کد خبر 335351
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴

مقامات نظامی روسیه عملیات انتقال هوایی نظامیان این کشور را به قزاقستان آغاز کردند.

به گزارش مشرق، ارینا کروگلوا سخنگوی نیروی هوایی روسیه گفت نیروهای هوایی روسیه به منظور شرکت در تمرینات مشترک نظامی به این کشور منتقل می شوند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، چتربازان روسیه در تمرینات مشترک نظامی با قزاقستان موسوم به تعامل2014 که زیر نظر سازمان پیمان امنیت جمعی در روزهای 18 تا22 اوت در این کشور برگزار می شود شرکت می کنند.

کروگلوا تصریح کرد،اولین گروه نیروهای هوایی روسیه از پایگاه هوایی کاراگاندا در اولیانوسک-وستوچنی به وسیله بالگرد وارد قزاقستان شدند.

هواپیماهای نظامی روسیه باید تا دو روز آینده در حدود 500 نیروی نظامی به همراه تجهیزات نظامی و جنگ افزارهای مورد نیاز در تمرینات نظامی مشترک را به قزاقستان منتقل کنند.
براساس گزارش ها، قرار بود رزمایش تعامل 2014 با حضور 3000 نیروی نظامی ، 200 جنگ افزار و 30 فروند بالگرد و هواپیمای نظامی برگزار شود.

همچنین گردان های نظامی از کشورهای بلاروس، قرقیزستان و تاجیکستان در این تمرینات نظامی حضور خواهند داشت.

به گفته ولادیمیر زاینتیونوف سخنگوی سازمان پیمان امنیت جمعی، برای اولین مرتبه در این رزمایش از عملیات جنگ روانی و سامانه های امنیت سایبری استفاده خواهد شد.

سازمان پیمان امنیت جمعی شامل کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، ازبکستان و تاجیکستان است که معمولا نظامیان کشورهای عضو این سازمان به منظور تقویت راههای مقابله با تروریسم تمرینات نظامی برگزار می کنند.

سال گذشته، این سازمان شش رزمایش برگزار کرد که بزرگترین اینگونه تمرینات نظامی در سپتامبر گذشته در بلاروس بود
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس