رئيس سازمان بسيج سازندگي با اشاره به تدوين برنامه جهادي براي حضور جهادگران سازندگي در خارج از کشور، گفت: امروز در استان خوزستان يک گروه از جهادگران انگليسي و اروپايي براي اولين بار فعاليت‌هاي سازندگي خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سردار مجيد خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي در نشست خبري که صبح امروز (سه شنبه) به منظور افتتاح مرکز مطالعات راهبردي و هدايت حرکت‌هاي جهادي برگزار شد، گفت: يکي از اهدافي که بسيج سازندگي دنبال مي‌کند فرهنگ‌سازي در حوزه‌هاي سازندگي کشور است.

وي افزود: براي تدوين راهبردهاي ده ساله حضور جوانان در حرکت‌هاي جهادي بايد نخبگان و افرادي که در اين حرکت‌ها حضور دارند، اقدام کنند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با بيان اينکه در سال گذشته هزار و 300 گروه جهادي به مناطق محروم اعزام شدند، تصريح کرد: جهادگران در برنامه‌هاي حداقل سه روزه آموزش‌هاي مرتبط و لازم را کسب کرده‌اند.

خراساني با اشاره به برگزاري هم‌انديشي جهادگران سازندگي در شهر بشاگرد گفت: 313 نفر از نخبگان دانشگاهي اوايل اسفند ماه در شهر بشاگرد حضور پيدا کردند و 18 کارگروه براي تدوين راهبردهاي حرکت‌هاي جهادي تشکيل شد و منظومه راهبردهاي حرکت‌هاي جهادي تنظيم شد که اين منظومه پيش‌نويس حرکت‌هاي جهادي است.

وي ادامه داد: يکي از راه‌هاي کارآمدسازي نظام، تقويت حرکت‌هاي جهادي است و يکي از بهترين راه‌هاي تربيت مديران آينده حضور نسل جوان در اين حرکت‌هاست. در حال حاضر افرادي که در سطوح اجرايي کشور، تحول‌گرا هستند، همان‌هايي هستند که در فضاي جهادي اوايل انقلاب نقش داشتند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با اشاره به دستاوردهاي هم انديشي بشاگرد اظهار داشت: اين هم انديشي در جهت تدوين راهبردي حرکت‌هاي 10 ساله جهادي و بررسي نقاط تهديد، فرصت و قوت اين حرکت‌ها آغاز شد و ما در تلاشيم قبل از پايان تابستان سال آينده تنظيم منظومه فکري حرکت‌هاي جهادي را به طور کامل به پايان برسانيم.

* راه‌اندازي مرکز مطالعات راهبردي و هدايت حرکت‌هاي جهادي سازمان بسيج سازندگي

خراساني افزود: اولين دستاورد هم انديشي بشاگرد ضرورت راه‌اندازي مرکز مطالعات راهبردي و هدايت حرکت‌هاي جهادي بود که بلافاصله پس از اين هم انديشي اين مرکز در تهران و با مشارکت بسيج دانشجويي و بسيج سازندگي راه‌اندازي شد.

وي ادامه داد: اين مرکز مرجعي براي جواناني است که در 10 سال آينده مي‌خواهند در حرکت‌هاي جهادي شرکت داشته باشند و در مورد آن مطالعه کنند و با توجه به استقبال جوانان از اردوهاي جهادي سردار نقدي پيشنهاد داده تا همه بسيجياني که مايل به خدمت در بسيج هستند يک دوره از فعاليت خود را در اردوهاي جهادي بگذرانند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي در خصوص اهداف تشکيل مرکز مطالعات راهبردي و هدايت حرکت‌هاي جهادي سازمان بسيج سازندگي گفت: تدوين سياست‌ها و خط مشي‌هاي کلي مطالعاتي و هدايتي حرکت‌هاي جهادي، تدوين راهبرد حرکت‌هاي جهادي در تحقق الگوي اسلامي ايران پيشرفت، تدوين راهبرد حرکت‌هاي جهادي در کارآمدسازي نظام، ترويج، تعميق و گسترش حرکت‌هاي جهادي، هدايت، سازماندهي و پشتيباني از حرکت‌هاي جهادي و گروه‌هاي داوطلب مردمي و حمايت از نخبگان و پيشکسوتان جهادگر، کمک به راه‌اندازي حرکت‌هاي جهادي جهان اسلام و بين‌الملل و ارائه اين الگو به ساير کشورها و کمک به راه‌اندازي حرکت‌هاي جهادي طلاب، فارغ‌التحصيلان، دانش‌آموزان‌، هيئت و محلات از جمله اين اهداف است.

خراساني تصريح کرد: از ديگر دستاوردهاي هم انديشي بشاگرد اين بود که محدود به داخل کشور نشويم و در جهت تدوين برنامه جهادي براي حضور در خارج از کشور و براي خدمت‌رساني اقدام کنيم و از سال‌هاي آينده ميزبان جوانان خارجي براي آموزش حرکت‌هاي جهادي باشيم و البته فرآيند حرکت‌هاي جهادي داخل کشور به خارج معرفي شود.

وي افزود: ارائه الگوي موفق حرکت‌هاي جهادي، فلسفه حضور يا ميزباني کشورهاي خارجي در اردوهاي جهادي است و تاکنون از چند کشور خارجي در اردوهاي جهادي ما حضور داشته‌اند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي همچنين اعلام کرد: امروز در استان خوزستان يک گروه از جهادگران انگليسي و اروپايي براي اولين بار فعاليت خود را آغاز کرده‌اند.

خراساني با بيان اينکه ما مي‌توانيم الگوي موفق يک مديريت انقلابي را به ديگر کشورهاي جهاني معرفي کنيم، اظهار داشت: از ديگر دستاوردهاي هم انديشي بشاگرد توسعه فعاليت‌هاي جهادگران در حوزه‌ طلاب، دانش‌آموزان و مبلغين در سال آينده خواهد بود.

* حضور 10 هزار دانشجو در عيد نوروز در اردوهاي جهاد سازندگي

وي در ادامه نشست خبري گفت: 10 هزار دانشجو در عيد نوروز در اردوهاي جهادي حضور خواهند داشت و همچنين دو هزار طلبه و ساير اقشار جامعه در مناطق محروم به خدمت‌رساني مشغول مي‌شوند و 200 دانشگاه از سراسر کشور پشتيبان دانشجويان در مناطق محروم است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با بيان اينکه جهادگران در 23 استان کشور خدمات رساني خواهند کرد، گفت: با عنوان مثال در استان خوزستان از هفته گذشته استقرار 80 گروه جهادي آغاز شده است و فضاي خدمات رساني در کنار اردوهاي راهيان نور مي‌تواند کار تاثيرگذاري باشد.

خراساني با بيان اينکه حرکت‌هاي جهادي مولد يک فرهنگ جديد است، خاطرنشان کرد: توليدات فرهنگي که در فضاهاي جهادي در مناطق محروم حاصل مي‌شود بسيار بديع و جذاب است و در همين راستا جشنواره فرهنگي هجرت در روز 17 ارديبهشت سال 90 در سالروز بسيج سازندگي برگزار مي شود که تاکنون بيش از 20 هزار عکس و 4 هزار و 500 اثر از فيلم‌هاي مستند، داستان،‌ خاطره و طنز براي حضور در اين جشنواره دريافت کرده‌ايم.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با اشاره به فتنه سال گذشته گفت: جوانان جهادگر ما حتي با توجه به جريان فتنه 88 با فشار دشمنان خارجي و داخلي هم اجازه ندادند حرکت‌هاي جهادي رو به خاموشي برود و اين حرکت‌ها را پرشور ادامه دادند.

وي در پايان با بيان اينکه همه تلاش دشمن با سرمايه فضاهاي مجازي اين است که واقعيت کشور ما را نادرست نشان دهد، گفت: در روز 25 بهمن ديديم که کمتر از چند صد نفر در شهر چند ميليوني تهران و در چند نقطه محدود حضور پيدا کردند در حاليکه در همان زمان صدها نفر از جوانان کشورمان در نقاط محروم در اردوهاي جهادي پيام خود را اعلام مي‌کنند که ما براي حفظ آرمان‌هاي انقلاب آماده‌ايم و حضور آگاهانه جوانان در اردوهاي جهادي پيام روشني براي دشمنان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس