کد خبر 337575
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

امروز این شیعیان تنوری زیر پرچم رهبر معظم انقلاب نیز جمع هستند که ایشان با این شیعیان تاکنون توانسته‌اند نظام اسلامی را از پیچ و خم‌های مختلف حفظ کنند.

 به گزارش مشرق، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت شهادت امام صادق(ع) با بیان سخنانی به تشریع شخصیت امام شش شیعیان و وضعیت سیاسی و فرهنگی زندگی این امام بزرگوار پرداخت.  

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امام صادق و امام باقر علیه السلام با بیان وضعیت حکومت بنی عباس، نامشروع بودن آن را برای مردم اثبات می‌کردند اظهار داشت: برخی می‌خواهند این را القا کنند که امام صادق و امام باقر علیه السلام تنها بر کار علمی اهتمام داشتند و کار سیاسی نمی‌کردند در صورتیکه "اصحاب سِرّ" امام باقر و امام صادق (ع) در واقع تشکیلات مخفی سیاسی این دو امام بودند که کار سیاسی می‌کردند.

علوی در ادامه با بیان اینکه ائمه ما تشنه قدرت نبودند که به هر وسیله ای به قدرت دست پیدا کنند گفت: ائمه اطهار ما بنای حکومت اسلامی را به عنوان یک وظیفه برای خود واجب می‌دانستند ولی از راه‌های صحیح شرعی و تشکیلات سیاسی به سمت آن می‌رفتند و با افراد مناسب آن کار سیاسی می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح خصوصیات یاران و اصحاب خاص امام صادق(ع) به بیان ویژگی یکی از یاران امام(ع) به نام "هارون مکی" پرداخت که با دستور امام(ع) به تنور داغ رفته بود پرداخت و تصریح کرد: در اطراف امام خمینی(ره) نیز "شیعیان تنوری" مانند "هارون مکی"جمع بودند که ایشان توانست نظام اسلامی را تشکیل دهد.

وزیر اطلاعات همچنین گفت: امروز این شیعیان تنوری زیر پرچم رهبر معظم انقلاب نیز جمع هستند که ایشان با این شیعیان تاکنون توانسته‌اند نظام اسلامی را از پیچ و خم‌های مختلف حفظ کنند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس