آمد:

سایپا 2 - نفت تهران 1
گل‌ها: علی قربانی (55) برای نفت و پویا نزهتی (66) و علی زینالی (81) برای سایپا

شاگردان مجید جلالی پس از متحمل شدن اولین شکست خود مقابل استقلال در هفته گذشته، در کرج میزبان تیم شگفتی ساز نفت تهران بود و در حالی که تا دقیقه 66 از میهمان خود عقب بود موفق شد در پایان اولین برد خود را در لیگ چهاردهم جشن بگیرد و به رده هشتم جدول صعود کند. شاگردان منصوریان هم با این شکست تا رده هفتم تنزل پیدا کردند.

تراکتورسازی 4 - صبای قم 2
گل‌ها:
لوسیانو ادینیو (43 و 71)، محسن دلیر (49) و محمد ایران‌پوریان (4+90 - پنالتی) برای تراکتورسازی و احمد حسن‌زاده (16) و ایوب کلانتری (41- پنالتی) برای صبای قم

در حالی که اختلاف نظر خطیبی سرمربی جوان تراکتورسازان با مدیرعامل این تیم می توانست موجب عدم نتیجه گیری تراکتورسازان شود اما این تیم تبریزی یک بازگشت رویایی داشت و بازی 2-0 باخته مقابل صبای قم را با 4 گل پاسخ داد و با این برد شیرین تا رده سوم جدول بالا آمد.

سپاهان 1 - فولاد 1
گل‌ها: عبدالله کرمی (63) برای سپاهان و سروش رفیعی (66) برای فولاد

به گزارش مشرق، شاگردان کرانچار پس از 3 برد پیاپی دو هفته است که رنگ برد را ندیده اند و پس از باخت سنگین 3-0 هفته قبل برابر نفت، این هفته پذیرای فولاد در ورزشگاه خانگی بودند و در پایان به نتیجه ای بهتر از تساوی 1-1 مقابل مدافع عنوان قهرمانی دست نیافت تا صدر را از دست بدهد. فولاد هم با این تساوی به رده چهارم رسید.

* استقلال خوزستان 1 - ذوب‌آهن اصفهان 1
گل‌ها: معین عباسیان (86) برای استقلال و مرتضی تبریزی (73) برای ذوب‌آهن
اخراج: هادی محمدی (69 - ذوب‌آهن)

ذوب آهن می توانست در حالی که 10 نفره هم شده بود اولین برد خود را در هفته پنجم مقابل استقلال خوزستان کسب کند اما 4 دقیقه به پایان بازی دروازه اش باز شد تا هر دو تیم کماکان در حسرت برد بمانند و در انتهای جدول باقی بمانند.


* نفت مسجد سلیمان 1 - گسترش فولاد تبریز 1
گل‌ها: حامد محمودی (52) برای نفت و میلاد جهانی (81) برای گسترش فولاد
اخراج: حسین مالکی (34 - نفت مسجد سلیمان)
- حامد محمودی در دقیقه 32 یک ضربه پنالتی را برای تیم نفت از دست داد

تیم تازه وارد نفت مسجدسلیمان این هفته طلسم نبردن را نشکست و مقابل شاگردان تارتار به یک تساوی رسید تا پس از 5 هفته 3 امتیازی شده و در رده چهاردهم قرار بگیرد. گسترش فولاد هم با این تساوی 6 امتیازی شد و در رده نهم قرار گرفت.

هفته پنجم از رقابتهای لیگ برتر فردا دوشنبه با برگزاری دو بازی طبق برنامه زیر به پایان می‌رسد:

* راه‌آهن تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 18، ورزشگاه اکباتان تهران
* پرسپولیس - پدیده مشهد، ساعت 19:10، ورزشگاه آزادی تهران



جدول گلزنان:
4 گل:
لوسيانو ادينیو (تراکتورسازی)

3 گل:
احمد حسن‌زاده و ايوب کلانتری (صبای قم)، رامين رضائيان (راه‌آهن)، علی قربانی (نفت تهران) و سروش رفيعی (فولاد) 

2 گل: 
کرار جاسم و اميد ابراهيمی (استقلال)، کمال کاميابی‌نيا (نفت تهران)، رضا عنايتی (پديده)، امین منوچهری (راه‌آهن) و لوسيانو پريرا (سپاهان)

جدول رده بندی لیگ برتر

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 استقلال 5 4 0 1 10 6 4 12
2 سپاهان 5 3 1 1 8 5 3 10
3 تراکتورسازی تبریز 5 3 1 1 7 4 3 10
4 فولاد خوزستان 5 3 1 1 6 3 3 10
5 پدیده مشهد 4 2 2 0 5 1 4 8
6 صبای قم 5 2 2 1 7 6 1 8
7 نفت تهران 5 2 1 2 8 6 2 7
8 سایپا 5 1 3 1 4 4 0 6
9 گسترش فولاد 5 1 3 1 3 4 -1 6
10 ملوان 4 1 2 1 2 2 0 5
11 راه آهن 4 1 1 2 5 6 -1 4
12 پرسپولیس 4 1 1 2 3 5 -2 4
13 ذوب آهن 5 0 3 2 4 6 -2 3
14 نفت مسجد سلیمان 5 0 3 2 1 6 -5 3
15 استقلال خوزستان 5 0 2 3 3 6 -3 2
16 پیکان 5 0 2 3 0 6 -6 2


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سورنا ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    دمشون گرم استقلالیها عالی کارمیکنن. تبریک به همه ی استقلالیها.
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    فولاد 8 تا ستارشو از دست داده بعد با سپاهان مساوی کرده!!.......
  • میثم ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    به قول آقای فامیل دور "من دیگه سوالی دارم
  • yas ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    یاشاسن تیرختور
  • رضا ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    آقای قلعه نویی اینقدر خوشحال نباش . مرد باید درزمان باخت هم ناراحتیش را آشکار نکند . نباید بیاید بازیکنان را مورد .... قرار دهد . و اینقدر از استقلال و پرسپولیس تعریف نکنید ای خبرنگاران مگر فقط این دو تیم در کشور هستند دیگه تیم ها پوچ مرد باشید همه را با یک چشم ببینید.
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    پرسپولیسی ها هم امروز برنده بودند ، چرا که استقلال خوزستان و ذوب اهن و همچنین نفت مسجد سلیمان و گسترش مساوی شدند ، اگر این دیدارها برنده داشت پرسپولیس بازهم صعود می کرد البته در جدول برعکس !!! بازی فردا رو هم اگر از دست بدید هفته بعد تو قم جلو صبا ، کارتون زاره . اونوقت می شید تیم مستعد سقوط .
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    به عنوان یک طرفدار از مسئولان استقلال و به خصوص آقای افشارزاده خواهش می کنم که پیگیر کارهای ساموئل باشند ، یادمان نرود که سالی که تا 4 تای آسیا بالا رفتیم ساموئل چه نقش پررنگی داشت ، الان بنده خدا ممنوع الخروج شده . همین ساموئل اگر با خاطرات خوش برگردد پس فردا می تواند یک بازیکن خوب را برای ورود به ایران توصیه کند .
  • Arash ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    دمشون گرم استقلال یعنی این ایشالله قهرمانیم
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    و در تکمیل صحبتت استقلال هم با برد نزاشت پرسپولیس باز هم سقوط کنه .
  • کاپیتان ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    همه را با یک چشم ببینند؟ حرفت مسخرست مثل این میمونه بگی چرا رسانه های اسپانیا فقط بارسا و رئال را مطرح میکنند باید همه را به یک چشم ببینند!!! آدم بچه هاشو به یه چشم نمیبینه بیاد تیم هارو به یه چشم ببینه!!!!!!!!
  • کاپیتان ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    گل دوم خیلی قشنگ بود ان شالله استقلال قهرمان میشه واسه سید مهدی رحمتی هم خیلی ناراحتم امیدوارم دوباره به اوج برگرده امیدوارم به جز استقلال از هیچ تیمی گل نخوره مطمئنم که شرایط روحی نمیذاره رحمتی همیشگی باشه سید مهدی رحمتی تو در قلب ما استقلالی ها جای داری حتی اگه 6 تا از لنگ بخوری بازم دوست داریم
  • مجید ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    آقا اینا رو بیخیال بشید پرسپولیس کی بازی داره
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    قلعه نويي اين بردها و قهرماني ها براش عاديه هيچ وقت خوشحال نميشه. مگه علي لابيه كه بعد از زدن يك گل پس از 5 تا بازي 4 متر بپره رو هوا؟؟؟!!!
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    بازيهاي دسته دو رو نشون نميده منتظر بازي لنگ نباش.خخخخخخخخخخخخخ
  • ناصررررررررررر ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    پرسپولیس قهرمان میشه اگه جدول برعکس بشه خخخخخخخخخخخخخخ
  • saiedeses ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    4444:-))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس